Vikakoodien lukua Espoo / pk

Yleinen Jaguar-keskustelu
JAG_XF
Viestit: 15
Liittynyt: La Tammi 24, 2015 11:10 pm

Vikakoodien lukua Espoo / pk

Viesti Kirjoittaja JAG_XF »

Löytyisiköhän Espoon suunnalta kohtuuhintaista paikkaa (tai kissankulmalaista) jossa onnistuisi lukaista vikakoodit?
Pitäisi selvittää mikä parkkianturi kiukuttelee..

Kiitoksia, jo etukäteen
S-V8
Viestit: 48
Liittynyt: Ti Touko 13, 2014 6:12 pm
Paikkakunta: Espoo

Re: Vikakoodien lukua Espoo / pk

Viesti Kirjoittaja S-V8 »

Juvanmalmilta löytyy Jag-finn ja Karaasi hintoja en tiedä
Motonetilläkin joku automaatti vikakoodien lukemiseen
ex S-type v8 03
ex S-type v8 sport
XJ 8
JNi
Viestit: 586
Liittynyt: To Touko 26, 2011 9:03 am
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Vikakoodien lukua Espoo / pk

Viesti Kirjoittaja JNi »

Heräsi uteliaisuus - kiukuttelee millä tavalla?

Jouko
Jaguar XJ8 -05 (Japani)
--------------------------
Huollettavana: Jaguar XF-DS -10 (Suomi)
Muuttaneet: Jaguar XK8 Convertible -99 (Kalifornia), Jaguar S-Type 3.0 -99 (Saksa)
Purettu: Jaguar XK8 Cabriolet -99 (Saksa)
Rekka ruhjoi: Jaguar XJ6 D -06 (Saksa)
JAG_XF
Viestit: 15
Liittynyt: La Tammi 24, 2015 11:10 pm

Re: Vikakoodien lukua Espoo / pk

Viesti Kirjoittaja JAG_XF »

"parkkitutka ei ole käytettävissä. Ota yhteyttä jälleenmyyjään" tms oli herja. Tämän jälkeen kytkeytyy pois päältä.
Oletettavasti vika johtosarjassa.. mutta olisi hyvä tietää varmuudella.
Kopi
Viestit: 1961
Liittynyt: Ma Marras 29, 2004 11:25 am
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Re: Vikakoodien lukua Espoo / pk

Viesti Kirjoittaja Kopi »

Eikö esim tämä ole kohtuuhintainen:
http://www.e-ville.com/fi/16-obd-vikako ... ukija.html
Siis nuo OBD-pulikat ovat nykyisin niin halpoja että jo bensaan menee enemmän kun ajaa jonkun luo
luetuttamaan. Tuota pulikkaa lukevan Appsin kännykkään saa ilmaiseksi tai parilla eurolla.
Tosin nuo eivät välttämättä lue kaikkia Jagen merkkikohtaisia koodeja, mutta ei lue "nyrkkipajojenkaan"
testerit, joten silloin on pakko mennä merkkiliikkeeseen.
Epäilen kyllä ettei tuolle parkkitutkalle ole omaa OBD-koodiansa, joten ainakaan yleislukulaitteilla tuskin
mitään hyödyllistä paljastuu.
Köpi
1961 Mk2 3.8L MOD      ex: 2000 XJ8 3.2L Executive
Kuva
https://kulusjarvi.eu/jagmk2.htm
JNi
Viestit: 586
Liittynyt: To Touko 26, 2011 9:03 am
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Vikakoodien lukua Espoo / pk

Viesti Kirjoittaja JNi »

Silmäilin lyhyesti mitä pre-facelift XF:n korjausohjeet ja jaguarforums.com aiheesta sanoivat. Anturivika tai johdotuksessa katkos ovat parhaat veikkaukset, vikakoodit lukemalla selviää lisää. Näyttävät olevan vähän pitempiä ja Jaguarin omia vikakoodeja tuossa kohtaa. Viisi ensimmäistä merkkiä kertovat anturin tai laitteen, seuraavat kaksi viasta vielä tarkemmin.

Onhan kaikki anturit ihan puhtaita, onhan...?

Jouko
Jaguar XJ8 -05 (Japani)
--------------------------
Huollettavana: Jaguar XF-DS -10 (Suomi)
Muuttaneet: Jaguar XK8 Convertible -99 (Kalifornia), Jaguar S-Type 3.0 -99 (Saksa)
Purettu: Jaguar XK8 Cabriolet -99 (Saksa)
Rekka ruhjoi: Jaguar XJ6 D -06 (Saksa)
JAG_XF
Viestit: 15
Liittynyt: La Tammi 24, 2015 11:10 pm

Re: Vikakoodien lukua Espoo / pk

Viesti Kirjoittaja JAG_XF »

Onhan kaikki anturit ihan puhtaita, onhan...?
jeps.
Avatar
TePe
Viestit: 224
Liittynyt: Ma Tammi 03, 2011 11:23 am
Paikkakunta: Pirkanmaa

Re: Vikakoodien lukua Espoo / pk

Viesti Kirjoittaja TePe »

Jos joku yksittäisistä antureista tai johdoista on rikki, niin sen löytää ihan korvakuulolta. Ehjä anturi naksuttaa päällä ollessaan, ja rikkinäinen on ihan hiljaa. Kun löydät hiljaisen anturin, vaihda se vaikka viereiseen. Jos vika siirtyy anturin mukana, niin vika on anturissa, mutta jos vika on tietyllä paikalla niin vika on johdossa. Parhaassa tapauksessa vika voi kadotakin, koska joskus vika on hapettuneessa liittimessä joka puhdistuu irrottaessa sen verran että anturi herää henkiin.

Ainakin S-typessä ja XJ:ssä noi voi diagnosoida ihan yksinäänkin, koska sekä etu- että taka-anturit jäävät päälle kun auton sammuttaa vaihteenvalitsin pakilla. XF:ssä tilanne voi olla toisin, en tiedä saako sitä edes sammutettua pakki päällä, joten tarvinnet kaverin avuksi.

S-typestä jouduin vaihtamaan yhden anturin ja XJ:stä jo kolme. Ovat erittäin vikaherkkiä.
Jaguar XK 4.2 V8 Convertible '07 Midnight Black Pearl (X150)
Jaguar XJ8 3.5 V8 Sport '04 Ebony Black (X350)
EX: Jaguar S-type 4.2 V8 Sport '03 Midnight Black Pearl (X202)
Vastaa Viestiin