Veropäätös
Veropäätös
Luokkaa 1620€ kuuluu olevan autoni vero alvi mukaan lukien,joten ainakin vanhaan systeemiin verrattuna tuli noin 300% vero..
No täytyy miettiä voiko valittaa vai miten on,ilmeisesti auto on ensimmäisiä Jaguaareja Joulukuussa voimaan tullen yli 25 vuotiaiden autojen verouudistusta koskevassa laissa???.
Täytyy tutkia paperit kun pääsen kotiin täältä Jenkeistä,tuossa autoverotusta koskevissa kommenteissa on purnattu veroa joka kohdistuu autoiluun yleensäkin,nyt kun täällä Jenkeissä on tullut oltua viime syksystä ja on seurannut autojen&polttoaineiden hintoja jonkun verran ja yleensä koko systeemiä niin silti valitsisin suomalaisen järjestelmän.Jos bensa&autot on halpoja niin kaikesta muusta kyllä maksat ja tuollaiset +70 ihmiset työelämässä ei ole mikään harvinaisuus täällä.
No täytyy miettiä voiko valittaa vai miten on,ilmeisesti auto on ensimmäisiä Jaguaareja Joulukuussa voimaan tullen yli 25 vuotiaiden autojen verouudistusta koskevassa laissa???.
Täytyy tutkia paperit kun pääsen kotiin täältä Jenkeistä,tuossa autoverotusta koskevissa kommenteissa on purnattu veroa joka kohdistuu autoiluun yleensäkin,nyt kun täällä Jenkeissä on tullut oltua viime syksystä ja on seurannut autojen&polttoaineiden hintoja jonkun verran ja yleensä koko systeemiä niin silti valitsisin suomalaisen järjestelmän.Jos bensa&autot on halpoja niin kaikesta muusta kyllä maksat ja tuollaiset +70 ihmiset työelämässä ei ole mikään harvinaisuus täällä.
Kotona ollaan
Veropäätöksessä seisoo että:Tullausarvo ko autolle on 4800€.
Kunto ym höpinät ei siis vaikuta enää tässä tapauksessa (+25v)veron määrään.Vero oli siis 1392+alv 226.31=1618,61€
Projektin etenemisestä ilmoittelen tässä kevään aikana.
Ei muuta kuin hyviä hiihtokelejä kaikille.
Kunto ym höpinät ei siis vaikuta enää tässä tapauksessa (+25v)veron määrään.Vero oli siis 1392+alv 226.31=1618,61€
Projektin etenemisestä ilmoittelen tässä kevään aikana.
Ei muuta kuin hyviä hiihtokelejä kaikille.
yllättävää
yllättävän kallista on vieläkin. tuollakin verolla saisi ruotsissa ostettua toisen XJ:n. on se harmittavaa ettei suomen valtio ymmärrä mitä veteraani-auto tai museo-auto käytännössä tarkoittaa... ei ainakaan edullista ympärivuotista ajoa. autojen entisöijät ja keräilijät tekevät tärkeää työtä, niinkuin minkä tahansa antiikin keräilijät, eli säilyttävät osia historiasta ja vieläpä omin voimin ja varoin. vielä kun tyrkkäisivät sen julmetun päästöveronkin vanhoille autoille, niillä kun ajellaan niin paljon.
noh, mutta onnea nyt sinulle ja toivottavasti kaikki menee muuten hyvin. olisi se mukava kun saisimme tänne kulmalle oman valokuvagallerian niin näkisi millaisia herkkuja keskuudessamme on.
noh, mutta onnea nyt sinulle ja toivottavasti kaikki menee muuten hyvin. olisi se mukava kun saisimme tänne kulmalle oman valokuvagallerian niin näkisi millaisia herkkuja keskuudessamme on.
Daimler Sovereign XJ6 s1 lhd -73
Elämä on
No kerrahan se riipaisee,auton kilometrit mittarissa on vajaa 90 000km
ja myyjätär väittää että lukema pitää paikkansa,ilmoitus kaavakkeeseen laitoin silti että tuntematon km määrä.Toinen seikka jonka huomasin oli että unohdin tuon L (long version)tullin ilmoitus kaavakkeesta,no rekisteriotteessahan se näkyy ja se heillä on joten en tiedä olisko nuo nostaneet vielä veroa.
Auton aion laittaa/laitattaa sellaiseen kuntoon että hän on kesä aikana päivittäisessä ajossa.
ja myyjätär väittää että lukema pitää paikkansa,ilmoitus kaavakkeeseen laitoin silti että tuntematon km määrä.Toinen seikka jonka huomasin oli että unohdin tuon L (long version)tullin ilmoitus kaavakkeesta,no rekisteriotteessahan se näkyy ja se heillä on joten en tiedä olisko nuo nostaneet vielä veroa.
Auton aion laittaa/laitattaa sellaiseen kuntoon että hän on kesä aikana päivittäisessä ajossa.
Veroja, veroja,...
Laitanpa tähän oman tuontini veropäätöksen jos jotakuta kiinnostaa:
XJ8 3.2 Executive vm 2000, ajettu 71000km: verotusarvo 33800, verot+ELV 11958e. Päätös tuli kuukaudessa.
Liikaahan ne verot aina on, vaan eipä tuolle verotusarvolle taida löytyä valitusperustaa, ainakin pyynnit ovat paljon enemmän. Toteutuneista kauppahinnoista ei ole tietoa.
No, pitää miettiä, onhan tässä valitusaikaa.
Köpi
XJ8 3.2 Executive vm 2000, ajettu 71000km: verotusarvo 33800, verot+ELV 11958e. Päätös tuli kuukaudessa.
Liikaahan ne verot aina on, vaan eipä tuolle verotusarvolle taida löytyä valitusperustaa, ainakin pyynnit ovat paljon enemmän. Toteutuneista kauppahinnoista ei ole tietoa.
No, pitää miettiä, onhan tässä valitusaikaa.
Köpi
Veropäätös
Tässä omat tietoni veropäätöksestä.
Sain oman päätökseni tasan 3 kk auton tuonnista ja senkin erikseen pyytämällä. Kun soitin Turun tulliin sain kyllä erittäin hyvää palvelua ja päätöksen vuorokaudessa, oli juuttunut arvonmäärityslautakuntaan. Kysyin samalla valityksen/oikaisun tekemisestä, mihin virkailija kohteliaasti vasta että hyvin harvoin arvonmäärityslautakunnan päätöksen ovat muuttuneet oikeuskäsittlyssä.
Auto: x300 3,2 Ex -97, ajettu tuontihetkellä 123.000 km, veropäätös 7854 € sis. ALV. Pidättekö kohtuullisena ?
Sain oman päätökseni tasan 3 kk auton tuonnista ja senkin erikseen pyytämällä. Kun soitin Turun tulliin sain kyllä erittäin hyvää palvelua ja päätöksen vuorokaudessa, oli juuttunut arvonmäärityslautakuntaan. Kysyin samalla valityksen/oikaisun tekemisestä, mihin virkailija kohteliaasti vasta että hyvin harvoin arvonmäärityslautakunnan päätöksen ovat muuttuneet oikeuskäsittlyssä.
Auto: x300 3,2 Ex -97, ajettu tuontihetkellä 123.000 km, veropäätös 7854 € sis. ALV. Pidättekö kohtuullisena ?
Veropäätös
... sain em. veropäätöksen eilen 15.08.2006.
- stefanantinaho
- Viestit: 793
- Liittynyt: Pe Joulu 24, 2004 6:40 pm
- Paikkakunta: Parainen
- Viesti:
Veropäätöksissä se tärkeä ja eniten kiinnostava summa on mielestäni tuo markinaarvon arvio. Jotta päätös voisi nähdä kohtuullisena sen summan pitää luonnollisesti olla sopusoinnissa sen hinnan kanssa, minkä arvioi autosta pystyvänsä saamaa mikäli lähtee myymään sitä.
Tuo liki 8000 alveineen on varmasti epäsuorasti käännettävissä markkinaarvoksi, se taitaa tuossa olla luokkaa hivenen päälle 20000, olenko oikeassa? Markkina-arvoon tietenkin vaikuttaa mallin lisäksi hivenen auton kunto, jonkinverran ajomäärä, jotain tekee varusteet - mutta kaikesta huolimatta jos tuttavalta autokauppiaalta kysäisee, niin pystyy hän melkeinpä silmänräpäyksessä kertomaan mitä autosta pystyy pyytämään, ja mitä siitä voi saada...
En tarkkaan tiedä millä hinnalla 3.2 Executive menee kaupaksi täällä, mutta veikkaan pahoin että tuo markkinaarvio on reilusti optimistinen? Valittaa kannattaa aina, mahdollisuudet saada jotain takaisin ovat huomattavasti paremmat valituksen tehneellä... Perusteiksi kelpaa ainakin aina vertailu Suomessa myytäviin/myytyjen hintoihin! Eli, sopikaamme yhdessä, että P..RRR..LE, valitetaan kun siihen kerran annetaan mahdollisuus!
Ollaan verotuksesta ja sen oikeutuksista mieltä mitä tahansa, niin ainakin omalta osaltani totean että sinäkin päivänä jolloin vihdoin lakkaan köyhtymästä, sellaista veroa ei taida tulla eteen joka tuntuu kohtuulliselta!!
Jotenkin tunuu miellyttävältä että nämä Jaggemme arvostetaan kalliina autoina, mutta tosiasia on että 10-vuotias auto merkkiä mitä tahansa ei mahdu uudenkarheiden luokkaan, eikä vielä omaa klassikkoarvoakaan, jolloin se valitettavasti kulluu siihen kastiin johon arvonaleneminen pahiten iskee. Kunhan vaan Tullillakin olisi tämänkaltaista näkemystä ja halukkuutta toimia sen mukaisesti. Toisaalta, todettakoon rehellisyyden nimissä että muilla paitsi klasssikoilla nykysysteemi ainakin usein on vanhaa parempi!
Tuo liki 8000 alveineen on varmasti epäsuorasti käännettävissä markkinaarvoksi, se taitaa tuossa olla luokkaa hivenen päälle 20000, olenko oikeassa? Markkina-arvoon tietenkin vaikuttaa mallin lisäksi hivenen auton kunto, jonkinverran ajomäärä, jotain tekee varusteet - mutta kaikesta huolimatta jos tuttavalta autokauppiaalta kysäisee, niin pystyy hän melkeinpä silmänräpäyksessä kertomaan mitä autosta pystyy pyytämään, ja mitä siitä voi saada...
En tarkkaan tiedä millä hinnalla 3.2 Executive menee kaupaksi täällä, mutta veikkaan pahoin että tuo markkinaarvio on reilusti optimistinen? Valittaa kannattaa aina, mahdollisuudet saada jotain takaisin ovat huomattavasti paremmat valituksen tehneellä... Perusteiksi kelpaa ainakin aina vertailu Suomessa myytäviin/myytyjen hintoihin! Eli, sopikaamme yhdessä, että P..RRR..LE, valitetaan kun siihen kerran annetaan mahdollisuus!
Ollaan verotuksesta ja sen oikeutuksista mieltä mitä tahansa, niin ainakin omalta osaltani totean että sinäkin päivänä jolloin vihdoin lakkaan köyhtymästä, sellaista veroa ei taida tulla eteen joka tuntuu kohtuulliselta!!
Jotenkin tunuu miellyttävältä että nämä Jaggemme arvostetaan kalliina autoina, mutta tosiasia on että 10-vuotias auto merkkiä mitä tahansa ei mahdu uudenkarheiden luokkaan, eikä vielä omaa klassikkoarvoakaan, jolloin se valitettavasti kulluu siihen kastiin johon arvonaleneminen pahiten iskee. Kunhan vaan Tullillakin olisi tämänkaltaista näkemystä ja halukkuutta toimia sen mukaisesti. Toisaalta, todettakoon rehellisyyden nimissä että muilla paitsi klasssikoilla nykysysteemi ainakin usein on vanhaa parempi!
Stefan
Jaguar XJ6 3.0 V6 BRG/Ivory
Volvo V70 2.0D
MG ZT-T
ex: Jaguar X-type 2.0D Estate, Volvo V50 1.6D, XJS V12HE, Daimler Six, DD6, 4.0 S, 4.0 Sovereign, XJR 4.0 SC man, DD6 LWB, Jaguar XJ8 3.2 S...
Jaguar XJ6 3.0 V6 BRG/Ivory
Volvo V70 2.0D
MG ZT-T
ex: Jaguar X-type 2.0D Estate, Volvo V50 1.6D, XJS V12HE, Daimler Six, DD6, 4.0 S, 4.0 Sovereign, XJR 4.0 SC man, DD6 LWB, Jaguar XJ8 3.2 S...
Tullin tilastotiedoista voi lukea, että veropäätös syntyy nykyisin muutamassa viikossa - keskimäärin, näin siis teoria. Kun perheemme on nyt odottanut kirjettä kuukausitolkulla, sain viimein kovan yrittämisen jälkeen "pääkallon paikalta" yhden virkailijan kiinni. Hän totesi, että ei kannata odotella postilaatikolla, päätös tulee kun tulee, suurin piirtein silloin kun ajoaika on lopullaan (= se 3 kk) ja mainitsi samalla, että tilastossa olevat käsittelyvuorokausien määrät "eivät anna tilanteesta todenmukaista kuvaa". Siispä odetellaan rauhassa, se viipyy minkä viipyy. Viipyy siitä huolimatta, että käsiteltävän auton kanssa samanlaisesta, myös iän ja ajomäärän puolesta, on tehty päätös mm. tämän vuoden keväällä. Kun ajatellaan myönteisesti, saa verorahaa pitää kuukausia omalla tilillään. Korkoahan siitä saa, korkotaso tosin on pankissa kehnohko, mutta kai nyt tikkumellin verran??
kari tt
Veropäätös
... Markkina-arvoksi oli määritelty 22.200 €. Tein pikaisen haun netissä sunniilleen vastaavasta autosta Suomessa; löysin 6 kpl vm. 1996 xj 6:a (3,2 & 4,0, Ex & Sport & Sove), keskiarvot hinta: 20.000 € ja kilometrit: 224.000 km. Tietysti nämä ovat pyyntihintoja eivätkä myyntihintoja ja verottajahan tekee ikävä kyllä arvonmäärityksensä pyyntihintojen perusteella - 5% -750 €. Pitää hakea isäpontta valituksen taustaksi ja ruveta rustaamaan sitä.
juu, kyllä valitusta vaan perään. itsellä sama urakka edessä kun vaan löydän rauhallisen hetken kiiruksen keskeltä.
oman auton arvoksi oli laitettu myös Suomessa olevan, kunnostetun, puoltävähemmän ajetun, yms yms auton arvo.
olipas vaan tuossa juttua jossain että ei saisi Suomi edes periä ko. autoveroa olleskaan ja mahdolisesti tuleepa joutumaan maksamaan takautuvasti takaisin perittyjä maksuja. ( toiveajattelua )
mutta aikaahan tämä veroparatiisivaltio tuntuu pelaavaan koko ajan tuon autoveroasian kanssa. mutta parhaiten nauraa joka viimeiseksi nauraa...
oman auton arvoksi oli laitettu myös Suomessa olevan, kunnostetun, puoltävähemmän ajetun, yms yms auton arvo.
olipas vaan tuossa juttua jossain että ei saisi Suomi edes periä ko. autoveroa olleskaan ja mahdolisesti tuleepa joutumaan maksamaan takautuvasti takaisin perittyjä maksuja. ( toiveajattelua )
mutta aikaahan tämä veroparatiisivaltio tuntuu pelaavaan koko ajan tuon autoveroasian kanssa. mutta parhaiten nauraa joka viimeiseksi nauraa...
Daimler DoubleSix | S3 | 1987
Jaguar X-Type 2.2D Executive Estate | 2006
Jaguar X-Type 2.2D Executive Estate | 2006
Verot jysähti..
Tänään tipahti postiluukusta..
Eli, XJ8 4.0 Sovereign vm 1998, ajettu 101000km: pyyntihinta 33449eur - vähennykset, verot+ELV 10967,80eur. Päätös tuli vajaassa kuukaudessa.
Ovat verranneet autoliike M.Sipilän syksyllä myymään vastaavaan, jossa kilometrejä 86tkm. Ja pyynti 34900eur. Fakta vaan on se, että Sipilällä on aina pyynnit täysin omassa luokassaan. Hinnat keskimäärin 20% korkeammat kuin muilla. Riippuen toki autosta. Lähteenä ovat käyttäneet http://www.nettiauto.com.
Erikoista muutenkin miksi ovat nimenomaan syksyllä myytyyn autoon verranneet, koska autoni tuli Suomeen vasta vajaa kuukausi sitten, niin eikös ole parempi tutkia reaalitilannetta kuin menneitä.
Tällä hetkellä kaksi vastaavaa autoa myynnissä nettiautossa ja molemmissa hp. alle 30keur (toinen on Inchcapella vielä ja suomiauto). Executivet taasen pyörivät 23-25keuroissa ja ovat olleet myynnissä kuukausitolkulla.
Kas kun eivät päätöksessään ole huomioineet Rinta-Joupin pari kk sitten myymää vm.2000 LWB:tä (suomiauto), kilometrejä tosin 174tkm, mutta pyyntihinta oli 25800eur...
Onko kenelläkään kokemuksia valituksien tehosta käytännössä?
Eli, XJ8 4.0 Sovereign vm 1998, ajettu 101000km: pyyntihinta 33449eur - vähennykset, verot+ELV 10967,80eur. Päätös tuli vajaassa kuukaudessa.
Ovat verranneet autoliike M.Sipilän syksyllä myymään vastaavaan, jossa kilometrejä 86tkm. Ja pyynti 34900eur. Fakta vaan on se, että Sipilällä on aina pyynnit täysin omassa luokassaan. Hinnat keskimäärin 20% korkeammat kuin muilla. Riippuen toki autosta. Lähteenä ovat käyttäneet http://www.nettiauto.com.
Erikoista muutenkin miksi ovat nimenomaan syksyllä myytyyn autoon verranneet, koska autoni tuli Suomeen vasta vajaa kuukausi sitten, niin eikös ole parempi tutkia reaalitilannetta kuin menneitä.
Tällä hetkellä kaksi vastaavaa autoa myynnissä nettiautossa ja molemmissa hp. alle 30keur (toinen on Inchcapella vielä ja suomiauto). Executivet taasen pyörivät 23-25keuroissa ja ovat olleet myynnissä kuukausitolkulla.
Kas kun eivät päätöksessään ole huomioineet Rinta-Joupin pari kk sitten myymää vm.2000 LWB:tä (suomiauto), kilometrejä tosin 174tkm, mutta pyyntihinta oli 25800eur...
Onko kenelläkään kokemuksia valituksien tehosta käytännössä?
Daimler V8 LWB X308
Aston Martin DB9
Bentley Bentayga
Aston Martin DB9
Bentley Bentayga
Autoverosta valittaminen
Ei ole kokemusta. Mutta jos veron määrääminen on tehty selkeästi ylikorkean hintapyynnön perusteella, on olemassa hyvät perusteet tehdä valitus.
Linkistä löytyvä selostus Korkeimman Hallinto-Oikeuden päätöksestä antaa vähän osviittaa, millä perusteilla veron pitäisi määräytyä.
http://www.autovero.fi/artikkeli.php?aid=58
Linkistä löytyvä selostus Korkeimman Hallinto-Oikeuden päätöksestä antaa vähän osviittaa, millä perusteilla veron pitäisi määräytyä.
http://www.autovero.fi/artikkeli.php?aid=58
matsu
XJ12 Sovereign Series III, vm.1983
XJR, 1995/1996
XJ40 4.0S 1994
XJ12 Sovereign Series III, vm.1983
XJR, 1995/1996
XJ40 4.0S 1994
Minä tuotatin elokuussa X300 1996 3.2:n, malli taitaa olla Executive. Ajettu vähän alle 160 tkm.
Kyselin tullista arvonalennusta kun siinä oli pari pikku sähkövikaa mutta tullimies oli sitä mieltä että turha niitä on mainita kun niitten korjaaminen voi olla käytännössä ilmaista, maksoikin sitten vain muutaman kympin mutta omaa aikaa meni rutosti. Tullimiehen mukaan vian pitäisi olla ISO että se vaikuttaisi (nurkka rutussa, hajonnut moottori tmv.). Veropäätös oli vähän alle 6000, sis. alv enkä valittanut.
Anssi
Kyselin tullista arvonalennusta kun siinä oli pari pikku sähkövikaa mutta tullimies oli sitä mieltä että turha niitä on mainita kun niitten korjaaminen voi olla käytännössä ilmaista, maksoikin sitten vain muutaman kympin mutta omaa aikaa meni rutosti. Tullimiehen mukaan vian pitäisi olla ISO että se vaikuttaisi (nurkka rutussa, hajonnut moottori tmv.). Veropäätös oli vähän alle 6000, sis. alv enkä valittanut.
Anssi
X300 3,2 96