Uusi kuski

Yleinen Jaguar-keskustelu
äksä
Viestit: 44
Liittynyt: Ke Marras 23, 2016 8:45 pm

Uusi kuski

Viesti Kirjoittaja äksä »

Terve kaikille kissakulmaan!

Kissakulmaa olen silloin tällöin lueskellut jo vuosien ajan. Jaguarilla ajaminen on kiehtonut jo pidempään ja nyt se on pihassa :P tuli eilen. Kolmas -hmm tai neljäs kissa meidän talouteen. Kahdella on neljä jalkaa ja yhdellä kaksi.
No niin, Auto on xf 2,7 139tkm veivattu. Ai kun tuntuu hyvältä ajaa!
Tänään huomasin, ettei alla olevissa kumeissa ole venttiilejä näkyvillä. Tulpattu ja tulpassa kaksi pientä reikää. Kai tuon jollain ranettaa auki, mutta olisin kiitollinen, jos joku osaa antaa vinkkiä oikean avaimen ja venttiilin adapterin hankintaan! Scc:ä jo lähestyin kyssärillä.

Hyviä talviajoja kaikille!

Ps. Huolto-ohjelmaa en ole saanut ongittua mistään

T mex
XF 2,7D vm. 2008 aj.159tkm
äksä
Viestit: 44
Liittynyt: Ke Marras 23, 2016 8:45 pm

Re: Uusi kuski

Viesti Kirjoittaja äksä »

Moi!

Huh, ajoin auton pihaan, sammutin moottorin ja huomasin konepellin/auton alta tulevan suht reippaasti savua.
Pohjasta kuului n. puolesta välistä autoa selvästi kuuluvaa naksutusta. Savu oli väriltään vaaleaa. Avasin konepellin, ihmettelin ja haistelin savua.
Savu hälveni ja laitoin koneen pyörimään, tyhjäkäynnillä kulutusmittari näytti reilu 60l/1ookm.
Kävin ajamassa lenkin moottoritiellä ja kaikki normaalia, ei enää savuttanut pihassa.

Mikähän savun aiheutti?
Nokipoltto? Täytyy kyllä joka tapauksessa tulpata, suolistaa ja ohjelmoida nuo turhat härpäkkeet pois käytöstä
Olisi varmaan tuonne tekniikka puolelle kuulunut tämä :oops:
XF 2,7D vm. 2008 aj.159tkm
pta
Viestit: 119
Liittynyt: Ma Kesä 08, 2015 1:12 pm

Re: Uusi kuski

Viesti Kirjoittaja pta »

Ei siitä pidä huolestua jos paikalkaan näyttää hetkellistä kulutusta 60 ltr/100 . Mulla näyttää 90 tai enemmän. Kai se noenpoltto hämmentää . Kaverini myi autonsa pois kun alkoi polttaa nokea aina ruuhkassa seistessä . Ei sen nyt ihan heti pitäisi uudelleen tapahtua ja onhan noita systeemejä ohiteltukin monessa autossa .
XJ-8 4.0 Sovereign 2000
X-Type 3.0 Estate 2004
X-Type 3.0 Sedan 2003
mikki
Viestit: 982
Liittynyt: Ti Huhti 21, 2009 4:24 pm
Paikkakunta: Helsinki / Espoo
Viesti:

Re: Uusi kuski

Viesti Kirjoittaja mikki »

Muistaakseni XF vm 2012 näytti liikennevaloissa kulutuksen 99,9L/100km koska isompaa se ei osannut näyttää.
Eikös se kulutus silloin ole kahdeksikko maaten eli ääretön?
Polttoainetta kuluu vaikka auto ei liiku - ihan täysin loogista!

M
äksä
Viestit: 44
Liittynyt: Ke Marras 23, 2016 8:45 pm

Re: Uusi kuski

Viesti Kirjoittaja äksä »

Heis,

joo hämmensi vaan se savun määrä konepellin alta. Monta vuotta olen dieselillä ajellut ja en muissa merkeissä tuommoiseen
tuprutteluun törmännyt. No, toivottovasti oli nokipoltto. Ensi viikolla nokkahihnan vaihtoon, katsokoon huolto samalla näkyisikö jotain erityisempää savun aiheuttajaa. Tänään 30km lenkki motaria ja 60km/h nopeusrajoitusaluetta keskikulutus alle 6l/100km.

Auto ollut puoli viikkoa alla ja tähän mennessä ei tuon tupsauksen lisäksi muuta vikaa tai ei toivottua ominaisuutta, paitsi keskuslukitus toimii vain avaimella, ovesta ei. Mahtava auto ajaa hiphei!

En muuten vielä teetätäkkään egr ohjelmointia ja loukun suolistusta, paree odotella mitä trafi meinaa. Ovat ilmoittaneet, että lähiaikoina katsastuksessa jää egr räplätyt autot kiinni ja mikä lie sanktio. Kahtellaan mihin tämä menee.
XF 2,7D vm. 2008 aj.159tkm
JNi
Viestit: 586
Liittynyt: To Touko 26, 2011 9:03 am
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Uusi kuski

Viesti Kirjoittaja JNi »

Voi olla ihan hölmö kysymys, mutta onko autossasi Webasto tms? Vanhemmissa Jaguareissa 2.7D:n kanssa oli tehtaalla asennettu Webasto, mikä kävi automaattisesti moottorin ollessa kylmä - ja se saattoi savuta koneen alta reilusti, ja naksutella. Jotkut ovat olleet mieltä, että XF:ssä olisi noita lämmittimiä myös, mutta itse olen löytänyt tietoja vain tehokkaasta sähkökennosta lämmityslaitteen yhteydessä. Mutta ilmeisesti Webastoja on asennettuna myös 2.7D XF:ssä.

Jouko
Jaguar XJ8 -05 (Japani)
--------------------------
Huollettavana: Jaguar XF-DS -10 (Suomi)
Muuttaneet: Jaguar XK8 Convertible -99 (Kalifornia), Jaguar S-Type 3.0 -99 (Saksa)
Purettu: Jaguar XK8 Cabriolet -99 (Saksa)
Rekka ruhjoi: Jaguar XJ6 D -06 (Saksa)
äksä
Viestit: 44
Liittynyt: Ke Marras 23, 2016 8:45 pm

Re: Uusi kuski

Viesti Kirjoittaja äksä »

Moi,

ei ole webastoa. Herjasi avaimen patteria jonka vaihdoin ja nyt avaimet täysin pimeenä. Nooh herjaili sitten akkua, latasin täyteen. Avaimet ei vaan toimi, keskuslukitus ei reagoi ja ajaman pääsee työntämällä avaimen sinne koloon. Voi olla, että akun sippaaminen vaikuttaa avainten toimimiseen. Kohta näkee toimiiko uudella akulla.
XF 2,7D vm. 2008 aj.159tkm
Ode
Viestit: 471
Liittynyt: Su Helmi 24, 2013 10:13 pm
Paikkakunta: Porvoo

Re: Uusi kuski

Viesti Kirjoittaja Ode »

äksä kirjoitti:Moi,

ei ole webastoa. Herjasi avaimen patteria jonka vaihdoin ja nyt avaimet täysin pimeenä. Nooh herjaili sitten akkua, latasin täyteen. Avaimet ei vaan toimi, keskuslukitus ei reagoi ja ajaman pääsee työntämällä avaimen sinne koloon. Voi olla, että akun sippaaminen vaikuttaa avainten toimimiseen. Kohta näkee toimiiko uudella akulla.
Olisiko avaimen ja auton välinen paritus kadonnut paristoja vaihtaessa? Tuli vain mieleen villinä arvauksena. En ole selvittänyt miten Jaguarin avain käyttäytyy paristoa vaihtaessa, mutta aika tyypillistä on, että avain unohtaa autonsa nopeasti ilman virtaa.

O
S-Type 4,2, 2004
Sierra STW A, 1991
Astro AWD 8h, 1997
äksä
Viestit: 44
Liittynyt: Ke Marras 23, 2016 8:45 pm

Re: Uusi kuski

Viesti Kirjoittaja äksä »

Joo on yhteys kadonnut kun ei toimi kumpikaan avain. Tietääkö joku miten avain naitetaan autoon?
XF 2,7D vm. 2008 aj.159tkm
Avatar
kissaeläin
Viestit: 4838
Liittynyt: Su Tammi 22, 2012 9:06 pm
Paikkakunta: Helsinki

Re: Uusi kuski

Viesti Kirjoittaja kissaeläin »

äksä kirjoitti:Joo on yhteys kadonnut kun ei toimi kumpikaan avain. Tietääkö joku miten avain naitetaan autoon?
Ilmeisesti maahantuojan merkkihuolto tai valtuutettu korjaamo voi naitella avaimen kärryyn.
Kuva Kuva
S Type R (2002) -Black Edition-
naatiskelija
Viestit: 70
Liittynyt: La Marras 23, 2013 9:07 pm
Paikkakunta: Naantali

Re: Uusi kuski

Viesti Kirjoittaja naatiskelija »

Mun XJ:ssä avain koodautuu takaisin seuraavasti:
Avain virtalukkoon
Vedä pitkät valot päälle viiksestä
Avain asentoon 1
Vilkuta pitkiä valoja 5 kertaa
Paina avaimen jotain nappia (5 kertaa)
Poista avain virtalukosta
Matti Pullinen
Jaguar XJ6, X350, RHD
British Racing Green
äksä
Viestit: 44
Liittynyt: Ke Marras 23, 2016 8:45 pm

Re: Uusi kuski

Viesti Kirjoittaja äksä »

Voivoi,

vähän heikko alku jaggeautoilulla. Auto meni jakopäähihnan vaihtoon ja vaihdon jälkeen korjaamolla antaa vikakoodia turbosta ja jotain ilmamassaherjaa. Auto linkutus moodissa. Korjaamollakin toistaiseksi pallo hukassa, että mikä mättää. Äh.
XF 2,7D vm. 2008 aj.159tkm
pta
Viestit: 119
Liittynyt: Ma Kesä 08, 2015 1:12 pm

Re: Uusi kuski

Viesti Kirjoittaja pta »

Auts. Olisko menny asentajalla jako sekaisin ? Tai jotain mennyt väärin .
XJ-8 4.0 Sovereign 2000
X-Type 3.0 Estate 2004
X-Type 3.0 Sedan 2003
Avatar
JMSC
Viestit: 1034
Liittynyt: Ke Joulu 05, 2012 11:00 pm
Paikkakunta: Lempäälä

Re: Uusi kuski

Viesti Kirjoittaja JMSC »

Olisiko egr jumissa aukiasennossa?
Ainakin vikakoodeista tulee mieleen...
Vaimolla S-type 3.0V6
XJR-6

Honda CB 1300F Super Four

EX:ät
Ford Sierra -83 1.6GL "museopeli" (luovutettu parempaan kotiin)
X-type 2.0D siirtyi suvussa eteenpäin
Honda CB SevenFifty
Mondeo GT V6 aut. farkku
Mondeo 1.8GLX RIP
äksä
Viestit: 44
Liittynyt: Ke Marras 23, 2016 8:45 pm

Re: Uusi kuski

Viesti Kirjoittaja äksä »

Hiphei,

vein auton jakopään huollosta Karaasille. Auto seisoi siellä 25 päivää ja tarvikeosana vaihdettu hiukkasloukku. Alle 2000,- kustansi. Mukavaa, kun sai auton alle.
XF 2,7D vm. 2008 aj.159tkm
Kirppu
Viestit: 81
Liittynyt: Pe Helmi 12, 2016 2:16 am

Re: Uusi kuski

Viesti Kirjoittaja Kirppu »

äksä kirjoitti:Hiphei,

vein auton jakopään huollosta Karaasille. Auto seisoi siellä 25 päivää ja tarvikeosana vaihdettu hiukkasloukku. Alle 2000,- kustansi. Mukavaa, kun sai auton alle.
Hyvä kun tuli kuntoon. Tuossa 2.7d:ssä on se erikoinen,että Jaguar ei valmista enään alkuperäistä hiukkassuodatinta,sitä ei siis edes voi ostaa vaikka haluaisi. Tuo tarvikesuodatin ei ole mikään hirveän kestävä ollut,mutta toki ainoa vaihtoehto jos haluaa kapistuksen autossa kuitenkin käytössä olevan.Ajatko paljon kaupunkiajoa? Onko autossa vaihdettu sen historian aikana egr venttiileitä?
Viimeksi muokannut Kirppu, Pe Joulu 30, 2016 5:41 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Jaguar XF 2.7D 255hv/550nm.
Avatar
kissaeläin
Viestit: 4838
Liittynyt: Su Tammi 22, 2012 9:06 pm
Paikkakunta: Helsinki

Re: Uusi kuski

Viesti Kirjoittaja kissaeläin »

äksä kirjoitti:Hiphei,

vein auton jakopään huollosta Karaasille. Auto seisoi siellä 25 päivää ja tarvikeosana vaihdettu hiukkasloukku. Alle 2000,- kustansi. Mukavaa, kun sai auton alle.
Vain 25 päivää...unohtuiko auto ottaa työnalle vai oliko joku syy melkein kuukauden seisottamiselle? :roll:
Kuva Kuva
S Type R (2002) -Black Edition-
äksä
Viestit: 44
Liittynyt: Ke Marras 23, 2016 8:45 pm

Re: Uusi kuski

Viesti Kirjoittaja äksä »

Moi,

en tiedä onko egr vaihdettu. Ilmeisesti Karaasilla oli muitakin töitä, kertoivat kyllä jo viedessä olevan parin vkon jono.
Kävin scc:llä kysymässä avaimia autoon, kun kaket ei toiminut. Asentaja koetti korjailla puolisen tuntia -tuloksetta. Myyjä haluanko tietää uuden hinnan? Halusin, 396,- kpl sis.ohjelmoinnin.
Tänään kävin autonavain.fi liikkeessä. Molemmat juotti kuntoon ja kertoi patterin kontaktihärpäkkeiden olleen aivan väärässä asennossa (siis scc:n jäljiltä) Juotti ne vahvemmaksi ja uudet kuoret, kustansi 100€.

Tuossa autossa on vaihdettu ne joustavat putkenpätkät kiinteisiin jo aiemmin. Siis ne mitkä aina hajoaa ka savuttaa auton alta. Osaako joku kertoa kokemuksia näistä kiinteistä, lähinnä negatiiviset kokemukset kiinnostaa.

Ps. Olipa mukava päivä autoilla stadissa.
XF 2,7D vm. 2008 aj.159tkm
Avatar
kissaeläin
Viestit: 4838
Liittynyt: Su Tammi 22, 2012 9:06 pm
Paikkakunta: Helsinki

Re: Uusi kuski

Viesti Kirjoittaja kissaeläin »

äksä kirjoitti:
Ps. Olipa mukava päivä autoilla stadissa.
Pariin kertaan keskustan ja kaupungin poikki ajaneena tänään niin voin kertoa, että parempiakin ajokelejä on kenties nähty... :D
Kuva Kuva
S Type R (2002) -Black Edition-
Ode
Viestit: 471
Liittynyt: Su Helmi 24, 2013 10:13 pm
Paikkakunta: Porvoo

Re: Uusi kuski

Viesti Kirjoittaja Ode »

kissaeläin kirjoitti:
äksä kirjoitti:
Ps. Olipa mukava päivä autoilla stadissa.
Pariin kertaan keskustan ja kaupungin poikki ajaneena tänään niin voin kertoa, että parempiakin ajokelejä on kenties nähty... :D
Minä taas nautiskelin Astron tukevasta nelivedosta, keli oli mitä parhain:)

O
S-Type 4,2, 2004
Sierra STW A, 1991
Astro AWD 8h, 1997
Avatar
kissaeläin
Viestit: 4838
Liittynyt: Su Tammi 22, 2012 9:06 pm
Paikkakunta: Helsinki

Re: Uusi kuski

Viesti Kirjoittaja kissaeläin »

Ode kirjoitti:
kissaeläin kirjoitti:
äksä kirjoitti:
Ps. Olipa mukava päivä autoilla stadissa.
Pariin kertaan keskustan ja kaupungin poikki ajaneena tänään niin voin kertoa, että parempiakin ajokelejä on kenties nähty... :D
Minä taas nautiskelin Astron tukevasta nelivedosta, keli oli mitä parhain:)

O
Itse nautiskelin ajottaisesta sivuluisusta ja kaikkiin mutkiin ennakoivasta ajotavasta...myös tänään !
Kuva Kuva
S Type R (2002) -Black Edition-
äksä
Viestit: 44
Liittynyt: Ke Marras 23, 2016 8:45 pm

Re: Uusi kuski

Viesti Kirjoittaja äksä »

No on nyt tämän kanssa. Dpf herjaa antaa näytölle, eikä lähde ajamalla pois, sen verran tuli tänään ajoa. Uusi dpf ja herjaa vaan. Voevoe.
XF 2,7D vm. 2008 aj.159tkm
Avatar
JMSC
Viestit: 1034
Liittynyt: Ke Joulu 05, 2012 11:00 pm
Paikkakunta: Lempäälä

Re: Uusi kuski

Viesti Kirjoittaja JMSC »

Jaa olisko korjailtu taas arvailemalla, valitettavan yleistä nykyään.
Vaimolla S-type 3.0V6
XJR-6

Honda CB 1300F Super Four

EX:ät
Ford Sierra -83 1.6GL "museopeli" (luovutettu parempaan kotiin)
X-type 2.0D siirtyi suvussa eteenpäin
Honda CB SevenFifty
Mondeo GT V6 aut. farkku
Mondeo 1.8GLX RIP
Kirppu
Viestit: 81
Liittynyt: Pe Helmi 12, 2016 2:16 am

Re: Uusi kuski

Viesti Kirjoittaja Kirppu »

äksä kirjoitti:No on nyt tämän kanssa. Dpf herjaa antaa näytölle, eikä lähde ajamalla pois, sen verran tuli tänään ajoa. Uusi dpf ja herjaa vaan. Voevoe.
Onpas nyt harmillinen aloitus auton kanssa :| Seuraile,ettei pääse liikaa dieseliä menemään moottorin öljyn sekaan nyt kun ei ilmeisesti dpf:n polttoa auto syystä tai toisesta tee. Silloin alkaa olemaan vähän pelottavaa jos öljytikussa nesteen pinta alkaa nousta yli max rajan. Moottoriremonttihan tuosta nyt vielä puuttuisikin.
Jaguar XF 2.7D 255hv/550nm.
Kirppu
Viestit: 81
Liittynyt: Pe Helmi 12, 2016 2:16 am

Re: Uusi kuski

Viesti Kirjoittaja Kirppu »

Kirppu kirjoitti:
äksä kirjoitti:No on nyt tämän kanssa. Dpf herjaa antaa näytölle, eikä lähde ajamalla pois, sen verran tuli tänään ajoa. Uusi dpf ja herjaa vaan. Voevoe.
Onpas nyt harmillinen aloitus auton kanssa :| Seuraile,ettei pääse liikaa dieseliä menemään moottorin öljyn sekaan nyt kun ei ilmeisesti dpf:n polttoa auto syystä tai toisesta tee. Silloin alkaa olemaan vähän pelottavaa jos öljytikussa nesteen pinta alkaa nousta yli max rajan. Moottoriremonttihan tuosta nyt vielä puuttuisikin.
Voisiko vika olla jossain sensorissa joka kontrolloi tuota regeneroinnin prosessia ja nyt sitten vetää uudenkin suodattimen tukkoon samantien? Tai ilmavuoto turbon jälkeen? Tai ilmamassa? Egr venttiilit ei toimi ja tukkii dpf:n? Kovia summia nuo on jos arvaamalla tehty korjauksia sen tarkemmin tutkimatta.
Jaguar XF 2.7D 255hv/550nm.
Kirppu
Viestit: 81
Liittynyt: Pe Helmi 12, 2016 2:16 am

Re: Uusi kuski

Viesti Kirjoittaja Kirppu »

Itsellänihän oli tuo sama ongelma ja otin dpf+egr off. Ennen tätä operaatiota dpf täynnä ilmoituksia ja lopulta ei enään polttoa tehnyt ollenkaan vaikka kuinka meni motarille ajamaan. Itselläni alkoi myös uhkaavasti moottorinöljyn pintataso nousta sinne kertyneen dieselin johdosta ja vaara oli toddellakin olemassa.

Nyt pitäisi tyyppivikana olevat katalysaattorien joustokappaleet vaihtaa kun ovat murtuneet ja tämä tapahtuu kaikissa 2.7d ennemmin tai myöhemmin. Joillakin jo 80tkm kohdalla ja itselläni 160tkm kohdalla huomasin,saattanut tosin olla jo aikaisemminkin. Huomaa kun laittaa auton käymään ja kurkkaa auton alle niin puskee savua sieltä etupään matkustamon paikkeilta,huomaa kärynä ohjaamossa. Sinulla kanssa sen verran kilometrejä,että luulisi olevan lähellä vaihtokuntoa myös.
Jaguar XF 2.7D 255hv/550nm.
äksä
Viestit: 44
Liittynyt: Ke Marras 23, 2016 8:45 pm

Re: Uusi kuski

Viesti Kirjoittaja äksä »

Tässä ne joustokappaleet oli vaihdettu jo aiemmin joustamattomiin. Auto nyt Karaasilla.
Kiitos kaikille vinkeistä.
XF 2,7D vm. 2008 aj.159tkm
Kirppu
Viestit: 81
Liittynyt: Pe Helmi 12, 2016 2:16 am

Re: Uusi kuski

Viesti Kirjoittaja Kirppu »

äksä kirjoitti:Tässä ne joustokappaleet oli vaihdettu jo aiemmin joustamattomiin. Auto nyt Karaasilla.
Kiitos kaikille vinkeistä.
Ok. Ilmoittele miten asiassa kävi.
Jaguar XF 2.7D 255hv/550nm.
tlindi
Viestit: 326
Liittynyt: Su Touko 15, 2011 4:56 pm
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Re: Uusi kuski

Viesti Kirjoittaja tlindi »

2.7d :(

Viron LR clubi pitää listaa ko moottorilla tuotujen autojen koneenleviämisprosenteista - 36 tuotua 28 konerikkoa... Km lukemalla ei väliä.

Multa eniten kysytty käytetty moottori / kampiakseli varaosa 4kpl/3vuotta.

Pidä - älä myy! Negaatio.
T
parts@jagports.fi
yyyy-XK
2013-XKR 100 Convertible 2002 32kMiles
-http://www.youtube.com/watch?v=5tDoerlXavk
2011-XK8 Coupe 1997 Super Sports - Aquamarine 285kKM
ex: X100 RHD Coupe 98 & X100 LHD Conv 98
äksä
Viestit: 44
Liittynyt: Ke Marras 23, 2016 8:45 pm

Re: Uusi kuski

Viesti Kirjoittaja äksä »

Ei levinnyt kone vielä. Olivat sössineet dpf vaihdon yhteydessä kalibroinnin moottorinohjausyksikölle ja tekivät sen nyt uudestaan. Tästä ei tietysti ak:lle aiheutunut kuluja ja vaivaa huolto oli kompensoinut pesemällä auton.
Pidän auton toistaiseksi.
XF 2,7D vm. 2008 aj.159tkm
Avatar
JMSC
Viestit: 1034
Liittynyt: Ke Joulu 05, 2012 11:00 pm
Paikkakunta: Lempäälä

Re: Uusi kuski

Viesti Kirjoittaja JMSC »

RVS koneeseen ja DPF/EGR poisto niin taitaa kestää paremmin (ei pääse öljyt ohentumaan ja mikäli pääsee niin RVS pelastaa)?
Vaimolla S-type 3.0V6
XJR-6

Honda CB 1300F Super Four

EX:ät
Ford Sierra -83 1.6GL "museopeli" (luovutettu parempaan kotiin)
X-type 2.0D siirtyi suvussa eteenpäin
Honda CB SevenFifty
Mondeo GT V6 aut. farkku
Mondeo 1.8GLX RIP
afijta
Viestit: 23
Liittynyt: Ke Joulu 04, 2013 12:36 pm
Paikkakunta: kouvola

Re: Uusi kuski

Viesti Kirjoittaja afijta »

Hei!
Tlindi kirjoitti 2.7 d konerikkoherkkyydestä vrt.Viron Land Rover kerhon sivulta. Vaimon XC90:n vaihto ollut mielessä ja eritoten olen tykästynyt RR Sport versioon,mutta......
Onko tämä 2.7 susien sukua,koska aika pianhan tilalle tuli 3.0d niin Jagen xf ja RR Sporttiin taisi tulla 3.6d

Ei siinä mitään,jos ongelmat on rahalla korvattavissa.Viime vuonna Volvon korjauskustannuksia n.6.5th euroa....
äksä
Viestit: 44
Liittynyt: Ke Marras 23, 2016 8:45 pm

Re: Uusi kuski

Viesti Kirjoittaja äksä »

Joo tuo rvs onkin tuttu aine. Tutustuin siihen jonkin aiemman kulkineen kohdalla, en kuitenkaan nähnyt silloin tarpeelliseksi käyttää. Taitaa tähän nykyiseen olla ihan perusteltua tehdä käsittely. Kiitos vinkistä.
Niin, taisin haksahtaa huonosti tehtyyn autoon, kun tuntuu niin vikaisia nämä 2.7d koneella olevat. Kiinnostaisi tietää onko 3.0d eri peli?
XF 2,7D vm. 2008 aj.159tkm
Avatar
JMSC
Viestit: 1034
Liittynyt: Ke Joulu 05, 2012 11:00 pm
Paikkakunta: Lempäälä

Re: Uusi kuski

Viesti Kirjoittaja JMSC »

Samaa alakerran laakerivikaa myös 3.0D:ssä, valitettavasti.
V8 dieseleistä en ole kuullut ainakaan itse mitään pahaa.

Suurin ongelma noissa taitaa olla juuri tuo öljyn ohentuminen pitkällä vaihtovälillä DPF polttovian seurauksena joka sitten tuhoaa laakerit?
Vaimolla S-type 3.0V6
XJR-6

Honda CB 1300F Super Four

EX:ät
Ford Sierra -83 1.6GL "museopeli" (luovutettu parempaan kotiin)
X-type 2.0D siirtyi suvussa eteenpäin
Honda CB SevenFifty
Mondeo GT V6 aut. farkku
Mondeo 1.8GLX RIP
äksä
Viestit: 44
Liittynyt: Ke Marras 23, 2016 8:45 pm

Re: Uusi kuski

Viesti Kirjoittaja äksä »

Ok. Hieno palsta, hyviä ihmisiä. Vikoja ja ominaisuuksiahan on kaikilla autoilla ts. merkeillä, toiset viat haittaavat elämää (ja lompakkoa) enemmän kuin toiset. Jospa nyt saisin ottaa tähän kulkineeseen lisää tuntumaa ihan ajamalla ja ei ihan ensi viikolla tarvitsisi "pajalle" viedä.
Öljyt ajattelin n. 10tkm välein vaihdella tähänkin koslaan.
Kiitosta vaan kaikille tietoansa jakaneille ja hyviä kilometrejä teille ja autoillenne!
XF 2,7D vm. 2008 aj.159tkm
Goldust
Viestit: 114
Liittynyt: To Syys 18, 2014 6:20 pm
Paikkakunta: Helsinki

Re: Uusi kuski

Viesti Kirjoittaja Goldust »

JMSC kirjoitti:Samaa alakerran laakerivikaa myös 3.0D:ssä, valitettavasti.
V8 dieseleistä en ole kuullut ainakaan itse mitään pahaa.

Suurin ongelma noissa taitaa olla juuri tuo öljyn ohentuminen pitkällä vaihtovälillä DPF polttovian seurauksena joka sitten tuhoaa laakerit?
Laakerit voi levitä lyhyemmälläkin vaihtovälillä, nimim. uudesta asti 12tkm vaihtoväli, kampuran laakerit sököt 150tkm ajon jälkeen.
äksä
Viestit: 44
Liittynyt: Ke Marras 23, 2016 8:45 pm

Re: Uusi kuski

Viesti Kirjoittaja äksä »

Ciao,

joulukuussa siis meni tarvike dpf alle, joka ei toiminut. Asentajaliike Juvanmalmilta lähetti osan britteihin ja sai orkkis dpf:n tilalle, huomattavasti :mrgreen: huokeampaan hintaan, koska se ensimmäinen toimimaton olikin ollut s-typeen. Sekoilivat, siis saarella.
Karaasi tuli vastaan eikä veloittanut työstä nyt mitään. Suoraselkäistä toimintaa mistä iso kiitos!
Nyt jos ei tämä orkkis lähde toimimaan niin repäisen yhdet pelihousut. Onneksi myyjäliike on maksanut kaikesta puolet = jakopää, avaimet, dpf x2 = n. 4k€
Seuraava rasti auton kanssa on laitattaa säteilylämmitin alle. Myyjäliike oli eräälle pajalle siitä jo maksanut, mutta olivat "unohtaneet" mötikän ja laittaneet vain sisähaaran. Wattimittarilla rupesin uteliaisuuttani katsomaan vastuksen kokoa, oli hiljaista. Ei edes haaraa johdossa vaan suora veto sisälle. Tämä service Nokialla. Lupasivat nyt laittaa, kun lämpinä otin yhteyttä :lol: pellet.
2.7 XF:ään ei kai ole defalla säteilijää..onkohan joku laittanut 3.0D vastusta 2.7:aan?
Toimiiko letkulämmittimet 2.7:ssä ok kovalla pakkasella?

T: x
XF 2,7D vm. 2008 aj.159tkm
Vastaa Viestiin