xj40:n radiosta...
xj40:n radiosta...
Jaguar radioni on ikuisesti mykkä, akun irroituksen takia. Maksoin vielä 30€ väärästä koodista.
Joutuu ilmeisesti piuhottamaan kajarit uudestaan, koska nykymankkojen faderit/balancet eivät ymmärrä jaguarin kaiutin"maadoituksia" (kolme kajaria, sama "maa").
KIITOS JAGUAR...
Joutuu ilmeisesti piuhottamaan kajarit uudestaan, koska nykymankkojen faderit/balancet eivät ymmärrä jaguarin kaiutin"maadoituksia" (kolme kajaria, sama "maa").
KIITOS JAGUAR...
- stefanantinaho
- Viestit: 793
- Liittynyt: Pe Joulu 24, 2004 6:40 pm
- Paikkakunta: Parainen
- Viesti:
Jaggesi on ilmeisesti pre-1993, jolloin tosiaan johdotus oli oudohko - ja niissähän on myös nuo subwooferit takapenkin alla. Ekaan Daimleriini kyllä asensin uuden poppivehkeen, eikä siinä ongelmaa ollut faderin eikä balanssin kanssa. Ainoa juttu oli löytää ne oikeat piuhat... eli yhteinen maadoitus ei ole ongelma faderin ja balanssin suhteen.
Subwooferijohdotus on 'erillinen' eli omalla maadoituksella, minäpä vedin senkin yhteen takakaiuttimien kanssa, ja hyvin soi!
Olen jossain vaiheessa postittanut tänne kytkentä'kaaviot' sekä pre-93 että -93--94 autoille, koetan löytää aiheen ja laitan tiedoksi!
Subwooferijohdotus on 'erillinen' eli omalla maadoituksella, minäpä vedin senkin yhteen takakaiuttimien kanssa, ja hyvin soi!
Olen jossain vaiheessa postittanut tänne kytkentä'kaaviot' sekä pre-93 että -93--94 autoille, koetan löytää aiheen ja laitan tiedoksi!
Stefan
Jaguar XJ6 3.0 V6 BRG/Ivory
Volvo V70 2.0D
MG ZT-T
ex: Jaguar X-type 2.0D Estate, Volvo V50 1.6D, XJS V12HE, Daimler Six, DD6, 4.0 S, 4.0 Sovereign, XJR 4.0 SC man, DD6 LWB, Jaguar XJ8 3.2 S...
Jaguar XJ6 3.0 V6 BRG/Ivory
Volvo V70 2.0D
MG ZT-T
ex: Jaguar X-type 2.0D Estate, Volvo V50 1.6D, XJS V12HE, Daimler Six, DD6, 4.0 S, 4.0 Sovereign, XJR 4.0 SC man, DD6 LWB, Jaguar XJ8 3.2 S...
Olen kyllä tutustunut kyseiseen kytkentä kaavioon ja yrittänyt yhdistää subit takakaiuttimiin, tuloksetta. Autoni on vm.-91. Voiko kaaviossa olla joku virhe? En saa saa säädettyä faderia/balancea haluamallani tavalla ja musa kuullostaa "oudolta". Mankka on uusi Pioneer. Enkä myöskään ymmärrä yhteisiä maadotuksia, eikä ymmärrä mankkakaan siksi säädettäessä Fader/balance ei tottele.
Jos orkkis radiossa serial number -tarra on tyhjä, on ilmeisesti mahdotonta saada koodia mistään??? Miten se voi olla tyhjä (kuten minulla)???
kuinka monta erilaista koodia voi olla, jos koodi on nelinumeroinen ja käytössä on numerot 1-6??? Kuka osaa laskea, aion kokeilla ne kaikki, no matter what...
ps. Olen vielä suht nuori
Jos orkkis radiossa serial number -tarra on tyhjä, on ilmeisesti mahdotonta saada koodia mistään??? Miten se voi olla tyhjä (kuten minulla)???
kuinka monta erilaista koodia voi olla, jos koodi on nelinumeroinen ja käytössä on numerot 1-6??? Kuka osaa laskea, aion kokeilla ne kaikki, no matter what...
ps. Olen vielä suht nuori
Aika vähän itse asiassa: 6 potenssiin 4 eli 1296. Jos testaa esim. 4 koodia minuutissa, niin eihän siinä mene kuin vähän reilu 5 tuntia. Joissakin soittimissa on vain niitä ansoja, että esim. viiden väärän koodin jälkeen kone alkaa tuplaamaan tauon joka koodikyselyn välissä ja siten ei mene kuin muutama koodi kun yhden koodikyselyn väli on se 5 tuntia. Minulla ei tietoa, onko Alpinen laitteissa tällaisia.ML kirjoitti:kuinka monta erilaista koodia voi olla, jos koodi on nelinumeroinen ja käytössä on numerot 1-6???
BMW 428i xDrive -16
Honda Varadero -04 (XL 1000 VA)
Ex XJ6 4.0 Sovereign -95 (X300)
Honda Varadero -04 (XL 1000 VA)
Ex XJ6 4.0 Sovereign -95 (X300)
- stefanantinaho
- Viestit: 793
- Liittynyt: Pe Joulu 24, 2004 6:40 pm
- Paikkakunta: Parainen
- Viesti:
Kaaviossa voi olla +/- virhettä, siitä on niin pitkään jo kun räpelsin 'vanhanmallista' pre-93 autoa ettei ihan muistu. Tuo outous saattaa kuulua subwoofeereihin, eikä niihin muistaakseni toiminut faderkaan - saatan muistaa väärin?ML kirjoitti: Voiko kaaviossa olla joku virhe? En saa saa säädettyä faderia/balancea haluamallani tavalla ja musa kuullostaa "oudolta".
Jos orkkis radiossa serial number -tarra on tyhjä, on ilmeisesti mahdotonta saada koodia mistään??? Miten se voi olla tyhjä (kuten minulla)???
Tuo serial-numberin puuttuminen kuulosta kyllä jo enemmän kuin oudolta... tarrassa pitäisi löytyä, onkohan laitteeseen mihinkään stanssattu myös, en usko? Periaatteessa, mikäli laite on alkuperäinen, siihen saattaisi olla mahdollisuus löytää koodi auton VIN:in kautta???? Epätodennäköistä, mutta kenties kokeilemisen arvoista. Toisaalta, originaalia pre-93 radiota saa jo varsin kohtuulliseen hintaan koodeineen, ei kauheasti kalliimpi kuin koodin tilaaminen...
Stefan
Jaguar XJ6 3.0 V6 BRG/Ivory
Volvo V70 2.0D
MG ZT-T
ex: Jaguar X-type 2.0D Estate, Volvo V50 1.6D, XJS V12HE, Daimler Six, DD6, 4.0 S, 4.0 Sovereign, XJR 4.0 SC man, DD6 LWB, Jaguar XJ8 3.2 S...
Jaguar XJ6 3.0 V6 BRG/Ivory
Volvo V70 2.0D
MG ZT-T
ex: Jaguar X-type 2.0D Estate, Volvo V50 1.6D, XJS V12HE, Daimler Six, DD6, 4.0 S, 4.0 Sovereign, XJR 4.0 SC man, DD6 LWB, Jaguar XJ8 3.2 S...
Ensimmäinen koodi haku tehtiin auton valmistenumerolla.Maksoi 30€ ja tuotti väärän koodin (2435). Toinen haku suoritettiin radion omilla numerosarjoilla (mm. model no. , part no. ja muita numerosarjoja). Mutta koska nimenomaisesti serial no. puuttuu, kukaan ei voi auttaa.
Ilmeisesti autoon on vaihdettu joskus mankka, koska tuo valmistenumerolla haettu koodi ei pelitä.
Ei kai koodin syötössä ole mitään ihme taikaa? kun painelen numerosarjan laite piippaa ja näytössä lukee "code", kun syötän koodin kolme kertaa laite jumittaa n.45min ja näytössä lukee "wait". Sitten taas sama kierre uudestaan...
Ilmeisesti autoon on vaihdettu joskus mankka, koska tuo valmistenumerolla haettu koodi ei pelitä.
Ei kai koodin syötössä ole mitään ihme taikaa? kun painelen numerosarjan laite piippaa ja näytössä lukee "code", kun syötän koodin kolme kertaa laite jumittaa n.45min ja näytössä lukee "wait". Sitten taas sama kierre uudestaan...
Kannattaakohan kokeilla?
Tuosta 45minuutista/kolme yritystä ja jo aiemmin lasketusta 1296 mahdollisesta yhdistelmästä saadaan 19440 minuuttia eli 324 tuntia. Jos nyt vaikka 5 tuntia jaksat päivässä naputella, niin pahimmillaan pari kuukautta siihen menee...ML kirjoitti: kun syötän koodin kolme kertaa laite jumittaa n.45min ja näytössä lukee "wait". Sitten taas sama kierre uudestaan...
Onnea...
Köpi
radion koodista
En tiedä päteekö tämä kaikkiin mutta...
Työautoni (saksasta juuri tuotu) radion koodi löytyi saksan rekisterioteesta sivulta 4. Aivan sivun alalaidassa oli kenttä jossa oli numeroita ja näistä tämä oli toinen oikealta oleva 4 numeron sarja. Tämä on tietysti siinä vanhanmallin rek.otteessa. Uudessa ei taida olla näitäkään tietoja.
Työautoni (saksasta juuri tuotu) radion koodi löytyi saksan rekisterioteesta sivulta 4. Aivan sivun alalaidassa oli kenttä jossa oli numeroita ja näistä tämä oli toinen oikealta oleva 4 numeron sarja. Tämä on tietysti siinä vanhanmallin rek.otteessa. Uudessa ei taida olla näitäkään tietoja.
JuKu
----------------------------------------------
Jaguar XJ8 Sport -01
Jaguar VandenPlas -98
Daimler Sovereign -75
Daimler DoubleSix VandenPlas -74
MGB GT -73
LandRover Defender 110
----------------------------------------------
Jaguar XJ8 Sport -01
Jaguar VandenPlas -98
Daimler Sovereign -75
Daimler DoubleSix VandenPlas -74
MGB GT -73
LandRover Defender 110
- stefanantinaho
- Viestit: 793
- Liittynyt: Pe Joulu 24, 2004 6:40 pm
- Paikkakunta: Parainen
- Viesti:
Olen omissani huomannut että radion koodi lähes aina löytyy johonkin paperiin kirjoitettuna, voi olla Owner's Manualissa tai muualla, mutta yllättävän usein näkyy (ainakin Englannissa) säilyneen tuo alkuperäinen radion 'kortti' - luottokortin kokoinen läpyskä omassa kansiossaan, omassa kirjekuoressa. Ja parissa autossa (joihin ilmeisesti radio vaihdettu) koodi oli hyvin selkeästi kirjoitettu radion metallikuoreen...
Stefan
Jaguar XJ6 3.0 V6 BRG/Ivory
Volvo V70 2.0D
MG ZT-T
ex: Jaguar X-type 2.0D Estate, Volvo V50 1.6D, XJS V12HE, Daimler Six, DD6, 4.0 S, 4.0 Sovereign, XJR 4.0 SC man, DD6 LWB, Jaguar XJ8 3.2 S...
Jaguar XJ6 3.0 V6 BRG/Ivory
Volvo V70 2.0D
MG ZT-T
ex: Jaguar X-type 2.0D Estate, Volvo V50 1.6D, XJS V12HE, Daimler Six, DD6, 4.0 S, 4.0 Sovereign, XJR 4.0 SC man, DD6 LWB, Jaguar XJ8 3.2 S...
Minä etsin myös omaani aika kauan kunnes tuo luottokortti löytyi tarrahihnalla tavaratilaan kiinnitetyn ensiapulaukun taakse piilotetusta kirjekuoresta. Eli kannattaa käydä koko auto läpi aika tarkkaan. Jos joku on sen autoon jättänyt, niin se on tarkoituksella sellaisessa paikassa, ettei sitä varas ihan heti keksisi.
BMW 428i xDrive -16
Honda Varadero -04 (XL 1000 VA)
Ex XJ6 4.0 Sovereign -95 (X300)
Honda Varadero -04 (XL 1000 VA)
Ex XJ6 4.0 Sovereign -95 (X300)