Jaguar S-type Harkinnassa
-
- Viestit: 6
- Liittynyt: La Helmi 14, 2015 3:03 pm
Jaguar S-type Harkinnassa
Tervehdys!
En löytänyt selaamalla ketjua jossa voisi keskustella S-typen hankinnasta ja siihen liittyvistä kysymyksistä ym.
Joten ajattelin avata uuden ketjun sille, tuskin olen ainoa jolla on kysymyksiä ässästä
Olisi tuollainen 2.7 D S-tyyppi hakusessa.
Muutama kysymys:
Uskaltaako sitä huoletta ostaa jo 235tkm rullatun yksiön (vm. 2004). Onko moni vika jo korjattu tuossa kohtaa, vai onko kaikki isot huollot juuri tulossa vastaan?
Entä paljonko tuo diisseli automaatilla todellisuudessa kuluttaa, noin suunnilleen edes, kun suurin osa olisi kaupunkiajoa, tai ainakin puolet.
Tässä yksilössä on nuo alaspäinkaartuvat putkenpäät. Oliko se merkki jostain tietystä moottorityypistä? Muistan että jostain lukenut että kannattaa ostaa sellainen diisseli missä suorat putket, että olisi kone parempi niissä...
Kiitoksia kaikille jo nyt vastauksista!
En löytänyt selaamalla ketjua jossa voisi keskustella S-typen hankinnasta ja siihen liittyvistä kysymyksistä ym.
Joten ajattelin avata uuden ketjun sille, tuskin olen ainoa jolla on kysymyksiä ässästä
Olisi tuollainen 2.7 D S-tyyppi hakusessa.
Muutama kysymys:
Uskaltaako sitä huoletta ostaa jo 235tkm rullatun yksiön (vm. 2004). Onko moni vika jo korjattu tuossa kohtaa, vai onko kaikki isot huollot juuri tulossa vastaan?
Entä paljonko tuo diisseli automaatilla todellisuudessa kuluttaa, noin suunnilleen edes, kun suurin osa olisi kaupunkiajoa, tai ainakin puolet.
Tässä yksilössä on nuo alaspäinkaartuvat putkenpäät. Oliko se merkki jostain tietystä moottorityypistä? Muistan että jostain lukenut että kannattaa ostaa sellainen diisseli missä suorat putket, että olisi kone parempi niissä...
Kiitoksia kaikille jo nyt vastauksista!
- kissaeläin
- Viestit: 4838
- Liittynyt: Su Tammi 22, 2012 9:06 pm
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Jaguar S-type Harkinnassa
Moi!JuudasPappi kirjoitti:Tervehdys!
En löytänyt selaamalla ketjua jossa voisi keskustella S-typen hankinnasta ja siihen liittyvistä kysymyksistä ym.
Joten ajattelin avata uuden ketjun sille, tuskin olen ainoa jolla on kysymyksiä ässästä
Olisi tuollainen 2.7 D S-tyyppi hakusessa.
Muutama kysymys:
Uskaltaako sitä huoletta ostaa jo 235tkm rullatun yksiön (vm. 2004). Onko moni vika jo korjattu tuossa kohtaa, vai onko kaikki isot huollot juuri tulossa vastaan?
Entä paljonko tuo diisseli automaatilla todellisuudessa kuluttaa, noin suunnilleen edes, kun suurin osa olisi kaupunkiajoa, tai ainakin puolet.
Tässä yksilössä on nuo alaspäinkaartuvat putkenpäät. Oliko se merkki jostain tietystä moottorityypistä? Muistan että jostain lukenut että kannattaa ostaa sellainen diisseli missä suorat putket, että olisi kone parempi niissä...
Kiitoksia kaikille jo nyt vastauksista!
Kyllä 2.7d S Typejä ruodittu useissa ketjuissa täällä aiemmin. Ongelmana voi olla se, että haku toiminnolla ei välttämättä löydä etsimäänsä. Laita hakusanaksi"etsi" kenttään vaikka: 2.7d, egr tulppaus, dpf poisto.. Näin saattaa päästä paremmin kiinni ketjuihin. Noiden diesel aiheisten erikoisuuksien (egr,dpf) lisäksi aika moni muu asia on S typejen välillä yhtenevä joten hakemalla/selailemalla S typeen liittyviä juttuja saa kiinni yleisiin ongelmiin. Haulla "zf6hp26" pääsee mallin vaihteistokeskusteluihin.
S Type R (2002) -Black Edition-
-
- Viestit: 6
- Liittynyt: La Helmi 14, 2015 3:03 pm
Re: Jaguar S-type Harkinnassa
Kiitoksia hyvistä hakusanoista
Eli käsitinkö oikein että S-type jonka pakoputkenpäät osoittavat alaspäin on ilman DPF:ää? Ja siis eikö tuo nyt tarkoita juuri sitä hiukkassuodatinta?
Olisi ainakin yksi ongelma sitten vähemmän kun itselläkin paljon kaupunkiajoa.
Eli käsitinkö oikein että S-type jonka pakoputkenpäät osoittavat alaspäin on ilman DPF:ää? Ja siis eikö tuo nyt tarkoita juuri sitä hiukkassuodatinta?
Olisi ainakin yksi ongelma sitten vähemmän kun itselläkin paljon kaupunkiajoa.
- kissaeläin
- Viestit: 4838
- Liittynyt: Su Tammi 22, 2012 9:06 pm
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Jaguar S-type Harkinnassa
Terve !
Foorumin haku on hiukka "kankea" ja otsikoiden sisältö saattanut versoa muutakin kuin olettaisi joten pelkkiä otsikoita seuraamalla ei välttämättä saa haluamaansa tietoa.
Foorumin haku on hiukka "kankea" ja otsikoiden sisältö saattanut versoa muutakin kuin olettaisi joten pelkkiä otsikoita seuraamalla ei välttämättä saa haluamaansa tietoa.
S Type R (2002) -Black Edition-
Re: Jaguar S-type Harkinnassa
Putket alaspäin niin ei ole hiukkassuodatinta. Egr-venttiilit vikaantuu vissiin kohtuu pienillä kilometrillä. Noilla kilometreillä jo kerran vaihdettu todennäköisesti. Jakohihnan vaihtoväli 10v/160tkm eli vaihdettu. Juuri kysyin kaikkien hihnojen vaihtohintaa (jako-, apulaite- ja polttoainepumpun hihna) merkkiliikkeestä kun yhteen katsomaamme autoon ei ollu vielä hihnoja vaihdettu. N.1115€ kaikki vaihdettuna.
Laatikosta joku osaa sanoa paremmin sen kestosta. Kannattaa varmaan tsekata onko öljyjä vaihdettu.
Alustan osia varmaan vaihdettu jo jotain ja varmaan vaihtoon menee.
Oma auto tuli meille viime keskiviikkona ja yksi tankillinen ajettu vasta. Ajotietokone valehteli kulutukseksi 6.1l/100km. Tankkauksesta mitattuna noin 7 l/100km. Ajo ollut pääasiassa taajaman ulkopuolista.
Täytyy vielä sanoa et noilla autoliikkeiden kuntotarkastuspapereilla voi pyyhkiä persettä. Paperin mukaan ei mitään vikoja alustassa.
Koeajossa ei mitään ylimääräisiä ääniä kyllä kuulunut ja vakaalta auto tuntui. Seuraavana päivänä alkoi edestä kuskin puolelta kuulua vanhan hetekan kuuloinen natina. Tänään tutkittiin niin kuskin puolen iskarin alapään pusla narisi ja pelkääjän puolen iskarin alapuslassa varmaan sentti välystä. Ihme kun ei kolissu niin äänekkäästi et olis kuulunut sisälle. Liikkeen piikkiin menee puslien vaihdot.
Hieno kone ja auto mun mielestä. Vääntöä ja tehoa riittävästi ainakin hetkeksi aikaa. Tottunut itse ajelee n.100 hv tehosilla dieseleillä.
Laatikosta joku osaa sanoa paremmin sen kestosta. Kannattaa varmaan tsekata onko öljyjä vaihdettu.
Alustan osia varmaan vaihdettu jo jotain ja varmaan vaihtoon menee.
Oma auto tuli meille viime keskiviikkona ja yksi tankillinen ajettu vasta. Ajotietokone valehteli kulutukseksi 6.1l/100km. Tankkauksesta mitattuna noin 7 l/100km. Ajo ollut pääasiassa taajaman ulkopuolista.
Täytyy vielä sanoa et noilla autoliikkeiden kuntotarkastuspapereilla voi pyyhkiä persettä. Paperin mukaan ei mitään vikoja alustassa.
Koeajossa ei mitään ylimääräisiä ääniä kyllä kuulunut ja vakaalta auto tuntui. Seuraavana päivänä alkoi edestä kuskin puolelta kuulua vanhan hetekan kuuloinen natina. Tänään tutkittiin niin kuskin puolen iskarin alapään pusla narisi ja pelkääjän puolen iskarin alapuslassa varmaan sentti välystä. Ihme kun ei kolissu niin äänekkäästi et olis kuulunut sisälle. Liikkeen piikkiin menee puslien vaihdot.
Hieno kone ja auto mun mielestä. Vääntöä ja tehoa riittävästi ainakin hetkeksi aikaa. Tottunut itse ajelee n.100 hv tehosilla dieseleillä.
Ex S-type 2.7d Executive vm-06
Ex X-Type Estate 2,0d Executive vm-04
Ex X-Type Estate 2,0d Executive vm-04
Re: Jaguar S-type Harkinnassa
Samoin täällä on ihan mahdoton Kissakuume päällä. Täytyy yrittää muutaman päivän ottaa rauhallisesti josko menisi ohi.
Ajoin aiemmin 2.2D 200hv XF:llä ja merkki jäi päälle. Olosuhteiden muututtua piti XF:stä luopua ja välissä on ollut yksi LR Discovery ja nyt C-sarjan Mersu. Mutta veri vetää taas takaisin Jaguarin rattiin. Vastaan tuli V6 3.0 2004 vuosimalli vähän yli 110 000 km ajettu. Näyttää siistiltä ja taitaa olla pakko koeajaa. Saapa sitten nähdä miten taas käy.
Ajoin aiemmin 2.2D 200hv XF:llä ja merkki jäi päälle. Olosuhteiden muututtua piti XF:stä luopua ja välissä on ollut yksi LR Discovery ja nyt C-sarjan Mersu. Mutta veri vetää taas takaisin Jaguarin rattiin. Vastaan tuli V6 3.0 2004 vuosimalli vähän yli 110 000 km ajettu. Näyttää siistiltä ja taitaa olla pakko koeajaa. Saapa sitten nähdä miten taas käy.
Jaguar XK8 4.0 V8 '97
Ex-Jaguar XF 3.0 V6 Premium Luxury Azure Blue|Ivory|Dark Oak|Oyster
Ex-Jaguar XF 3.0 V6 Premium Luxury Azure Blue|Ivory|Dark Oak|Oyster
-
- Viestit: 6
- Liittynyt: La Helmi 14, 2015 3:03 pm
Re: Jaguar S-type Harkinnassa
Jatketaan vielä näiden tyhmien kysymysten sarjaa. Tai ei kai mikään kysymys koskaan voi olla tyhmä
Eli miten se nyt on noissa malleissa joissa on tuo iso ja "parempi" näyttö, olkoon sitten X- tai S-type, onko mitään tehtävissä että saisi soitettua musiikkia esim puhelimesta? Soitinta kun ei ilmeisesti pysty noihin vaihtamaan. Eli siinä mielessä tuo alkuperäinen parempi soitin on huonompi
Onnistuuko jonkin palikan avulla esim Aux-inin kiinnittäminen tms.
Olisi yksi ässä mitä katsellut, mutta siinä on tuo iso navi ja totuuden nimissä en ole enää vuosiin cd-levyjä kuunnellut. Aina tulee musiikki joko bluetoothin tai aux-inin kautta. Ei jaksaisi alkaa taas mitään cd sulkeisia leikkimään.
Eli miten se nyt on noissa malleissa joissa on tuo iso ja "parempi" näyttö, olkoon sitten X- tai S-type, onko mitään tehtävissä että saisi soitettua musiikkia esim puhelimesta? Soitinta kun ei ilmeisesti pysty noihin vaihtamaan. Eli siinä mielessä tuo alkuperäinen parempi soitin on huonompi
Onnistuuko jonkin palikan avulla esim Aux-inin kiinnittäminen tms.
Olisi yksi ässä mitä katsellut, mutta siinä on tuo iso navi ja totuuden nimissä en ole enää vuosiin cd-levyjä kuunnellut. Aina tulee musiikki joko bluetoothin tai aux-inin kautta. Ei jaksaisi alkaa taas mitään cd sulkeisia leikkimään.
Re: Jaguar S-type Harkinnassa
Onnistuu, esimerkiksi tälläisellä: http://www.jimrothe.com/jaguar/acm-bluetooth/acm.html tai vaikkapa tälläisellä http://www.amazon.com/Scosche-FM-MOD02- ... B001QBG614. Itsellä jälkimmäisen kaltainen käytössä XJ:ssä ja äänenlaatu on hyvä ja toimii mainiosti.
Re: Jaguar S-type Harkinnassa
"Ainoa oikea" ratkaisuhan on Jaguar ACM.
Tuohonhan saa sitten iii laitteet tai USB tikunkin kiinni.
Juttua löytyy mm täältä -> viewtopic.php?f=1&t=7138&p=39112&hilit=acm#p39112
ja täältä jos Lontoo taipuu -> http://www.jaguarforum.com/showthread.php?t=39352
ja tuolta -> http://www.jimrothe.com/jaguar/acm-bluetooth/acm.html
Tuohonhan saa sitten iii laitteet tai USB tikunkin kiinni.
Juttua löytyy mm täältä -> viewtopic.php?f=1&t=7138&p=39112&hilit=acm#p39112
ja täältä jos Lontoo taipuu -> http://www.jaguarforum.com/showthread.php?t=39352
ja tuolta -> http://www.jimrothe.com/jaguar/acm-bluetooth/acm.html
Vaimolla S-type 3.0V6
XJR-6
Honda CB 1300F Super Four
EX:ät
Ford Sierra -83 1.6GL "museopeli" (luovutettu parempaan kotiin)
X-type 2.0D siirtyi suvussa eteenpäin
Honda CB SevenFifty
Mondeo GT V6 aut. farkku
Mondeo 1.8GLX RIP
XJR-6
Honda CB 1300F Super Four
EX:ät
Ford Sierra -83 1.6GL "museopeli" (luovutettu parempaan kotiin)
X-type 2.0D siirtyi suvussa eteenpäin
Honda CB SevenFifty
Mondeo GT V6 aut. farkku
Mondeo 1.8GLX RIP