UUSI JAGUAR KUSKI
UUSI JAGUAR KUSKI
HEI!
Ostin 1998 vm Jaguar XJ8 4.0l. Ajettu 136tkm. Erittäin siisti ja ns. virheetön, moottoritila pölytön, kuiva, siisti, kaunis. Maalipinta hyvä, ei ruostetta näkyvissä, pohjassa jotain pientä fiksauksen merkkiä, takarenkaiden etupuolella olevat pienet poikittaispalkit. Tyhjäkäynnissä oli pitkän seisomisen jälkeen pientä aaltoilua, ehkä ei uusiudu? vai onko jokin anturi menossa tai ilmamassamäärämittari tms, saapi nähä
Millainen "virhe" ostos on siis tullut hankittua?
Huoltovinkkejä tarvin, että tulee hoidettua Jaggea hyvin
Huoltohistoria täydellinen, tuotu englannista muutama vuosi sitten, ollut suomessa yhdellä omistajalla, pitänyt hienosti Jaggea ja huoltanut merkkihuollossa. Aion jatkaa samaa rataa, huoltaa hyvin ja ajella joka päivä työajat yms.
Ilmeisesti British parts on hyvä ja luotettava varaosa myyjä? Täältä palstalta löytänyt tämän vinkin.
Lisää vinkkejä, kiitos!
-J
Ostin 1998 vm Jaguar XJ8 4.0l. Ajettu 136tkm. Erittäin siisti ja ns. virheetön, moottoritila pölytön, kuiva, siisti, kaunis. Maalipinta hyvä, ei ruostetta näkyvissä, pohjassa jotain pientä fiksauksen merkkiä, takarenkaiden etupuolella olevat pienet poikittaispalkit. Tyhjäkäynnissä oli pitkän seisomisen jälkeen pientä aaltoilua, ehkä ei uusiudu? vai onko jokin anturi menossa tai ilmamassamäärämittari tms, saapi nähä
Millainen "virhe" ostos on siis tullut hankittua?
Huoltovinkkejä tarvin, että tulee hoidettua Jaggea hyvin
Huoltohistoria täydellinen, tuotu englannista muutama vuosi sitten, ollut suomessa yhdellä omistajalla, pitänyt hienosti Jaggea ja huoltanut merkkihuollossa. Aion jatkaa samaa rataa, huoltaa hyvin ja ajella joka päivä työajat yms.
Ilmeisesti British parts on hyvä ja luotettava varaosa myyjä? Täältä palstalta löytänyt tämän vinkin.
Lisää vinkkejä, kiitos!
-J
Jaguar XJ 8 Sov. V8 4l 1998.
Re: UUSI JAGUAR KUSKI
Hienoa, tervetuloa tämän harrastuksen pariin!
British Parts jakaa mielipiteitä ja kokemuksia, parhaassa maineessa taitavat olla SNG Barrat ja David Manners. Molemmista saa kattavasti kaikki Jaguarilta saatavilla olevat osat, osanumeroilla, ja lisäksi eritasoisia korvaavia osia, kohtuulliseen hintaan.
Joko olet löytänyt autoosi varaosakuvaston ja alkuperäisen korjausohjeen ja sähkökuvat? Niitä on verkossa hyvin jaossa ja muutamalla eurolla ostettavissakin jos haluaa päästä vielä helpommalla.
Jouko
British Parts jakaa mielipiteitä ja kokemuksia, parhaassa maineessa taitavat olla SNG Barrat ja David Manners. Molemmista saa kattavasti kaikki Jaguarilta saatavilla olevat osat, osanumeroilla, ja lisäksi eritasoisia korvaavia osia, kohtuulliseen hintaan.
Joko olet löytänyt autoosi varaosakuvaston ja alkuperäisen korjausohjeen ja sähkökuvat? Niitä on verkossa hyvin jaossa ja muutamalla eurolla ostettavissakin jos haluaa päästä vielä helpommalla.
Jouko
Jaguar XJ8 -05 (Japani)
--------------------------
Huollettavana: Jaguar XF-DS -10 (Suomi)
Muuttaneet: Jaguar XK8 Convertible -99 (Kalifornia), Jaguar S-Type 3.0 -99 (Saksa)
Purettu: Jaguar XK8 Cabriolet -99 (Saksa)
Rekka ruhjoi: Jaguar XJ6 D -06 (Saksa)
--------------------------
Huollettavana: Jaguar XF-DS -10 (Suomi)
Muuttaneet: Jaguar XK8 Convertible -99 (Kalifornia), Jaguar S-Type 3.0 -99 (Saksa)
Purettu: Jaguar XK8 Cabriolet -99 (Saksa)
Rekka ruhjoi: Jaguar XJ6 D -06 (Saksa)
Re: UUSI JAGUAR KUSKI
...en ole vielä ehtinyt tutkailla luetteloita tms kaavioita, mutta kiinnostaa kyllä moiset, vaikka maksusta.
Jaguar XJ 8 Sov. V8 4l 1998.
Re: UUSI JAGUAR KUSKI
Tästä vähän tutkittavaa:
http://www.jagrepair.com/images/Electri ... 151280.pdf
http://www.jagrepair.com/Default.htm
http://www.sngbarratt.com/DownloadArea.aspx
http://www.jagdocs.com/index.php?main_p ... Path=65_67
http://www.jaguarforums.com/forum/
Tuosta alimmasta hakemalla sanoilla JTIS ja JEPC löytää juttua ja linkkejä sähköisiin korjausoppaisiin ja osaluetteloihin. Jagdocs on tehnyt niistä pdf-versioita, joita myy. SNG Barrat on tehnyt osaluetteloista oman versionsa.
Noiden kanssa ei käy aika pitkäksi uuden Jaguarin kanssa vähään aikaan sadepäivinäkään
Jouko
http://www.jagrepair.com/images/Electri ... 151280.pdf
http://www.jagrepair.com/Default.htm
http://www.sngbarratt.com/DownloadArea.aspx
http://www.jagdocs.com/index.php?main_p ... Path=65_67
http://www.jaguarforums.com/forum/
Tuosta alimmasta hakemalla sanoilla JTIS ja JEPC löytää juttua ja linkkejä sähköisiin korjausoppaisiin ja osaluetteloihin. Jagdocs on tehnyt niistä pdf-versioita, joita myy. SNG Barrat on tehnyt osaluetteloista oman versionsa.
Noiden kanssa ei käy aika pitkäksi uuden Jaguarin kanssa vähään aikaan sadepäivinäkään
Jouko
Jaguar XJ8 -05 (Japani)
--------------------------
Huollettavana: Jaguar XF-DS -10 (Suomi)
Muuttaneet: Jaguar XK8 Convertible -99 (Kalifornia), Jaguar S-Type 3.0 -99 (Saksa)
Purettu: Jaguar XK8 Cabriolet -99 (Saksa)
Rekka ruhjoi: Jaguar XJ6 D -06 (Saksa)
--------------------------
Huollettavana: Jaguar XF-DS -10 (Suomi)
Muuttaneet: Jaguar XK8 Convertible -99 (Kalifornia), Jaguar S-Type 3.0 -99 (Saksa)
Purettu: Jaguar XK8 Cabriolet -99 (Saksa)
Rekka ruhjoi: Jaguar XJ6 D -06 (Saksa)
Re: UUSI JAGUAR KUSKI
http://www.ebay.co.uk/usr/berkshirejagcomponents tuossa myös myyjä jolta on tullut ostettua lähes kaikki huolto-osat ja hyvin on toiminu.
Rapakon takana rockauto jos haluaa oikein halvalla tarvikkeita.
Rapakon takana rockauto jos haluaa oikein halvalla tarvikkeita.
Re: UUSI JAGUAR KUSKI
Sen verran täytyy rockautosta mainita että vaikka useat valmistajat kuulostavat kovinkin Ameriiikkalaisilta, niin lähes kaikki osat joita olen em. paikasta tilannut ovat tulle PRC:eestä.
Notta samat kurat saa halvemmalla suoraan Kinkeiltä... Toki ei em. osien kanssa ole ainakaan vielä ollut ongelmia.
Tuntee vain itsensä huijatuksi kun ostaa perinteistä kestävää jenkkiosaa ja saa sitä kiinankamaa...
Britishpartsilta ei kannata enää nykyään tilata tarvikeosia ovat luokatonta tavaraa orig. osat tietenkin laatutavaraa.
Notta samat kurat saa halvemmalla suoraan Kinkeiltä... Toki ei em. osien kanssa ole ainakaan vielä ollut ongelmia.
Tuntee vain itsensä huijatuksi kun ostaa perinteistä kestävää jenkkiosaa ja saa sitä kiinankamaa...
Britishpartsilta ei kannata enää nykyään tilata tarvikeosia ovat luokatonta tavaraa orig. osat tietenkin laatutavaraa.
Vaimolla S-type 3.0V6
XJR-6
Honda CB 1300F Super Four
EX:ät
Ford Sierra -83 1.6GL "museopeli" (luovutettu parempaan kotiin)
X-type 2.0D siirtyi suvussa eteenpäin
Honda CB SevenFifty
Mondeo GT V6 aut. farkku
Mondeo 1.8GLX RIP
XJR-6
Honda CB 1300F Super Four
EX:ät
Ford Sierra -83 1.6GL "museopeli" (luovutettu parempaan kotiin)
X-type 2.0D siirtyi suvussa eteenpäin
Honda CB SevenFifty
Mondeo GT V6 aut. farkku
Mondeo 1.8GLX RIP
Re: UUSI JAGUAR KUSKI
onnittelut mainiosta valinnasta ja tervetuloa!DRTDG kirjoitti:HEI!
Ostin 1998 vm Jaguar XJ8 4.0l. Ajettu 136tkm. Erittäin siisti ja ns. virheetön, moottoritila pölytön, kuiva, siisti, kaunis. Maalipinta hyvä, ei ruostetta näkyvissä, pohjassa jotain pientä fiksauksen merkkiä, takarenkaiden etupuolella olevat pienet poikittaispalkit. Tyhjäkäynnissä oli pitkän seisomisen jälkeen pientä aaltoilua, ehkä ei uusiudu? vai onko jokin anturi menossa tai ilmamassamäärämittari tms, saapi nähä
Millainen "virhe" ostos on siis tullut hankittua?
Huoltovinkkejä tarvin, että tulee hoidettua Jaggea hyvin
Huoltohistoria täydellinen, tuotu englannista muutama vuosi sitten, ollut suomessa yhdellä omistajalla, pitänyt hienosti Jaggea ja huoltanut merkkihuollossa. Aion jatkaa samaa rataa, huoltaa hyvin ja ajella joka päivä työajat yms.
Ilmeisesti British parts on hyvä ja luotettava varaosa myyjä? Täältä palstalta löytänyt tämän vinkin.
Lisää vinkkejä, kiitos!
-J
olkoot kilometrisi nautinnollisia!
Re: UUSI JAGUAR KUSKI
Kiitos kaikki vastauksista ja kokemuksista, nyt tosiaan hieman vaivaa tuo tyhjäkäynti, joka on normilämmöillä 90 C ainakin hieman katkonaista eli köhinää löytyy, oisko joku tyhjäkäynti anturi tai ihan vaan tulpat Kaasu painaessa köhinä katoo ja auto kulkee tiellä hienosti... alle tonnin kierroksilla köhinää siis, ei kylmänä.
Jaguar XJ 8 Sov. V8 4l 1998.
Re: UUSI JAGUAR KUSKI
Onko kyseessä ns. misfire ja jossain sylinterissä jää sytytys satunnaisesti väliin, vai aaltoileeko moottorin käynti muuten vaan? Ensimmäisessä tilanteessa listalle tulevat tulpat ja puolat, ehkä polttoainesuuttimetkin. Toisessa sitten muuta moottorin ohjaukseen liittyvää. Näin itse lähtisin asiaa lähestymään.
Huoltohistoriasta kannattaa etsiä tulppien viimeisin vaihto ja tulppien tyyppi, eli ovatko lyhyt- vai pitkäikäistä mallia. Samaten merkintöjä puolien vaihtamisesta. Ja muuta moottorin käyntiin liittyvää.
Jouko
Huoltohistoriasta kannattaa etsiä tulppien viimeisin vaihto ja tulppien tyyppi, eli ovatko lyhyt- vai pitkäikäistä mallia. Samaten merkintöjä puolien vaihtamisesta. Ja muuta moottorin käyntiin liittyvää.
Jouko
Jaguar XJ8 -05 (Japani)
--------------------------
Huollettavana: Jaguar XF-DS -10 (Suomi)
Muuttaneet: Jaguar XK8 Convertible -99 (Kalifornia), Jaguar S-Type 3.0 -99 (Saksa)
Purettu: Jaguar XK8 Cabriolet -99 (Saksa)
Rekka ruhjoi: Jaguar XJ6 D -06 (Saksa)
--------------------------
Huollettavana: Jaguar XF-DS -10 (Suomi)
Muuttaneet: Jaguar XK8 Convertible -99 (Kalifornia), Jaguar S-Type 3.0 -99 (Saksa)
Purettu: Jaguar XK8 Cabriolet -99 (Saksa)
Rekka ruhjoi: Jaguar XJ6 D -06 (Saksa)
Re: UUSI JAGUAR KUSKI
Mulla XJ humppaili kun yks vesiputki posahti ja tulpan reijät oli täynä vettä, vois kuvitella että jos venakopan tiivisteet vuotaa tulpanreikiin ni öljy saattas aiheuttaa samoja ongelmia.
Samoten aiheutti humppailua tyhjäkäynnillä ku unohin remontin pääteeks oik puolen venakopasta tulevan huohotin putken irti, eli imuvuoto ennen kaasuläppää.
Samoten aiheutti humppailua tyhjäkäynnillä ku unohin remontin pääteeks oik puolen venakopasta tulevan huohotin putken irti, eli imuvuoto ennen kaasuläppää.
Re: UUSI JAGUAR KUSKI
misfireltä tuntuu alhaisilla kiepeillä eli köhäisee tasaseen hukkaan, kierroksilla tuota ei tule... ja vain lämpimänä eli oiskos puola tai tulppa, tutkein jo täydellistä huoltokirjaa ja sieltä ei tarkkaa tietoa kuitenkaan saanut irti onko tulpat tms vaihdettu... ehkä vaihtelen niitä itse pikkuhiljaa pois uusiin
Jaguar XJ 8 Sov. V8 4l 1998.
Re: UUSI JAGUAR KUSKI
British partsilta tilasin nyt air flow sensorin, tulpat, putsareita yms. kokeillaan jos "vika" poistuis nuilla
Jaguar XJ 8 Sov. V8 4l 1998.
Re: UUSI JAGUAR KUSKI
oliko nyt niin että 5 x 120 pulttijako ei passaa xj 8:n?
Jaguar XJ 8 Sov. V8 4l 1998.
- kissaeläin
- Viestit: 4838
- Liittynyt: Su Tammi 22, 2012 9:06 pm
- Paikkakunta: Helsinki
Re: UUSI JAGUAR KUSKI
Passaa. vm 1995-2003 jako 5x120.65 ja vm 2004- jako 5x108.DRTDG kirjoitti:oliko nyt niin että 5 x 120 pulttijako ei passaa xj 8:n?
S Type R (2002) -Black Edition-
Re: UUSI JAGUAR KUSKI
vielä tuohon pulttijakoon: tuoko 5 x 120 toimii vaikka oikea jako on 5 x 120,65? eli vanteet menee paikoilleen eikä vipattele tms?
autolla ajettu siis 136tkm, eikä ole korjattu jakopäätä, pitäiskö tehä pikapikaa tuo alta pois ennenkuin hajoo jotain...?
autolla ajettu siis 136tkm, eikä ole korjattu jakopäätä, pitäiskö tehä pikapikaa tuo alta pois ennenkuin hajoo jotain...?
Jaguar XJ 8 Sov. V8 4l 1998.
Re: UUSI JAGUAR KUSKI
Ymmärtääkseni nuo pulttijaot ovat käytännössä samat, ja 5x120 on yleisesti käytetty nimi. Keskireiän napakalla sopivuudella lienee suurin merkitys tasaiseen pyörimiseen.
Onko huoltokirjassa tai kuiteissa merkintää ylempien ketjunkiristimien vaihdosta? Alkuperäiset muoviset lähtevät tyypillisesti ajan kuluessa halkeamaan, enemmän tai vähemmän. Hirveän huonolla tuurilla saattavat hajota ajossa, ja silloin tulee pahaa jälkeä. Ne kannattaa vaihtaa, metalliset eivät paljoa maksa ja kun etsii ohjeen miten tuo tehdään ns. nippusidetekniikalla, niin on suhteellisen helppo ja nopea tehdä yläkautta. Samalla saattaa kannattaa vaihtaa venttiilikopppien ja tulpanreikien tiivisteet, ovat herkkiä paikkoja vuotamaan ja pitää kiristää (siis jättää löysälle) tarkasti ohjeen mukaan.
Muuten jos jakopäästä ei kuulu suoraa ropinaa, niin ei ole aihetta isompaan huoleen. Ketjut ja rattaat eivät paljoa käytössä kulu, mutta muovinsukuiset kiristimet kuluvat.
Jouko
Onko huoltokirjassa tai kuiteissa merkintää ylempien ketjunkiristimien vaihdosta? Alkuperäiset muoviset lähtevät tyypillisesti ajan kuluessa halkeamaan, enemmän tai vähemmän. Hirveän huonolla tuurilla saattavat hajota ajossa, ja silloin tulee pahaa jälkeä. Ne kannattaa vaihtaa, metalliset eivät paljoa maksa ja kun etsii ohjeen miten tuo tehdään ns. nippusidetekniikalla, niin on suhteellisen helppo ja nopea tehdä yläkautta. Samalla saattaa kannattaa vaihtaa venttiilikopppien ja tulpanreikien tiivisteet, ovat herkkiä paikkoja vuotamaan ja pitää kiristää (siis jättää löysälle) tarkasti ohjeen mukaan.
Muuten jos jakopäästä ei kuulu suoraa ropinaa, niin ei ole aihetta isompaan huoleen. Ketjut ja rattaat eivät paljoa käytössä kulu, mutta muovinsukuiset kiristimet kuluvat.
Jouko
Jaguar XJ8 -05 (Japani)
--------------------------
Huollettavana: Jaguar XF-DS -10 (Suomi)
Muuttaneet: Jaguar XK8 Convertible -99 (Kalifornia), Jaguar S-Type 3.0 -99 (Saksa)
Purettu: Jaguar XK8 Cabriolet -99 (Saksa)
Rekka ruhjoi: Jaguar XJ6 D -06 (Saksa)
--------------------------
Huollettavana: Jaguar XF-DS -10 (Suomi)
Muuttaneet: Jaguar XK8 Convertible -99 (Kalifornia), Jaguar S-Type 3.0 -99 (Saksa)
Purettu: Jaguar XK8 Cabriolet -99 (Saksa)
Rekka ruhjoi: Jaguar XJ6 D -06 (Saksa)
Re: UUSI JAGUAR KUSKI
Kiitos tästä tiedosta Jouko, tämän ylempien ketjunkiristimien vaihdon aion tehdä myös nuot tiivistehommat... uudet tulpat onkin jo tilattu...JNi kirjoitti:Ymmärtääkseni nuo pulttijaot ovat käytännössä samat, ja 5x120 on yleisesti käytetty nimi. Keskireiän napakalla sopivuudella lienee suurin merkitys tasaiseen pyörimiseen.
Onko huoltokirjassa tai kuiteissa merkintää ylempien ketjunkiristimien vaihdosta? Alkuperäiset muoviset lähtevät tyypillisesti ajan kuluessa halkeamaan, enemmän tai vähemmän. Hirveän huonolla tuurilla saattavat hajota ajossa, ja silloin tulee pahaa jälkeä. Ne kannattaa vaihtaa, metalliset eivät paljoa maksa ja kun etsii ohjeen miten tuo tehdään ns. nippusidetekniikalla, niin on suhteellisen helppo ja nopea tehdä yläkautta. Samalla saattaa kannattaa vaihtaa venttiilikopppien ja tulpanreikien tiivisteet, ovat herkkiä paikkoja vuotamaan ja pitää kiristää (siis jättää löysälle) tarkasti ohjeen mukaan.
Muuten jos jakopäästä ei kuulu suoraa ropinaa, niin ei ole aihetta isompaan huoleen. Ketjut ja rattaat eivät paljoa käytössä kulu, mutta muovinsukuiset kiristimet kuluvat.
Jouko
Jaguar XJ 8 Sov. V8 4l 1998.
Re: UUSI JAGUAR KUSKI
https://www.britishparts.co.uk/products ... kit-BPK141
tälläkö setillä korjaan tuon mahdollisuuden että ketjunkiristimet antaa orkkiksessa periksi? Kiitos
tälläkö setillä korjaan tuon mahdollisuuden että ketjunkiristimet antaa orkkiksessa periksi? Kiitos
Jaguar XJ 8 Sov. V8 4l 1998.
Re: UUSI JAGUAR KUSKI
ilmamassamäärämittarin vaihto hoiti pois tuon epätasaisen tyhjäkäynnin ja alakierroksen köhinän yleensäkin.
Kysymys: Pitäisikö sivuissa olevissa oransseissa vilkun näköisissä sivuvaloissa olla jossain valokytkimen asennossa valot? Mallihan on tuotu enklannista eli on oikeanpuoleisella ohjauksella ja juu, ehkä joudun vaihtamaan ajovalon vasemman puolen oikeanpuoliseen liikenteeseen sopivaksi?
Kysymys: Pitäisikö sivuissa olevissa oransseissa vilkun näköisissä sivuvaloissa olla jossain valokytkimen asennossa valot? Mallihan on tuotu enklannista eli on oikeanpuoleisella ohjauksella ja juu, ehkä joudun vaihtamaan ajovalon vasemman puolen oikeanpuoliseen liikenteeseen sopivaksi?
Jaguar XJ 8 Sov. V8 4l 1998.
Re: UUSI JAGUAR KUSKI
Eiköhän ne molemmat ajovalot ole vaihdettava oikeanpuoleiseen liikenteeseen sopivaksi.
Näin siis ___/__/ kun Briteissä taas on \__\__ valokuvio.
Näin siis ___/__/ kun Briteissä taas on \__\__ valokuvio.
Jaguar S-type R 2004
Re: UUSI JAGUAR KUSKI
Hienoa että moottori käy taas tasaisesti!
Pääset aika paljon halvemmalla, tarvitset vain ylemmät kiristimet ja niihin uudet (muistaakseni) lyhyemmät pultit. Siinä linkin kuvassa vasemmassa alakulmassa. Ohjeet kuvilla löytyy tuolta, proseduuri no. 2: http://www.jagrepair.com/TimingChainTensioners.htm
Amerikkaan viedyissä malleissa palaa kulmissa valot, ja takakulmissa on punaiset linssit. Ne voi vaihtaa oransseihin ja jättää valot palamaan, on katsastajalle ok. Euroopan malleissa on vain saman näköiset heijastimet.
Jos autosi on ollut katsastettu Suomeen jo aikaisemmin, niin valojen kätisyys on aika varmasti vaihdettu. Se on helppo todeta, aja lähelle seinää ja katso että ojan puoleinen reuna kuviossa nousee, eikä vastaantulijan. Sitten kääntö riippuu valonheittimen rakenteesta, siellä voi olla sisällä vipu mistä voi vääntää kätisyyden toiseksi, levy minkä voi kääntää kun purkaa umpiota auki, tai levy mikä pitää vaihtaa toiseen.
Jouko
Pääset aika paljon halvemmalla, tarvitset vain ylemmät kiristimet ja niihin uudet (muistaakseni) lyhyemmät pultit. Siinä linkin kuvassa vasemmassa alakulmassa. Ohjeet kuvilla löytyy tuolta, proseduuri no. 2: http://www.jagrepair.com/TimingChainTensioners.htm
Amerikkaan viedyissä malleissa palaa kulmissa valot, ja takakulmissa on punaiset linssit. Ne voi vaihtaa oransseihin ja jättää valot palamaan, on katsastajalle ok. Euroopan malleissa on vain saman näköiset heijastimet.
Jos autosi on ollut katsastettu Suomeen jo aikaisemmin, niin valojen kätisyys on aika varmasti vaihdettu. Se on helppo todeta, aja lähelle seinää ja katso että ojan puoleinen reuna kuviossa nousee, eikä vastaantulijan. Sitten kääntö riippuu valonheittimen rakenteesta, siellä voi olla sisällä vipu mistä voi vääntää kätisyyden toiseksi, levy minkä voi kääntää kun purkaa umpiota auki, tai levy mikä pitää vaihtaa toiseen.
Jouko
Jaguar XJ8 -05 (Japani)
--------------------------
Huollettavana: Jaguar XF-DS -10 (Suomi)
Muuttaneet: Jaguar XK8 Convertible -99 (Kalifornia), Jaguar S-Type 3.0 -99 (Saksa)
Purettu: Jaguar XK8 Cabriolet -99 (Saksa)
Rekka ruhjoi: Jaguar XJ6 D -06 (Saksa)
--------------------------
Huollettavana: Jaguar XF-DS -10 (Suomi)
Muuttaneet: Jaguar XK8 Convertible -99 (Kalifornia), Jaguar S-Type 3.0 -99 (Saksa)
Purettu: Jaguar XK8 Cabriolet -99 (Saksa)
Rekka ruhjoi: Jaguar XJ6 D -06 (Saksa)
Re: UUSI JAGUAR KUSKI
https://www.britishparts.co.uk/products ... kit-BPC102
https://www.britishparts.co.uk/products ... -JFB10607B
Eli nämät ois riittävät siis...
https://www.britishparts.co.uk/products ... -JFB10607B
Eli nämät ois riittävät siis...
Jaguar XJ 8 Sov. V8 4l 1998.
Re: UUSI JAGUAR KUSKI
Pelkät ylemmät riittää, nuo pienemmät on alemmille kiristäjille. Näyttävät vain olevan loppu parissakin paikassa, voit joutua vähän etsimään tai ostamaan tuplahinnalla alkuperäiset.
Pulteista ei sanota että ovat juuri ylempiin kiristäjiin, mutta kai ne sinne ovat. Vaihtamisen ohjeessa muistaakseni on aiheesta juttua, sieltä voi tarkistaa, ja osaluetteloista.
Jouko
Pulteista ei sanota että ovat juuri ylempiin kiristäjiin, mutta kai ne sinne ovat. Vaihtamisen ohjeessa muistaakseni on aiheesta juttua, sieltä voi tarkistaa, ja osaluetteloista.
Jouko
Jaguar XJ8 -05 (Japani)
--------------------------
Huollettavana: Jaguar XF-DS -10 (Suomi)
Muuttaneet: Jaguar XK8 Convertible -99 (Kalifornia), Jaguar S-Type 3.0 -99 (Saksa)
Purettu: Jaguar XK8 Cabriolet -99 (Saksa)
Rekka ruhjoi: Jaguar XJ6 D -06 (Saksa)
--------------------------
Huollettavana: Jaguar XF-DS -10 (Suomi)
Muuttaneet: Jaguar XK8 Convertible -99 (Kalifornia), Jaguar S-Type 3.0 -99 (Saksa)
Purettu: Jaguar XK8 Cabriolet -99 (Saksa)
Rekka ruhjoi: Jaguar XJ6 D -06 (Saksa)
Re: UUSI JAGUAR KUSKI
Remppa tehtynä eli yläpään kiristäjät nyt metalliseosta, jahuu! Nyt hieman enemmän autoon tutustuneen jotain välyksiä löytyy alustasta, menee jotain vaihtoon kun pääsen katsastukseen kohta pian. Mistä hyviä alustasarjoja jaggeen? Entä pakoputkia tai jotain kivoja virisarjoja putkistoon, vuotaa korvakuulolla pakosarjan juuresta tai jostain liitoksista konehuoneen paikkeilta...
Jaguar XJ 8 Sov. V8 4l 1998.
- kissaeläin
- Viestit: 4838
- Liittynyt: Su Tammi 22, 2012 9:06 pm
- Paikkakunta: Helsinki
Re: UUSI JAGUAR KUSKI
Moi !
Pakoputkistoja esim http://www.adamesh.co.uk/quicksilver-ja ... -835-p.asp alusta osaa http://www.adamesh.co.uk/suspension-398-c.asp
Pakoputkistoja esim http://www.adamesh.co.uk/quicksilver-ja ... -835-p.asp alusta osaa http://www.adamesh.co.uk/suspension-398-c.asp
S Type R (2002) -Black Edition-
Re: UUSI JAGUAR KUSKI
...kenelläkään ei kuitenkaan kokemuksia pakoputkistojen virityksestä?
Jaguar XJ 8 Sov. V8 4l 1998.
- kissaeläin
- Viestit: 4838
- Liittynyt: Su Tammi 22, 2012 9:06 pm
- Paikkakunta: Helsinki
Re: UUSI JAGUAR KUSKI
Ei kokekemusta itsellä tästä mallista, mutta näin yleisesti ei noita varmaan ole "viritetty" hirveästi kun tehollisesti ei juurikaan hyötyä ja äänimaailma noilla on haluttu kaiketi pitää maltillisena tyyliin sopivana.DRTDG kirjoitti:...kenelläkään ei kuitenkaan kokemuksia pakoputkistojen virityksestä?
S Type R (2002) -Black Edition-
Re: UUSI JAGUAR KUSKI
Moro taas...
Jagge ei saanui leimaa, eteen uusittiin raidetangon päät uloimmat ja taakse navan kannattimen "puslat" alatukivarteen.
Nyt tarttis löytää kartiolla olevia pyörän muttereita, mistä? brit parts toki juu, mutta suomesta saa varmaan samaan hintaan... Mikä jenka joku tuumanen?
Jagge ei saanui leimaa, eteen uusittiin raidetangon päät uloimmat ja taakse navan kannattimen "puslat" alatukivarteen.
Nyt tarttis löytää kartiolla olevia pyörän muttereita, mistä? brit parts toki juu, mutta suomesta saa varmaan samaan hintaan... Mikä jenka joku tuumanen?
Jaguar XJ 8 Sov. V8 4l 1998.
Re: UUSI JAGUAR KUSKI
Siis alkuperäismuttereitako? Esim tuolta. Siitä näet varaosanumeron, jolla voiDRTDG kirjoitti:Moro taas...
Nyt tarttis löytää kartiolla olevia pyörän muttereita, mistä?
etsiä muualtakin.
http://www.brittiosa.com/Uudet%20varaos ... -peran.htm
Köpi
Re: UUSI JAGUAR KUSKI
...eipä siis kellää tietoa mikä jenka jaggessa? Tuntuu 22 mm hylsy sopivan, mut tarvin kartiollisen mutterin, en siis alkuperäistä... Eikä mutterin koolla oo väliä, jenka kohilleen ja kartiolla niin kelpaa!
Jaguar XJ 8 Sov. V8 4l 1998.
Re: UUSI JAGUAR KUSKI
Terve,DRTDG kirjoitti:...eipä siis kellää tietoa mikä jenka jaggessa? Tuntuu 22 mm hylsy sopivan, mut tarvin kartiollisen mutterin, en siis alkuperäistä... Eikä mutterin koolla oo väliä, jenka kohilleen ja kartiolla niin kelpaa!
Kyllä kierteet ja osat on tiedossa. Ehkä kannattaisi muotoilla hieman tarkemmin, mitä kysyy. Ja voi toki parantaa myös vastausten saamista jos otsikoi viestinsä aiheen mukaan ja laittaa tekniset kysymykset tuonne "Tekniikka" osioon.
Ja jos meinaat auton pitää kauemmin kuin kaksi viikkoa niin sieltä Biltemasta tai Motonetistä kannattaa ostaa äkkiä UNF- kokoiset hylsyt ja kiintolenkit. Käyttämällä millisiä työkaluja tuhoat nopeasti juuri mm. ne pyörien pultit (jos on RST-hatut) ja kaikki muutkin pultit ja mutterit, kun ei mikään istu oikein. Ainoa poikkeus taitaa olla 11mm joka on hyvin tarkkaan sama kuin 7/16", mutta esim. 13mm ei ole sama kuin 1/2" eikä 22mm ole sama kuin 7/8" jne.
-Jakuvaari
75 XJ6C 4.2L MOD * '72 E-Type 5.3L OTS * '50 MKV 3.5L DHC * '98 XJ8 3.2L Executive (ex) * '66 E-Type 4.2L 2+2 (ex)
____65.500km__________50.000km___________8.800km____________104.000km_______________67.000km_________
____65.500km__________50.000km___________8.800km____________104.000km_______________67.000km_________
Re: UUSI JAGUAR KUSKI
pultit nyt ok, kiitos kaikille neuvoista...
Toinen ongelma ilmeni: kauko-ohjain ei toimi keskuslukolle, mistä uusi? patteri vaihdettu jo...
Toimii usean painalluksen jälkeen harvoin vaikka uusi paristo, toimii kuten vanhalla paristolla.
Saako tehtyä avaimeen päivitystä: eli avain löytyisi kauko-ohjaimesta ettei ois erikseen kuten nyt on?
Keskikonsolista sammui lamppuja eli ei näy enään lämpötilalukema konsolin näytöllä... mistä lamppuja tähän vaivaan?
Toinen ongelma ilmeni: kauko-ohjain ei toimi keskuslukolle, mistä uusi? patteri vaihdettu jo...
Toimii usean painalluksen jälkeen harvoin vaikka uusi paristo, toimii kuten vanhalla paristolla.
Saako tehtyä avaimeen päivitystä: eli avain löytyisi kauko-ohjaimesta ettei ois erikseen kuten nyt on?
Keskikonsolista sammui lamppuja eli ei näy enään lämpötilalukema konsolin näytöllä... mistä lamppuja tähän vaivaan?
Jaguar XJ 8 Sov. V8 4l 1998.
-
- Viestit: 52
- Liittynyt: Ti Loka 07, 2014 7:13 am
Re: UUSI JAGUAR KUSKI
Avaa kaukosäädin, ota piirilevy käteen ja ihmettele kontaktipintojen likaisuutta. Seuraavaksi voit puhdistaa kontaktipinnat sekä piirilevystä että kumisesta painonappilevystä tällaisella aineella. Reilusti vaan suihkuttelee ainetta kontaktipintoihin, antaa vaikuttaa minuutin-pari, ja sitten putsaus jollain paperilla tms. Jos tuntuu, että mähmää jäi vielä, niin uusintakierros.DRTDG kirjoitti:pultit nyt ok, kiitos kaikille neuvoista...
Toinen ongelma ilmeni: kauko-ohjain ei toimi keskuslukolle, mistä uusi? patteri vaihdettu jo...
Toimii usean painalluksen jälkeen harvoin vaikka uusi paristo, toimii kuten vanhalla paristolla.
Saako tehtyä avaimeen päivitystä: eli avain löytyisi kauko-ohjaimesta ettei ois erikseen kuten nyt on?
Keskikonsolista sammui lamppuja eli ei näy enään lämpötilalukema konsolin näytöllä... mistä lamppuja tähän vaivaan?
Uusi kaukosäädin on helppo ohjelmoida, mutta itse avain tarvinnee ammattilaisen ohjelmointia ajonestosta johtuen. En tiedä onko tarkottamasilaisia avaimia tehty x308:iin sopiviksi.
Viimeksi muokannut H.E. von Kuusi, Pe Marras 04, 2016 5:54 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
MB C 320 cdi w204 Avantgarde '08
Re: UUSI JAGUAR KUSKI
Tämä nyt on vähän saivartelua mutta tuo oxide clean siis nimenomaan ei pidä sisällään mitään sähköäjohtavaa vaan on ipaa ja teollisuusbensiiniä. Sopii siis hyvin elektroniikan puhdistukseen. Tämä tarkennus nyt vain sen takia, ettei kukaan mene kakea uittamaan millään sähköä johtavalla aineella. Lisäksi suosittelen talouspaperin tilalle pumpulipuikkoa.
Ja voi Kristus tätä androidin korjaavaa tekstinsyöttöä.
Ja voi Kristus tätä androidin korjaavaa tekstinsyöttöä.
Vaimolla S-type 3.0V6
XJR-6
Honda CB 1300F Super Four
EX:ät
Ford Sierra -83 1.6GL "museopeli" (luovutettu parempaan kotiin)
X-type 2.0D siirtyi suvussa eteenpäin
Honda CB SevenFifty
Mondeo GT V6 aut. farkku
Mondeo 1.8GLX RIP
XJR-6
Honda CB 1300F Super Four
EX:ät
Ford Sierra -83 1.6GL "museopeli" (luovutettu parempaan kotiin)
X-type 2.0D siirtyi suvussa eteenpäin
Honda CB SevenFifty
Mondeo GT V6 aut. farkku
Mondeo 1.8GLX RIP
-
- Viestit: 52
- Liittynyt: Ti Loka 07, 2014 7:13 am
Re: UUSI JAGUAR KUSKI
Totta. Ajatusvirhe. Sanotaan niin, että aine parantaa sähkönjohtavuutta. Millä perustelet pumpulipuikkojen paremmuuden talouspaperiin verraten? Ei sillä mielestäni ole niin suurta merkitystä millä ne mähmät pyyhkii pois. Talouspaperiin tarttuvat hyvin, eikä se nukkaa, kuten pumpulipuikko, varsinkin huonolaatuiset.
MB C 320 cdi w204 Avantgarde '08
Re: UUSI JAGUAR KUSKI
Tulee elektroniikka harrastuksesta tämä ajattelumalli, ettei piirilevyjä ihan jo esd:n takia pyyhitä paperilla. Lisäksi puikolla pääsee putsaamaan tarkemmin piirien välistä.
Vaimolla S-type 3.0V6
XJR-6
Honda CB 1300F Super Four
EX:ät
Ford Sierra -83 1.6GL "museopeli" (luovutettu parempaan kotiin)
X-type 2.0D siirtyi suvussa eteenpäin
Honda CB SevenFifty
Mondeo GT V6 aut. farkku
Mondeo 1.8GLX RIP
XJR-6
Honda CB 1300F Super Four
EX:ät
Ford Sierra -83 1.6GL "museopeli" (luovutettu parempaan kotiin)
X-type 2.0D siirtyi suvussa eteenpäin
Honda CB SevenFifty
Mondeo GT V6 aut. farkku
Mondeo 1.8GLX RIP
Re: UUSI JAGUAR KUSKI
Ja kun sitten tekee nippari tekniikalla, niin kannattaa huomioida, että uudet metalliset kiristimet ovat lyhyemmät. Eli paljon ajettu ja venynyt ketju jää löysälle, ja sitten se iso remontti tuleekin yllättävän nopsasti kyläilemään koneeseen....JNi kirjoitti:Ymmärtääkseni nuo pulttijaot ovat käytännössä samat, ja 5x120 on yleisesti käytetty nimi. Keskireiän napakalla sopivuudella lienee suurin merkitys tasaiseen pyörimiseen.
Onko huoltokirjassa tai kuiteissa merkintää ylempien ketjunkiristimien vaihdosta? Alkuperäiset muoviset lähtevät tyypillisesti ajan kuluessa halkeamaan, enemmän tai vähemmän. Hirveän huonolla tuurilla saattavat hajota ajossa, ja silloin tulee pahaa jälkeä. Ne kannattaa vaihtaa, metalliset eivät paljoa maksa ja kun etsii ohjeen miten tuo tehdään ns. nippusidetekniikalla, niin on suhteellisen helppo ja nopea tehdä yläkautta. Samalla saattaa kannattaa vaihtaa venttiilikopppien ja tulpanreikien tiivisteet, ovat herkkiä paikkoja vuotamaan ja pitää kiristää (siis jättää löysälle) tarkasti ohjeen mukaan.
Muuten jos jakopäästä ei kuulu suoraa ropinaa, niin ei ole aihetta isompaan huoleen. Ketjut ja rattaat eivät paljoa käytössä kulu, mutta muovinsukuiset kiristimet kuluvat.
Jouko
T
parts@jagports.fi
yyyy-XK
2013-XKR 100 Convertible 2002 32kMiles
-http://www.youtube.com/watch?v=5tDoerlXavk
2011-XK8 Coupe 1997 Super Sports - Aquamarine 285kKM
ex: X100 RHD Coupe 98 & X100 LHD Conv 98
yyyy-XK
2013-XKR 100 Convertible 2002 32kMiles
-http://www.youtube.com/watch?v=5tDoerlXavk
2011-XK8 Coupe 1997 Super Sports - Aquamarine 285kKM
ex: X100 RHD Coupe 98 & X100 LHD Conv 98
Re: UUSI JAGUAR KUSKI
Off-topiccia: Hevonkuusi, hieno sinun ohjevähittäishinta 55600 XJR. Oltiin samaan aikaan Malmilla viime viikolla kun tulit kyselemään renkaanvaihtoa. Ei ollut aikaa -olin tilannut oman ajan 2 viikkoa ennen ja onnistui!
Seur. päivänä tuli lumi ja liukas!
M
Seur. päivänä tuli lumi ja liukas!
M
Re: UUSI JAGUAR KUSKI
...uusi vika ilmeni...
Vaikea aamustartti yön jälkeen:
Autossa uusi ilmamassamittari, uudet tulpat, uusi akku, uusi lohkolämmitin, uudet suodattimet (kaikki), MUTTA
silti aamustartti aina kankea, joutuu polkemaan kaasua jotta pysyy käynnissä ja yleensäkään starttaa, mitä nyt?
Ignition Power Module vikaa? tms
Vaikea aamustartti yön jälkeen:
Autossa uusi ilmamassamittari, uudet tulpat, uusi akku, uusi lohkolämmitin, uudet suodattimet (kaikki), MUTTA
silti aamustartti aina kankea, joutuu polkemaan kaasua jotta pysyy käynnissä ja yleensäkään starttaa, mitä nyt?
Ignition Power Module vikaa? tms
Jaguar XJ 8 Sov. V8 4l 1998.
Re: UUSI JAGUAR KUSKI
Onkos vikakoodeja vilkaistu? Mitään päällä tai historiassa?
Köpi
Köpi
Re: UUSI JAGUAR KUSKI
Varmaan XJ:ssäkin ratin alla vasemmalla. Kuten useammasta keskustelusta voi nähdä, niin vikakoodien luku onnistuu vaihtelevasti erilaisilla laitteilla, toiset lukijat näkevät koodeihin syvemmälle kuin toiset. Jos sinulla ei ole lukijaa saatavilla, niin Motonetin ulkoteltasta motomaatista voi saada edullisimman ensisilmäyksen koodien tilanteeseen.
Jouko
Jouko
Jaguar XJ8 -05 (Japani)
--------------------------
Huollettavana: Jaguar XF-DS -10 (Suomi)
Muuttaneet: Jaguar XK8 Convertible -99 (Kalifornia), Jaguar S-Type 3.0 -99 (Saksa)
Purettu: Jaguar XK8 Cabriolet -99 (Saksa)
Rekka ruhjoi: Jaguar XJ6 D -06 (Saksa)
--------------------------
Huollettavana: Jaguar XF-DS -10 (Suomi)
Muuttaneet: Jaguar XK8 Convertible -99 (Kalifornia), Jaguar S-Type 3.0 -99 (Saksa)
Purettu: Jaguar XK8 Cabriolet -99 (Saksa)
Rekka ruhjoi: Jaguar XJ6 D -06 (Saksa)
-
- Viestit: 52
- Liittynyt: Ti Loka 07, 2014 7:13 am
Re: UUSI JAGUAR KUSKI
Vastaus off-topiciin: Jaahas juu, muistan kyllä sen bemarin maasturin! Ohiajaessani näin kyltin, että 15 euroa alkaen vaihdot. Arvasinhan minä, että jonoa on, mutta käväisimpä hetken mielijohteesta kysymässä kuitenkin kun olin muutenkin aikeissa sinä päivänä talvipyörät vaihtaa alle ja olivat kyydissä. Tilanteen todettuani ajoinkin sitten omalle tallille ja suoritin vaihdon itse, kuten alkuperäinen suunnitelma oli. Saipahan samaan syssyyn kesäpyörät pestyäkin ennen varastoon laittoa.mikki kirjoitti:Off-topiccia: Hevonkuusi, hieno sinun ohjevähittäishinta 55600 XJR. Oltiin samaan aikaan Malmilla viime viikolla kun tulit kyselemään renkaanvaihtoa. Ei ollut aikaa -olin tilannut oman ajan 2 viikkoa ennen ja onnistui!
Seur. päivänä tuli lumi ja liukas!
M
MB C 320 cdi w204 Avantgarde '08
Re: UUSI JAGUAR KUSKI
Ei tullut vika koodeja, mut kylmäkäynnistys edelleen heikko, joutuu kaasutteleen että kaikki pytyt syttyy tai ainakin siltä kuullostaa ja tuntuu...JNi kirjoitti:Varmaan XJ:ssäkin ratin alla vasemmalla. Kuten useammasta keskustelusta voi nähdä, niin vikakoodien luku onnistuu vaihtelevasti erilaisilla laitteilla, toiset lukijat näkevät koodeihin syvemmälle kuin toiset. Jos sinulla ei ole lukijaa saatavilla, niin Motonetin ulkoteltasta motomaatista voi saada edullisimman ensisilmäyksen koodien tilanteeseen.
Jouko
Jaguar XJ 8 Sov. V8 4l 1998.
Re: UUSI JAGUAR KUSKI
Tarkastapa jäähdytysnesteen määrä ja lämpöanturin toiminta sekä kontakti. Oma teki joskus pari kertaa saman tempun .lopulta lähti kyllä monen yrityksen jälkeen kaasupohjassa. Ei jäänyt mitään koodia muistiin . Lohkolämmitin oli molemmilla kerroilla ollut päällä pari tuntia. Ei ole kyllä vaivannut sen jälkeen. Ilmeisesti jostain syystä ecu kuvittelee moottorin olevan jo lämmin , eikä näin ollen tarjoa rikastusta käynnistyshetkellä. Huollossa oli samaa mieltä kanssani.
XJ-8 4.0 Sovereign 2000
X-Type 3.0 Estate 2004
X-Type 3.0 Sedan 2003
X-Type 3.0 Estate 2004
X-Type 3.0 Sedan 2003
Re: UUSI JAGUAR KUSKI
Ok tarkistan nuot nesteet yms.
Mutta nyt uusi vika. Tyhjäkäynti hieman aaltoilee ja samalla valot välkkyy eli kirkastuu ja himmenee, mittarit, ajovalot, sisävalot jne?
Laturi sökö vai? Akku on siis uusi ja akunkengät siistit ja hyvin kiinni...
Mutta nyt uusi vika. Tyhjäkäynti hieman aaltoilee ja samalla valot välkkyy eli kirkastuu ja himmenee, mittarit, ajovalot, sisävalot jne?
Laturi sökö vai? Akku on siis uusi ja akunkengät siistit ja hyvin kiinni...
Jaguar XJ 8 Sov. V8 4l 1998.
- kissaeläin
- Viestit: 4838
- Liittynyt: Su Tammi 22, 2012 9:06 pm
- Paikkakunta: Helsinki
Re: UUSI JAGUAR KUSKI
Millä laitteella koodit katsottu ? Geneerisellä lukijalla ei välttämättä näe koodeja, mutta merkkikohtaisella voi tulla pitkä listauskin...DRTDG kirjoitti:Ei tullut vika koodeja, mut kylmäkäynnistys edelleen heikko, joutuu kaasutteleen että kaikki pytyt syttyy tai ainakin siltä kuullostaa ja tuntuu...JNi kirjoitti:Varmaan XJ:ssäkin ratin alla vasemmalla. Kuten useammasta keskustelusta voi nähdä, niin vikakoodien luku onnistuu vaihtelevasti erilaisilla laitteilla, toiset lukijat näkevät koodeihin syvemmälle kuin toiset. Jos sinulla ei ole lukijaa saatavilla, niin Motonetin ulkoteltasta motomaatista voi saada edullisimman ensisilmäyksen koodien tilanteeseen.
Jouko
S Type R (2002) -Black Edition-