Eka kerta autonhakua Saksasta, neuvoja!?

Yleinen Jaguar-keskustelu
mikki
Viestit: 982
Liittynyt: Ti Huhti 21, 2009 4:24 pm
Paikkakunta: Helsinki / Espoo
Viesti:

Eka kerta autonhakua Saksasta, neuvoja!?

Viesti Kirjoittaja mikki »

Tervehdys!
Nuori pilotti lähtee A320 simua lentämään Saksaan.
Aiomme etsiä sopivan ''kovakattoisen avon sieltä'', tosin ''väärämerkkisen'' eli pilotille sopivan jonka logossa lentokoneen potkuri!

Ohjeita ja vihjeitä ostoon, papereihin, matkaan tänne, vakuutukseen, Saksan rekkarista poistoon, maahantuontiin eli tullaukseen ym.... Pliis!

Terv. Mikki, ei lentäjän poika vaan lentäjän isä! :idea:
Goldust
Viestit: 114
Liittynyt: To Syys 18, 2014 6:20 pm
Paikkakunta: Helsinki

Re: Eka kerta autonhakua Saksasta, neuvoja!?

Viesti Kirjoittaja Goldust »

Muutama vuosi takaperin haimme vanhemmille kakkosautoksi Golffin. Mitä reissusta nopeasti muistan niin rustataan tähän.

1)Mobilesta tutkien toteamus että Berliini tarjoaa useita kriteerit täyttävää yksilöä. Kaikki myynnissä liikkeissä.
2)Lentäen Berliiniin, taksilla liikkeet kiertäen läpi, sopiva yksilö löytyi.
3)Liikkeestä ostaessa autoon saa usein lisävakuutuksen/takuun, Golfiin se maksoi 400 euroa / kaksi vuotta. Erittäin kattava, tosin sille ei tullut koskaan käyttöä.
4) Liikkeen juoksupoika hoiti virastorallin sillä aikaa kun kävimme syömässä, Golffiin kilvet kiinni ja matka oli valmis alkavaksi.
5) Soitto Suomeen Pohjolaan, suomalainen kaskovakuutuksen saa rullaamaan siitä hetkestä lähtien, runkonumero riittää.
6) Ajaen Via Baltica, yöt Puolassa ja Latviassa.
7) Suomessa muistaakseni tullille ilmoitus auton maahantuonnista, veropäätöksen odottelu ja maksu. Katsastukseksi riitti rekisteröimiskatsastus, koska auton saksalainen leima oli vielä melkein vuoden voimassa.
8) Suomikilvet kiinni ja kovaa ajoa.
ässätyyppi
Viestit: 64
Liittynyt: To Syys 13, 2012 4:45 pm
Paikkakunta: Helsinki

Re: Eka kerta autonhakua Saksasta, neuvoja!?

Viesti Kirjoittaja ässätyyppi »

Saksassa oleilevana ja auton pari tuoneena jokunen havainto.
Yksityisiltä saa pikkukaupungissa hyviä autoja, mutta asiapaperien kanssa menee aikaa. Jobbareilta ei todella kannata autoja ostaa: kolariautoja ja mittarilukemat ruuvattu. Merkkiliikkeissä on kallinpaa, mutta voi saada auton historian koneelta.
En ostaisi ainakaan farmariturbodieseleitä. Ne ajetaan loppuun autobahneilla. Etelä ja Itä-Saksassa käytetään paljon suolaa!
Myyntihinnan ja auton sisäänostohinnan ero on aika iso. Tinkivaraa on ja merkkiliikkeen myyntihinnan alle pitää yksityiseltä saada samanlainen auto n. 15% halvemmalla.
Ps. Saksassa auton kilometrit ovat merkittävämpi hintaan vaikuttava tekijä kuin Suomessa.
LeoP
Viestit: 24
Liittynyt: Ti Tammi 29, 2013 12:21 pm
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: Eka kerta autonhakua Saksasta, neuvoja!?

Viesti Kirjoittaja LeoP »

Jos ei ole minkäänlaista saksan kielen taitoa, on liikkeestä ostaminen helpointa. Kuten edellä todettiin, liike hoitaa yleensä rekisteröinnin, joten ostajalle jää auton valinta, rahat tiskiin, allekirjoituksia ja nokka kohti auringonlaskua.
Suomesta hyvä ottaa jo ennakkoon vakuutus ja kaupanteon yhteydessä soitto vakuutusyhtiöön tunnistetietojen antamiseksi.
Yksityiseltä ostettaessa edes auttava saksan kielitaito on eduksi.
Viimekesänä ostin vaihteeksi yksityiseltä, joka oli vanhempi herrasmies ja ainoastaan saksan taitoinen.
Auto oli liikeiden hintoja selkeästi edullisempi ja mukana kaikki kuitit ja dokumentit kaikista huolloista ja korjauksista.
Tähän asti kaikki yksityiset myyjät ovat mielellään auttaneet rekisteröinnissä, joten kannattaa kysyä.
Rekisteröintitoimisto löytyy yleensä paikkakunnalta ja sen välittömässä läheisyydessä on kilpipaja.
Ensin kilpipajalle, josta vakuutus. Ei löytynyt kielitaitoa ja suomalainen maksukortti ei käynyt, siispä käteistä tiskiin.
Kilpipajalta rekisteröintitoimistoon jossa ei kielitaitoa. Paperit kuntoon ja rekisterikilven numero. Maksu maksuautomaattiin ja leider nicht, vain saksalaiset maksukortit toimivat, joten käteistä koneen syöveriin.
Kilpipajalle takaisin ja kilpi valmistukseen. Takaisin rekisteritoimistoon ja hallin puolelle tunnistetietojen tarkistukseen.
Saksan kilvet jäivät ja siirtokilpi kiinni. Niitäkin on 5 vrk, 15vrk ja 30vrk? Jos haluaa muuta kuin 5 vrk, joutui ainakin tässä tapauksessa hakemaan eri kerroksesta tuolta rekisteröintitoimistolta.
Kahden ja puolen tunnin päästä katto auki ja kohti auringonlaskua.
Näin Stutgartissa.
Suomen maaperälle tultaessa heti tullille tuloilmoitus.
Katsastukseen ja sieltä automaattisesti tiedot rekisteriin. Tullin veropäätöksen jälkeen kotimaan kilvet ja kohti kotimaan auringonlaskua.
Landshark
Viestit: 302
Liittynyt: Pe Loka 23, 2009 8:25 pm
Paikkakunta: lappeen Ranta

Re: Eka kerta autonhakua Saksasta, neuvoja!?

Viesti Kirjoittaja Landshark »

Suomen maaperälle tultaessa heti tullille tuloilmoitus.
Katsastukseen ja sieltä automaattisesti tiedot rekisteriin. Tullin veropäätöksen jälkeen kotimaan kilvet ja kohti kotimaan auringonlaskua.
Miksi :shock:

Tullillehan nämä hommat eivät enää kuulu ...
Monta vekotinta - mutta ei yhtään kissaa taloudessa tällä hetkellä

ex - X350 XJ6, XJ8 4.0 Sovereign, S-Type 2.7 TwinTurboDiesel Executive, XJR (X308), XK8

Ducati© - Making Mechanics Out of Riders Since 1946! x 2

Scogo
Avatar
kissaeläin
Viestit: 4838
Liittynyt: Su Tammi 22, 2012 9:06 pm
Paikkakunta: Helsinki

Re: Eka kerta autonhakua Saksasta, neuvoja!?

Viesti Kirjoittaja kissaeläin »

Kuva Kuva
S Type R (2002) -Black Edition-
LeoP
Viestit: 24
Liittynyt: Ti Tammi 29, 2013 12:21 pm
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: Eka kerta autonhakua Saksasta, neuvoja!?

Viesti Kirjoittaja LeoP »

No niin juuri noin se menee. Pieni ajatusvirhe, kun mielessä oli tullivirkailija lapa pystyssä Turun satamassa kyselemässä onko käyttöönottoilmoitus kunnossa. Sen verran tuntui tullille kuuluvan.
Hyvää asiakaspalvelua muistuttaa asiasta.
Vastaa Viestiin