Tuhlaajapojan paluu

Yleinen Jaguar-keskustelu
Avatar
JoHu
Viestit: 176
Liittynyt: Ke Maalis 19, 2014 10:54 pm
Paikkakunta: Haapavesi

Tuhlaajapojan paluu

Viesti Kirjoittaja JoHu »

Moro kaikki foorumilaiset!

Palasin Audi-harharetkeltäni takaisin Jaguar-mieheksi. Minullahan oli aiemmin vm. -02 2,1l bensa X-type ja sen jälkeen 2,7l diesel S-type vm. -06. X-type oli tähän astisen elämäni paras auto, selkeästi. Olisin sillä mielelläni ajanut vuosia, mutta muuton ja töiden takia kilometrimäärät 3-4 kertaistui ja diesel piti hankkia. Vaihdoin liikkeestä X-Typen S-Typeen, joka vaikutti ennen ostoa ja ostaessa erittäinkin hyvältä. Edellisen omistajan selvitin ja soitin hänelle, huoltokirja oli täydellinen ja auto kaikinpuolin kunnossa. Ostettuani auton alkoi vikoja ilmaantua. Webasto temppuili minkä kerkesi, mutta tietenkin korjaamolla toimi täydellisesti. Töötti lakkasi toimimasta, ns. spiraali oli mennyt. Kaikenlaista sähköpuolen häiriötä ilmaantui. Luulen, että se johtui takakonttiin valuneesta vedestä jossa myös akku ja luonnollisesti paljon elektroniikkaa sijaitsee. Edellinen omistaja näkyi tehneen reiän, että vesi pääsee pois. Itse tukin silikonilla oikean puolen takavalon päältä kohdan josta vesi sinne oli virrannut, mutta ilmeisesti liian myöhään.

Luotto S-Typeen meni ja kyllästyin sähköpuolen häiriöihin niin päätin hankkia mahdollisimman kestävän ja viattoman auton missä ei liikoja sähkövarusteita ole. Päädyin viimeisen vuosimallin (2004) Audi A4 Avantiin manuaalilaatikolla ja 1,9 tdi koneella. Sillä oli toki ajettu jo 322tkm ostaessa, mutta puoli miljoonaahan ei pitäisi olla temppu eikä mikään tuollaiselle voimalinjalle tai autollekaan. Ah kuinka väärässä olinkaan. 11kk, 30tkm ja 3000€ remontteihin tuhlanneena päätin, että nyt riitti. Soitin tuolloinkin edelliselle omistajalle, joka kehui autoa ja oli liikkeessä ajallaan aina huollattanut mikä huoltokirjastakin oli todennettavissa. Mutta eipä auttanut. Mm. hammastanko, pumppusuutin, pyöränlaakeri, ilmastoinnin kompura, sähkölasien ajoittainen toimimattomuus, radion antennissa häikkää ja takakontin verhoilu olisi pitänyt purkaa antenniin käsiksi pääsyä varten jne. jne. tapahtui tuona 11kk aikana. Kovin montaa tervettä viikkoa ei tuona aikana Audilla ollut.

Päätin palata hyväksi havaittuun X-Typeen, diesel farmariin tällä kertaa. Sellaista olin katsellut ja etsiskellyt jo S-Typeen vaihtaessa, mutta sopivaa yksilöä ei silloin ollut saatavilla. Nyt sain kuitenkin sellaisen. Vm. -07, ajettu 176tkm, 2,0 D ja manuaalilaatikko. Ollut yhdellä naisella uudesta asti ja täydellinen merkkiliikkeen huoltokirja. Kytkinremppakin tehty jo mikä itseä hieman ihmetyttää noilla kilometreillä, kun auto on päöosin ollut kuulemma JKL - HKI välin ajossa eikä ole vedetty asuntovaunua tms., mutta kaikissa näissähän se eteen joskus tulee. Nainen ei muistanut onko kaksoismassavauhtipyörää vaihdettu samalla, mutta merkkiliikkeessä teettänyt remontin ja maksanut 3000€. :D Käsittääkseni "tavallisella" korjaamolla koko homma vauhtipyörineen maksaisi noin 1300-1500€, joten eipä kai merkkiliikekään 3000€ voi veloittaa pelkästä kytkimen vaihdosta? Ja yleensähän ne pakettina taidetaan vaihtaa?

Reilun viikon olen X-Typen omistaja taas ollut ja erittäin tyytyväinen olen autoon ollut. Koeajo autolla oli kuin olisi kotiin palannut. :) Tuolla ajan mielelläni vuosia, jos vain se kestää edes vähän paremmin kuin kaksi edellistä autoani.

Ps. Aion hankkia ensi kesäksi mieluiten 17" alut, miksei 18" tai 16":kin olisi mahdolliset. Niitä saa tarjota minulle, jos on myytävänä.
Jaguar X-Type Estate Business 2,0D vm. -07
Volvo Amazon B20 ”Royal Blue” vm. -69
Yamaha BT 1100 Bulldog vm.-06

Ex:
Jaguar X-Type 2,1 V6 vm.-02
Jaguar S-Type 2,7D V6 vm.-06
Avatar
JMSC
Viestit: 1034
Liittynyt: Ke Joulu 05, 2012 11:00 pm
Paikkakunta: Lempäälä

Re: Tuhlaajapojan paluu

Viesti Kirjoittaja JMSC »

Tervetuloa takaisin :!:
Kyllä juttu tuntuu olevan niin että waggilaisia korjaamoilla on mielettömän paljon enemmän isoissa remonteissa kun muita merkkejä yhteensä. Toki tähän varmasti myös vaikuttaa noiden kova suosio suomessa mutta kuitenkin.
Vaimolla S-type 3.0V6
XJR-6

Honda CB 1300F Super Four

EX:ät
Ford Sierra -83 1.6GL "museopeli" (luovutettu parempaan kotiin)
X-type 2.0D siirtyi suvussa eteenpäin
Honda CB SevenFifty
Mondeo GT V6 aut. farkku
Mondeo 1.8GLX RIP
trj
Viestit: 157
Liittynyt: Su Touko 11, 2014 7:22 pm
Paikkakunta: Leppävirta

Re: Tuhlaajapojan paluu

Viesti Kirjoittaja trj »

Itseltäni meni viime talvena x-typestä 2.0 d kaksoismassapyörä. Auto on jäänyt nykyään eukolle kauppakassiksi, ja ajelee liian isolla vaihteella liian hiljaa, saattaa välillä lähteä kakkosella paikaltaan liikkeelle yms... jolla tyylillä saa hyvin näppärästi hajotettua ne massapyörät. Aikaisempi eukon auto oli automaatti. :shock:
Massapyörä, kytkinpaketti ja työsylinteri maksoi ebayssa englannista tilaten n 450 eur. Suomessa sama paketti olis ollut n 1500 eur. Niitä myydään asennussarjana. Vaihto kesti paikallisella adhd-korjaamolla suurinpiirtein päivän. Eli n 1000 euron homma oli kaikkinensa se massapyörän ja kytkimen vaihto, itse osat tilaten.
60seconds
Viestit: 51
Liittynyt: Ma Heinä 28, 2014 8:40 pm

Re: Tuhlaajapojan paluu

Viesti Kirjoittaja 60seconds »

tuntuu vain kun näitäkin lukee että autot eivät kestä niinkuin ennen :| monesti miettinyt ajokaluston päivittämistä 2000-luvulle mutta taitaa jossain määrin olla vanhassa vara parempi vaikka uusista monia kivoja ominaisuuksia löytyykin
X300 XJ6 4.0 Sovereign
ErkkiO
Viestit: 25
Liittynyt: Ke Helmi 24, 2016 7:06 pm
Paikkakunta: Lammi

Re: Tuhlaajapojan paluu

Viesti Kirjoittaja ErkkiO »

Hieno tarina. Meillä menossa järjestyksessä kolmas Jaguar. Ensimmäinen oli xj6 1968 s 1 , sitten rinnalle hommattiin xj 6 x 300 sport 1996 ja sen rinnalle S-type 2001, kaikki bensa automaatteja. Eka Jagge oli mahtavan kaunis, mutta aina joku paikka hajalla ja kun siitä kun sai hyvät rahat museoikäisenä niin rahat meni asunto-osakkeen hankintaan. Xj6 x 300 on edelleen ja Countessan paras auto koskaan, ja sopiva värikin niin ei vaihdu ikinä. Kolmas s-type on tarvinnut paljon huoltoa ja hoivaa, ja nyt laitoin sen myyntiin kun sain luvan myydä kas kun lahja-auto, mutta onhan upea ajaa. Mutta kestävyydestä ei näiden kanssa voi puhua. Arkiajot ajelen 740 ja 940 Volvoilla joita minulla ja vävyillä yhteiskäytössä 3 kpl. Autoista uusin on vuodelta 1991 ja näistä ajettu yhdellä 700 000 km, toisella 425 000 km ja vanhimmalla 365 000 km. Näihin autoihin menee kanssa kulutusoaa mutta ne eivät maksa yhtään mitään verrattuna Jaguareihin. Mutta eihän rouva eikä tyttäret niihin sitten juuri istukaan. Rumia kuin synti nuo autot ovatkin. Varmaan S type vaihtuu Xj6 tai xj 8 tai vähän uudempaan S-typeen sittenkin, Volvolla hoituu sitten kaikki arkinen ajelu :) Mutta jaguarista vaan ei pääse eroon...
S-type Xj 6 x300
rebel58
Viestit: 779
Liittynyt: La Heinä 07, 2007 12:16 am
Paikkakunta: Helsinki

Re: Tuhlaajapojan paluu

Viesti Kirjoittaja rebel58 »

TOINENKIN TUHLAAJAPOIKA TEKEE PALUUN. Tai en mä ole minnekään poistunutkaan. Lumppu on edelleen tallella. En ole sitä pariin kolmeen vuoteen nähnytkään. Se on tutulla pariskunnalla jotka tekivät siihen sähkö- ja mätätyöt. Ne oli tiedossa ja odotin että niitä on paljon, mutta niitä olikin paljon paljon enemmän. Ne tehty ja maksettu. Autosta olen vielä vähän exälle pystyssä enkä autoa hae ennen kuin se on maksettu ja mä olen terve. Leikkaukset jatkuu heti alkuvuodesta. En tarkoita sipilän leikkauksia mun pienestä eläkkeestä vaan syöpä Saatana uusiutuu alvariinsa. No mercy! Se on kurissa kun ajoissa huomataan ja leikataan. Olen taas uskovainen mutta sama kiroileva kapinallinen ja huumorini hieman muuttunut sairaampaan suuntaan sekin. Nauratti tuo otsikko ja TUHLAAJAPOIKA sai sävärit niin että oli pakko tulla kirjoittaa. Kuka raamattua tuntee niin Luukas 16 löytyy tuhlaajapoika ja se minä olen ollut kaksi kertaa. Se siitä. Ai niin mulle antoi yks pappi porttarin meidän kirkkoon kun otettiin vähän yhteen. Tai aika rajusti. Se siitä. Käyn diakonin luona mikä osaa keskustella eikä lue kuin piru raamattua niin kuin se papin retku. Teen vapaaehtoistyötä mutta se siitäkin. Eräs palstalainen soittelee mulle melkein päivittäin Pitkiä puheluita. Terapiaa meille molemmille. En häntä enkä ketään muutakaan yritä käännyttää uskoon. Tai on meillä yhteinen uskonto ja se on viritetty V8. GBY58
5.8 LITRE LEAPING CAT!
Early XJ-S powerd by GM
XJR-99
Viestit: 437
Liittynyt: Pe Joulu 16, 2011 9:33 pm

Re: Tuhlaajapojan paluu

Viesti Kirjoittaja XJR-99 »

Welcome back Rebel! Tähän aikaan vuodesta on hyvä fiilistellä ensi kesän keulimisia. Kuvassa näkyvä piru pirstoi vakioperän lähes pintaraapasulla. Nyt on Salisbury alla ja ihan OIKEA lukko siellä. Niin ja uusi, tiheämpi välläri vastaa sun syntymävuottasi. Kuten myös ykkösen välitys. Sattumaa? Ehkä on, ehkä ei. Muuten, huomenna tasan 6kk Hyvinkään Jaguar Open 1/4mile skabaan. See U there. Jatkot paikallisessa.

Kuva
Kissimirri69
Viestit: 25
Liittynyt: Ma Syys 03, 2012 12:01 am
Paikkakunta: Espoo

Re: Tuhlaajapojan paluu

Viesti Kirjoittaja Kissimirri69 »

ErkkiO kirjoitti:Hieno tarina. Meillä menossa järjestyksessä kolmas Jaguar. Ensimmäinen oli xj6 1968 s 1 , sitten rinnalle hommattiin xj 6 x 300 sport 1996 ja sen rinnalle S-type 2001, kaikki bensa automaatteja. Eka Jagge oli mahtavan kaunis, mutta aina joku paikka hajalla ja kun siitä kun sai hyvät rahat museoikäisenä niin rahat meni asunto-osakkeen hankintaan. Xj6 x 300 on edelleen ja Countessan paras auto koskaan, ja sopiva värikin niin ei vaihdu ikinä. Kolmas s-type on tarvinnut paljon huoltoa ja hoivaa, ja nyt laitoin sen myyntiin kun sain luvan myydä kas kun lahja-auto, mutta onhan upea ajaa. Mutta kestävyydestä ei näiden kanssa voi puhua. Arkiajot ajelen 740 ja 940 Volvoilla joita minulla ja vävyillä yhteiskäytössä 3 kpl. Autoista uusin on vuodelta 1991 ja näistä ajettu yhdellä 700 000 km, toisella 425 000 km ja vanhimmalla 365 000 km. Näihin autoihin menee kanssa kulutusoaa mutta ne eivät maksa yhtään mitään verrattuna Jaguareihin. Mutta eihän rouva eikä tyttäret niihin sitten juuri istukaan. Rumia kuin synti nuo autot ovatkin. Varmaan S type vaihtuu Xj6 tai xj 8 tai vähän uudempaan S-typeen sittenkin, Volvolla hoituu sitten kaikki arkinen ajelu :) Mutta jaguarista vaan ei pääse eroon...

Hei, mulla voisi olla sulle tarjota Xj-8 vm -99. 4,0 litrane V-8 ja paljon amerikanherkkuja. Jotain pientä laitettavaa, mutta laatikko juuri uusittu ja takapöntöt yms. Kolmet renkaat aluvanteilla. Laitoin just talviteloille katokseen.
ErkkiO
Viestit: 25
Liittynyt: Ke Helmi 24, 2016 7:06 pm
Paikkakunta: Lammi

Re: Tuhlaajapojan paluu

Viesti Kirjoittaja ErkkiO »

Sorry vastan nyt vasta. Yhden Volvon kähvelsi vävy, toisen tytär ja kolmas vaihtui Huyndai maasturiin. S -typeä kinuaa yksi vävyistä ja varmaan sekin häipyy pihalta. Asia mietinnässä.
S-type Xj 6 x300
Vastaa Viestiin