Huomenia!
XK8:n otin talvitallista maaliskuussa.
Vuoden 2015 viimeisenä ajopäivänä marraskuussa tullut vika, rajoitettu suorituskyky palasi heti.
Vein auton huoltoon Juvanmalmille. Siellä vikakoodinluku kertoi syyksi yhden puolan. Se pätki, ajoittain auto toimi ja toisinaan ei jolloin tuo sama teksti näyttöön. Silloin auto värisi ja nyki.
Katsastuksessa tuli hylky kun etupään vasemmalla oli väljää. Silloin puola toimi.
Päätin että molemmat puolet puslista laitetaan samalla.
Työtä tehty eilen Juvanmalmilla 5 tuntia 4:n puslanvaihtoon ( vasen ja oikea puoli ) ja 1 tunti puolanvaihtoon ( kesti 10-15min ).
Työt 660eur eli koko homma osineen n. 1000eur.
Jälkitarkastus ok ja sen kustannuksen huolto reilusti tarjosi ''kun emme huomanneet etupään väljyyttä''.
Alla nyt kesägummit talvisten jälkeen. Hiljaa ja tasaisesti menee. Olen ajanut jo +600km katto auki tänä keväänä. Useat kaivavat takana kameraa esille kun hullu ajaa 0-5C kelissä katto auki. Se on terapeuttista eikä yhtään kylmää. Lammasturkki päällä, kaulus pystyssä, penkinlämppärit päällä ja lämmitys max eli 32c. Sivulasit ylhäällä -suosittelen!
XK8 Cabriolet huollettu ja katsastettu, työt
Re: XK8 Cabriolet huollettu ja katsastettu, työt
Moi,
Montako puolaa vaihdettiin? 1 kpl? kaikki 8?
Oliko 2-, 3- vai 4-johtoinen puola? (näitkö sen vikaantuneen?)
Puolan mallista riippuen on marmoritiskin hinta ollut jotain €180-€260,-/kpl. Ostin Stoneleigh'stä uudet NOS-puolat omaan XJ8:iin, vaan ei ole yhtään tarvinnut vaihtaa, kun se kerran esiintynyt sytytyshäiriö korjaantui niitten tulpankaivojen ja puolien puhdistuksella.
Tehdas ilmoittaa puolien käyttöiäksi 10v tai 100.000 mailia (eli 161tkm) mutta esim. meidän autolla on nyt takanaan 301tkm ja 19 talvea.
-Jakuvaari
Montako puolaa vaihdettiin? 1 kpl? kaikki 8?
Oliko 2-, 3- vai 4-johtoinen puola? (näitkö sen vikaantuneen?)
Puolan mallista riippuen on marmoritiskin hinta ollut jotain €180-€260,-/kpl. Ostin Stoneleigh'stä uudet NOS-puolat omaan XJ8:iin, vaan ei ole yhtään tarvinnut vaihtaa, kun se kerran esiintynyt sytytyshäiriö korjaantui niitten tulpankaivojen ja puolien puhdistuksella.
Tehdas ilmoittaa puolien käyttöiäksi 10v tai 100.000 mailia (eli 161tkm) mutta esim. meidän autolla on nyt takanaan 301tkm ja 19 talvea.
-Jakuvaari
75 XJ6C 4.2L MOD * '72 E-Type 5.3L OTS * '50 MKV 3.5L DHC * '98 XJ8 3.2L Executive (ex) * '66 E-Type 4.2L 2+2 (ex)
____65.500km__________50.000km___________8.800km____________104.000km_______________67.000km_________
____65.500km__________50.000km___________8.800km____________104.000km_______________67.000km_________
Re: XK8 Cabriolet huollettu ja katsastettu, työt
1kpl 4-piikkinen.
Fiksusti sen paikkaa vaihtoivat jotta voitiin varmistaa että juuri puola vikaantunut!
M
Fiksusti sen paikkaa vaihtoivat jotta voitiin varmistaa että juuri puola vikaantunut!
M
Re: XK8 Cabriolet huollettu ja katsastettu, työt
Kannattaa valita sitten alkuperäiset puolat . Halvat kopiot todella kirjavia laadultaan . Ihan vaan vinkiksi .
XJ-8 4.0 Sovereign 2000
X-Type 3.0 Estate 2004
X-Type 3.0 Sedan 2003
X-Type 3.0 Estate 2004
X-Type 3.0 Sedan 2003