Terve täältä Kaakonkulmalta! Terv. KekeKotka

Yleinen Jaguar-keskustelu
KekeKotka
Viestit: 27
Liittynyt: Ke Joulu 02, 2015 6:39 pm

Re: Terve täältä Kaakonkulmalta! Terv. KekeKotka

Viesti Kirjoittaja KekeKotka »

Keke taas.

Kiitoksia "Kissaeläin" viime viestistäsi. Toivon todella sitä itsekin, että nyt tulisi pidempikin tauko minkään uuden ongelman esiintymiseen. Ajopelillähän pitäisi saada vaan ajella rauhassa kotiin esim. pitkän työpäivän jälkeen ajattelematta mitään autoon
liittyviä ongelmia!
Odottelen ensi tiistain huoltoa ja uusintakatsastusta rauhallisin mielin.

"JMSC":lle sanoisin, että luotan omaan korjaamooni. Ymmärrän, mitä tarkoitat varoittavalla viestilläsi, mutta olen varma, että minua
ei sahata linssiin.
...Joten nyt vaan ajelemaan ja nauttimaan kesästä lompakko hieman ohuempana.
Terv. Keke.
KekeKotka
Viestit: 27
Liittynyt: Ke Joulu 02, 2015 6:39 pm

Re: Terve täältä Kaakonkulmalta! Terv. KekeKotka

Viesti Kirjoittaja KekeKotka »

Keke taas.
Lähetin jo yhden vastauksen, mutta se hävisi kai taivaantuuliin.
Kiitos "Kissaeläimelle". Yritän elää tulevaisuuden suhteen positiivisissa ajatuksissa autoni suhteen.

"JMSC":lle: Kiitos varoituksestasi. Minulla kuitenkin täysi luottamus korjaamooni.
Jatketaan kesää ja ajellaan turvallisesti ja luottavaisin mielin.
Terv. Keke.
Avatar
kissaeläin
Viestit: 4838
Liittynyt: Su Tammi 22, 2012 9:06 pm
Paikkakunta: Helsinki

Re: Terve täältä Kaakonkulmalta! Terv. KekeKotka

Viesti Kirjoittaja kissaeläin »

KekeKotka kirjoitti:Keke tässä.

Kiitos palautteesta. Mielestäni on hyvä vaihtaa levyt ja palat saman tien. Aika on ensi tiistaina. Samalla tehdään vähän myöhässä oleva
170000 km:n huolto.
Auton seistessä pari kuukautta, lukkoneuroosi äityi taas, ja voiteluaskareet jatkuvat.
Jag-Finnistä sanottiin, että yksi lukon vaihto maksaa n. 400e. Sisältää työt. Neuvoivat avaamaan ovipaneelit ja katsomaan, mitkä
lukoista on jumissa. Yksikin lukko aiheuttaa koko systeemin sekoamisen.
Perehdyn paremmin tähän, kunhan nyt saan ensin leiman autoon.

Ettei autoilu tulisi liian yksitoikkoiseksi kaiken tapahtuneen jälkeen, ilmeni jotain outoa flektin kanssa:
Tällä viikolla huomasin, että lämmintä ilmaa tulee vain kuljettajan puolelle. Repsikan puolen suuttimista puhaltaa viileätä.
Kysyin tästäkin Jag-Finistä, heidän arvionsa oli, että vesiventtiili ei toimi. (Maksaa 400e + työt eli yht 750e).
Vika voi tosin olla jossain muuallakin.
Olisko jollain tietoa, mistä kannattaisi vikaa etsiä? En nyt enää millään halua uusia kaikkea, missä jotain ilmenee.
Palaillaan juttuihin. Terv. Keke.
Moi!
Tuohon lukko juttuun, että tosiaan se yksi lukko riittää sekoittamaan koko systeemin mikäli se sattuu olemaan kuljettajan ovi niin vaikuttaa koko lukkojärjestelmään. Tässä juttua aiemmasta viewtopic.php?f=2&t=6990&p=38110&hilit= ... lee#p38110
Kuva Kuva
S Type R (2002) -Black Edition-
KekeKotka
Viestit: 27
Liittynyt: Ke Joulu 02, 2015 6:39 pm

Re: Terve täältä Kaakonkulmalta! Terv. KekeKotka

Viesti Kirjoittaja KekeKotka »

Terve taas!

Nyt on vaan kiva ajella, vaihdelaatikko toimii ja vaihtaa pehmeästi.
Myös manuaalivaihteet menevät sisään "nopeammin", kuin edellisessä boxissa.
Ainut asia, johon kiinnitin huomiota, on taas se viive, kun vaihtaa vapaalta draiville.
Kestää n. 1-1,5 sekuntia, ennenkuin veto tulee päälle. -On kuulemma ominaista näille laatikoille.
Valoissa odotellessa vihreää olenkin pitänyt D:n päällä. -Onhan se kai OK.

Mulla on hanskalokerossa se "koulutuspaperi" viiveen poistamiseksi. (Jaguar-teknikko from England).
Taidan nyt uskaltaa tehdä senkin, kun kaikki tuntuu toimivan kunnolla.

Keskuslukituksen kanssa on vielä tekemistä, mutta eiköhän sekin tuossa selviä, kun on ilmaantunut kunnon apulainen mukaan.
Alan taas pikkuhiljaa pitämään jagulista enemmän, kun noi isommat hommat on saatu tehtyä.
Hyviä ajokilometrejä teille myös.
Keke.
Avatar
kissaeläin
Viestit: 4838
Liittynyt: Su Tammi 22, 2012 9:06 pm
Paikkakunta: Helsinki

Re: Terve täältä Kaakonkulmalta! Terv. KekeKotka

Viesti Kirjoittaja kissaeläin »

KekeKotka kirjoitti:Terve taas!

Nyt on vaan kiva ajella, vaihdelaatikko toimii ja vaihtaa pehmeästi.
Myös manuaalivaihteet menevät sisään "nopeammin", kuin edellisessä boxissa.
Ainut asia, johon kiinnitin huomiota, on taas se viive, kun vaihtaa vapaalta draiville.
Kestää n. 1-1,5 sekuntia, ennenkuin veto tulee päälle. -On kuulemma ominaista näille laatikoille.
Valoissa odotellessa vihreää olenkin pitänyt D:n päällä. -Onhan se kai OK.

Mulla on hanskalokerossa se "koulutuspaperi" viiveen poistamiseksi. (Jaguar-teknikko from England).
Taidan nyt uskaltaa tehdä senkin, kun kaikki tuntuu toimivan kunnolla.

Keskuslukituksen kanssa on vielä tekemistä, mutta eiköhän sekin tuossa selviä, kun on ilmaantunut kunnon apulainen mukaan.
Alan taas pikkuhiljaa pitämään jagulista enemmän, kun noi isommat hommat on saatu tehtyä.
Hyviä ajokilometrejä teille myös.
Keke.
Kyllähän se D saa olla päällä kun ajelee ja pysähtyy, ei tarvitse vapaalle (N)tai Parkille laittaa.

Tuota laatikon opetusta tehdessä pitää laatikon lämmöt olla "täyslämpimät" jotta oppii. Kunnon ajoa ja vaihtoja ennen opetusta siis.
Kuva Kuva
S Type R (2002) -Black Edition-
jaguarmo
Viestit: 68
Liittynyt: To Helmi 19, 2015 9:43 am
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Terve täältä Kaakonkulmalta! Terv. KekeKotka

Viesti Kirjoittaja jaguarmo »

Moikka!
Hienoa että sait kissasi kuntoon vaihteiston osalta. Olen utelias ja kiinnostunut siitä romu laatikosta, mihin se joutui?

S-type -99
KekeKotka
Viestit: 27
Liittynyt: Ke Joulu 02, 2015 6:39 pm

Re: Terve täältä Kaakonkulmalta! Terv. KekeKotka

Viesti Kirjoittaja KekeKotka »

Moi.

Se "romulaatikko" jäi korjaamolle (Uutela Racing, Kotka).
En enää jaksanut olla kiinnostunut muusta kuin siitä, että sain autoni alle, kun hain sen korjaamolta.

Tuskin siitä vanhasta on enää muuta käytettävää kuin kuoret, koska niin totaalisesti se silloin aikoinaan hajosi.
En halunnut yli sadan kilon romua autotallin nurkkaan seisomaan.
Jos kuitenkin kiinnostaa, niin voihan sitä kysellä ed. mainitusta paikasta.

Olitko muuten kysellyt jo aiemmin? Silloin minulta meni ohi.
Terv Keke.
KekeKotka
Viestit: 27
Liittynyt: Ke Joulu 02, 2015 6:39 pm

Vaihdelaatikon kouluttamisesta.

Viesti Kirjoittaja KekeKotka »

Kiitos, Kissaeläin!

Sain vastauksesi kysymykseeni laatikon kouluttamisesta.
Yks juttu: Mä olen sitä ikäluokkaa, joka leikki vielä kävyillä ja tikuilla, kun jokun muu jo opiskeli insinööriksi.
-Joten tietokonehomma ei ole niin hanskassa kuin jaguaarin kaasupoljin. Oletan kuitenkin olevani vielä tämän vuosituhannen autoilija ja
katson valoisasti tulevaisuuteen tästäkin eteenpäin. Terv Keke.
KekeKotka
Viestit: 27
Liittynyt: Ke Joulu 02, 2015 6:39 pm

Re: Terve täältä Kaakonkulmalta! Terv. KekeKotka

Viesti Kirjoittaja KekeKotka »

KekeKotka täällä kyselee:

Terve pitkästä aikaa!
Kävin tuossa renkaiden tasapainoituksessa jokin aika sitten, kun kaverini sanoi, että 130 km/h ratti vähän tärisee.

Paikallisessa rengasliikkeessä todettiin, että edellinen talvirenkaiden päälle laittaja oli unohtanut sovitusrenkaat paikalleen ja
runnonut talvipyörät väkisin sisään.
Tästä seurasi jonkin verran pystyheittoa, koska sovitusrenkaat olivat vahingoittuneet.
Normaalin tasapainoituksen jälkeen ajo oli tasaisempaa, mutta hankittavaksi tulee ainakin kaksi, mielummin neljä sovitusrengasta.

Kysymys on: Löytyykö keltään/mistä 4 kpl Sovitusrenkaita ALESIN VANNE/JAGUAR S-TYPE?
Asia tulee ajankohtaiseksi ensi keväävä, kun kesävanteet taas vaihdetaan alle.

Hyvää loppukesän jatkoa kaikille! Terv. Keke Kotka.
Avatar
JMSC
Viestit: 1034
Liittynyt: Ke Joulu 05, 2012 11:00 pm
Paikkakunta: Lempäälä

Re: Terve täältä Kaakonkulmalta! Terv. KekeKotka

Viesti Kirjoittaja JMSC »

http://www.soviterenkaat.fi/
Ulkohalkaisija sinun tulee selvittää vanteesta, sisähalkaisija 63,4mm.
Vaimolla S-type 3.0V6
XJR-6

Honda CB 1300F Super Four

EX:ät
Ford Sierra -83 1.6GL "museopeli" (luovutettu parempaan kotiin)
X-type 2.0D siirtyi suvussa eteenpäin
Honda CB SevenFifty
Mondeo GT V6 aut. farkku
Mondeo 1.8GLX RIP
Avatar
kissaeläin
Viestit: 4838
Liittynyt: Su Tammi 22, 2012 9:06 pm
Paikkakunta: Helsinki

Re: Terve täältä Kaakonkulmalta! Terv. KekeKotka

Viesti Kirjoittaja kissaeläin »

JMSC kirjoitti:http://www.soviterenkaat.fi/
Ulkohalkaisija sinun tulee selvittää vanteesta, sisähalkaisija 63,4mm.
Alession vanteisiin vaikea löytää soviterengasta muttei mahdoton. Omakohtaista kokemusta kun muutamia vuosia sitten kyselin ja haeskelin. Olisi pitänyt mittatilauksena ostaa silloin. Voipi olla että löytyy jostain hyllystäkin kyselemällä. Helponta varmaan ottaa vanne mukaan liikkeeseen jos ei itse ole varma millaisen koon tarvitsee niin kauppa toivottavasti antaa oikean kokoiset.
Kuva Kuva
S Type R (2002) -Black Edition-
KekeKotka
Viestit: 27
Liittynyt: Ke Joulu 02, 2015 6:39 pm

Re: Terve täältä Kaakonkulmalta! Terv. KekeKotka

Viesti Kirjoittaja KekeKotka »

Kiitos vastauksistanne.

Ryhdyn näillä tiedoilla hommiin tuossa talvisella, kun on omat alkuperäiset talvivanteet alla.
Hyviä ajokilometrejä kaikille syksyä kohti! Terv. Keke.
KekeKotka
Viestit: 27
Liittynyt: Ke Joulu 02, 2015 6:39 pm

Re: Terve täältä Kaakonkulmalta! Terv. KekeKotka

Viesti Kirjoittaja KekeKotka »

Moi taas! ( Jaguar S-Type vm 2000 )

Onko kellekään käynyt vastaavaa?
Vaihdoimme ajovalojen polttimoita auton oikealle puolelle, kun muovinen pidike (kaukovalon oikeassa ylä-
kulmassa edestä katsottuna)
rapsahti halki. osassa on valojen säätöruuvi.

Brittiosan "räjäytyskuvassa" osa oli ainoa, jota ei ole saatavilla varaosana.
Pitäisi ostaa koko umpiopaketti, maksaa 850e. TAI: Liimata sikaflexillä osa kiinni.

Sen verran on selvitetty, että umpion irroittamiseen pitää ottaa etumaski irti. Onko suurikin urakka?
Paikallisessa romuttamossa ei ollut ainoasta S-Typestä jäljellä kun korikehikko.
Oisko neuvoja, mistä voisi löytää varaosan?

Nyt valot pysyy noin suunnilleen kohdallaan itsetehdyn väliaikaisratkaisun varassa.
Terv. Keke.
Kopi
Viestit: 1961
Liittynyt: Ma Marras 29, 2004 11:25 am
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Re: Terve täältä Kaakonkulmalta! Terv. KekeKotka

Viesti Kirjoittaja Kopi »

Eikös tämä valopulma selviäisi yhdessä ketjussa? :roll:
Ja mielellään vielä Tekniikka-osastossa.
Köpi
1961 Mk2 3.8L MOD      ex: 2000 XJ8 3.2L Executive
Kuva
https://kulusjarvi.eu/jagmk2.htm
Vastaa Viestiin