jaguar s-type
jaguar s-type
yht äkkiä tuli nää viat.lämppäri ei puhalla kun kylmää,abs ei toimi,luistonesto ei toimi vakionopeuden säädin ei toimi.kaikki tuli samalla kertaa???
- kissaeläin
- Viestit: 4838
- Liittynyt: Su Tammi 22, 2012 9:06 pm
- Paikkakunta: Helsinki
Re: jaguar s-type
Akku lopussa kaiketi. Ei pitäisi kyllä lämpöihin vaikuttaa, mutta abs jne viat äkkiseltään akun varauksen tason aiheuttamia ja yleensäkin vikakasautumat sähköisesti toimivissa laitteissa johtuvat akusta. Lataa täyteen tai uusi akku ensiapuna kokeiluun.elvel kirjoitti:yht äkkiä tuli nää viat.lämppäri ei puhalla kun kylmää,abs ei toimi,luistonesto ei toimi vakionopeuden säädin ei toimi.kaikki tuli samalla kertaa???
Ps.Tuonne tekniikkaosastolle kannattaisi laittaa tällaiset tekniset asiat.
S Type R (2002) -Black Edition-
Re: jaguar s-type
ok kiitti.akku on kyllä täys
- kissaeläin
- Viestit: 4838
- Liittynyt: Su Tammi 22, 2012 9:06 pm
- Paikkakunta: Helsinki
Re: jaguar s-type
Vikoodien lukuun kannattaa hankkia oma lukija jos ei jo ole, saattaa auttaa tässäkin tapauksessa rajaamaan vikaa tai löytämään se.elvel kirjoitti:ok kiitti.akku on kyllä täys
ABS sensorin vika tiputtaa vakkarinkin pois käytöstä ja lämmityksen ongelma todennäköisesti DCCV vika. Ei välttämättä mitään yhteistä tuon ABS ja DCCV vika keskenään vaan sattuma.
S Type R (2002) -Black Edition-
- kissaeläin
- Viestit: 4838
- Liittynyt: Su Tammi 22, 2012 9:06 pm
- Paikkakunta: Helsinki
Re: jaguar s-type
Moi,
Oliko vuosimalli mikä ?
Useasti linkitetty sivusto lämpöongelmiin itsediagnosointiin http://jaguarclimatecontrol.com/diagnose/
Ps. Nestettä varmaan on järjestelmässä?
Oliko vuosimalli mikä ?
Useasti linkitetty sivusto lämpöongelmiin itsediagnosointiin http://jaguarclimatecontrol.com/diagnose/
Ps. Nestettä varmaan on järjestelmässä?
S Type R (2002) -Black Edition-
Re: jaguar s-type
Tuo voisi olla myös maadoitusongelma. Tarkista onko noilla toimimattomilla laitteilla yhteinen maadoituspiste jossain. Se voi olla korrodoitunut tai jopa irronnut korroosion takia.
Esim. X350:ssä (alumiinikori) on aivan edessä muistaakseni kolme maadoituspistettä, jotka tyypillisesti korrodoituvat niin että koriin kiinnitetty maadoituskorvallinen (pultti) katkeaa. Siitä seuraa aivan mystisiä vikoja, jotka eivät näytä mitenkään liittyvän toisiinsa. Yhden maadoituspisteen vikaantumisen vuoksi tapahtui seuraavaa
- Ohjaus jäykistyi
- Jousitus/iskunvaimennus muuttui kivikovaksi
- ABS /TRACTION CONTROL / ajonhallinta lakkasi toimimasta
- Tuulilasin pyyhkijät menivät päälle omia aikojaan, milloin sattuu
Tuli siihen jotain muutakin merkillistä, mitä en muista. Ja kaikki johtui yhteisen maadoituspisteen pettämisestä. Jos ei alumiini ruostu niin kyllä on siinäkin korroosio-ongelmia. Helposti syntyy kahden eri metallin vuoksi sähköpari eli sitä myöten suolakylvyssä sähkökorroosio.
Esim. X350:ssä (alumiinikori) on aivan edessä muistaakseni kolme maadoituspistettä, jotka tyypillisesti korrodoituvat niin että koriin kiinnitetty maadoituskorvallinen (pultti) katkeaa. Siitä seuraa aivan mystisiä vikoja, jotka eivät näytä mitenkään liittyvän toisiinsa. Yhden maadoituspisteen vikaantumisen vuoksi tapahtui seuraavaa
- Ohjaus jäykistyi
- Jousitus/iskunvaimennus muuttui kivikovaksi
- ABS /TRACTION CONTROL / ajonhallinta lakkasi toimimasta
- Tuulilasin pyyhkijät menivät päälle omia aikojaan, milloin sattuu
Tuli siihen jotain muutakin merkillistä, mitä en muista. Ja kaikki johtui yhteisen maadoituspisteen pettämisestä. Jos ei alumiini ruostu niin kyllä on siinäkin korroosio-ongelmia. Helposti syntyy kahden eri metallin vuoksi sähköpari eli sitä myöten suolakylvyssä sähkökorroosio.
matsu
XJ12 Sovereign Series III, vm.1983
XJR, 1995/1996
XJ40 4.0S 1994
XJ12 Sovereign Series III, vm.1983
XJR, 1995/1996
XJ40 4.0S 1994
Re: jaguar s-type
Omassa ex S-Typessä ilmeni pari kertaa vastaavanlaista luistonesto/abs/cruise vikaa. Siinä ei ikinä tosin jäänyt vika päälle, vaan lähti aina auton sammuttamalla ja uudelleen käynnistämällä. Muunmerkkisissä vastaavaa vikaa aiheutunut abs-anturista.