XK8 tai XKR, olisko sijoitukseksi ?

Yleinen Jaguar-keskustelu
nupaha
Viestit: 121
Liittynyt: To Joulu 31, 2015 2:11 pm

XK8 tai XKR, olisko sijoitukseksi ?

Viesti Kirjoittaja nupaha »

Elikkä kesäkissaa tekisi mieli. Kenenpä ei ?
Olen katsellut noita XK8 tai XKR korimallin autoja ja vuosimalli olisi tuo vm-96 eteenpäin. En tiedä korimallin koodia eli olen noviisi Jaguarien suhteen. Jotenkin juuri tuo korimalli on omaan silmääni oikea. 45v ikäisenä ei vielä nuo XJ tai XJR-mallit vielä iske ja E-typet aivan liian kalliita nykyään. E-typen suhteen olisi pitänyt ola ajoissa liikkeellä.
Nyt olisi ajatuiksena ostaa tuo XK8 tai XKR sillä silmällä pitäen, että sen arvo mahdollisesti tulisi jatkossa piiiitkällä aikavälillä nousemaan eli eläkeikäisenä, jos malttaisi luopua pitäsi autosta saada enemmän kuin itse maksoin eli sen n 20k€. Tuntuuko tama Jaguareista enemmän tietävien mielestä mahdolliselta ja voisiko tama olla SE oikea malli ? Kristallipalloa ei meillä kellään ole, mutta mielipiteitä saa esittää Jaguaria enemmän tuntevat.
Hintaluokka hankinalla olisi tosiaan n 20k€, kun tavallisena palkansaajan ei oikein enempää viitisi laittaa kesäautoon. Ja tuohonkin rahamäärään hallituksen puheenjohtajalla on jo varmasti sanottavaa. XKR olisi varmasti jatkoa ajatellen se halutumpi versio, mutta hanintahintanakin kalliimpi vaihtoehto. Samalla hintaa saisi vähemmän ajetun XK8 kuin XKR. Tyyppivioista jo täältä palstalta lueskelinkin juttua.
Tampereella tekisi mieli yhtä komeaa XKR:ää katsomassa. http://www.nettiauto.com/jaguar/xkr/7650598 En tiedä lähtisikö tasarahalla...

Katsotaan miten homma etenee...
Kuva
Kesäkissa XKR
JNi
Viestit: 586
Liittynyt: To Touko 26, 2011 9:03 am
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: XK8 tai XKR, olisko sijoitukseksi ?

Viesti Kirjoittaja JNi »

XK8:ien hinnat näyttävät liukuvan verkkaisesti ikääntymisen myötä alaspäin, kovakattoiset vähän nopeammin ja kangaskattoiset vähän hitaammin. Hintahaitarit ovat isoja, kaipa aikanaan priimakuntoinen vanha yksilö voi nostaa jopa arvoaan. Mutta jos huoltamiset ja korjaukset tekee merkkihuollossa, niin arvonnousu hupenee siihen. Jos taas tekee itse tai löytyy hyvä paikallinen pienpaja ja tilaa osat suoraan Englannista uusina tai käytettyinä, niin kulut ovat kohtuulliset.

Sijoituksen sijaan Jaguar on parhaimmillaan käytössä ja ajossa! Kesäkissa kesäautona ja arkiajossakin tuo autoiluun kokonaan uuden ulottuvuuden.

Jouko
Jaguar XJ8 -05 (Japani)
--------------------------
Huollettavana: Jaguar XF-DS -10 (Suomi)
Muuttaneet: Jaguar XK8 Convertible -99 (Kalifornia), Jaguar S-Type 3.0 -99 (Saksa)
Purettu: Jaguar XK8 Cabriolet -99 (Saksa)
Rekka ruhjoi: Jaguar XJ6 D -06 (Saksa)
Avatar
kissaeläin
Viestit: 4838
Liittynyt: Su Tammi 22, 2012 9:06 pm
Paikkakunta: Helsinki

Re: XK8 tai XKR, olisko sijoitukseksi ?

Viesti Kirjoittaja kissaeläin »

Morjens !
Jos jaksaa pitää auton kunnossa ja kilometrejä karttuu vähän niin kaipa sen sijoituksenakin voi pitää mutta aika kauan siihen arvon nousuun saattaa vielä mennä perusmallien kanssa. Esim XKR 100 http://www.nettiauto.com/jaguar/xkr/779 ... video_show tai XKR-R mallien kohdalla hinnan nousu voi olla ehkä nopeampaa tietysti.

Jos autolla aikoo ajaa ja kilometrejä kertyy niin aika kauan sitä tienaamista saa kaiketi odottaa.

Ajonautinto tietysti itsessään ja varmasti kesäautona kumpi tahansa malli (XK8/XKR) mainio vaihtoehto.

Saksanmaalla tuntuu olevan tarjontaa tietty hiukan enemmän kuin suomessa jos tuo huima nettiauton ote kahdeksan kpl joukosta ei löydy sopivaa.http://www.kamux.fi/auto-saksasta/haku- ... tokannasta
Viimeksi muokannut kissaeläin, To Helmi 11, 2016 6:46 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Kuva Kuva
S Type R (2002) -Black Edition-
JPE
Viestit: 173
Liittynyt: Ma Elo 11, 2014 1:58 am
Paikkakunta: Espoo

Re: XK8 tai XKR, olisko sijoitukseksi ?

Viesti Kirjoittaja JPE »

Vaikeaa sanoa vielä. 20 vuoden päästä tilanne voi olla toinen.

Hyvien XJS:ien hinnat ovat selkeästi nousseet viime aikoina, kun olen seuraillut Mobilesta. Itsekin olen kiinnostunut XK8:sta. Ja mitä olen tutustunut aiheeseen, niin ilmeisesti kannattaisi ostaa 2001-> vuosimallista uudempi, kun lastentaudit ollaan saatu korjattua.

Helvatan hieno autohan se on.

PS: XK8:n tapauksessa viimeisimmistä R-malleista tuttu Mesh-grilli (ilman mustia poikkipuskureita) nokalla parantaa ulkonäköä valtavasti. Olisi ensimmäinen modi, minkä laittaisin omaani.

Kuva

Kuva
X-Type 2.5 AWD Topaz Gold
nupaha
Viestit: 121
Liittynyt: To Joulu 31, 2015 2:11 pm

Re: XK8 tai XKR, olisko sijoitukseksi ?

Viesti Kirjoittaja nupaha »

Joo, kyllähän tässä sitä vuosimallia 2001 eteenpäin oleva yksilö olisi kai turvallisempi vaihtioehto, mutta jos XKR:n meinaa ostaa, niin karkaa budjetista. Niin ja pitäisihän se olle mieluusti vielä brittish race green:kin ja vähä ajettu ja mulle coupe eikä avo, mutta pakko pitää jotain tolkkua tässä touhussa. Itselläni on sellainen pers`kutina, että ei tuon kanssa ihan pieleen voisi mennä. 20 vuoden päästähän sen sitten tietäisi varmasti. ;-)
Voipi olla niinkin, että joutuu budjetin takia kääntymään toiseen vaihtoehtoon, mutta ainahan sitä saa haaveilla. Se ei vielä maksa mtään.

Niin ja se toinen vaihtoehto olisi Volvo P1800 eli pyhimys-Volvo ja saisi olla pieni projekti. Se oilskin jo eri skeneä...
Kuva
Kesäkissa XKR
Avatar
jakuvaari
Viestit: 2061
Liittynyt: Ma Marras 29, 2004 5:00 pm
Paikkakunta: Helsinki

Re: XK8 tai XKR, olisko sijoitukseksi ?

Viesti Kirjoittaja jakuvaari »

Terve,

No jos sijoittaa itseensä (eli tekee sitä mitä haluaa) niin sehän on aina kannattavaa.

Naapurien reaktioista ei kannata välittää, mutta lievä ennakointi voi olla kohdillaan, sillä vaikka ostaisi hintaluokassa €5-€10k olevan Jaguarin, niin viisi kertaa kalliimmalla VAG/Volvo/Toyotalla ajavaa kansaa tuntuu helposti jurppivan. Olenkin sanonut, että Jaguarissa on euro/kateus-kerroin aivan huima! :lol:

Muttei sen tosiaan kannata antaa haitata...ja lastentaudeista puhuttaessakin voisi olla aina hyvä täsmentää, eikä yleistää, sillä ainakaan sivistysvaltioissa käytössä olleissa AJV-8:issa ei nikasil ollut koskaan mikään ongelma ja jakopään ketjunkiristimiäkin on kovasti liioiteltu. Kyllä ne jossain vaiheessa on ollut fiksua vaihtaa, mutta niin on useimmiten tehtykin, hyvissä ajoin. Jakopään kunnon tarkistus ei ole vaikeaa tai kallista.
Eli kannattaa toki tehdä, jos ei ole varmaa näyttöä tilanteesta (aukoton huoltohistoria ja kuitit tehdyistä toimenpiteistä esim. merkkikorjaamossa tai luotetussa erikoiskorjaamossa)

-Jakuvaari
75 XJ6C 4.2L MOD * '72 E-Type 5.3L OTS * '50 MKV 3.5L DHC * '98 XJ8 3.2L Executive (ex) * '66 E-Type 4.2L 2+2 (ex)
____65.500km__________50.000km___________8.800km____________104.000km_______________67.000km_________
nupaha
Viestit: 121
Liittynyt: To Joulu 31, 2015 2:11 pm

Re: XK8 tai XKR, olisko sijoitukseksi ?

Viesti Kirjoittaja nupaha »

No eipä tässä ole naapureiden reaktiot mieleen, mutta vaimon reaktiot mietityttää enemmän. :lol:
No, toki sen verran olen saanut jo asiasta keskusteltua, että harrasteauton pitää sitten soveltua tyttärien hääautoksi eli toivoa on...
Kyllähän tässä vähän itsekkäät ajatukset on siinä mielessä, että tämä tulisi itselleni "stressileluksi". Tuon ratissa ei todennäköisesti työasiat tulisi ensimmäisenä mieleen. Tämän varmaan voisi laskea tämän sijoituksen osingoksi. :P
XKR ja XK8:ssa on ilmeisesti samat tyyppiviat? Onkos tuo XKR:n ahdin mekaaninen ( remmi ) vai turbo?
Kuva
Kesäkissa XKR
Kopi
Viestit: 1961
Liittynyt: Ma Marras 29, 2004 11:25 am
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Re: XK8 tai XKR, olisko sijoitukseksi ?

Viesti Kirjoittaja Kopi »

Yleensä "sijoitusauton" kannattaisi olla joku harvinainen ja erikoinen malli. Tai sitten Hitlerin/Elviksen
omistama... Itse en oikein usko, että 90000 kpl valmistetusta autosta tulisi koskaan kauhean harvinaista ja
haluttua, niin että hinnat nousisivat. Mutta mistäpä sitä muotivirtauksista tietää.
Kuva
Köpi
1961 Mk2 3.8L MOD      ex: 2000 XJ8 3.2L Executive
Kuva
https://kulusjarvi.eu/jagmk2.htm
Kopi
Viestit: 1961
Liittynyt: Ma Marras 29, 2004 11:25 am
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Re: XK8 tai XKR, olisko sijoitukseksi ?

Viesti Kirjoittaja Kopi »

nupaha kirjoitti: No, toki sen verran olen saanut jo asiasta keskusteltua, että harrasteauton pitää sitten soveltua tyttärien hääautoksi eli toivoa on...
XK:n takapenkki onkin oikein hyvä sulhon ja morsiamen kuljetukseen! :P
Köpi
1961 Mk2 3.8L MOD      ex: 2000 XJ8 3.2L Executive
Kuva
https://kulusjarvi.eu/jagmk2.htm
Avatar
jakuvaari
Viestit: 2061
Liittynyt: Ma Marras 29, 2004 5:00 pm
Paikkakunta: Helsinki

Re: XK8 tai XKR, olisko sijoitukseksi ?

Viesti Kirjoittaja jakuvaari »

Terve,

No, juu, meilläkin on ollut XJ8 kohta 10 vuotta ja ei ole stressannut sillä yksikään työmatka, esim. nyt Jyväskylään ja takaisin tällä viikolla, tosin tytär ajoi koko menomatkan ja melkein puolet takaisinkin! ;)

Turboja ei perinteisissä Jaguarin koneissa ollut ikinä, mutta niissä PSA ja Ford-pohjaisissa Dieseleissä käsittääkseni toki on, samoin kuin nykyisessä bensarivinelosessa. XJR ja XKR ovat siis Eatonin kompressorilla varustettuja, ainakin vuodesta 1994 jo rivikuutosessakin, sitä ennen oli XJ40-pohjainen XJR, jossa ei ollut minkäänlaista ahtoa.

XJ220 on toki kaksi turboa isoilla välijäähyillä, mutten laske sitä "perinteiseksi Jaguarin koneeksi" sehän perustui muistaakseni B-ryhmän Austin/MG Metro kilpa-auton V6:seen.

En minäkään ole naapureita kuunnellut, mutta vaimoa toki, mm. sen verran, että vaikka itse olisin ensimmäiseksi autokseni huolinut vaikka Porsche 928S:n, BMW:n 628/630cs/635csi:n tai jopa SL-Mersun, niin rouvalle ei kelvannut. E-type Series 1 2+2 sitten kelpasi, enkä koskaan valittanut siitä valinnasta, kyllä se miinulle sopi oikein hyvin yli 16 vuotta.

Ruoste on se iso ongelma kaikissa noissa, koneita ja osia saa ja ne yleensä kestävät erinomaisesti, kunhan niitä huolletaan ja käytetään säännöllisesti ja asiallisesti. Raidetangonpää piti uusia nyt viime syksynä katsastusmiehen huomautuksesta, olihan sillä jo ajettu 299tkm 19 vuoden aikana.

-Jakuvaari

Jk. XK:n takapenkki on kyllä aika minimaalinen edes morsiamen ryöstöön! Yhdet häät hoidin sillä Series 1 2+2:lla, Webasto-katosta oli silloinkin iloa.
Meidän XJ8 on saatavilla kaikkineen noin kymmpitonnilla, tai jos haluaa jättää joitakin optioita pois, niin edullisemminkin toki.
75 XJ6C 4.2L MOD * '72 E-Type 5.3L OTS * '50 MKV 3.5L DHC * '98 XJ8 3.2L Executive (ex) * '66 E-Type 4.2L 2+2 (ex)
____65.500km__________50.000km___________8.800km____________104.000km_______________67.000km_________
Avatar
jakuvaari
Viestit: 2061
Liittynyt: Ma Marras 29, 2004 5:00 pm
Paikkakunta: Helsinki

Re: XK8 tai XKR, olisko sijoitukseksi ?

Viesti Kirjoittaja jakuvaari »

Kopi kirjoitti:Yleensä "sijoitusauton" kannattaisi olla joku harvinainen ja erikoinen malli. Tai sitten Hitlerin/Elviksen
omistama... Itse en oikein usko, että 90000 kpl valmistetusta autosta tulisi koskaan kauhean harvinaista ja
haluttua, niin että hinnat nousisivat. Mutta mistäpä sitä muotivirtauksista tietää.
Köpi
Joo, se on vaikeaa se ennustaminen.

Niinkuin joku jo täällä totesi, erikoismallit, kuten XKR-R, Silverstone tms. voivat olla hintansa paremmin säilyttäviä.
Muistaakseni MY2004 ja MY2005 olivat jo 4.2L ja lievästi faceliftattuja (perän hienovarainen spoileri, kromi-detaljeja jne.)

Toisaalta omaan silmään se alumiinikorinen XK on jotenkin niin paljon vetävämmän näköinen, tosin avossa on perin aneeminen tavaratila, melkein yhtä pieni kuin avo-E-typessä! :o

-Jakuvaari
75 XJ6C 4.2L MOD * '72 E-Type 5.3L OTS * '50 MKV 3.5L DHC * '98 XJ8 3.2L Executive (ex) * '66 E-Type 4.2L 2+2 (ex)
____65.500km__________50.000km___________8.800km____________104.000km_______________67.000km_________
nupaha
Viestit: 121
Liittynyt: To Joulu 31, 2015 2:11 pm

Re: XK8 tai XKR, olisko sijoitukseksi ?

Viesti Kirjoittaja nupaha »

Kopi kirjoitti:Yleensä "sijoitusauton" kannattaisi olla joku harvinainen ja erikoinen malli. Tai sitten Hitlerin/Elviksen
omistama... Itse en oikein usko, että 90000 kpl valmistetusta autosta tulisi koskaan kauhean harvinaista ja
haluttua, niin että hinnat nousisivat. Mutta mistäpä sitä muotivirtauksista tietää.
Kuva
Köpi
Harvinaisuuden takia en uskokkaan, että siitä tulisi edes jonkinlainen sijoitus, mutta jotkut mallit lyö vaan jonkin ajan kuluttua itsensä läpi.
Esimerkiksi Bmw e30 ( 80-luvun lopun malli ) korimallin M3 on Saksassa kallimpi nykyään kuin uutena. Suomessa myynnissä tasan nolla. Ja varmasti tuota tehtiin enemmän kuin 90 000kpl.
Mutta ennustaminen on vaikea laji...
Kuva
Kesäkissa XKR
koivuma
Viestit: 81
Liittynyt: Ma Huhti 17, 2006 9:25 pm
Paikkakunta: Seinäjoki

Re: XK8 tai XKR, olisko sijoitukseksi ?

Viesti Kirjoittaja koivuma »

Hei

Vakio kannattaisi jakaa varmaankin toisin päin. Voisi olla isompi 8)

Itse ostin XK8:n valokuvien perusteella 2006. Katunut en ole ikinä, vaikka jo toisena kesänä meni vaihdelaatikko. Käytetty laatikko haettiin kesälomalla Pajerolla Darlingtonista. Se on edelleen alla ja toimii hyvin, eikä maksanut paljoa.

Lakeuden ristin kiertäminen ja Kuorasjärvellä käynti kun ei enää riittänyt, niin ollaan jo kolmena syksynä ajeltu Jaguaarilla Torremolinokseen ja jätetty auto sinne talveksi. Vapuksi se haetaan taas sieltä pois. Saa nähdä, mitä sitä taas matkalla keksitään...

Arvonnoususta voi olla suorastaan varma. Sen todisti jo 'kertoimella annetut kommentit' tässäkin viestiketjussa

Auto kannattaa ostaa tarpeen tai näön perusteella. Luovuin Pajero-malleista 24 vuoden jälkeen ja ostin Saksasta viime vuoden mallin neliveto Shooting braken. Näön perusteella
markus
XK8 Cabriolet -97 sapphire
mikki
Viestit: 982
Liittynyt: Ti Huhti 21, 2009 4:24 pm
Paikkakunta: Helsinki / Espoo
Viesti:

Re: XK8 tai XKR, olisko sijoitukseksi ?

Viesti Kirjoittaja mikki »

Koivuman kirjoituksessa ( yllä ) on kyllä oikeaa ASENNETTA!
Nautitaan elämästä!
M
mikki
Viestit: 982
Liittynyt: Ti Huhti 21, 2009 4:24 pm
Paikkakunta: Helsinki / Espoo
Viesti:

Re: XK8 tai XKR, olisko sijoitukseksi ?

Viesti Kirjoittaja mikki »

Muistelo:
Olin itselleni uudella X:llä ekaa kertaa Helsingin Hurinoissa mukana n. 7v. sitten.
Eräällä tehtävällä edessäni oli sininen XKR-R ( Jy.boy ) Cabriolet.
En ollut ikinä nähnyt yhtä upeaa autoa vaikkakin useita Ferrareita ym nähneenä.

Tuli ajatus: '' pakko saada tuollainen - ja sainkin ( mutten Xkr-R.ää )
M
Avatar
Jykkepoika
Viestit: 863
Liittynyt: Su Heinä 13, 2008 9:14 pm
Paikkakunta: Järvenpää

Re: XK8 tai XKR, olisko sijoitukseksi ?

Viesti Kirjoittaja Jykkepoika »

Mikki, muistan itsekkin hyvin tuon ensitapaamisemme :mrgreen:

Kysymykseen onko näistä sijoitukseksi niin tottakai on mutta pääsääntöisesti kuitenkin rahallisesti ei ehkä kovin hyviä.. Mutta aivan kuin Markus ja muutama muukin kirjoitteli niin jos autoilusta ja autoista tykkää niin hyvä sijoitus nää itseensä on.

Omalla tuleva ajokausi on jo yhdeksäs ja värkin arvo lienee puolittunut matkan varrella mutta toisaalta Euroopan reissuja on tehty useampi, kotimaatakin kierretty runsaasti ja tietty kaikki autotapahtumat siihen päälle.
Eiköhän noillakin jotain arvoa ole mukavien muistojen muodossa eli kyllä minäkin pidän omaani hyvänä sijoituksena vaikka fyrkkaa on matkan varrella palanut varmasti enemmän mitä näistä myydessä saa..
Jykkepoika

Jaguar XKR-R convertible
Mini Cooper Electric Maximise
mikkotapani
Viestit: 120
Liittynyt: To Syys 10, 2009 8:13 pm
Paikkakunta: Jäppilä (Pieksämäki)

Re: XK8 tai XKR, olisko sijoitukseksi ?

Viesti Kirjoittaja mikkotapani »

Jykkepoika kirjoitti: Mutta aivan kuin Markus ja muutama muukin kirjoitteli niin jos autoilusta ja autoista tykkää niin hyvä sijoitus nää itseensä on.
Terve! Nimenomaan sijoitus itseensä! Oma XKR on puhtaasti käyttöauto, ei sijoitus missään muotoa muuhun kuin itseeni (ja tuskin se kertyvillä kilometreillä varsinaiseksi sijoitusautoksi ikinä soveltuisikaan). Ja onhan muuten hyvä ja mieluisa käyttöauto, viimeksi torstaina oli taas startti 03.00 ja takaisin kotona 21.00 eli autossa vietetään aikaa ihan kohtuudella ja silloin pitää auton olla mieluinen ja XKR istuu siihen metodiin kuin nenä päähän, hymyssä suin aamuyöstä lähdetään kun tietää ettei tarvitse mihinkään "wokkipannuun" (tojotat sun muut) istua koko päiväksi ja kun fiilikset on kohdallaan niin työhommatkin sujuu paremmin.
Mikkotapani
XJ6 SIII Sovereign 1983
XKR 2002
Ode
Viestit: 471
Liittynyt: Su Helmi 24, 2013 10:13 pm
Paikkakunta: Porvoo

Re: XK8 tai XKR, olisko sijoitukseksi ?

Viesti Kirjoittaja Ode »

nupaha kirjoitti: Harvinaisuuden takia en uskokkaan, että siitä tulisi edes jonkinlainen sijoitus, mutta jotkut mallit lyö vaan jonkin ajan kuluttua itsensä läpi.
Esimerkiksi Bmw e30 ( 80-luvun lopun malli ) korimallin M3 on Saksassa kallimpi nykyään kuin uutena. Suomessa myynnissä tasan nolla. Ja varmasti tuota tehtiin enemmän kuin 90 000kpl.
Mutta ennustaminen on vaikea laji...
Taitaa kuitenkin olla E30 M3 paljon harvinaisempi - puhtaasta mielenkiinnosta opiskelin.

https://en.wikipedia.org/wiki/BMW_M3#Production_figures
Täällä saattaa olla tarkemmin oikeaan osuva luku, mutta pieni on sekin: http://www.bmwmregistry.com/model_faq.php?id=8#2

Hinnat ovat tietenkin vastaavat, eli korkeat.

Teet ennustamisen paljon helpommaksi jos ajattelet sijoittavasi 70% rahoista itseesi loput autoon. Minä haaveilin omasta V8:sta ekaluokkalaisesta lähtien ja suunnitelmana oli ostaa 60-luvun lopun jenkkimuskeli. Kolme vuotta sitten tuntui, että aika on kypsä, mutta jenkki ei saanut kannatusta kotona ollenkaan kun sillä ei olisi ollut arkikäytössä arvoa. Jaguar sen sijaan hyväksyttiin ja toimiihan se käyttöautonakin toisin kuin rehti muskelijenkki. Eikä ole kaduttanut.

Tänään kävin ajelulla ja jalkakäytävällä taapertanut kutakuinkin puolitoistavuotias, kirkkaan keltaisissa kurahousuissa matkaa taittanut lapsi, osoitti Jaguaria innoissaan ja kuulin autoon asti sisälle "IIIEEEENNOOOO...", vaikka ihan tavan X200 S-Type on kyseessä.

O
S-Type 4,2, 2004
Sierra STW A, 1991
Astro AWD 8h, 1997
nupaha
Viestit: 121
Liittynyt: To Joulu 31, 2015 2:11 pm

Re: XK8 tai XKR, olisko sijoitukseksi ?

Viesti Kirjoittaja nupaha »

No, ei täältä sellaista tekstiä löydy, mitä viittis vaimolle näyttää.
Kai ne sitten rahareikiä on niin kuin vaimo sanoi. :lol:
On vaan tuolla osakemarkkinoilla sellaista turbulenssia ja epävarmuutta, että tekisi mieli myydä kaikki pois ja keksiä uusi harrastus. No onhan nyt viime päivät ollut edes siellä hyviä ostopäiviä... Toivottavasti hyviä. Aika näyttää.

Kissakuume on kuitenkin vissiin jo iskenyt, kun en saa ajatusta mielestäni, etteikö tuolla XK8:lla tai XKR:llä rahaakin voisi tehdä n 20 vuoden periodilla. Ja tarkoitan pelkästään hankintahintaa, en laske käyttökuluja.
Viimeksi muokannut nupaha, La Helmi 13, 2016 10:22 pm. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Kuva
Kesäkissa XKR
Ode
Viestit: 471
Liittynyt: Su Helmi 24, 2013 10:13 pm
Paikkakunta: Porvoo

Re: XK8 tai XKR, olisko sijoitukseksi ?

Viesti Kirjoittaja Ode »

nupaha kirjoitti:No, ei täältä sellaista tekstiä löydy, mitä viittis vaimolle näyttää.
Olet varmasti oikeassa. Minä sain ostoluvan parin kuukauden ajatustenvaihdon jälkeen. Yhden tavallisen työpäivän jälkeen yhteisymmärrys vain syntyi. Vai oliko se tavallinen päivä ollenkaan? Olin nimittäin aamulla laittanut vaimon eväsleipien väliin sydämen muotoon leikeltyjä kurkkusiivuja. Eihän se sattumaa voi olla, että juuri sinä päivänä yhteisymmärrys syntyi! ;)

O
S-Type 4,2, 2004
Sierra STW A, 1991
Astro AWD 8h, 1997
nupaha
Viestit: 121
Liittynyt: To Joulu 31, 2015 2:11 pm

Re: XK8 tai XKR, olisko sijoitukseksi ?

Viesti Kirjoittaja nupaha »

Terve taas !

Rauhallisesti tässä on tämän kesäautokuumeen kanssa edetty, mutta ei vaan perhana kuume meinaa mennä ohi.
Ulkoimailta katsellut tuota tarjontaa, USA:a myöten, jossa Jagen hinnat on aika maltillisia. Toki rahtikustannukset kovemmat.
Onko tuo Nikasil-kone ongelma, jos katselee autoja rapakon takaa vai onko parempi pysyä Euroopan puolella. Bensan rikipitoisuus käsittäksni aiheutti kulumaa näissä koneissa, mutta mikä tuo Usan bensalaatu oli vuoden 96 jälkeen...
Tahtoo nämä tyyppiviat paisua vähän suuriksi ongelmiksi täällä netin puolella.

Onko sitten tuo jakopään uusiminen kallisprojekti ? Merkkiliikkeessä varmaan onkin, mutta tuo ei käsittääksni mikään mahdotn homma ole toteuttaa muuallakin.

Pari vaihtoehtoa Jenkkilästä. Varusteita löytyy ihan mukavasti yleensä noista Jenkkilän autoista, vaikka ne ei prioriteettina ole kärkipäässä.
http://www.cargurus.com/Cars/l-Used-Jag ... =137315325
http://www.hemmings.com/classifieds/dea ... 03375.html

Tuo jälkimmäinen tuntuisi olevan ollut hyvässä hoidossa ja tyyppivikoja korjaltu, mutta mikä tama Nikasil-pinnoitteen merkitys on Jenkkilän autoissa...
Kuva
Kesäkissa XKR
Alf
Viestit: 27
Liittynyt: Ke Heinä 11, 2007 11:37 am
Paikkakunta: Haukipudas

Re: XK8 tai XKR, olisko sijoitukseksi ?

Viesti Kirjoittaja Alf »

Euroopassakin on useita maita, joissa hinnat tuppaavat vaihtelemaan. Atlantin yli tuotuna pitää lisätä vielä tulli.
Oletko tarkistanut jo länsinaapurin tarjooman ja hintatason? Erityisesti Ruotsin länsirannikolle tuovat autoja Saksasta.
XJS 4.0 Coupe -93
Avatar
kissaeläin
Viestit: 4838
Liittynyt: Su Tammi 22, 2012 9:06 pm
Paikkakunta: Helsinki

Re: XK8 tai XKR, olisko sijoitukseksi ?

Viesti Kirjoittaja kissaeläin »

Terve !
http://www.popularmechanics.com/cars/a6 ... ikasil-v8/
Jos auto on kunnossa ja toimii vielä niin tuskimpa on vammoja tullut Nikasiliin ja kestää kauemmin motti kulumista silmällä pitäen kuin ei-nikasil koneet. Puristukset jos saisi mitattua ennen ostoa niin voisi todentaa kunnon tuon ongelman kannalta.
Kuva Kuva
S Type R (2002) -Black Edition-
nupaha
Viestit: 121
Liittynyt: To Joulu 31, 2015 2:11 pm

Re: XK8 tai XKR, olisko sijoitukseksi ?

Viesti Kirjoittaja nupaha »

Alf kirjoitti:Euroopassakin on useita maita, joissa hinnat tuppaavat vaihtelemaan. Atlantin yli tuotuna pitää lisätä vielä tulli.
Oletko tarkistanut jo länsinaapurin tarjooman ja hintatason? Erityisesti Ruotsin länsirannikolle tuovat autoja Saksasta.
Joo, tuota Jenkkilää en ole oikeastaan kuin piruuttani katsellut. Siinä on kuitenkin kaikki tyypitykset Euroopan mantereelle jne Saattaisi tulla yllätyksiä mihin ei ole osannut varautua ja tuota hemskatin tulliahan en ole muistanut ollenkaan, joten se siitä. Kiitos, että joku lyö jäitä hattuun tässä autokuumeessa. Toki vaimokin sitä koittaa jarrutella. :lol:
Ruotsin olen tarkoituksella unohtanut katsella, kun tuo valuuttakurssi ei ole oikein suosioillinen tällä hetkellä n 9,3kr eurolla. Kun katselin itselleni Volvoa länsinaapurista aikanaan, sai silloin melekein 11kr eurolla. Tästä on toki kauan aikaa.
Yksi ihan kiinnostava löytyisi blocketista 99 000kr. Väri nyt on vähän siinä ja näin. toisaalta "klasikko", mutta....
http://www.blocket.se/goteborg/Jaguar_X ... ?ca=11&w=3
Kuva
Kesäkissa XKR
JNi
Viestit: 586
Liittynyt: To Touko 26, 2011 9:03 am
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: XK8 tai XKR, olisko sijoitukseksi ?

Viesti Kirjoittaja JNi »

Oma kesäkissani on US import, viettänyt edellisen elämänsä Kalifornian auringon alla. Ostin sen viisi vuotta sitten isosta saksalaisesta liikkeestä, minne olivat laivanneet isomman määrän eurooppalaisia autoja takaisin Atlatin yli. Tulli ja alv. (huom!) oli jo maksettu, minulle jäi sitten vain normaali suomalainen autovero siihen päälle.

Jaguarit on, ainakin nuo vanhemmat, valmiiksi tyyppihyväksyttyjä myös meille vaikka ovat menneet US-markkinoille. Eroja on valoissa ja bensatankin huurujen käsittelyissä, sekä yleisessä varustelutasoissa. Siihen piti hankkia valmistajan edustajan eli maahantuojan maksullinen todistus katsastajaa varten, kuitenkin. Varsinaisia muutoksia piti tehdä valoihin, side markereiden värit (muutama kymppi) ja valojen korkeussäätö (satasia). Korkeussäädön ovat jotkut onnistuneet neuvottelemaan ja todistamaan pois katsastajan kanssa, siitä on oma vanha keskustelunsa.

Itse olen ollut amerikantaustaan tyytyväinen, ruostetta ei ole lainkaan vieläkään ja hienoa hiekkarannan valkoista hiekkaa oli vähän pois pyyhittäväksi. Ja varustus on hyvä, vaikka siinä ei mukana tullutkaan esim. penkkien lämmitystä.

Näppituntuma hintatasoista kuitenkin on, että itse lähtisin Keski-Euroopan suuntaan katsomaan uutta jos tarvetta olisi. Hyviä vaihtoehtoja on tarjolla runsaasti ja kokonaishinnat alhaisemmat.

Jouko
Jaguar XJ8 -05 (Japani)
--------------------------
Huollettavana: Jaguar XF-DS -10 (Suomi)
Muuttaneet: Jaguar XK8 Convertible -99 (Kalifornia), Jaguar S-Type 3.0 -99 (Saksa)
Purettu: Jaguar XK8 Cabriolet -99 (Saksa)
Rekka ruhjoi: Jaguar XJ6 D -06 (Saksa)
JNi
Viestit: 586
Liittynyt: To Touko 26, 2011 9:03 am
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: XK8 tai XKR, olisko sijoitukseksi ?

Viesti Kirjoittaja JNi »

Niin, Jaguar-kuume on tunnetusti tauti mihin on vain yksi lääke... vilkaisin nopeasti edullisemman pään tarjontaa Saksassa, ja allaoleva teki itseeni hyvän lähtövaikutelman. Tuolla hinnalla ei ole niin väliä vaikka jotain pitäisi autoon laittaa - ja jos siinä on näyttää maahantuotaessa vikaa niin sillä voi vaikuttaa veron määrään.

http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/detai ... geNumber=1#

Jouko
Jaguar XJ8 -05 (Japani)
--------------------------
Huollettavana: Jaguar XF-DS -10 (Suomi)
Muuttaneet: Jaguar XK8 Convertible -99 (Kalifornia), Jaguar S-Type 3.0 -99 (Saksa)
Purettu: Jaguar XK8 Cabriolet -99 (Saksa)
Rekka ruhjoi: Jaguar XJ6 D -06 (Saksa)
nupaha
Viestit: 121
Liittynyt: To Joulu 31, 2015 2:11 pm

Re: XK8 tai XKR, olisko sijoitukseksi ?

Viesti Kirjoittaja nupaha »

JNi kirjoitti:Niin, Jaguar-kuume on tunnetusti tauti mihin on vain yksi lääke... vilkaisin nopeasti edullisemman pään tarjontaa Saksassa, ja allaoleva teki itseeni hyvän lähtövaikutelman. Tuolla hinnalla ei ole niin väliä vaikka jotain pitäisi autoon laittaa - ja jos siinä on näyttää maahantuotaessa vikaa niin sillä voi vaikuttaa veron määrään.

http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/detai ... geNumber=1#

Jouko
Edullinen kyllä on ja noilla kilometreilä ei verojakaan ehkä tulisi kuin ehkä 2000€ arviolta. Kilometrimäärä alkaa olla "kipurajoilla". Itse olen katsellut max 150tkm ajettuja, mutta tama raja ei ole mikään ehdoton. Kokonaispakettihan se on mikä ratkaisee. Tuota 20t€ kokonaishintaa ( eli siis sisältää verot, rahdit jne ) olen pitänyt kattona. Pers aukisella ei ole varaa kallimpaan kesäautoon. Siksi siis olin toiveissa otsikon mukaan, että olisko tästä sijoitukseksi eli siis voisiko tästä saada joskus omansa poiskin, kun ei enää vanhana vaarina pääse enää tuolta maan rajasta ylös. :lol:
No sen näkee ehkä sitten joskus...

Hollannista bongasin yhden aika vähän ajatun ja maltillisesti hinnoitellun.Laitoin siitä kyselyä. Siellä alkaa ilmeisesti olla nämä suuri päästöiset aika kalliita pitää yllä. Päästöjen mukaan menee ymmärtääkseni jokin ylimääräinen maksu. Onkohan meidän käyttömaksua vastaava....

Jenkkilän puolelta katsoin yhtä Kalifornian autoa ja onhan siellä vähän erilaiset olesuhteet. Melkein 20v vanhan auton pohjassa on vielä tarrojakin kiinni...
Kuva
Kesäkissa XKR
Kopi
Viestit: 1961
Liittynyt: Ma Marras 29, 2004 11:25 am
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Re: XK8 tai XKR, olisko sijoitukseksi ?

Viesti Kirjoittaja Kopi »

nupaha kirjoitti: Jenkkilän puolelta katsoin yhtä Kalifornian autoa ja onhan siellä vähän erilaiset olesuhteet. Melkein 20v vanhan auton pohjassa on vielä tarrojakin kiinni...
Mutta siellä on sitten se aurinko julma. Ja rannikolla suola ylhäältäpäin. Eli tsekkaa missä kunnossa muovit, nahat ja vaakasuorat maalipinnat ovat.
Asuin siellä 2.5v ja (vanhemmat) autot (pinta)ruostui katosta, konepellistä ja takaluukusta. Muovit "suli" ja nahat kuivui. Mutta toisaalta ostamastani 50-vuotiaasta (tuo sigun vasen) jokainen pultti aukesi käsivoimin :lol:
Köpi
1961 Mk2 3.8L MOD      ex: 2000 XJ8 3.2L Executive
Kuva
https://kulusjarvi.eu/jagmk2.htm
nupaha
Viestit: 121
Liittynyt: To Joulu 31, 2015 2:11 pm

Re: XK8 tai XKR, olisko sijoitukseksi ?

Viesti Kirjoittaja nupaha »

Olikos muuten niin että vm 2000 eteenpäin oli tuo jakopää jo paranneltu ?
Jos kilometrejä alkaa olla 180tkm niin joko sitä paranneltua jakopäätäkin pitää alkaa rempata vai tohtiiko sillä parannetulla versiolla oikeasti ajella piiiiitkäään...
Kuva
Kesäkissa XKR
Avatar
kissaeläin
Viestit: 4838
Liittynyt: Su Tammi 22, 2012 9:06 pm
Paikkakunta: Helsinki

Re: XK8 tai XKR, olisko sijoitukseksi ?

Viesti Kirjoittaja kissaeläin »

nupaha kirjoitti:Olikos muuten niin että vm 2000 eteenpäin oli tuo jakopää jo paranneltu ?
Jos kilometrejä alkaa olla 180tkm niin joko sitä paranneltua jakopäätäkin pitää alkaa rempata vai tohtiiko sillä parannetulla versiolla oikeasti ajella piiiiitkäään...
Tervehdys !
Alla hiukan VIN numeroita joihin voi vertailla.
"Engines subject to this problem include XJ8/XJR engines with the last six digits of their VIN numbers between 812256-F41862, and XK8/XKR engines with the last six digits of their VIN numbers between 001001-A24195."

Lähde:
http://www.jagutek.co.uk/timing-tensioner.php

Tosin noista ulkomaan jaguar foorumeista saanut sellaisen kuvan, että välttämättä vin numero ei ole 100% tae siitä, että moottorissa olisi uudemmat romppeet. Tämä siksi, että moottoreita tietysti valmistettiin "hyllyyn" ja kaikki eivät kaiketi menneet noihin tuona vuosina 1997-2001 valmistettuihin malleihin vaan 2002 malleissakin löytynyt noita vanhemmalla jakopäällä olevia. Moottorinumerolla voisi kaiketi saada valmistajalta tietoa tai sitten joutuu avaamaan ja tarkastamaan tilanteen.
Kuva Kuva
S Type R (2002) -Black Edition-
Avatar
jakuvaari
Viestit: 2061
Liittynyt: Ma Marras 29, 2004 5:00 pm
Paikkakunta: Helsinki

Re: XK8 tai XKR, olisko sijoitukseksi ?

Viesti Kirjoittaja jakuvaari »

nupaha kirjoitti:Olikos muuten niin että vm 2000 eteenpäin oli tuo jakopää jo paranneltu ?
Jos kilometrejä alkaa olla 180tkm niin joko sitä paranneltua jakopäätäkin pitää alkaa rempata vai tohtiiko sillä parannetulla versiolla oikeasti ajella piiiiitkäään...
Parempi ja parempi, käsittääkseni ne kokometallirunkoiset yläkiristimet tulivat vasta 4.2L koneisiin tehtaalta, mutta moniinhan on koko jakopää vaihdettu. Usein syystä, muttei aina, jos ei se millään tavalla oireile ja melko helposti pääsee kurkistamaan (imusarja pois, coil coverit ja puolat pois ja nokkakopat vain käytetään irti (mutta tottakai kannattaa samalla vaihtee niitten tiivisteet, varsinkin ne pienet tulpan reikien kohdalta) onko ne a) uutta mallia b) halki vai ehjät, ja jos ei ole mittän ongelmaa niin siiten ei ole mitään ongelmaa. 8) Meidän 3.2L nikasil koneella on takanaan 301tkm mukavaa ajoa ja 19 Suomen talvea ilman ongelmia. Säännöllinen käyttö ja huolto-ohjelman noudattaminen on yleensä autolle kuin autolle parasta.

180tkm ei ole mitään, jos on asiallisesti pidetty. Maailmalla on puoli miljoonaa mailia rullanneita yksilöitä. Ei ne ajamalla kulu, vaan pihtaamalla menevät helpommin pilalle (jos laiminlyö öljyn, jarrunesteen, jäähdytysnesteen vaihdot, seisottaa pitkään huonoissa oloissa jne.)

Tuon vin# numeron mukaan on oikein varhaiset (kuten meidän) XJ8:t olleet tuon ja kaasuläppävian ulkopuolella, en tunne tarkemmin yksityiskohtia, mutta liekö siis vaihtaneet tuolloin toisiin (huonommiksi osoittautuneisiin) komponentteihin.

-Jakuvaari
75 XJ6C 4.2L MOD * '72 E-Type 5.3L OTS * '50 MKV 3.5L DHC * '98 XJ8 3.2L Executive (ex) * '66 E-Type 4.2L 2+2 (ex)
____65.500km__________50.000km___________8.800km____________104.000km_______________67.000km_________
Avatar
Jku
Viestit: 226
Liittynyt: Ma Joulu 11, 2006 7:22 pm
Paikkakunta: Lahti

Re: XK8 tai XKR, olisko sijoitukseksi ?

Viesti Kirjoittaja Jku »

Minä olen ajatellut nämä vanhat autot ja moottoripyötät sijoitukseksi - itseen!
Siis nauttimiseen kauniista kesästä, vaimon ja samankaltaisten harrastajien seurasta.
Silloin vanhalla kalustolla voi ajaa, vaikka sadekin uhkaisi, puhumattakaan, että just kiillotetut pinnat likaantuisivat.

Jos päämäärä on tehdä rahallisesti tuottava sijoitus, silloin on parasta säilöä auto(t) käyttämättömänä johonkin lämpimään ja turvalliseen paikkaan odottamaan mahdollista arvonnousua.
nupaha
Viestit: 121
Liittynyt: To Joulu 31, 2015 2:11 pm

Re: XK8 tai XKR, olisko sijoitukseksi ?

Viesti Kirjoittaja nupaha »

Jku kirjoitti:Minä olen ajatellut nämä vanhat autot ja moottoripyötät sijoitukseksi - itseen!
Siis nauttimiseen kauniista kesästä, vaimon ja samankaltaisten harrastajien seurasta.
Silloin vanhalla kalustolla voi ajaa, vaikka sadekin uhkaisi, puhumattakaan, että just kiillotetut pinnat likaantuisivat.

Jos päämäärä on tehdä rahallisesti tuottava sijoitus, silloin on parasta säilöä auto(t) käyttämättömänä johonkin lämpimään ja turvalliseen paikkaan odottamaan mahdollista arvonnousua.
Kyllähän pohjimmiltaan sama ajatus on täälläkin eli harraste- ja kesäautoksi ja stressinpoistajaksi työasioista.
Otsikon tekstin ajatus oli lähinnä se, että minkälainen näkemys Jaguar-harrastajilla on, voisiko tästä xk8 tai xkr:stä saada pitkässä juoksussa ( 20 vuotta) hyvin pidettynä omiaan takaisin tai jopa enemmän. Säilöön tätä ei ostettaisi...
Kuva
Kesäkissa XKR
JNi
Viestit: 586
Liittynyt: To Touko 26, 2011 9:03 am
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: XK8 tai XKR, olisko sijoitukseksi ?

Viesti Kirjoittaja JNi »

Nikasil-ongelmaisista moottoreista muistan jostain kuulleeni, taisi olla maahantuojan tekninen asiantuntija kun hain tyyppihyväksyntätodistusta, että Nikasil-ongelmaa ei enää käytännössä ole. Ne autot, mitkä ovat kestäneet tähän asti kestävät jatkossakin, ja ongelmaiset on jo aikaa sitten siirtyneet ajasta ikuisuuteen.

Omasta kesäkissasta huomasin jälkeenpäin, että siinä on kahta vuotta itse autoa tuoreempi moottori, heh.

Ketjunkiristäjistä nuo ylemmät ovat se mahdollinen ongelma, ne jos hajoavat niin se yleensä tapahtuu aika nopeasti. Alemmat kiristäjät alkavat pitämään varoittavaa ääntä etukäteen, niin olen ymmärtänyt.

Tuossa ylempänä oli linkki jagutek-sivulle, missä ylempi kiristäjä näkyy hyvin. Tuohon pisteeseen asti pääsee avaamalla venttiilikoppien kannet, se on aika helpon suoraviivaista, vain joissain kohdissa tarvitaan oikenmallisia avaimia ja sorminäppäryyttä kun muutama pultti on ahtaassa paikassa. Sitten jo näkeekin, että onko kiristäjät uusittu, uudet ovat ihan erinköiset kuin nuo vanhat oranssit.

(Noita venttiilikoppia voi joutua availemaan muutenkin ja tiivisteitä vaihtamaan, on välillä hankala paikka saada pysymään kuivana.)

Hyvä uutinen on, että jos pitää vaihtaa, niin sekään ei enää ole kuin nokka-akselin pulttien irroittaminen päässä ja lisätarvikkeena tarvitaan nippuside millä lukitaan ratas ja ketju akselin päästä yhteen. Sitten siirtämällä nokka-akselia vähän pääseekin kiristimen vaihtamaan. Opin tuon amerikkalaiselta foorumilta, aiheesta on juttua tälläkin foorumilla. Uudet kiristimet taitavat maksaa muutaman kympin Englannista tilaamalla.

Jouko
Jaguar XJ8 -05 (Japani)
--------------------------
Huollettavana: Jaguar XF-DS -10 (Suomi)
Muuttaneet: Jaguar XK8 Convertible -99 (Kalifornia), Jaguar S-Type 3.0 -99 (Saksa)
Purettu: Jaguar XK8 Cabriolet -99 (Saksa)
Rekka ruhjoi: Jaguar XJ6 D -06 (Saksa)
nupaha
Viestit: 121
Liittynyt: To Joulu 31, 2015 2:11 pm

Re: XK8 tai XKR, olisko sijoitukseksi ?

Viesti Kirjoittaja nupaha »

jakuvaari kirjoitti:Terve,

No jos sijoittaa itseensä (eli tekee sitä mitä haluaa) niin sehän on aina kannattavaa.

Naapurien reaktioista ei kannata välittää, mutta lievä ennakointi voi olla kohdillaan, sillä vaikka ostaisi hintaluokassa €5-€10k olevan Jaguarin, niin viisi kertaa kalliimmalla VAG/Volvo/Toyotalla ajavaa kansaa tuntuu helposti jurppivan. Olenkin sanonut, että Jaguarissa on euro/kateus-kerroin aivan huima! :lol:

Muttei sen tosiaan kannata antaa haitata...ja lastentaudeista puhuttaessakin voisi olla aina hyvä täsmentää, eikä yleistää, sillä ainakaan sivistysvaltioissa käytössä olleissa AJV-8:issa ei nikasil ollut koskaan mikään ongelma ja jakopään ketjunkiristimiäkin on kovasti liioiteltu. Kyllä ne jossain vaiheessa on ollut fiksua vaihtaa, mutta niin on useimmiten tehtykin, hyvissä ajoin. Jakopään kunnon tarkistus ei ole vaikeaa tai kallista.
Eli kannattaa toki tehdä, jos ei ole varmaa näyttöä tilanteesta (aukoton huoltohistoria ja kuitit tehdyistä toimenpiteistä esim. merkkikorjaamossa tai luotetussa erikoiskorjaamossa)

-Jakuvaari
Aina vaan se kissakuume polttelee ja viimeksi eilen lähti kyselyä Ruattin suuntaan XKR:stä.
Niin kuin kaverikin totesi: Turha se on kiikkus tuolissa miettiä mitä olisi voinut tehdä. Nyt vaan kun pari asiaa tässä varmistuis, lähinnä työrintamalla, niin kyllään tässä pitää päätös tehdä eikä pitää itseään löyhässä hirressä.

Vielä noista tyypiviosta vähän kyselisin. Muistn täällä lukeneeni XK8 ja XKR:n tyypiviosta, josta yllä on mainuttukin. Mutta muistan lukeneeni, että vaihdelaatikossa olisi tuo A-rumpu vähän riskialtis. Onkos XKR:ssä vastaavaa ongelmaa vai onko tehojen takia eri laatikko ja kestävämpi ?
Kuva
Kesäkissa XKR
Landshark
Viestit: 302
Liittynyt: Pe Loka 23, 2009 8:25 pm
Paikkakunta: lappeen Ranta

Re: XK8 tai XKR, olisko sijoitukseksi ?

Viesti Kirjoittaja Landshark »

XKR = Mersun laatikko = kestää jos huollettu! = No Problems!!
Monta vekotinta - mutta ei yhtään kissaa taloudessa tällä hetkellä

ex - X350 XJ6, XJ8 4.0 Sovereign, S-Type 2.7 TwinTurboDiesel Executive, XJR (X308), XK8

Ducati© - Making Mechanics Out of Riders Since 1946! x 2

Scogo
nupaha
Viestit: 121
Liittynyt: To Joulu 31, 2015 2:11 pm

Re: XK8 tai XKR, olisko sijoitukseksi ?

Viesti Kirjoittaja nupaha »

Nyt on jo sen verran paljon meilailtu Ruattin suuntaan, että en tiedä onko tästä paluuta. Mitäs jengi sanois kyseisestä autosta...
http://www.blocket.se/sodermanland/Jagu ... ?ca=11&w=3
Jakopää rempattu. Muutama pieni naarmu takakontis ja yks konepellis, joista sain kuvat. Sisältä on sen verran siisti, että uskon kilometrien täsmäävän. Saksasta tuotu Ruotsiin vuonna 2003.
Kuva
Kesäkissa XKR
JNi
Viestit: 586
Liittynyt: To Touko 26, 2011 9:03 am
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: XK8 tai XKR, olisko sijoitukseksi ?

Viesti Kirjoittaja JNi »

Kuvien ja tietojen perusteella oikein lupaava, ja kestää hyvin vertailua Keski-Euroopan tarjontaa vasten. Paikan päällä ja koeajossa sen sitten vasta saa paremmin selville. Eikä vanhan auton tarvitse olla virheetön, niin kauan kun ei ole ruostetta niin vähän kaikki on korjattavissa tai laitettavissa. Lupaavasti olisi papereitakin tarjolla, ja varustus vaikuttaa runsaalle.

Viking Line on erittäin edullinen tapa mennä käymään Ruotsissa :-)

Jouko
Jaguar XJ8 -05 (Japani)
--------------------------
Huollettavana: Jaguar XF-DS -10 (Suomi)
Muuttaneet: Jaguar XK8 Convertible -99 (Kalifornia), Jaguar S-Type 3.0 -99 (Saksa)
Purettu: Jaguar XK8 Cabriolet -99 (Saksa)
Rekka ruhjoi: Jaguar XJ6 D -06 (Saksa)
nupaha
Viestit: 121
Liittynyt: To Joulu 31, 2015 2:11 pm

Re: XK8 tai XKR, olisko sijoitukseksi ?

Viesti Kirjoittaja nupaha »

JNi kirjoitti:Kuvien ja tietojen perusteella oikein lupaava, ja kestää hyvin vertailua Keski-Euroopan tarjontaa vasten. Paikan päällä ja koeajossa sen sitten vasta saa paremmin selville. Eikä vanhan auton tarvitse olla virheetön, niin kauan kun ei ole ruostetta niin vähän kaikki on korjattavissa tai laitettavissa. Lupaavasti olisi papereitakin tarjolla, ja varustus vaikuttaa runsaalle.

Viking Line on erittäin edullinen tapa mennä käymään Ruotsissa :-)

Jouko
Jep. Munkin mielestä vaikuttaa lupaavalta, mutta kun kuume on jo niin kova, että aattelin kysyä jo muidenkin mielipidettä, huomaako joku jotakin mitä mä en hokaa.
Tosiasiallinen kaveri on ollut ja vaikka huonolla ruotsilla täs meilallu niin vastauksetkin on saatu.
Kuva
Kesäkissa XKR
Kopi
Viestit: 1961
Liittynyt: Ma Marras 29, 2004 11:25 am
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Re: XK8 tai XKR, olisko sijoitukseksi ?

Viesti Kirjoittaja Kopi »

Myyjällä ei taida paljon historiaa/kokemusta tästä autosta olla, jos omistanut vain 2kk.
Ilmeisesti jonkinsortin autojobbari?
Mutta ei kai tuossa mitään hälyttävääkään ole.
http://biluppgifter.se/fordon/TXE%20307
Köpi
1961 Mk2 3.8L MOD      ex: 2000 XJ8 3.2L Executive
Kuva
https://kulusjarvi.eu/jagmk2.htm
nupaha
Viestit: 121
Liittynyt: To Joulu 31, 2015 2:11 pm

Re: XK8 tai XKR, olisko sijoitukseksi ?

Viesti Kirjoittaja nupaha »

Kopi kirjoitti:Myyjällä ei taida paljon historiaa/kokemusta tästä autosta olla, jos omistanut vain 2kk.
Ilmeisesti jonkinsortin autojobbari?
Mutta ei kai tuossa mitään hälyttävääkään ole.
http://biluppgifter.se/fordon/TXE%20307
Köpi
Kiitos linkistä !

Omien puheiden mukaan oli alunperin tatkoittanut tämän itselleen kesäautoksi, mutta oli sitten kesäksi ostanut veneen ja nyt haluaa sen takia myydä tämän pois, kun ei ole kahta kesäkulkinetta varaa pitää.
Ainahan tämä käytetyn auton ostaminen on jonkin asteinen riski. Juuri laitoin vielä hänelle kyselyä tuosta huoltokirjasta, kun merkinnät loppuvat 96tkm jälkeen, jolloin tuo jakopää oli rempattu ja huollettu muuten, että onko huollot sen jälkeen siirtynyt omatoimi huoltajalle vai mitä on tapahtunut ?
Niin ja katsoin, että jossain meilissä hän sanoi omistaneensa auton noin 4kk, mutta totuus on näköjään reilu 2kk. Laitoin tästäkin kaverille mainintaa, katsotaan mitä vastaa. Tällaiset jutut laittaa vähän miettimään myyjän tarkoitusperiä. Ei viitsisi Tukholmaan asti reissata tekemään turhaa reissua, jos auto paljastuukin toisenlaiseksi kuin on annettu ymmärtää.

Entisenä automyyjänä tiedän, että ikinä ei kanattaisi hirveessä autokuumeessa autoa ostaa. Sitä antaa tunteille liikaa valtaa ja harkinta karkaa.
Kuva
Kesäkissa XKR
JNi
Viestit: 586
Liittynyt: To Touko 26, 2011 9:03 am
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: XK8 tai XKR, olisko sijoitukseksi ?

Viesti Kirjoittaja JNi »

Jos haluat ostaa auton ilman tunnetta ja kuumetta, niin taitaa olla parasta katsoa jotain muuta merkkiä... :-D

Jouko
Jaguar XJ8 -05 (Japani)
--------------------------
Huollettavana: Jaguar XF-DS -10 (Suomi)
Muuttaneet: Jaguar XK8 Convertible -99 (Kalifornia), Jaguar S-Type 3.0 -99 (Saksa)
Purettu: Jaguar XK8 Cabriolet -99 (Saksa)
Rekka ruhjoi: Jaguar XJ6 D -06 (Saksa)
mikki
Viestit: 982
Liittynyt: Ti Huhti 21, 2009 4:24 pm
Paikkakunta: Helsinki / Espoo
Viesti:

Re: XK8 tai XKR, olisko sijoitukseksi ?

Viesti Kirjoittaja mikki »

Aina pitää olla skeptisellä mielellä liikkeellä.
Kannattaa harkita viedä jollekin Jaggeosaajalle ''kuntotohtorimaiseen testaukseen''.

Näin juuri yhden aikas nätin johon osaaja sanoi että tuohon pitää tehdä sellaiset n. arviolta 15000euron rempat että on kunnossa taas.....
( sis. uusi vaihdeltk ovh 9990e ym ym ym )

Kuulin kerran Pariisissa:
'' seisova ei kykene neuvottelemaan''
Siis autonostajakaan jos kuume mennyt yli ymmärryksen.

Omalle kohdalle osui maailman upein Firebird vm -75 vuonna 1986 kun tallin ovi aukesi ja näin auton.
Ostin. Ja oli hyvä. Pidin 9 vuotta.
Seuraavan kerran nyx XK8 Cabriolet aiheutti saman.
Siitä saa puolikkaan ostaa sopiva harrastaja nyt kun on uusi Jagge taloudessa niin käyttöä selvästi vähemmän.
On muutes kunnossa eikä tietenkään halpa etenkään uuden autom.ltk:n asennuksen jälkeen.
Auto netissä ja puolikas maksaa puolet pyynnöstä. Saa ja voi ryhtyä muttei ole pakko......
nupaha
Viestit: 121
Liittynyt: To Joulu 31, 2015 2:11 pm

Re: XK8 tai XKR, olisko sijoitukseksi ?

Viesti Kirjoittaja nupaha »

Jos täs Ruattin reissu tulee eteen, niin mitähän tuollaisesta XKR / XK:sta kannattaa ensimmäisenä tarkastaa? Jakopää on siis rempattu, 4kpl naarmuja lakassa, joista olen saanut kuvat, ei pahoja. Se termostaattitorni, näkyykö se heti päälle päin vai pitääkö luurata johonkin alle? Mitäs muuta? Paperien ja dokumenttien lisäksi.
Kuva
Kesäkissa XKR
Avatar
jakuvaari
Viestit: 2061
Liittynyt: Ma Marras 29, 2004 5:00 pm
Paikkakunta: Helsinki

Re: XK8 tai XKR, olisko sijoitukseksi ?

Viesti Kirjoittaja jakuvaari »

Terve,

Se termarin torni näkyy siellä konehuoneessa päältä päin, ei tarvii luurata. On ahdetuissa (XKR/XJR) aina alumiinia, no problem, mutta vapareissa aina mustaa muovia. Yleensä (kuten meidän autossa, osta pois!) se on vaihdettu alumiiniseen kun muovi on jostain haljennut.

-Jakuvaari
75 XJ6C 4.2L MOD * '72 E-Type 5.3L OTS * '50 MKV 3.5L DHC * '98 XJ8 3.2L Executive (ex) * '66 E-Type 4.2L 2+2 (ex)
____65.500km__________50.000km___________8.800km____________104.000km_______________67.000km_________
nupaha
Viestit: 121
Liittynyt: To Joulu 31, 2015 2:11 pm

Re: XK8 tai XKR, olisko sijoitukseksi ?

Viesti Kirjoittaja nupaha »

jakuvaari kirjoitti:Terve,

Se termarin torni näkyy siellä konehuoneessa päältä päin, ei tarvii luurata. On ahdetuissa (XKR/XJR) aina alumiinia, no problem, mutta vapareissa aina mustaa muovia. Yleensä (kuten meidän autossa, osta pois!) se on vaihdettu alumiiniseen kun muovi on jostain haljennut.

-Jakuvaari
Täs on ajatukset kääntynyt tuohon xkr:ään, kun ajattelin, että jos tästä xk:stä tulee tulevaisuudessa klassikko, niin tuosta xkr:stä tulee halutumpi ja arvokkaampi.
Kuva
Kesäkissa XKR
Avatar
jakuvaari
Viestit: 2061
Liittynyt: Ma Marras 29, 2004 5:00 pm
Paikkakunta: Helsinki

Re: XK8 tai XKR, olisko sijoitukseksi ?

Viesti Kirjoittaja jakuvaari »

nupaha kirjoitti: Täs on ajatukset kääntynyt tuohon xkr:ään, kun ajattelin, että jos tästä xk:stä tulee tulevaisuudessa klassikko, niin tuosta xkr:stä tulee halutumpi ja arvokkaampi.
Terve,

Kuten jo kirjoitin, on kaikissa ahdetuissa tuo termarin torni alumiinia, eli no problem, kunhan ei ole tiiviste mennyt huonoksi ja kannattaahan itse termari toki vaihtaa huolto-ohjelman mukaan.

-Jakuvaari
75 XJ6C 4.2L MOD * '72 E-Type 5.3L OTS * '50 MKV 3.5L DHC * '98 XJ8 3.2L Executive (ex) * '66 E-Type 4.2L 2+2 (ex)
____65.500km__________50.000km___________8.800km____________104.000km_______________67.000km_________
nupaha
Viestit: 121
Liittynyt: To Joulu 31, 2015 2:11 pm

Re: XK8 tai XKR, olisko sijoitukseksi ?

Viesti Kirjoittaja nupaha »

jakuvaari kirjoitti:
nupaha kirjoitti: Täs on ajatukset kääntynyt tuohon xkr:ään, kun ajattelin, että jos tästä xk:stä tulee tulevaisuudessa klassikko, niin tuosta xkr:stä tulee halutumpi ja arvokkaampi.
Terve,

Kuten jo kirjoitin, on kaikissa ahdetuissa tuo termarin torni alumiinia, eli no problem, kunhan ei ole tiiviste mennyt huonoksi ja kannattaahan itse termari toki vaihtaa huolto-ohjelman mukaan.

-Jakuvaari
Terve!
Osaatko sanoa vesipumpusta xkr:ssä, onko se muovisiivillä vai parannettu versio? Jostakin täältä muistan lukeneeni, että vesipumpussakin saattaa olla ongelmia. Jakopää on tosin päivitetty, mutta vesipumpun vaihdosta ei puhuta mitään tuossa kuitissa.
Kuva
Kesäkissa XKR
Avatar
jakuvaari
Viestit: 2061
Liittynyt: Ma Marras 29, 2004 5:00 pm
Paikkakunta: Helsinki

Re: XK8 tai XKR, olisko sijoitukseksi ?

Viesti Kirjoittaja jakuvaari »

nupaha kirjoitti: Terve!
Osaatko sanoa vesipumpusta xkr:ssä, onko se muovisiivillä vai parannettu versio? Jostakin täältä muistan lukeneeni, että vesipumpussakin saattaa olla ongelmia. Jakopää on tosin päivitetty, mutta vesipumpun vaihdosta ei puhuta mitään tuossa kuitissa.
Terve,

En valitettavasti osaa, mutta niitä on muovisia ja muovisia, eli osa muovisista on hyviä ja kestäviä, mutta joskus oli myös niitä joista siivet lähtivät irti. Tuo on melko helppo todeta monellakin tavalla, esim. tunnustelemalla isoista letkuista (ne voi olla sitten aika kuumat, tyyliin +96C, liikkuuko neste hyvin, myös paisuntasäiliön korkin ollessa auki (ei tietenkään silloin kun on täysin kuuma ja paineistettu, vaan viileällä koneella) että liikkuuko neste vai ei. Valitettavasti mittari on nk. lumemittari, OBD-lukijalla saa oikeaa tietoa jäähdytysnesteen lämpötilasta, mutta sen kuuluukin olla melko kuumaa, ei tosin hirveesti yli sadan saisi mennä, edes paineen alla. Vesipumpun vaihtoon mennee sopivilla työkaluilla ehkä tunti, ekan kerran kun tein sen (aivan turhaan) varmuuden vuoksi meni kaksi tuntia, kun ei ollut sopivan ohutta hylsyä.

-Jakuvaari
75 XJ6C 4.2L MOD * '72 E-Type 5.3L OTS * '50 MKV 3.5L DHC * '98 XJ8 3.2L Executive (ex) * '66 E-Type 4.2L 2+2 (ex)
____65.500km__________50.000km___________8.800km____________104.000km_______________67.000km_________
nupaha
Viestit: 121
Liittynyt: To Joulu 31, 2015 2:11 pm

Re: XK8 tai XKR, olisko sijoitukseksi ?

Viesti Kirjoittaja nupaha »

jakuvaari kirjoitti:
nupaha kirjoitti: Terve!
Osaatko sanoa vesipumpusta xkr:ssä, onko se muovisiivillä vai parannettu versio? Jostakin täältä muistan lukeneeni, että vesipumpussakin saattaa olla ongelmia. Jakopää on tosin päivitetty, mutta vesipumpun vaihdosta ei puhuta mitään tuossa kuitissa.
Terve,

En valitettavasti osaa, mutta niitä on muovisia ja muovisia, eli osa muovisista on hyviä ja kestäviä, mutta joskus oli myös niitä joista siivet lähtivät irti. Tuo on melko helppo todeta monellakin tavalla, esim. tunnustelemalla isoista letkuista (ne voi olla sitten aika kuumat, tyyliin +96C, liikkuuko neste hyvin, myös paisuntasäiliön korkin ollessa auki (ei tietenkään silloin kun on täysin kuuma ja paineistettu, vaan viileällä koneella) että liikkuuko neste vai ei. Valitettavasti mittari on nk. lumemittari, OBD-lukijalla saa oikeaa tietoa jäähdytysnesteen lämpötilasta, mutta sen kuuluukin olla melko kuumaa, ei tosin hirveesti yli sadan saisi mennä, edes paineen alla. Vesipumpun vaihtoon mennee sopivilla työkaluilla ehkä tunti, ekan kerran kun tein sen (aivan turhaan) varmuuden vuoksi meni kaksi tuntia, kun ei ollut sopivan ohutta hylsyä.

-Jakuvaari
Kiitos ja kumarrus.
Kuva
Kesäkissa XKR
Vastaa Viestiin