Auton omistajan aiheuttama hinnannousu

Yleinen Jaguar-keskustelu
mikki
Viestit: 982
Liittynyt: Ti Huhti 21, 2009 4:24 pm
Paikkakunta: Helsinki / Espoo
Viesti:

Auton omistajan aiheuttama hinnannousu

Viesti Kirjoittaja mikki »

Hola!
Eilen tuli hyvä otos Steve McQueenista Teemalla ennen ***** filkkaa Bullit.
Oli kovan luokan autoharrastaja.
Tallissa ties mitä muttga kiinnitti huomiota että oli myös raju kilpakuski.
D-tyypilläkin ajellut.
Sitten kuulemma D-tyypit kiellettiin radalla ja niistä tehtiin XK-SS'iä eli ''kilpureita katukäyttöön''.

Ohjelmassa kerrottiin XK-SS:n hinnaksi n. 4-5 Mdollaria mutta Steven entinen auto kuulemma jo yli 10Mdollaria...
Aikamoinen ex-omistuslisä.

Mitä muissa autoissa tiedetään hinnannousuksi tyyliin ex-Elvis, ex-Beatles ym?

Oma XK8-avo katsastettu perjantaina ilman merkintöjä ja siirretty talvitalliin hyvässä kunnossa kesärenkain :cry: .
Sen ex-omistuslisä by Mickey lienee luokkaa + 200 eur....! :oops:
Avatar
jakuvaari
Viestit: 2061
Liittynyt: Ma Marras 29, 2004 5:00 pm
Paikkakunta: Helsinki

Re: Auton omistajan aiheuttama hinnannousu

Viesti Kirjoittaja jakuvaari »

Terve,

Juu, kuten TV-ohjelmissa ja lehtiartikkeleissa on potaskaa ainakin 50%. :D

Ei D-typejä koskaan kielletty missään.

XK-SS syntyi, koska tehtaalle jäi D-typejä, joita ei enää saatu myytyä, koska ne eivät 1957 olleet enää niin kilpailukykysiä. Normaalia kehitystä, vaikka Le Mansissa tulikin vielä kolmoisvoitto. Luokat muuttuivat, säännöt myös, ja vuoden 1957 Mille Miglian onnettomuuden jälkeen autokilpailut kiellettiin monessa maassa, muistaakseni mm. Ruotsissa, Sveitsissä ja Italiassa kokonaan joksikin aikaa. Sveitsissä ei vissiin sen koommin ole sallittu kilpailuja, joissa olisi useampi kuin yksi auto kerrallaan radalla. Vuoden 1955 Le Mansin onnettomuus vaikutti aika paljon ilmapiiriin myös, käsittääkseni se on edelleen tuhoisin onnettomuus koko moottoriurheilun historiassa.

Mutta joo, Steve McQueen lisää esim. Porsche 911S:n arvoa aika paljon huutokaupassa.

Toki paljon enemmän lisää esim. Le Mans-luokkavoitto saatika yleiskilpailun voitto.

Hieno D-type hyvällä kilpahistorialla on maksanut hiljattain huutokaupassa (esim. XKD530) noin $5M USD, ex. Ecurie Ecosse vuoden 1957 Le Mans voittaja-auto myytiin hiljattain huutokaupssa noin $22M USD eli voisi sanoa, että Le Mans-voitto lisää ko. auton hintaa noin $15-17 miljoonaa dollaria. 8)

-Jakuvaari

Jk. Stevellä oli siis käytettynä ostettu XK-SS joka oli ostettaessa punainen. Steve maalautti sen tummanvihreäksi ja teetätti hanskalokeroon kannen, ettei aurinkolasit aina lentäneet ympäriinsä kiihdytyksissä yms. kun Steve näytti Los Angeleissä maanmiehilleen, miten auto lähtee erilaisissa street race-tilanteissa.
75 XJ6C 4.2L MOD * '72 E-Type 5.3L OTS * '50 MKV 3.5L DHC * '98 XJ8 3.2L Executive (ex) * '66 E-Type 4.2L 2+2 (ex)
____65.500km__________50.000km___________8.800km____________104.000km_______________67.000km_________
tlindi
Viestit: 326
Liittynyt: Su Touko 15, 2011 4:56 pm
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Re: Auton omistajan aiheuttama hinnannousu

Viesti Kirjoittaja tlindi »

mikki kirjoitti:Hola!
Eilen tuli hyvä otos Steve McQueenista Teemalla ennen ***** filkkaa Bullit.
Oli kovan luokan autoharrastaja.
Tallissa ties mitä muttga kiinnitti huomiota että oli myös raju kilpakuski.
D-tyypilläkin ajellut.
Sitten kuulemma D-tyypit kiellettiin radalla ja niistä tehtiin XK-SS'iä eli ''kilpureita katukäyttöön''.

Ohjelmassa kerrottiin XK-SS:n hinnaksi n. 4-5 Mdollaria mutta Steven entinen auto kuulemma jo yli 10Mdollaria...
Aikamoinen ex-omistuslisä.

Mitä muissa autoissa tiedetään hinnannousuksi tyyliin ex-Elvis, ex-Beatles ym?

Oma XK8-avo katsastettu perjantaina ilman merkintöjä ja siirretty talvitalliin hyvässä kunnossa kesärenkain :cry: .
Sen ex-omistuslisä by Mickey lienee luokkaa + 200 eur....! :oops:
...
Mun Suomesta Viroon myyty ja takaisin tuotu.. ja takaisin viety XK8 1997 varmaan on arvossaan! Mainetta sillä ainakin on:
http://arileht.delfi.ee/news/uudised/ja ... d=67470598
Kiva vielä että isäni on ko herran nimikaima (ei mitään tunnettua sukua, vaikka kuvien perustella voisivat olla veljiä).

Tarjoukset yli 1,1M(nyt euron) otetaan vastaan :)

T.
parts@jagports.fi
yyyy-XK
2013-XKR 100 Convertible 2002 32kMiles
-http://www.youtube.com/watch?v=5tDoerlXavk
2011-XK8 Coupe 1997 Super Sports - Aquamarine 285kKM
ex: X100 RHD Coupe 98 & X100 LHD Conv 98
HEF
Viestit: 555
Liittynyt: Ti Marras 16, 2004 11:59 am
Paikkakunta: Oxelösund

Re: Auton omistajan aiheuttama hinnannousu

Viesti Kirjoittaja HEF »

Tosiaan, ei D Tyyppiä koskaan kielletty ja XK-SS:n rakentamisen syyt olivat nuo mitkä Jatkuvaari mainitsi. Steve sai usein poliisit peräänsä johtuen "urheilullisesta" ajotyylistään ja myöskin sakkoja aika tiiviisti. Tämä oli yksi syy minkä takia hän luopui autostaan, tosin myöhemmin katui sen myymistä.

Huutokauppoihin perehtyneet konsultit varoittavat, ettei ex omistajien, vaikkakin kuuluisien, pitäisi antaa vaikuttaa tarjouksiin. Ne ovat auton hinnassa
se ns. epävarmuustekijä. Kaikki eivät arvosta miljoonan dollarin arvoiseksi sitä, että jokin 50-luvun glamouri on hieronut ahteriansa ko. klassikon penkkiin.
100 Jaguaaria vitriinissä.

Remember, common sense is not common.
mikki
Viestit: 982
Liittynyt: Ti Huhti 21, 2009 4:24 pm
Paikkakunta: Helsinki / Espoo
Viesti:

Re: Auton omistajan aiheuttama hinnannousu

Viesti Kirjoittaja mikki »

Lueskelen juuri päivän The Daily Telegraphia, sivu 9. Ascotin Ferrariliike tarjoaa myyntiin Ferrari 250 gto. Hp 45Mpuntaa. Silläpä onkin ajettu Le Mans 1962. Ja on toinen rakennetuista 36 kappaleesta. 1969 tämä myytiin usd 5400, v 1975 13000, v 1978 125000. Hyvä sijoitus ollut. Ex-omistajista vain Steve Griswold mainitaan.
Vastaa Viestiin