huoltosähläystä

Yleinen Jaguar-keskustelu
thewall32
Viestit: 83
Liittynyt: To Maalis 03, 2005 4:50 pm
Paikkakunta: Oulu

huoltosähläystä

Viesti Kirjoittaja thewall32 »

Tähän asti olen saanut vain lukea joillekkin kissakulmalaisille sattuneita huoltosähläyksiä. No nyt on itselläkin ikävä kyllä hivenen kokemusta..

Kovat pakkaset olivat pari viikkoa sitten ja huomasin että autosta oli tippassut hivenen jäähdytysnestettä. No koska oli jokatapauksessa aika vaihdattaa öljyt, niin vein auton huoltoon ja pyysin että tarkistavat mistä pikku vuoto tulee. Soittivat että se oli vain yhdestä letkun kiristimestä, mutta olivat samalla löytäneet jäähdyttimen kennosta vuotopaikan.. pyysin että korjataan, no jäähdytin huoltaja sanoi että ei tuota kannata kolvata kun vuoden sisällä tirskuu muualta. Uusi paikalleen laitettuna olisi viikon päästä.
Palasin eilen viikon työreissulta ja hain auton amatöörimäisesti tarkistamatta ensin työnlaatua tai edes kurkkaamatta konepeiton alle. Jo kotimatkalla huomasin pienen kolinaäänen/resonanssin ja kotona konepeltiä avatessani, huomasin että konepeltihän on vinossa vähän joka suuntaan ja sain vasta taistelun kautta sen auki. En tiedä miten se oli asennettu vinoon, mutta lisäksi huomasin että ilmanputsarista puutui liki puolet osista ja että se ei ollut edes kiinni, joten löytyi se kolinakin. Lisäksi kiinnitysmuttereita oli tulppien väliin jätetty pyörimään.. Sain nieltyä kiukua ja rauhallinen soitto huoltoon ja aamulla matkalla sinne auto sitten sammui vielä tien poskeen ja oireet vaikuttivat lähinnä jäätämiseltä. No Hinausautolla huoltoon ja samalla kun katseltiin asentajan kanssa aiemmin kesken jäänyttä työtä niin huomasin että keulan virheetön maalipintakin oli parista konepellin saumapaikasta saatu kunnolla rikki.. huhhah hei.. heillähän se ei tietänkään ollut voinut mennä..
No nyt odotan jännityksellä että missä kunnossa auton saan kun palaan keskiviikkona työreissulta.. pitänee etsiä uusi huoltopaikka tämän episodin jälkeen.. onko kenelläkään hyvää paikkaa/tekijää tiedossa oulussa, joka osaa tehdä 85:een 4.2:een huollot siten että sisältä ei löydy öljyisiä sormenjälkiä ja kaikki irroitetut osatkin löytävät paikkansa autoon takaisin :twisted:
Kopi
Viestit: 1961
Liittynyt: Ma Marras 29, 2004 11:25 am
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Missä?

Viesti Kirjoittaja Kopi »

Kerro nyt missä käytit, niin tietää varoa.
Tuo sähläys kuulosti kyllä W:ltä, mutta jos T:kin tekee tuommoista, niin sitten taitaa olla vaihtoehdot Oulussa vähissä?
Köpi
1961 Mk2 3.8L MOD      ex: 2000 XJ8 3.2L Executive
Kuva
https://kulusjarvi.eu/jagmk2.htm
Avatar
stefanantinaho
Viestit: 793
Liittynyt: Pe Joulu 24, 2004 6:40 pm
Paikkakunta: Parainen
Viesti:

Viesti Kirjoittaja stefanantinaho »

Uskomaton juttu! Voisit kuvailla huoltomiehen ilmeen kun veit auton takaisin - mikä oli selitys?
Stefan

Jaguar XJ6 3.0 V6 BRG/Ivory
Volvo V70 2.0D
MG ZT-T
ex: Jaguar X-type 2.0D Estate, Volvo V50 1.6D, XJS V12HE, Daimler Six, DD6, 4.0 S, 4.0 Sovereign, XJR 4.0 SC man, DD6 LWB, Jaguar XJ8 3.2 S...
xjr-98
Viestit: 234
Liittynyt: Ke Marras 17, 2004 10:26 am
Paikkakunta: Kangasala

Viesti Kirjoittaja xjr-98 »

Huoltosähläyksistä voisin kirjoittaa vaikka kirjan, mutta otetaan nyt ihan TÄMÄN PÄIVÄINEN esimerkki.

Äitimuorin x-type muuttuu hiukkaskiihdytintä äänellisesti muistuttavaksi keksinnöksi ajettaessa tasakaasulla 40-50 km/h.
Vika on käytännössä ollut uudesta asti, mutta nyt pahentunut sietämättömäksi.

Tällä hetkellä auto on VIIDETTÄ kertaa Tampereen Inchapella.
Soittivat sieltä aamupäivällä, ettei autossa ole mitään vikaa.
Juu, ei löydy vikaa, koska nerokkaat huoltomiehet "koeajoivat" autoa nosturilla.

Kyllähän se ääni sieltä saatiin kuulumaan kun pistettiin mies ajamaan autoa ihan liikenteeseen.

Autoon on muuten aikaisempina "korjauksina" tähän mennessä vaihdettu mm. perä ja vaihdelaatikko. Kyllä nyt alkaa ymmärtämään miksi huollot maksaa kun pitää saada sähläyskustannukset jotenkin kuitattua.

XJR:n osalta pidän kuitenkin vitutuksen maksimointina (tähän mennessä siis) vaihdelaatikon hintapyyntöä (15 000 €). Maksoin Laatuvaunussa samasta uudesta alkuperäisestä 5 000 €.
Oliko hiukan kusetuksen makua?
XKR-07
Midnight Blue

ex- XJR-98 Sapphire Blue
Avatar
stefanantinaho
Viestit: 793
Liittynyt: Pe Joulu 24, 2004 6:40 pm
Paikkakunta: Parainen
Viesti:

Viesti Kirjoittaja stefanantinaho »

Onneksi asun täällä Turun päässä, täällä huolto on ilmeisen asiantuntevaa - enkä ole kuullut moitteita ainakaan toistaiseksi! Lisäksi hyvin palveluhalukas talo - joskin varaosahinnat luonnollisesti seuraavat maahantuojan taso, joka mekissä kuin merkissä on kova!
Stefan

Jaguar XJ6 3.0 V6 BRG/Ivory
Volvo V70 2.0D
MG ZT-T
ex: Jaguar X-type 2.0D Estate, Volvo V50 1.6D, XJS V12HE, Daimler Six, DD6, 4.0 S, 4.0 Sovereign, XJR 4.0 SC man, DD6 LWB, Jaguar XJ8 3.2 S...
xjr-98
Viestit: 234
Liittynyt: Ke Marras 17, 2004 10:26 am
Paikkakunta: Kangasala

Viesti Kirjoittaja xjr-98 »

"Onneksi asun täällä Turun päässä, täällä huolto on ilmeisen asiantuntevaa"

Perhana, kyl maar se o ny Turkuun muutettava :shock: :lol:
XKR-07
Midnight Blue

ex- XJR-98 Sapphire Blue
BRG
Viestit: 358
Liittynyt: Ti Marras 16, 2004 10:05 pm
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja BRG »

xjr-98 kirjoitti:Perhana, kyl maar se o ny Turkuun muutettava :shock: :lol:
Kyllä minä autostani pidän mutta joku raja sentään pitää harrastuksen vuoksi tehtävillä uhrauksillakin olla :wink:
BMW 428i xDrive -16
Honda Varadero -04 (XL 1000 VA)
Ex XJ6 4.0 Sovereign -95 (X300)
witham
Viestit: 34
Liittynyt: Ti Tammi 18, 2005 6:43 pm
Paikkakunta: Nivala

Viesti Kirjoittaja witham »

Lähin huolto "vanhalle" jaggelle on Triangle motor, ei ehkä halvin mutta parasta hoitoa mitä kissasi kaipaa! :lol:
ex jaguar xj 40 3.2-92
Chevrolet 2500 6.2 d
Chevrolet Camaro convertible -96
Avatar
stefanantinaho
Viestit: 793
Liittynyt: Pe Joulu 24, 2004 6:40 pm
Paikkakunta: Parainen
Viesti:

Viesti Kirjoittaja stefanantinaho »

witham kirjoitti:Lähin huolto "vanhalle" jaggelle on Triangle motor, ei ehkä halvin mutta parasta hoitoa mitä kissasi kaipaa! :lol:


Ja mää sen sano: kuten huomaatte: taas Turuus!! :D :D

Ja samalla seudulla uskallan suositella Paraisilla Optiwide - on sen verran minun autoja hoitanut - ja muidenkin - että alkavat olla jo aika oppineita tämän laatubrandin suhteen.
Stefan

Jaguar XJ6 3.0 V6 BRG/Ivory
Volvo V70 2.0D
MG ZT-T
ex: Jaguar X-type 2.0D Estate, Volvo V50 1.6D, XJS V12HE, Daimler Six, DD6, 4.0 S, 4.0 Sovereign, XJR 4.0 SC man, DD6 LWB, Jaguar XJ8 3.2 S...
witham
Viestit: 34
Liittynyt: Ti Tammi 18, 2005 6:43 pm
Paikkakunta: Nivala

Viesti Kirjoittaja witham »

TURKU; erikoismiesten mekka!!! 8) [/b]
ex jaguar xj 40 3.2-92
Chevrolet 2500 6.2 d
Chevrolet Camaro convertible -96
spey
Viestit: 16
Liittynyt: Pe Elo 05, 2005 7:29 pm
Paikkakunta: Oulu

Oulusta vielä

Viesti Kirjoittaja spey »

Kokemukseni mukaan W-alkuinen korjaamo, moitteista huolimatta, kuitenkin korjaa ja huoltaa ainakin X-typen oikein hyvin. Kunhan saavat vaan tarvittavat osat. :)
xjr-98
Viestit: 234
Liittynyt: Ke Marras 17, 2004 10:26 am
Paikkakunta: Kangasala

Viesti Kirjoittaja xjr-98 »

Mutsin X-typen vika löytyi! Se on kardaani. Joo, no mikäpä muukaan se enää voi olla kun perä ja vaihdelaatikko on jo vaihdettu.

Tilattu KUUDES käynti asiantuntevassa merkkihuollossa. (joka muuten väittää ettei XJ:n kellossa ole valoa. huoh.)

No, ei se mitään. Täytyy vaihtaa molemmat autot tai hankkia parempi lääkitys.
XKR-07
Midnight Blue

ex- XJR-98 Sapphire Blue
thewall32
Viestit: 83
Liittynyt: To Maalis 03, 2005 4:50 pm
Paikkakunta: Oulu

jagge kotona

Viesti Kirjoittaja thewall32 »

Jeps se oli sellainen tapaus, mutta puuttuvat osat löytyi. Eri kaveri oli nähtävästi koonnut tai sitten eri paikassa missä purkanut, joten kuulemma siksi niitä ilmanputsarin osia oli jäänyt laittamatta paikoilleen. Lopputarkastus lienee asia mikä oli myös unhoittunut.. tietty jos auto ei ole tuttu niin sitä saattaa silmä olla huomaamatta että osia puuttuu reilumminkin...
Konepelti piti irroittaa ja hitsata, ennenkuin se oli kunnossa. Sillä se oli toisesta kiinnityspaikan hitsaussaumasta auennut ja tietty se piti hitsata. No eihän tuollainen itsestään mene vaan on varmasti kärsinyt siinä kun konepeltiä on yritetty voimalla vääntää auki tai sitten sitä vasten on aikalailla nojailtu? Naarmut on tullut siinä samassa kun konepeltiä on yritetty saada huoltoa varten enemmän auki. No nyt on osat paikoillaan ja konepelti ryhdikkäästi linjassa. Naarmut jäi ja niitähän ei pois saa kuin maalauttamalla, mutta onneksi ovat saumakohdassa, joten ei ihan silmille hyppää.
Menihän siinä aikaa ja tupakkia, mutta onneksi ei tuon pahempaa sotkua. Opetus lienee se että kannattaa katselmoida auto aina heti huollon päälle eikä luulla/uskoa että kaikki on tehty.
Vastaa Viestiin