XF huoltokustannukset
XF huoltokustannukset
Olen onnellinen XF:n omistaja. Auto on ollut nyt 1 1/2 vuotta ja kaksi huoltoa takana. Huoltojen hinnat vähän sylettää. Olen käyttänyt auto Tampereen merkkihuollossa. Millaisia kokemuksia muilla on ja mitkä on vaihtoehdot?
Isompi määräaikaishuolto 581 €
Pienempi määräaikaishuolto 331 €
Takajarrut (palat + sensori) 321€
Etu jarrut (levyt, palat, sensorit 860€ !!!!
Minusta nuo jarruremontit on aivan tolkuttoman hintaisia!
Isompi määräaikaishuolto 581 €
Pienempi määräaikaishuolto 331 €
Takajarrut (palat + sensori) 321€
Etu jarrut (levyt, palat, sensorit 860€ !!!!
Minusta nuo jarruremontit on aivan tolkuttoman hintaisia!
- kissaeläin
- Viestit: 4838
- Liittynyt: Su Tammi 22, 2012 9:06 pm
- Paikkakunta: Helsinki
Re: XF huoltokustannukset
Morjens !
Merkkihuollolla on tietty merkkihuollon hinnat osissa ja työssä.
Osien hinnoissa voi säästää melkoisesti jos ne hankkii itse esim foorumin viestiketjussa "Kopin faq" esitetyistä liikkeistä kuten sngbarratt.com jne. Laadusta ei tarvitse tinkiä ja voi ostaa alkuperäisosia eli samaa tavaraa mitä merkkihuoltokin autoosi käyttää, mutta halvemmalla yleisesti.
Autoiluhan ei tunnetusti ole halpaa hommaa ja takuunalaisen auton ei sitä vertaa...
Merkkihuollolla on tietty merkkihuollon hinnat osissa ja työssä.
Osien hinnoissa voi säästää melkoisesti jos ne hankkii itse esim foorumin viestiketjussa "Kopin faq" esitetyistä liikkeistä kuten sngbarratt.com jne. Laadusta ei tarvitse tinkiä ja voi ostaa alkuperäisosia eli samaa tavaraa mitä merkkihuoltokin autoosi käyttää, mutta halvemmalla yleisesti.
Autoiluhan ei tunnetusti ole halpaa hommaa ja takuunalaisen auton ei sitä vertaa...
S Type R (2002) -Black Edition-
Re: XF huoltokustannukset
Alkuperäis jarruosat maksavat nykyään aivan tolkuttomasti automerkkiin katsomatta.
Laadukkaalla tarvikkeella säästää noin puolet.
Laadukkaalla tarvikkeella säästää noin puolet.
Vaimolla S-type 3.0V6
XJR-6
Honda CB 1300F Super Four
EX:ät
Ford Sierra -83 1.6GL "museopeli" (luovutettu parempaan kotiin)
X-type 2.0D siirtyi suvussa eteenpäin
Honda CB SevenFifty
Mondeo GT V6 aut. farkku
Mondeo 1.8GLX RIP
XJR-6
Honda CB 1300F Super Four
EX:ät
Ford Sierra -83 1.6GL "museopeli" (luovutettu parempaan kotiin)
X-type 2.0D siirtyi suvussa eteenpäin
Honda CB SevenFifty
Mondeo GT V6 aut. farkku
Mondeo 1.8GLX RIP
Re: XF huoltokustannukset
Noi perushuollot on mun mielestä ihan ok, kun eipä sitä tarvitse, kuin sen kerran vuodessa käydä. Itse käytän pk-seudulla Karaasia niissä, on vähän edukkaampi, kuin merkkihuolto.
Karaasi antoi jarruremonttitarjouksenkin viime kesänä ja taisi olla karvan alle tonnin ympäri auton. Tämä siis alkuperäisillä osilla ja ns. Performance jarruihin (355mm etulevy). Mielestäni kohtuullinen. Tein kyllä silti itse, vielä kohtuullisemmin
Karaasi antoi jarruremonttitarjouksenkin viime kesänä ja taisi olla karvan alle tonnin ympäri auton. Tämä siis alkuperäisillä osilla ja ns. Performance jarruihin (355mm etulevy). Mielestäni kohtuullinen. Tein kyllä silti itse, vielä kohtuullisemmin
XJ 3.0D Supersport -12
EX: XF 3.0D S Pace -11
EX: XF 3.0D S Pace -11
Re: XF huoltokustannukset
Merkkihuoltojen kanssa kannatta olla tarkkana. Useimmat työt on hinnoiteltu jollain kaavalla, eikä siihen vaikuta tehty aika.
X-typen pyöränlaakerit tuli vaihtoikään. Pyysin tarjouksen Raision merkkiliikkeestä ja paikallisesta Mynä-Auton korjaamosta.
Merkkiliike ilmoitti "Kustannusarvio kaikkien pyöränlaakereiden vaihtoon 2240€. Aika-arvio työn kestosta on n. 10 tuntia"
Paikallinen:
ETUPYÖRÄNLAAKERIT. 088-678410 2KPL 150€+ VAIHTOTYÖ 250€
TAKAPYÖRÄNLAAKERIT.088-697110 2KPL 350+ VAIHTOTYÖ 140€
Eli yhteensä 890€
Olisikohan mennyt noin 4-6 tuntia. Aamulla vein ja klo 14 tuli tekstiviesti, että auto on valmis.
Että tällä lailla.
X-typen pyöränlaakerit tuli vaihtoikään. Pyysin tarjouksen Raision merkkiliikkeestä ja paikallisesta Mynä-Auton korjaamosta.
Merkkiliike ilmoitti "Kustannusarvio kaikkien pyöränlaakereiden vaihtoon 2240€. Aika-arvio työn kestosta on n. 10 tuntia"
Paikallinen:
ETUPYÖRÄNLAAKERIT. 088-678410 2KPL 150€+ VAIHTOTYÖ 250€
TAKAPYÖRÄNLAAKERIT.088-697110 2KPL 350+ VAIHTOTYÖ 140€
Eli yhteensä 890€
Olisikohan mennyt noin 4-6 tuntia. Aamulla vein ja klo 14 tuli tekstiviesti, että auto on valmis.
Että tällä lailla.
XF 3.0D S 2013 British Racing Green
Mynämäki
Mynämäki
Re: XF huoltokustannukset
Mulle vaihdettiin täällä Lempäälässä X-typeen:
etupyöränlaakeri FAG 32€ työtä 1h muistaakseni 72€.
Takapyöränlaakeri SKF ~100€ työtä 1h 72€.
Yhteensä 276€. Toki nämä siis etuveto dieseliin.
Kaikki 4 olisi ollut tietenkin tuplana ~550€.
Tämä on kyllä off topikkia.
etupyöränlaakeri FAG 32€ työtä 1h muistaakseni 72€.
Takapyöränlaakeri SKF ~100€ työtä 1h 72€.
Yhteensä 276€. Toki nämä siis etuveto dieseliin.
Kaikki 4 olisi ollut tietenkin tuplana ~550€.
Tämä on kyllä off topikkia.
Vaimolla S-type 3.0V6
XJR-6
Honda CB 1300F Super Four
EX:ät
Ford Sierra -83 1.6GL "museopeli" (luovutettu parempaan kotiin)
X-type 2.0D siirtyi suvussa eteenpäin
Honda CB SevenFifty
Mondeo GT V6 aut. farkku
Mondeo 1.8GLX RIP
XJR-6
Honda CB 1300F Super Four
EX:ät
Ford Sierra -83 1.6GL "museopeli" (luovutettu parempaan kotiin)
X-type 2.0D siirtyi suvussa eteenpäin
Honda CB SevenFifty
Mondeo GT V6 aut. farkku
Mondeo 1.8GLX RIP
Re: XF huoltokustannukset
Eihän tuossa työajat ole mitnkään ristissä. Takapyörille tunti per puoli ja eteen n. 1,5 h per puoli.VeikkoN kirjoitti:Merkkihuoltojen kanssa kannatta olla tarkkana. Useimmat työt on hinnoiteltu jollain kaavalla, eikä siihen vaikuta tehty aika.
X-typen pyöränlaakerit tuli vaihtoikään. Pyysin tarjouksen Raision merkkiliikkeestä ja paikallisesta Mynä-Auton korjaamosta.
Merkkiliike ilmoitti "Kustannusarvio kaikkien pyöränlaakereiden vaihtoon 2240€. Aika-arvio työn kestosta on n. 10 tuntia"
Paikallinen:
ETUPYÖRÄNLAAKERIT. 088-678410 2KPL 150€+ VAIHTOTYÖ 250€
TAKAPYÖRÄNLAAKERIT.088-697110 2KPL 350+ VAIHTOTYÖ 140€
Eli yhteensä 890€
Olisikohan mennyt noin 4-6 tuntia. Aamulla vein ja klo 14 tuli tekstiviesti, että auto on valmis.
Että tällä lailla.
Näithän voi vaihtaa myös 2 asentaa jolloin saadaan asiakkaalle auto mahdollisimman nopeasti kuntoon.
Jaguar XF -10 vm 3,0 d s . Pontiac trans am gta -89 superchargers 383 cid . Pontiac firehawk -95 lt1 350 cid . Museorekisteröity Pontiac tran am -79 , Jawa 250 cc -60 ja -64 sekä 350 cc vm 2004
Re: XF huoltokustannukset
Myös itsellä kokemuksia XF-huoltojen hinntoittelusta ja 'orkkis JAG' v/o-hinnoittelusta.
On ilmeistä että usein hintapyynnöt on asetettu olettaen että XF-kuski itse juuri huolla autoaan.
Miksi huoltaisi, nautiskelee, ajelee tweed takki päällä tiluksillaan ja pyytää palvelua sitä tarvittaessa. Rahvaanomaista kysyä hintaa...
Myös v-osat noudattaa samaa hintakaavaa. Perustellaan että ei ole 'JAG kanavasta', ei ole orkkis ja siis luotettava osa JAGeen.
Kumminkin JAG käyttämät kulutusosatha kaikki ovat ei-JAG-valmistusta. Kuten tietysti muillakin brändellä.
Itsellä XF vertautuu muutamaan aiempaan MB-ajokkiin.
Teknisenä suorituksena MBsta minulla on parempi kokemus ja mielikuva.
MB on tehty teknisesti paremmin ja laadukkaammin. Pellin alle itse kurkkineena näin kokisin.
Samoin markkinatarjonta, huollot/osat/apuvälineet EPC, DIY tiedot, MB:lle ovat kattavammat.
Tällä on kokemukseni mukaan vaikutusta tarjottuihin huolltokustannuksiin (jos ei Veholta kysytä)
Mutta 'Brändinä' JAG on jostain kumman syystä ihan eri tasolla suhteessa mersuun. Mielikuvaa tarkoitan.
Jos ajat vaikka uudehkolla, kalliilla E-mersulla, se on "taksimersu" ja äänensävy/rivien väli negaatiolla.
Mutta jos ajat uudehkolla, vaikka XF:llä, se on "ai Jaggella"! ja äänen sävy positiivisesti latautunut..
ja oikeastaa kukaan ei ole eri mieltä tai aistittavissa negatiivisuutta.. kummallista
Mutta tämä mielikuva näkyy myös JAG-huollon hinnoissa. Jag kuskin ei kuulu kysä mitä maksaa...
On ilmeistä että usein hintapyynnöt on asetettu olettaen että XF-kuski itse juuri huolla autoaan.
Miksi huoltaisi, nautiskelee, ajelee tweed takki päällä tiluksillaan ja pyytää palvelua sitä tarvittaessa. Rahvaanomaista kysyä hintaa...
Myös v-osat noudattaa samaa hintakaavaa. Perustellaan että ei ole 'JAG kanavasta', ei ole orkkis ja siis luotettava osa JAGeen.
Kumminkin JAG käyttämät kulutusosatha kaikki ovat ei-JAG-valmistusta. Kuten tietysti muillakin brändellä.
Itsellä XF vertautuu muutamaan aiempaan MB-ajokkiin.
Teknisenä suorituksena MBsta minulla on parempi kokemus ja mielikuva.
MB on tehty teknisesti paremmin ja laadukkaammin. Pellin alle itse kurkkineena näin kokisin.
Samoin markkinatarjonta, huollot/osat/apuvälineet EPC, DIY tiedot, MB:lle ovat kattavammat.
Tällä on kokemukseni mukaan vaikutusta tarjottuihin huolltokustannuksiin (jos ei Veholta kysytä)
Mutta 'Brändinä' JAG on jostain kumman syystä ihan eri tasolla suhteessa mersuun. Mielikuvaa tarkoitan.
Jos ajat vaikka uudehkolla, kalliilla E-mersulla, se on "taksimersu" ja äänensävy/rivien väli negaatiolla.
Mutta jos ajat uudehkolla, vaikka XF:llä, se on "ai Jaggella"! ja äänen sävy positiivisesti latautunut..
ja oikeastaa kukaan ei ole eri mieltä tai aistittavissa negatiivisuutta.. kummallista
Mutta tämä mielikuva näkyy myös JAG-huollon hinnoissa. Jag kuskin ei kuulu kysä mitä maksaa...
Re: XF huoltokustannukset
Itselläni -10 mallin XF 3,0 diesel S ja siihen turboja kyselin seinäjoelta jaguaarin merkkiliikkestä hinta turboille 7k€ ja vaihtotyöt päälle.
vein muualle (Peejoen auto ja kone huolto oy:lle ) heidän kauttan tehtiin päätös että turbot poistetaan ja lähetetään huolletaviksi .Turpojen läpikäynnin hinnaksi tasapainoituksineen oli n 1200€ luokkaa n
kävi kumminkin niin että toista turboa ei saatu siihen kuntoon että sille olisi annettu toimivuus takuuta. jolloin heidän kauttaan tilattiin alkuperäinen carretin uusi turbo hintaa tälle n. 1600€ (hiukkasen edullisempi kuin jaguaarin merkkihuollon kautta) samalla kysyin että mitä se toinen turbo maksaa kun ovat molemmat erilaisia niin hinta oli n. 1400€ .
Ja nämä mimen omaan alkuperäisiä tehdasuusia turboja .jotenkin sylettää tuo merkkihuollon hinnoittelu 3000€ vastaan 7000€ samoista osista.
No nyt oma auto skulaa ja koko homma maksoi töineen alle 4k€
Niin autolla on ajettu 233000 km
vein muualle (Peejoen auto ja kone huolto oy:lle ) heidän kauttan tehtiin päätös että turbot poistetaan ja lähetetään huolletaviksi .Turpojen läpikäynnin hinnaksi tasapainoituksineen oli n 1200€ luokkaa n
kävi kumminkin niin että toista turboa ei saatu siihen kuntoon että sille olisi annettu toimivuus takuuta. jolloin heidän kauttaan tilattiin alkuperäinen carretin uusi turbo hintaa tälle n. 1600€ (hiukkasen edullisempi kuin jaguaarin merkkihuollon kautta) samalla kysyin että mitä se toinen turbo maksaa kun ovat molemmat erilaisia niin hinta oli n. 1400€ .
Ja nämä mimen omaan alkuperäisiä tehdasuusia turboja .jotenkin sylettää tuo merkkihuollon hinnoittelu 3000€ vastaan 7000€ samoista osista.
No nyt oma auto skulaa ja koko homma maksoi töineen alle 4k€
Niin autolla on ajettu 233000 km
Jaguar XF -10 vm 3,0 d s . Pontiac trans am gta -89 superchargers 383 cid . Pontiac firehawk -95 lt1 350 cid . Museorekisteröity Pontiac tran am -79 , Jawa 250 cc -60 ja -64 sekä 350 cc vm 2004
Re: XF huoltokustannukset
Katsotaan kauanko omat turbot pelittää kun vakioahdot on 1,6bar ja nyt on käytössä 2,5bar
Ajettu on nyt 170tkm.
Ajettu on nyt 170tkm.
Tesla Model S P85D Ludicrous -15| Jaguar F-Pace 3.0D -17
Ex:Jaguar XF 3.0D FL -12 (402hv ja 820Nm), Jaguar S-type Excl Sport 2.7D -08
Autojen ohjelmointeja ja vikadiagnostiikkaa
http://www.lisäätehoa.fi
P. 044-5867096
Ex:Jaguar XF 3.0D FL -12 (402hv ja 820Nm), Jaguar S-type Excl Sport 2.7D -08
Autojen ohjelmointeja ja vikadiagnostiikkaa
http://www.lisäätehoa.fi
P. 044-5867096
- kissaeläin
- Viestit: 4838
- Liittynyt: Su Tammi 22, 2012 9:06 pm
- Paikkakunta: Helsinki
Re: XF huoltokustannukset
OFF topic: Jokos jatkojalostus on saatu päätökseen ja dynolaput hallussa ? Mielenkiinnosta kyseelen, paljonko autosta irtoaa softaa muuttamalla.s1jviita kirjoitti:Katsotaan kauanko omat turbot pelittää kun vakioahdot on 1,6bar ja nyt on käytössä 2,5bar
Ajettu on nyt 170tkm.
S Type R (2002) -Black Edition-
Re: XF huoltokustannukset
Jarrupalat merkkiliikkeessä aika arvokkaat. Renault lagunan tarvikepalat käy eteen ja taakse motonetistä 23€/ pari
Re: XF huoltokustannukset
Tämä kyllä kiinnostaisi itseänikin.kissaeläin kirjoitti:OFF topic: Jokos jatkojalostus on saatu päätökseen ja dynolaput hallussa ? Mielenkiinnosta kyseelen, paljonko autosta irtoaa softaa muuttamalla.s1jviita kirjoitti:Katsotaan kauanko omat turbot pelittää kun vakioahdot on 1,6bar ja nyt on käytössä 2,5bar
Ajettu on nyt 170tkm.
XFS