Audi A5 alkoi kyllästyttää ja löysin suht vähän ajetun (ellei kilometrejä ole veivattu) XK:n. Auto oli niin siisti että oli pakko ostaa. Tekevät siihen 60 tonnin huollon, sitten saa auton alle! "Virallisesta" kaupasta ostin.
Yksi kysymys: se muovinen termostaatin "housing" - onko helppo huomata, ja onko vaikea vaihtaa? Voiko sen typerän antennin saada tulemaa vain puoliksi ulos tms? Muuta huomioitavaa?
Mielenkiinnolla odotan...
Uusi XK-kuski (ainakin pian)
Uusi XK-kuski (ainakin pian)
Savun hälvettyä tarkastamme kytkennät
Re: Uusi XK-kuski (ainakin pian)
Terve,
Onko siis alumiinikorinen "XK" vai teäskorinen XK8 tai XKR?
Luulin, että sitä muovista termarinkoteloa oli vain 3.2L ja 4.0L vapareissa. XKR ja XJR on aina alumiinisella jo tehtaalta mutta ko. osan voi ostaa noin neljälläkympillä ja vaihtaa itse, tosin sen yhden pultin saa helpommin pois jos vähän raottaa imusarjaa.
Meillä se antenni tulee vain noin puoliksi ulos, kun on vähän puhdistuksesta ja huollosta huolimatta alkanut pikkasen jumittamaan. Radio kuuluu silti hyvin, niin ei jaksa vaihtaa antennia uuteen, ainakaan vielä.
-Jakuvaari
Onko siis alumiinikorinen "XK" vai teäskorinen XK8 tai XKR?
Luulin, että sitä muovista termarinkoteloa oli vain 3.2L ja 4.0L vapareissa. XKR ja XJR on aina alumiinisella jo tehtaalta mutta ko. osan voi ostaa noin neljälläkympillä ja vaihtaa itse, tosin sen yhden pultin saa helpommin pois jos vähän raottaa imusarjaa.
Meillä se antenni tulee vain noin puoliksi ulos, kun on vähän puhdistuksesta ja huollosta huolimatta alkanut pikkasen jumittamaan. Radio kuuluu silti hyvin, niin ei jaksa vaihtaa antennia uuteen, ainakaan vielä.
-Jakuvaari
75 XJ6C 4.2L MOD * '72 E-Type 5.3L OTS * '50 MKV 3.5L DHC * '98 XJ8 3.2L Executive (ex) * '66 E-Type 4.2L 2+2 (ex)
____65.500km__________50.000km___________8.800km____________104.000km_______________67.000km_________
____65.500km__________50.000km___________8.800km____________104.000km_______________67.000km_________
Re: Uusi XK-kuski (ainakin pian)
Huomenia ja hyvää aprillipäivää!
Sen antennin kanssa on huomioitavaa että siinä on paha suunnitteluvirhe:
Yli 220kmh:n nopeudessa se menee poikki.
Ja jo n. 180kmh se taipuu eikä toimi koko pituudeltaan ylös/alas enää.........
Sen antennin kanssa on huomioitavaa että siinä on paha suunnitteluvirhe:
Yli 220kmh:n nopeudessa se menee poikki.
Ja jo n. 180kmh se taipuu eikä toimi koko pituudeltaan ylös/alas enää.........
Re: Uusi XK-kuski (ainakin pian)
Kyllä se antenni toipuu myös Saksan reissuista, jos sen pitää puhtaana ja voideltuna. Keskikonsolin yhteyteen on kohtuullisen helppo virittää lisäkytkin, millä antennin nousemisen voi estää jos käyttää vain soitinta. Muovista termostaattikoteloa ei tarvitse vaihtaa jos se ei vuoda. Yllättäen se ei kuitenkaan hajoa, vaan nestettä alkaa tihkumaan. Periaatteessa vaihtaminen on helppoa, mutta pari mutteria on hankalasti kulman takana ja vaatii sopivat työkalut, crowfoot taisi olla yksi nimi näille taitetuille kärjille.
Jouko
Jouko
Jaguar XJ8 -05 (Japani)
--------------------------
Huollettavana: Jaguar XF-DS -10 (Suomi)
Muuttaneet: Jaguar XK8 Convertible -99 (Kalifornia), Jaguar S-Type 3.0 -99 (Saksa)
Purettu: Jaguar XK8 Cabriolet -99 (Saksa)
Rekka ruhjoi: Jaguar XJ6 D -06 (Saksa)
--------------------------
Huollettavana: Jaguar XF-DS -10 (Suomi)
Muuttaneet: Jaguar XK8 Convertible -99 (Kalifornia), Jaguar S-Type 3.0 -99 (Saksa)
Purettu: Jaguar XK8 Cabriolet -99 (Saksa)
Rekka ruhjoi: Jaguar XJ6 D -06 (Saksa)
Re: Uusi XK-kuski (ainakin pian)
Alumiinikorinen XK ilman lainausmerkkejä Ameriikansivuilta olin ymmärtävinäni, että sitä muovista koteloa on näissäkin, XK:ssa, ei XKR:ssä.jakuvaari kirjoitti:Terve,
Onko siis alumiinikorinen "XK" vai teäskorinen XK8 tai XKR?
Luulin, että sitä muovista termarinkoteloa oli vain 3.2L ja 4.0L vapareissa. XKR ja XJR on aina alumiinisella jo tehtaalta mutta ko. osan voi ostaa noin neljälläkympillä ja vaihtaa itse, tosin sen yhden pultin saa helpommin pois jos vähän raottaa imusarjaa.
Meillä se antenni tulee vain noin puoliksi ulos, kun on vähän puhdistuksesta ja huollosta huolimatta alkanut pikkasen jumittamaan. Radio kuuluu silti hyvin, niin ei jaksa vaihtaa antennia uuteen, ainakaan vielä.
-Jakuvaari
Se antennimoottori täytynee laittaa kytkimen taakse, jos helpolla onnistuu. Pitäisi vaan löytää, missä sen virtajohdot kulkevat, ettei tarvitse takaa asti vetää johtoja kytkimelle.
Savun hälvettyä tarkastamme kytkennät