Uusi jäsen

Yleinen Jaguar-keskustelu
arko
Viestit: 6
Liittynyt: Su Touko 01, 2016 5:20 pm
Paikkakunta: Liminka

Uusi jäsen

Viesti Kirjoittaja arko »

Tervehdys kaikille Oulun seudulta. Löysin yhdestä varastosta Daimler/Jaguar xj6 serie 1 Sovereign vm1972 autom. (rhd) merkkisen auton. 10 vuotta seisonnassa ollut. Hieman heikommassa valaistuksssa valossa katsottuna nätti ja kopillaan oleva ja ajamalle sijoilleen ajettu. Vuosi sitten käynnissä käytetty ja liikuteltu. Vänkärin puolella jalkatilassa ruostevaurio (ruosteviat ei minulle ongelma). Omistaja kyllä myisi sen sillä hinnalla minkä oli autosta joskus maksanut.
Hankala varmaan kenenkään sanoa minkä arvoinen tuollainen auto on edes suurinpiirtein. Kyselen kumminkin koska sellainen on hintapyyntö että, haluaisi kysellä viisaammilta ettei heti kusta silmään hinnassa. Ajokunnossa kuulema on katsastuksessa aikoinaan juuri tuosta ruosteviasta pompannut. Tarkemmin en vielä ole päässyt autoa tutkimaan kosa omistaja sen verran liikkuvaa ja kiireistä sorttia.
Saako tuohon malliin käyttö osia suomesta/ulkomailta. Onko tuo malli "yleinen" Suomessa ja ym. muuta tietoa ottaisin kiitollisuudella vastaan.
Kyllä tuo kulkuneuvo tulee varmaankin ostettua joka tapauksessa...ehkä. Sanovat, että eläkkeellä pitäisi olla jotain mielenkiintoista tekemistä..tuossahan sitä olisi.
Kopi
Viestit: 1961
Liittynyt: Ma Marras 29, 2004 11:25 am
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Re: Uusi jäsen

Viesti Kirjoittaja Kopi »

Tervetuloa joukkooon.
Enpä ole Ser 1 hintatasoa seuraillut, mutta Nettiautossa näyttää olevan yksi museorekisteröity
varsin hyväkuntoisen näköinen ja täysin toimiva LHD 12000e. 10-vuotta seisseen saaminen samaan
kuntoon vie tonneja, montako riippuu siitä pitääkö maalausta ja sisustaa uusia. Koita tuon avulla
arvioida, paljonko kannattaa maksaa. RHD LHD:tä halvempi, täällä meillä.
En ole juuri Ser1-osia etsinyt, mutta yleensä Jaguareihin saa hyvin osia, ainakin Englannista (siellä
on useita vanhoihin Jaguareihin osia myyviä liikkeitä, katso Köpin FAQ). Osat ei aina halpoja ole ja
rahtikin maksaa, varsinkin painavien osien. Yleensä entisöinnin osat maksaa yhtä paljon kuin jo valmis
auto eli ei näillä yleensä mitään tiliä tee. Mutta hyvää ajankulua eläkepäiville.
Ser1:siä on kerhossamme 30kpl ja oisko saman verran kerhon ulkopuolella. Suurin osa etelässä, joten
luulen ettet Oulussa monesti toisen kanssa vastaan ajaisi :P
Köpi
1961 Mk2 3.8L MOD      ex: 2000 XJ8 3.2L Executive
Kuva
https://kulusjarvi.eu/jagmk2.htm
brbr
Viestit: 64
Liittynyt: La Tammi 03, 2009 10:17 pm

Re: Uusi jäsen

Viesti Kirjoittaja brbr »

On vähän kokemuksia Jaguar XJ6 vm 72. Tein kaupan autosta kännykällä Ruotsin Ölands Bil autoliikkeessä siis autoa näkemättä Tammikuussa 09, ajattelin että nyt tai ei koskaan, silloin en vielä ollu eläkkeellä, se osoittautu elämäni parhaaksi kaupaksi. Samana syksynä sain sen museorekisteriin. Tämä on kahdeksas kesä kun sillä ajelen, tosin ensimäinen kevät kun jouduin hakemaan vikaa kun ei käynti ollut kunnossa ja selvisi että vika oli kaasarissa niin varaosia löytyi Triangle Motors nimiseltä firmalta, tuli postissa parissa päivässä. Mun kokemukseni on että Jaguarille varaosia löytyy Englantiselle autolle, toista se on Ranskalaisille. Pikkusen minua kyllä arvelluttaa Jaguaria joka on seisonu kymmenen vuotta tallissa, siinä voi tulla kalliita yllätyksiä. Parastahan se olisi ostaa sellainen Jaguaari mikä on heti ajokunnossa, saa heti alkaa nauttimaan siitä hienosta ajotunnelmasta ja hienosta kyydista. Täällä tuttu mies foorumilla kirjotti että hyvässä kunnossa oleva Jaguaari tunnistaa siitä tuoksusta, tuoksu sisällä pitää olla nahka ja vähän öljyhajua, minun tuoksuu viela vain nahkahaju, sillä oli minun ostohetkellä ajettu vasta 116.000 km, on todistettu. Kyllä minä suosittelen Jaguaria mutta kannattaa katsella ja harkita ennen ostopäätöstä.
arko
Viestit: 6
Liittynyt: Su Touko 01, 2016 5:20 pm
Paikkakunta: Liminka

Re: Uusi jäsen

Viesti Kirjoittaja arko »

No niin, ostin sen ser 1:n kuitenkin. Pitänee hakea se kotitalliin syksyyn mennessä kunhan saan tallista jonkun auton hävitettyä. Lähti sitten kuitenkin siihen hintaan etten pyytänyt edes laittamaan käyntiin autoa ... Olisi hinta voinut vaikka nousta:)
arko
Viestit: 6
Liittynyt: Su Touko 01, 2016 5:20 pm
Paikkakunta: Liminka

Re: Uusi jäsen

Viesti Kirjoittaja arko »

Hain sitten sen ser 1:n kotitalliin tämän kuun alkupuolella. Hitsasin reijät ,en muuta tehnyt. Meni katsastuksesta napisematta läpi,mitä toinen jarruvalo oli palanut. Kuitenkin kylmänä saa sahata jonkin aikaa käyntiin, käsi ryyppy laitettu mutta ei tunnu käyntiin laittoa parantavan. Pientä nykimistä tuntui ainakin välillä olevan, edellisen omistajan mukaan virranjakajan kanttakaaan ei ole tällä vuosituhannella irti käytetty. Kaasareihinkin pitäisi alkaa myös jotain korjaus sarjaa hankkimaan. Koska kun pyysin katsastajaa mittaamaan pakokaasut niin arvot, ei ne mitenkään pienet olleet tosiaankaaan. seuraavan kerran saa viedä katsastukseen jo joulukuussa mutta antaahan seistä kevääseen
Kopi
Viestit: 1961
Liittynyt: Ma Marras 29, 2004 11:25 am
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Re: Uusi jäsen

Viesti Kirjoittaja Kopi »

Hienoa!
Onko bensa kuitenkin tuoretta? Meinaan jos sekin on vuosia seissyt, niin käyntihäiriöt
ja käynnistysvaikeudet voi johtua siitä.
Moikataan ensi kesänä kun kohdataan!
Köpi
1961 Mk2 3.8L MOD      ex: 2000 XJ8 3.2L Executive
Kuva
https://kulusjarvi.eu/jagmk2.htm
Vastaa Viestiin