Projektista

Yleinen Jaguar-keskustelu
MrNorton
Viestit: 302
Liittynyt: Su Tammi 16, 2005 8:09 pm
Paikkakunta: Forssa

Projektista

Viesti Kirjoittaja MrNorton »

No nyt on työt aloitettu ja kylmää vettäkin tuli korville heti,kuljettajan puolen ovi on alareunasta täysin "karieksen syömä"korjattu joskus kitillä.Voiko noihin oviin ostaa peltiosia siis alareunat,kantit jne.Käytettyä "uutta ovea" en edes viitsi harkita koska ovat varmasti samanlaisia.Kojelaudan irroitus onnistui eilen illalla puolittain-jäi nalkkiin ratissa olevien vilkun ja lasinpyyhkijöiden suojana olevaan muoviin,täytyy lähteä miettimään miten jatkaa.Hommaa näköjään lähiviikoiksi on riittämiin,no sen verran aion projektista tinkiä että köölin ja lätkäkullan voitto matsit aion rauhassa tiiraa himassa.Kuviakin on otettu ja tarkoitus ottaa jatkossakin.
Avatar
joni
Viestit: 272
Liittynyt: Su Helmi 20, 2005 2:12 pm
Paikkakunta: Kokkola

lykkyä

Viesti Kirjoittaja joni »

nuo oven alakulmat on kyllä paha paikka ja vaikea paikka tehdä. omassani onneksi pahin ruoste oli kuskin lattian vasemmassa nurkassa. ne ilmastointiaukot jostain syystä ovat päästäneet kosteutta lattialle ja äänieristematto oli litimärkää ja homeista. noh, onneksi reikä ei ollut sormenpäätä suurempi, muutoin autoni oli hämmästyttävän ruostevapaa.

kannattaa ottaa kuvia koska niitä katsellessa näkee edistyvänsä. olisi kyllä todella hienoa jos saisi sen kuvagallerian tänne niin näkisi mitä muilla tapahtuu ja auttaisi monen ongelmankin ratkaisussa. pitänee toivoa sivuston ylläpitäjältä.

oma autoni lähtee parin päivän päästä maalattavaksi. oli muuten melkoiset erot hinnoissa täällä. autoni pitää maalata kokonaan. hyvämaineinen maalari antoi hinnaksi 5000€!! ja siihen minun olisi pitänyt hioa pohjat oikeaoppisesti. lähes kaikki kaupungissa olevat pitivät samansuuntaisia hintoja. ilmeisesti ovat vakuutusmaalausten ylevöittämiä. no, soitin 50km kaupungista maaseudulle kaikki maalausfirmat ja hinnat olivat 1500€ johon maalaaja teki hionnat,pohjat, ruostevaurioiden paikkaukset ja maalauksen niinkuin asiakas toivoo. melkoinen ero hinnassa! laadustahan on vaikea vielä sanoa, tähdensin kyllä sanaa näyttelytasoinen. sen näkee sitten pian mitä se on. (taas olisi kuvagalleria paikallaan)

se keskimittaristo jossa on öljy,kello ym. on hankala jos haluaa laseja vaihtaa niihin. ne on aika tehokkaasti liimattu kiinni, ensin kehys ja sitten lasi. lähtevät helpommin kun ensiksi lämmittää hiustenkuivaajalla varovasti. sain tehdessä yhden lasin halki. eurolla sain lasikaupasta uudet. hioin mittarien kehykset metallille. siellä mustan maalin alla on aika nätti messinkipinta, tosi herkkä ja ohut kylläkin.

mites sulla on kone siinä? käykö?
Daimler Sovereign XJ6 s1 lhd -73
MrNorton
Viestit: 302
Liittynyt: Su Tammi 16, 2005 8:09 pm
Paikkakunta: Forssa

Kone

Viesti Kirjoittaja MrNorton »

käy kyllä lämpimänä ihan ok mutta kylmänä on tietynlaista "varjostumaa",jossain on joku juttu jota en ole bonjannut-tuntuu että auto kävisi rikkaalla tms,no täytyy paneutua asiaan kunhan se hetki koittaa.
MrNorton
Viestit: 302
Liittynyt: Su Tammi 16, 2005 8:09 pm
Paikkakunta: Forssa

Day number 2

Viesti Kirjoittaja MrNorton »

Muut ovet ovat suhtkoht ehjät joten ei ollut onneksi kuin tuo yksi joka oli hapan.Kojelauta on irti ja puuosa erotettu metalli rungosta,nyt täytyis sitten ruveta lakan poistoon.
Kopi
Viestit: 1961
Liittynyt: Ma Marras 29, 2004 11:25 am
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Re: lykkyä

Viesti Kirjoittaja Kopi »

joni kirjoitti:olisi kyllä todella hienoa jos saisi sen kuvagallerian tänne niin näkisi mitä muilla tapahtuu ja auttaisi monen ongelmankin ratkaisussa.
Netti on pullollaan ilmaisia gallerioita ja lähes jokaiseen laajakaistapakettiin tai vaikkapa MTV3:n ilmaisiin tunnuksiin kuuluu kotisivutila, joten kuvat sinne ja linkki tänne. Tai jopa suora IMG-tag (löytyy tuosta valikkoriviltä kun editoit viestiäsi), niin kuva näkyy suoraan viestissäsi.
Siis vaikkapa näin:
Kuva

t. Köpi
1961 Mk2 3.8L MOD      ex: 2000 XJ8 3.2L Executive
Kuva
https://kulusjarvi.eu/jagmk2.htm
Avatar
joni
Viestit: 272
Liittynyt: Su Helmi 20, 2005 2:12 pm
Paikkakunta: Kokkola

kiitos

Viesti Kirjoittaja joni »

ok! pitänee koittaa. kotisivutilaa on, mutta kiireisenä ei ole ehtinyt sellaisia vielä väsäämään. tarkoitukseni on tehdä omasta projektista kunnon sivut.
Daimler Sovereign XJ6 s1 lhd -73
Kopi
Viestit: 1961
Liittynyt: Ma Marras 29, 2004 11:25 am
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Re: kiitos

Viesti Kirjoittaja Kopi »

joni kirjoitti:ok! pitänee koittaa. kotisivutilaa on, mutta kiireisenä ei ole ehtinyt sellaisia vielä väsäämään.
Tarkennan nyt vielä että ei sun tänne linkitettäviä kuvia varten tarvi kotisivuja tehdä, kopsaat vain ne kuvat sinne kotisivutilaan ja laitat linkin tänne. Siis IMG-tag, kotisivujen osoite ja kuvan nimi.jpg ja IMG tagi kiinni. Harjoitteleppa vaikka kuvalla uusista kojelaudan puistasi!

Mutta muuten voit kyllä ne kotisivutkin tehdä, kiva lueskella/katsella!
Köpi
1961 Mk2 3.8L MOD      ex: 2000 XJ8 3.2L Executive
Kuva
https://kulusjarvi.eu/jagmk2.htm
Avatar
Safre
Viestit: 237
Liittynyt: Ke Marras 17, 2004 2:25 am
Paikkakunta: Hude
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Safre »

http://www.ornj.net/software/webalbum/ <-- saa helposti tehtyä gallerian

edittiä :
Uusimmalla versiolla on ongelmia scandien kanssa,
http://www.ornj.net/software/webalbum/webalbum_v165.exe
toimii paremmin jos kuvien nimissä on ääkkösiä
lisätietoa : http://www.ornj.net/forums/viewtopic.php?t=1304 )
Viimeksi muokannut Safre, La Helmi 25, 2006 2:43 am. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Ex. XJ6 4.2-71, XJ-6 4.0 -92
Avatar
sovereign12
Viestit: 74
Liittynyt: La Marras 20, 2004 11:09 pm
Paikkakunta: Kotka

Viesti Kirjoittaja sovereign12 »

kiitoksia suunnattomasti tuosta linkistä...maailma avautui taas hieman lisää! 8)
xj12 -89
Koti porsaan routaan ajaa.
MrNorton
Viestit: 302
Liittynyt: Su Tammi 16, 2005 8:09 pm
Paikkakunta: Forssa

Kojelauta

Viesti Kirjoittaja MrNorton »

Tuli lunta tupaan taas kojelaudan lakassa.Ihmettelin miksei omassani ala kuplinta tuolla morsegeelillä ja luulin jo että olen tahkonnut viilun puhki liimaan asti kun tuli jotenkin tuttu haju...
Samalla halkeamat kojelaudassa oli ja pysyi,luulin että viilu on halki.Lauantai iltana lopetin työn ja huilin sunnuntain-lätkämatsikin tuli tiirattua,hyvää on hopiakin.
Maanantaina puut autoon ja kulmakunnan parhaimpien puuseppien verstaalla,ukko katseli hetken puita ja lohdutteli:et ole poika lähelläkään viilua.Tässä on pintaan vedetty hartsilakka,paksukerros ja siihen ei geeli pysty.Nyt kuumailmapuhaltimella ja puukolla olen saanut pikku hiljaa lakkaa pois,ainakin 0.5mm kerros.
Ja illalla täytyy lähettää Barretille iso tilaus...
MrNorton
Viestit: 302
Liittynyt: Su Tammi 16, 2005 8:09 pm
Paikkakunta: Forssa

Jävla

Viesti Kirjoittaja MrNorton »

No nyt:viilu lohkesi kahdesta kohtaa joten koettelee vaan ei hylkää.....
MrNorton
Viestit: 302
Liittynyt: Su Tammi 16, 2005 8:09 pm
Paikkakunta: Forssa

Taisto jatkuu

Viesti Kirjoittaja MrNorton »

Nyt on hommattu Puukeskuksesta noin 0.8m² pähkinäpuuviilua 1.2mm paksua ja osat on toimitettu puusepälle,jäädään oottamaan tulosta...
Avatar
joni
Viestit: 272
Liittynyt: Su Helmi 20, 2005 2:12 pm
Paikkakunta: Kokkola

no voi

Viesti Kirjoittaja joni »

no jopas ottaa koville, toivottavasti onni on sitten lopun projektin myötä. oli hyvä että veit viilutettavaksi ammattilaiselle, sillä omat viilutukset halkeavat helposti kuivuessaan. kannattaa ehkä kysyä vielä mitä ottaisivat jossain maalamossa jos ruiskaisivat sen lakan myös pintaan, niin onnistuisi varmasti.

vien omani maalattavaksi vissiin perjantaina, hiukka jännittää mitä maalaaja osaa. hintaerot olivat kyllä huikeat ja valitsin köyhänä sen halvimman. outoa kyllä tässä halvimmassa paikassa on todella hyvä palvelu ja useita pitkiä keskusteluita olemme käyneet toiveistani. olen päättänyt maalata autoni Jaguaarin uudella Winter Gold-sävyllä.

nyt on puut kiinni ja hyvältä näyttää, lakka ei ole peilisuora, mutta sopii mielestäni hyvin tällaiseen "käsityönä" tehtyyn autoon. vielä pitäisi penkin pari saumaa korjauttaa ja sitten aloittaa iso kasausurakka. havaitsimme että takaovien ikkunatiivisteet on aika mahdoton vaihtaa. lasi ei mene riittävän alas jotta listan saisi ruuvattua irti ja pitäisi aika alkutekijöihin purkaa koko ovi. otimme nostomoottorin ja mekanismitkin pois, mutta ei.

jatketaan..

yritän saada jotain kuvia lähiaikoina nettiin.
Daimler Sovereign XJ6 s1 lhd -73
MrNorton
Viestit: 302
Liittynyt: Su Tammi 16, 2005 8:09 pm
Paikkakunta: Forssa

Hinnoista

Viesti Kirjoittaja MrNorton »

Itse kyselin täällä eräältä tutulta maalarilta omani hintaa ja noin 800€ about,siis koitetaan nyt tehdä auto mahdollisimman valmiiksi maalarille.
En bonjaa tuota färikoodia,mistä sen voisi löytää kakkossarjalaisessa???.
Omani ovissa on verhoilun alla pintaruostetta jonka aion vain harjata pois,mutta tuo lasien liikuvien rasvaus täytyisi tehdä-onko paha jobi?.Samalla keskuslukko kuntoon jostain syystä ei toimi,koko ajan alkaa ymmärtää kuinka hieno auto tuo Jaguar on ollut jo aikoja sitten,vähän niinkuin Norton,miten täydellisyyttä voi enää parantaa????.
Koitan laittaa tuohon yhden video clipin jos onnistun,kunnon brittihävittäjästä Manx,ei ihan Merlin soundi mutta maskuliinnen anyway....
members.shaw.ca/nortonmanx/video.htm
Avatar
joni
Viestit: 272
Liittynyt: Su Helmi 20, 2005 2:12 pm
Paikkakunta: Kokkola

ovista

Viesti Kirjoittaja joni »

siis koko auton maalaus 800€?? jos, niin on aika halpa hinta.
omalleni luvattiin n.1500€, mutta auto pitää hioa jokapuolelta koska paikoitellen maali lähtee levyinä irti. ja sitten on oikean tankin korkin ympäristö kämmenen kokoisella alueella ruosteessa, jonka lupasivat laittaa samaan hintaan. maalaaja sanoi että kaikki jaguaarin maalikoodit saa, eikä ole vaikea löytää samaa sävyä. itse hiukan muutan sävyä vaaleammaksi.
ei kait se rasvaus iso homma ole, jotkin osat vain hiukka piilossa siellä. pahin paikka ruosteelle on kyllä se ovien sisäpuolen alaosa jonne kaikki havut ja roskat on jääny kosteina. itse ruiskuttelin ovat sisältä kotelosuojalla, samassa sitä sitten on mennyt hiukka noihin lasin nostimien systeemeihin ja lasit laskee aika jäykästi, putsaan kun saan auton maalattua.
ongelmani on takapuskuri, sen kromi hilseilee pois. mistään ei löydy tilalle ja jos niin hinnat aivan kamalia. ehkä teen niin että hion ja puunaan sen ja laitan lakan päälle, kait se menee niin kauan että se oikea tulee vastaan.
maalauksen jälkeen sitten on jännät paikat, autollani kun ei olla ajettu varmaan 5 vuoteen....toivottavasti laatikko, perä ja jarrut toimii moitteetta.
Daimler Sovereign XJ6 s1 lhd -73
MrNorton
Viestit: 302
Liittynyt: Su Tammi 16, 2005 8:09 pm
Paikkakunta: Forssa

Toivotaan

Viesti Kirjoittaja MrNorton »

että tekniikkaa pelaa ja tuntuu että noiden osien asennus ja vaihto on sentään päljon helpompaa kuin niiden itse tekeminen.Kävin illalla tuolla Turun alueeen "tupaillassa" ja olipa muutama kaveri tullut kissallakin sinne,yksi tullin lapuissakin oleva todella nätti XJ40 oliko S???,ymmärsin että harvinaisempi kissa kuten toinen Majestetic????-oliko Stefan oikein kirjoitettu.No hieno olivat kaikki kuten Jaguarit onkin,lisäksi mielenkiintoista rentoa keskustelua aiheen tiimoilta ja vähän tulevan kesän häppeningeistäkin,antaa uutta uskoa omaan projektiin.
Avatar
stefanantinaho
Viestit: 793
Liittynyt: Pe Joulu 24, 2004 6:40 pm
Paikkakunta: Parainen
Viesti:

Viesti Kirjoittaja stefanantinaho »

Jep, oli mukava 'klubiilta' taas kerran. Nostaa kummallisesti tunnelmaa kun pääsee samanhenkisten kanssa juttusille. Tosiaan Ollin Majestic oli paikalla, ja on varsin erikoinen ilmestys: yksi viidestäkymmenestä XJ40 LWB- autoista, ja vieläpä takuuvarmasti ainoa uutena Suomeen tuotu yksilö. Ja on upea! Toinen oikealla autolla paikalle tullut oli Jari, joka toi näytille X-300 (ei XJ40) 3.2 S:nsä - todella nätti auto, ja sain kunnian olla koekyydissä - ensimmäinen kerta eläessäni katselin digitelkkaria autossa!!! Ja olihan siellä kolamskin elävä Jagge, Arin 4.0 Sovereign.
Stefan

Jaguar XJ6 3.0 V6 BRG/Ivory
Volvo V70 2.0D
MG ZT-T
ex: Jaguar X-type 2.0D Estate, Volvo V50 1.6D, XJS V12HE, Daimler Six, DD6, 4.0 S, 4.0 Sovereign, XJR 4.0 SC man, DD6 LWB, Jaguar XJ8 3.2 S...
MrNorton
Viestit: 302
Liittynyt: Su Tammi 16, 2005 8:09 pm
Paikkakunta: Forssa

Projektia

Viesti Kirjoittaja MrNorton »

Eilen irroitin takapuskurin ja siellä ei ollut onneksi ruostetta muuta kuin pinta sellaista.Vasemmanpuolen bensatakki näyttää tihkuvan saumasta-tinattavaa,pakosarja lähti ainakin osittain aika hyvin irti,venttiilikoppien tiivisteet ajattelin vaihtaa,tuli joskus Triangelista ostettua ja imuventtiilin ohjurin tiivisteet pitää vaihtaa,venttiilien välykset-millainen homma on niiden tarkastus.Jotain hyvääkin,kysyin welholta(peltiseppä)auton peltien kunnosta yleensä johon kaveri vastasi että ikäisekséen hyvä kunto :D .
4.2L merkiä kellään myynnissä "peräpeiliin"?.
Avatar
Safre
Viestit: 237
Liittynyt: Ke Marras 17, 2004 2:25 am
Paikkakunta: Hude
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Safre »

Trianglessa niitä 4.2 merkkejä oli ainakin viimeksi kun kävin.
Ex. XJ6 4.2-71, XJ-6 4.0 -92
MrNorton
Viestit: 302
Liittynyt: Su Tammi 16, 2005 8:09 pm
Paikkakunta: Forssa

Projektista

Viesti Kirjoittaja MrNorton »

Etupuskuri irti,taitaa saada tahkoamalla kiiltäväksi,vilkut näyttää olevan sisältä melko valmiit,ns tattiskauraa,koitin barratin sivuilta etsiä mutta en löytänyt-täytyy koittaa eBaysta.Millainen homma on tuo venttiilien välysten tarkastus/säätö?,samalla täytyisi vaihtaa imuventtiilien ohjurien tiivisteet.Jotain hyvääkin,kun otin pakopuolen venttiilikopan irti ja tutkin nokka-akselia niin nokat täysin kirkkaat/narmuttomat :D ,laatuterästä..
Itse akselissa näkyi olevan karstaa,voi olla että öljylaatu ei ole ollut parhainta-tosin itse koppa oli puhdas,ei mitää mutaa tms.
Tästä on hjuva jatkaa...
XJ6
Viestit: 42
Liittynyt: Ke Syys 21, 2005 6:03 pm
Paikkakunta: Varkaus

Viesti Kirjoittaja XJ6 »

MKuva
Pikkuosien ja merkkien metsästyksessä ebay on osoittautunut tosi hyväksi vaihtoehdoksi.
Jaguarini on nyt näin osina mistä se nousee fenixlinnun tavoin,ruostetta ja reikää oli vaikka miten, uusia peltiosia hankin jotain englannista ja jenkeistä,paljon tein itse kori on kokonaisuudessaan hiekkapuhalettu kuten alustan osat.
Avatar
joni
Viestit: 272
Liittynyt: Su Helmi 20, 2005 2:12 pm
Paikkakunta: Kokkola

takapuskuria

Viesti Kirjoittaja joni »

niin että jos yhtään tulee hyväkuntoista takapuskuria XJ series 1 tai 2 vastaan niin olisin kiinnostunut.
virtanen piste joni ät gmail piste com

sori väliintulo....
Daimler Sovereign XJ6 s1 lhd -73
Duunari
Viestit: 12
Liittynyt: To Joulu 02, 2004 9:33 am
Paikkakunta: Hollola

Viesti Kirjoittaja Duunari »

En tiedä sopivuuksista muihin Jaguar malleihin, mutta jos joku tarvii ...
Myydään ylimääräiseksi jääneitä itse valmistettuja pelti osia sopivuus ainakin XJ6 ser1
- Kynnyskotelos sisäpuoli n. 80cm + 25cm
- Lattian ulkoreunan kaareva osuus n. 80cm 4 kpl ( hitsataan kynnyskoteloon )
- Lattiamatto kiinnikkeitä pellistä prässättyjä n. 20 kpl
( tarvittaessa tulee lisää, tuli yksinkertainen muotti tehtyä )
Tarjouksia otetaan vastaan 050 - 33 75 227
Jaguar XJ6 2.8 OD Projekti vireillä
MrNorton
Viestit: 302
Liittynyt: Su Tammi 16, 2005 8:09 pm
Paikkakunta: Forssa

Projektista

Viesti Kirjoittaja MrNorton »

Penkit on irti autosta ja löysinpä kaksi tuumaista lenkkiavaintanikin takapenkin alta,jotka on olleeet kauan kateissa :D .
Takaturvavöiden alakiinnitys pultit näyttää ruostuneen kiinni joten siinä on pikku tinaus edessä,joku tiesi että Mesen takavyöt sopii meikäläisiin-onko joku tietty model?.
Muuten alkaa auto olla siinä kunnossa että kohta puoliin saa ruveta kiikuttamaan färjärille ja sitten sisustajalle.Tilasin tuon alkuperäistodistuksen jo viikko sitten mutta mitään ei ole kuulunut,ei edes emailia asian tiimoilta joten en tiiä tuliko homma sossittua vai mikä maksaa..
Kohta on muutenkin sellaiset ajat että täytyy läväyttää britttihävittäjä (Norton) tulille....
On vähän niinkuin vetäis "kokaa" nokkaan kun sen saundin kuulee taas pitkästä aikaa (2kk) ja haistaa tuoksut,nyt ei viitsi enää näin keväällä
taloyhtiön tallissa startata-menee kumminkin muutama Lady dena vaihtoon :oops:
Avatar
joni
Viestit: 272
Liittynyt: Su Helmi 20, 2005 2:12 pm
Paikkakunta: Kokkola

oma projektini

Viesti Kirjoittaja joni »

oma Daimlerini lähtee tunnin kuluttua maalaajalle. Hiukka jännittää millaista jälkeä sieltä sitten tulee, voiko halpa olla edes kohtuullista? se nähdään sitten.
Väriksi tulee aikalailla sama kuin golden sand, mutta hiukan enemmän sellainen samppanja-sävyinen, tai ainakin toivon niin.

jos on ideoita miten tuollaisen hilseilevän takapuskurin saisi halvalla kohtuulliseksi niin kertokaa. olen kuullut jostain kromihiukkasia sisältävästä vahasta jota hiotaan kerroksittain. onko tietoa?

nyt lähden autoa viemään, sen jälkeen uusia ovipahveja tekemään.
Daimler Sovereign XJ6 s1 lhd -73
MrNorton
Viestit: 302
Liittynyt: Su Tammi 16, 2005 8:09 pm
Paikkakunta: Forssa

Takapuskurit

Viesti Kirjoittaja MrNorton »

Itelläni on toinen käpy"ruti"ja molemmissa puskurien päissä "varjostumaa",ajttelin ottaa rojut kainaloon ja käydä kysymässä tuolla Metsämaalla onnistuisiko hionta&kromaus ja mitte maksa-informoin sitten kun saan tietoa.Eimuuta kuin onnea matkaan sulle ja toivotaan parasta-kyllä se ....
XJ6
Viestit: 42
Liittynyt: Ke Syys 21, 2005 6:03 pm
Paikkakunta: Varkaus

Viesti Kirjoittaja XJ6 »

Takapuskurinkromaus tai vaihto ei poppakonstit oiken pelaa ,monesti nähnyt hornalla tai kromimaalilla fiksattuja ja ei oikein hyvältä näytä.
Kromaamista edeltävät pohjatyöt ovat kylläkin vaativia ja aikaa vieviä että jos vain suinkin ehjän saisit.
Avatar
joni
Viestit: 272
Liittynyt: Su Helmi 20, 2005 2:12 pm
Paikkakunta: Kokkola

maalauksessa on

Viesti Kirjoittaja joni »

nyt on auto luovutettu vieraisiin käsiin. kyllä oli vaikeaa valita sopiva sävy, päädyin sitten lopulta tuohon Jaguaarin uuteen winter gold väriin. se on hiukan vaaleampi kuin autoni alkuperäinen golden sand.
n.3 viikon kuluttua saa sitten hakea vissiin pois ja aloittaa kasaaminen, saas nähdä pääseekö vappuna jo ajelemaan. ilman takapuskuria se tuskin onnistuu.
nyt vain odotellaan ja kiilloitellaan penkkejä valmiiksi.
Daimler Sovereign XJ6 s1 lhd -73
Vastaa Viestiin