Morjes, http://m.nettiauto.com/jaguar/xjr/82103 ... 3&vifNav=Y onkohan tuttu kellekkään? Huippu siistiksi kehuvat mutta onko näin? Tässähän alkais olee jo muuten auto kohdallaan hilkulla on auton osto ja meinannut jo lipsua jagge merkistä pois mutta jagge voittanut onneksi aina
-99 vuosmallissahan oli vielä jakopää ongelmia? Mahtaa olla noilla kilsoilla korjattu.. ?
kamuxin x308 xjr
-
- Viestit: 98
- Liittynyt: Pe Heinä 11, 2014 3:23 am
kamuxin x308 xjr
Jaguar XJ6 3.2l -97
Re: kamuxin x308 xjr
Terve,
Hieman särähtää aina noi "Tyyppivika" jutut silmään, jakopääongelmat ovat kovin liioiteltuja. Juu, on maailmalla niitä koneita ollut, jotka ovat tuhoutuneet, mutta asiallisesti huolletut ja käytetyt autot kyllä kestävät. Nimimerkillä 305tkm ja vm. 1998 Suomi-auto ja yli kymmenen vuotta ja 100tkm ajettu, jona aikana on normaalien huoltojen ja ruostesuojausten lisäksi tarvinnut kerran:
* korjauttaa etujarrujen kaliiperit (mäntä syöpynyt)
* korjauttaa ABS-pumppuyksikkö
* vaihtaa muovinen alkup. termarin torni alumiiniseen
* vaihtaa laturi (vaihto-osana) alkuperäiseen uuteen
Ja akku on pitänyt uusia muistaakseni kolme kertaa tuona aikana. Renkaat myös ja joka vuosi perushuolto, öljyt + suodatin jne. ja jäähdytys- ja jarrunesteiden vaihto 2-3 vuoden välein koko ajan.
Kyllä se ruoste on näiden teräskoristen autojen isoin ongelma. Koneitahan saa, jos tarvii.
-Jakuvaari
Hieman särähtää aina noi "Tyyppivika" jutut silmään, jakopääongelmat ovat kovin liioiteltuja. Juu, on maailmalla niitä koneita ollut, jotka ovat tuhoutuneet, mutta asiallisesti huolletut ja käytetyt autot kyllä kestävät. Nimimerkillä 305tkm ja vm. 1998 Suomi-auto ja yli kymmenen vuotta ja 100tkm ajettu, jona aikana on normaalien huoltojen ja ruostesuojausten lisäksi tarvinnut kerran:
* korjauttaa etujarrujen kaliiperit (mäntä syöpynyt)
* korjauttaa ABS-pumppuyksikkö
* vaihtaa muovinen alkup. termarin torni alumiiniseen
* vaihtaa laturi (vaihto-osana) alkuperäiseen uuteen
Ja akku on pitänyt uusia muistaakseni kolme kertaa tuona aikana. Renkaat myös ja joka vuosi perushuolto, öljyt + suodatin jne. ja jäähdytys- ja jarrunesteiden vaihto 2-3 vuoden välein koko ajan.
Kyllä se ruoste on näiden teräskoristen autojen isoin ongelma. Koneitahan saa, jos tarvii.
-Jakuvaari
75 XJ6C 4.2L MOD * '72 E-Type 5.3L OTS * '50 MKV 3.5L DHC * '98 XJ8 3.2L Executive (ex) * '66 E-Type 4.2L 2+2 (ex)
____65.500km__________50.000km___________8.800km____________104.000km_______________67.000km_________
____65.500km__________50.000km___________8.800km____________104.000km_______________67.000km_________
Re: kamuxin x308 xjr
Itse kysyisin myyjältä löytyykö mahdollisesti dokumentteja huoltohistoriasta . Paraisillakin myynnissä xjr , tosin vuotta vanhempi. Näytti olevan flexfuel toimintakin . Varsin hyvän näköinen yksilö . Ei tuo kamuxin ykslökään pahalta näytä. Onnea kaupankäyntiin.
XJ-8 4.0 Sovereign 2000
X-Type 3.0 Estate 2004
X-Type 3.0 Sedan 2003
X-Type 3.0 Estate 2004
X-Type 3.0 Sedan 2003