F-Type puolimoottorilla
F-Type puolimoottorilla
F-Typen saa jatkossa myös 2 L 4-koneella. Vaan meneekö fiilikset puolikoneella ajellessa urheiluautolla? Toki 300 hv riittää kohtuu hyvin suorituskyvyn puolesta. Englannin hinta pari tuhatta puntaa halvempi kuin V6-mallin. Suomessa hinta pudonnee varmasti enemmän, kiitos 163g co2 päästöjen jolloin veroprosentti jää alle 28% tienoille. Tässä video jossa fiilistellään "pörinällä": https://youtu.be/TCFjrjiEKHc.
I-Pace 2019
XJ Super V8 2004
EX X-type 3.0 Sport 2003
XJ Super V8 2004
EX X-type 3.0 Sport 2003
Re: F-Type puolimoottorilla
Tuossa on taas se sama dilemma kuin esim. Mustangissa kun siinä ei muka voi olla muuta kuin kasia.
Vaikkain pienemmällä koneella nykytekniikalla tehot ja kulku kunnossa.
Ehkä se loppupeleissä vaikuttaa vain haluttavuuteen käytetyissä ja keräämisinnossa vuosikymmenten päässä??
Nyt kuitenkin paino ja päästöt ostajaystävällisemmät.
Tuntuuhan se oudolta kun perhevoorttissa on 1,0L ecoboost tai Jaguar XJ:ssä 2L kone.
Maailma näyttää menevän tuohon suuntaan eikä sille kai mitään voi......
M
Vaikkain pienemmällä koneella nykytekniikalla tehot ja kulku kunnossa.
Ehkä se loppupeleissä vaikuttaa vain haluttavuuteen käytetyissä ja keräämisinnossa vuosikymmenten päässä??
Nyt kuitenkin paino ja päästöt ostajaystävällisemmät.
Tuntuuhan se oudolta kun perhevoorttissa on 1,0L ecoboost tai Jaguar XJ:ssä 2L kone.
Maailma näyttää menevän tuohon suuntaan eikä sille kai mitään voi......
M
Re: F-Type puolimoottorilla
Terve,
Noh, onhan se V6:kin puolimoottori, jos on yhtään tottunut V12:n pörinään.
MP-puolella on yksipyttyisissäkin oma viehätyksensä, samoin V2:ssakin. Näinpä jossain jopa RR Merlinin V2-koneen, siis se varsinainen on muistaakseni noin 28-litrainen kompressoriahdettu neliventtiili-V12 sodan ajoila, joka vauhditti mm. Spitfireja ja Jenkeissä lisenssillä Packardin tekemämä P51-Mustangeja.
Nää on niin makuasioita, kuutonenkin on kiva, mutta mieluiten suorana!
-Jakuvaari
Noh, onhan se V6:kin puolimoottori, jos on yhtään tottunut V12:n pörinään.
MP-puolella on yksipyttyisissäkin oma viehätyksensä, samoin V2:ssakin. Näinpä jossain jopa RR Merlinin V2-koneen, siis se varsinainen on muistaakseni noin 28-litrainen kompressoriahdettu neliventtiili-V12 sodan ajoila, joka vauhditti mm. Spitfireja ja Jenkeissä lisenssillä Packardin tekemämä P51-Mustangeja.
Nää on niin makuasioita, kuutonenkin on kiva, mutta mieluiten suorana!
-Jakuvaari
75 XJ6C 4.2L MOD * '72 E-Type 5.3L OTS * '50 MKV 3.5L DHC * '98 XJ8 3.2L Executive (ex) * '66 E-Type 4.2L 2+2 (ex)
____65.500km__________50.000km___________8.800km____________104.000km_______________67.000km_________
____65.500km__________50.000km___________8.800km____________104.000km_______________67.000km_________
Re: F-Type puolimoottorilla
Se ainoa aito Mustang on vain V-8 koneella. Vajaapyttyinen on Ruuna
100 Jaguaaria vitriinissä.
Remember, common sense is not common.
Remember, common sense is not common.
Re: F-Type puolimoottorilla
Olen reilun vuoden ajellut Volvon parilitraisella 320hp bensakoneella ja kun vielä sähkömoottori avustaa niin päästään samoihin tehoihin Super V8:n kanssa. Vaikka tehot ja kulku samalla tasolla molemmissa niin myönnän että ei 4-koneen sirinä vedä vertoja V8 murinalle. Eikä Volvon remmiahdin edes naukaise kuten kissa pedaalia polkiessa. Eli järki sanoo kyllä mutta tunnepuoli ei.
Edit: Juuri laittelin bensakuitteja taulukkoon. Käytännön kulutus tuolla puolimoottorilla on puolet V8:n kulutuksesta. Tosin Jaggella tulee ajeltua pääsääntöisesti taajamassa joten se nostaa keskikulutusta. Maantiellä menevät rauhallisessa vauhdissa samalla, moottoritiellä Volvon suuri otsapinta-ala nostaa kulutuksen suuremmaksi.
Edit: Juuri laittelin bensakuitteja taulukkoon. Käytännön kulutus tuolla puolimoottorilla on puolet V8:n kulutuksesta. Tosin Jaggella tulee ajeltua pääsääntöisesti taajamassa joten se nostaa keskikulutusta. Maantiellä menevät rauhallisessa vauhdissa samalla, moottoritiellä Volvon suuri otsapinta-ala nostaa kulutuksen suuremmaksi.
I-Pace 2019
XJ Super V8 2004
EX X-type 3.0 Sport 2003
XJ Super V8 2004
EX X-type 3.0 Sport 2003
Re: F-Type puolimoottorilla
Ne äänethän saa "kuntoon" 70e:llaMajor kirjoitti: myönnän että ei 4-koneen sirinä vedä vertoja V8 murinalle. Eikä Volvon remmiahdin edes naukaise kuten kissa pedaalia polkiessa. Eli järki sanoo kyllä mutta tunnepuoli ei.
http://www.hilavitkutin.com/2017/04/21/ ... ottoriksi/
Ja löytyyhän nuo "äänentekijät" vakioina jo joistakin Volkkarin, Audin, Seatin, Bemarin ja Porschen malleista:
https://en.wikipedia.org/wiki/Soundaktor
Köpi
Re: F-Type puolimoottorilla
Virtuaalimaailma siis autossakin! Ongelmallista etteivät ulkopuoliset kuule kuinka Saab ulvoo Ferrarin tavoin. Mulle tulee noista mieleen ne aikoinaan fillariin pyykkipojilla laitetut räpättimet. Niillä nostettiin egoa ja saatiin pinnat löysälle.
100 Jaguaaria vitriinissä.
Remember, common sense is not common.
Remember, common sense is not common.
- Aonsaithya
- Viestit: 514
- Liittynyt: Su Elo 19, 2012 8:06 pm
- Paikkakunta: Espoo
Re: F-Type puolimoottorilla
Tavallaan tervetullutta että nätin auton voi ostaa myös pikkumoottorilla, joka ainakin vähän hillitsee kuluja. Muuten vastaava voisi ainakin tässä maassa jäädä monelta ostamatta.mikki kirjoitti:Tuntuuhan se oudolta kun perhevoorttissa on 1,0L ecoboost tai Jaguar XJ:ssä 2L kone.
Maailma näyttää menevän tuohon suuntaan eikä sille kai mitään voi......
M