FJDC

Yleinen Jaguar-keskustelu
den
Viestit: 36
Liittynyt: Pe Maalis 04, 2005 8:08 pm
Paikkakunta: Oulu

FJDC

Viesti Kirjoittaja den »

Moi.
Ihmetyttää tämä Jaguar kerhon "toiminta" tuntuu ettei homma oikein toimi niinkuin pitäisi.
viestit ei tavoita oikein ketään eikä mitään.
Itse muutin viime kesänä ja ilmoitin uuden osoitteen heti sähköpostilla kerholle mutta posti tuli vanhalla osoitteella. No soitin sihteerille ja ilmoitin uuden osoitteen ja hän lupasi että homma hanskassa... Tuli postia ja taas vanhalla osiotteella! Laitoin jälleen kerran uuden osoitteen nyt taas sähköpostilla mutta postiin ei vastata,lukeeko niitä kukaan...!
Taas tuli posti vanhalla osoitteella(kiitos postin pitkämielisyyden)
Siis on se kumma kun noin yksinkertainen asia ei toimi ja ollaan muka hienostuneen automerkin kerho!

Kahdessa toisessa merkkikerhossa olen mukana ja homma toimi SPn välityksellä ja viestiin vastattiin heti ystävällisesti ja seuraava posti oli jo oikein mutta ei Jaguar- kerhon, missä vika...
Avatar
sovereign12
Viestit: 74
Liittynyt: La Marras 20, 2004 11:09 pm
Paikkakunta: Kotka

Viesti Kirjoittaja sovereign12 »

kuulostaa tutulta... :(
omalta kohdaltani jäsenrekisterin tiedot pielessä ( lähinnä nuo kulkuneuvon tiedot) joita sittemmin s-postilla yritin korjailla, mutta eivät ole taitaneet korjaantua, kun vastausta ei ole kuulunut... olen ajatellut mennä vuosikokoukseen ihan mielenkiinnosta tutustumaan nykyiseen aktiiviporukkaan. olen kaikenkaikkiaan tyytyväinen kerhon juttuihin, koska vapaaehtoisia ei noihin hommiin kyllä helpolla löydy ja hyvä, että jotkut edes jaksavat yrittää.
xj12 -89
Koti porsaan routaan ajaa.
den
Viestit: 36
Liittynyt: Pe Maalis 04, 2005 8:08 pm
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja den »

Onhan se niin, että kerhotoiminnan pyöritys vaatii oman aikansa ja jää ymmärrettävästi tärkeämpien asioiden vuoksi kakkoseksi, mutta...
Kun leikkiin ryhtyy se pitää hoitaa.
Tiedän omakohtaisesti mitä se vaatii. Olen toiminut toisen merkkikerhon puheenjohtajana viisi vuotta ja toimittanut kerholehteä siinä sivussa seitsemän vuotta. Se ei ole helppo homma, tiedän...

Vapaaehtoisia on vaikea löytää ja tiedän kokemuksesta että lehden aikaansaaminen on kova urakka vaikka se ilmestyisi vain pari kertaa vuodessa.
Osaan antaa arvon niille jotka viitsivät uhrata aikaa tällaisen eteen.
En vain jaksa ymmärtää sitä, että muutamaa osoitetietoa ei saa muutettua niin millään, ei sen luulisi olevan ylivoimainen ponnistus...
Avatar
EskoS
Viestit: 91
Liittynyt: Ti Marras 22, 2005 4:54 pm
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja EskoS »

Ettepä ole ainoita joita homma ihmetyttää.

Liityin jäseneksi viime vuoden puolella ja maksoin jäsenmaksut ym. kuten oli nettisivuilla opastettu. Sen koommin ei ole tullut minkään näköistä yhteydenottoa, ei jäsenlehteä, ei jäsenkorttia tms.

Olen useampaan kertaan kysellyt sähköpostitse FJDC:n nettisivujen kautta, että jokos kohta alkaisi jotain tapahtua, mutta ei. Ei ainuttakaan vastausta kyselyihin.

Aika turhalta vaikuttava "kerho", jos muuta muistoa ei jää kouraan kuin pankkisiirtokuitti....

Harmittava homma, etenkin kun täällä Kissakulmalla tuntuu olevan aktiivisia asianharrastajia.
t. Esko S-Type

Jaguar XF 4.2 V8 Premium Luxury 2008
Ex: Jaguar S-Type 4.2 V8 Executive 2003
Ex: Jaguar S-Type 3.0 V6 Executive 2000
Avatar
stefanantinaho
Viestit: 793
Liittynyt: Pe Joulu 24, 2004 6:40 pm
Paikkakunta: Parainen
Viesti:

Viesti Kirjoittaja stefanantinaho »

En varmasti ole paras vastaamaan, mutta tuoreena hallituksen jäsenenä katson kuitenkin tarpeelliseksi yrittää:

Mailitse yhteydenpito kerhoon on valitettavasti takkuillut, mutta puhelinyhteys on yleensä turvallinen ja varma keino. Sabina Berg on varsin hyvä yhteyshenkilö jäsenasioissa - kerhon sihteeri. Jäsenkirjeen postitus viipyy jonkinverran syystä, että se lähtee vasta kun jäsenmaksut ovat kirjautuneet. Tämä viive on tiedossa, ja siihen yritetään keksiä ratkaisu. Kuukausia se ei kuitenkaan kestä, joten suosittelen siinä tapauksessa yhteydenottoa, Sabinaan, tai vaikkapa minulle (yksitysiviestiin tai mailiin tiedot niin yritän mahdollisimman nopeasti auttaa hoitaman asia kuntoon).

Kerho todellakin haluaa olla muuta kuin jäsenmaksun rahastaja - toimintaa on kevätajosta, luonasretkistä sun muista lähtien aikalailla mukavasti - ja ideoita otetaan mielihyvin vastaan!

Aluetoimintaa on täällä Turussa, sekä Tampereella, ja ilmeisesti ainakin Kotkan seutu on kehittämässä jotain vastaavaa. Tämän kuten muidenkin kerhojen toiminta ja aktiviteetti on kuitenkin paljolti kiinni jäsenistön halukkuudesta osallistua, joten mukaan rientoihin kuuluu kutsu!

Mallivastaavatoiminta on niinikään tärkeä apu monissa tapauksissa - auton hankinnasta ja valinnasta lähtien. Niinpä on toivottavaa että uusi jäsen muodostaa yhteyden myös mallivastaavaan - saattaa kannattaa ihan käytännössäkin!
Stefan

Jaguar XJ6 3.0 V6 BRG/Ivory
Volvo V70 2.0D
MG ZT-T
ex: Jaguar X-type 2.0D Estate, Volvo V50 1.6D, XJS V12HE, Daimler Six, DD6, 4.0 S, 4.0 Sovereign, XJR 4.0 SC man, DD6 LWB, Jaguar XJ8 3.2 S...
majestic
Viestit: 13
Liittynyt: To Tammi 19, 2006 10:43 pm
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja majestic »

Tervehdys. Törmäsin samaan ongelmaan minäkin viime joulukuussa. Lähettelin e-maileja ja mitään ei tapahtunut. Soitin viimein Sabina Bergille ja sitten asia hoitui. Tuo Stefanin mainitsema mallivastaava-asia on kyllä hieno juttu. Itse olen saanut apua ja tietoa. Kävin myös ensi kertaa täällä Turun alueen klubi-illassa ja kivaa oli.
Pakko on myös mainostaa.. Tervetuloa sankoin joukoin Jaguar XJ40 jubileetapaamiseen toukokuussa Naantaliin. Muillakin kissoilla ajavat. Terveisin Olli XJ40 Majestic -94
Avatar
kari tt
Viestit: 240
Liittynyt: Ma Marras 29, 2004 11:55 am
Paikkakunta: Hamari
Viesti:

Viesti Kirjoittaja kari tt »

Jo vuosia, vuosia FJDC on ollut yhdistys, jolla on harvoin ilmestyvä (mutta komea) kerholehti, muutama kokouskutsukirje, jäsenmaksulomake, eikä muuta kotiin saapuvaa.

Sitä vastoin yhdistyksen omia tapaamisia, ajoretkiä sekä tutustumistilaisuuksia sekä yhteisiä "häppeninkejä" muiden merkkikerhojen kanssa on vuosittain melko paljon - jos niissä käy, näkee, että yhdistys elää sittenkin! Jos kaikissa käy, siinä on jo ajelemista, varsinkin, jos asuu kauempana rintamailta.

Aikoinaan - yhdistys oli silloin vielä nuori - olin mukana ja myös vetovastuussa. Silloin pyrin (parempi sanoa: pyrimme hallituksessa) muistamaan myös niitä, joilla esimerkiksi matkojen vuoksi ei ollut tilaisuutta vierailla kaikissa kissanristijäisissä (kissakerho!!) ja siksi kiertokirjeitä meni postiin usein ja niissä oli paljon sivuja ja lukemista. Kiertokirje oli lehteä nopeampi toimittaa, siksi niitä syntyikin kerkeästi.

Ajat kuitenkin muuttuvat ja netti on mullistanut maailmaa paljon - nämä Kissakulman palstat ovat oikeastaan juuri samaa vilkasta jaguaristien kommunikointia, kuin kiertokirjeemme 80-luvulla, nyt vain palsta on nopea ja hyvin interaktiivinen. Tämän päivän tilanteessa on toivottavaa, että FJDC:n hallitus on näillä jo valmiilla palstoilla mukana kirjoittelemisessa ja on aktiivinen uusien aiheiden ja vastausten laatijana. Yhdistyksellä on kyllä aiheita ja mm. ulkolaisten veljesklubien sekä maahantuojan välittämiä tiedonmurusia, joita me kaikki haluamme kuulla.

Kaikki vain kantakoot kortensa kekoon yhteisen harrastuksemme parissa!
kari tt
den
Viestit: 36
Liittynyt: Pe Maalis 04, 2005 8:08 pm
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja den »

Jep, kerholehti on laadukas kaikinpuolin, siitä suuri kiitos.(vielä kun se löytää vanhalla osoitteella...)
Myös tapahtumia on yllinkyllin.
Tuntuu siksi vain niin oudolta että jos kerholla on SP niin miksi se on vain näennäisesti.
Soitin kyllä Sabina Bergille osoitteesta ja tuntui että nyt on kunnossa mutta eipä tullut posti uudella osoitteella siltikään.

Laitoin myös taannoin osto-ilmoituksen kerhon sivuille mutta eipä sekään sinne koskaan ilmestynyt, samat vanhat ilmoitukset siellä notkuu kuusta toiseen...

Tämä aktiivisuus pitäisi näkyä joka osa-alueella, eteenkin netissä näin nykypäivänä, se kun on se, jota lähes päivittäin selaillaan.
Kopi
Viestit: 1968
Liittynyt: Ma Marras 29, 2004 11:25 am
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

FJDC

Viesti Kirjoittaja Kopi »

Joo, samat kokemukset kuin muillakin, liittymisen ja osto-/myyntipalstan osalta.

Silloin kun tämä foorumi perustettiin, oli aiheesta kovastikin kirjoittelua ja jopa vapaa-ehtoisia asiantilan parantajia ilmoittautui (ja taisipa päästä hallitukseen asti?), mutta mitään ei tapahtunut. Tai no ehkä aktiivisempaa aluetoimintaa, mutta mitään parannusta webbisivuille ei tullut eikä näköjään yhteyksiinkään (en ole itse enää yrittänyt).

Kerho on varmaan ihan kiva etelärannikon harrastajille, mutta täällä Keski-Suomessa (Oulu) ei jäsenmaksulla saa muuta kuin lehden ja vaikka se toki tulee läpi luettua, niin ei se nyt mitenkään must minulle ole, joten taidanpa tänä vuonna miettiä jos samalla rahalla tilaisi jonkun ulkomaisen Jagge-lehden. En mitenkään toki halua kritisoida lehteä, harrastajavoimin tehtynä ihan ok.

Kesällä kyselin kerhon vastaavalta aluetoiminnan tuesta, vastausta ei tullut. Tosin kysyin sähköpostilla, ehkäpä vika siinä... tai sitten että sitä tukea ei ole. Yritin omin voiminkin paikallistoimintaa käynnistää, mutta eipä oikein ottanut tulta. Ehkä jos kerho tukisi hommaa alussa, alkukankeudet olisi helpompi voittaa. Esim tulemalla esittely/jäsenhankintaretkelle uudelle paikkakunnalle. Jos aluetoiminnassa kaikki jää vetäjän vastuulle, niin mihin siinä sitä kerhoa enää tarvitaan? Samahan se on sitten perustaa oma kerho, niinkuin jotkut ovat tehneetkin...

En halua mitenkää täysin mollata kerhoa, näyttää että eteläsuomalainen saa kyllä rahoilleen vastinetta, ainakin jos ei kaipaa mitään webbisivuilta eikä muuta koskaan. Ehkä kerhon nimeksi sopisi paremmin SFJDC... :)

Köpi
1961 Mk2 3.8L MOD      ex: 2000 XJ8 3.2L Executive
Kuva
https://kulusjarvi.eu/jagmk2.htm
Avatar
stefanantinaho
Viestit: 793
Liittynyt: Pe Joulu 24, 2004 6:40 pm
Paikkakunta: Parainen
Viesti:

Viesti Kirjoittaja stefanantinaho »

Toki tuo Helsinki on hieman perifeerinen paikka - niin Turusta kuin varmaan Oulustakin, mutta aluetoimita on todellakin asia jota kerho pitää arvossa, itse huomaan sen täällä Turussa päin toimiessani. Vaikka täällä toimitaankin kovasti oma-aloitteisesti, niin kyllä kerholta tarvittaessa ja pyydettäessä on saanut tukea. Vuosikokouksella näytti siltä että ainakin itäisellä rannikolla olisi jotain orastamassa, joten miksei Ouluunkin!

Yhteydeotot on asia johon moni on ottanut kantaa - ja useimmiten - syystä - negatiivisin etumerkein. Webbisivusto on onneton, ja maili tulossa. Mutta: uusi nettisivusto on ilmeiesti kutakuinkin valmis, ja sen mukaan myös sähköisen yhteydenpidon paranemista on luvassa. Joten: ei tämä nyt niin tavattoman onnettomalta näytä - varsinkaan tulevaisuus...

Oulu on kaukana, eikä varmassti kovin helposti ja usein täältäpäin tulisi lähdettyä aluerientoihin, mutta varmasti joku ja jonkun kerran etelästäkin innostuisi lähtemään - onhan siellä kiinnostavia autoja enemmänkin joita olisi hauskaa päästä oikein omin silmin näkemään!

Kerhon klubimestari Janne Mikkola olisi varmasti hyvä yhteyslinkki - tai kuka tahansa hallituksesta! Mutta toistaiseksi puhelin saattaa olla varmin yhteyskeino - minulla 046-8102818.
Stefan

Jaguar XJ6 3.0 V6 BRG/Ivory
Volvo V70 2.0D
MG ZT-T
ex: Jaguar X-type 2.0D Estate, Volvo V50 1.6D, XJS V12HE, Daimler Six, DD6, 4.0 S, 4.0 Sovereign, XJR 4.0 SC man, DD6 LWB, Jaguar XJ8 3.2 S...
Avatar
jakuvaari
Viestit: 2062
Liittynyt: Ma Marras 29, 2004 5:00 pm
Paikkakunta: Helsinki

Re: FJDC

Viesti Kirjoittaja jakuvaari »

Terve,

Älkkää ihmeessä käyttäkö sitä "fjdc@kolumbus.fi" osoitetta, sitä ei välillä ole voinut lukea monestakaan syystä, ja lisäksi se ei ole sen jälkeen kun Harri jäi pois hallituksesta ollut virallisesti kenenkään tontilla. Käyttäkää mielummin hallituksen jäsenille niiden omia sähköpostiosoitteita, ja muistakaa, etteivät kaikki ihmiset lue sähköpostia joka päivä, jotkut ovat joskus esim. viikon lomalla (minä harvemmin, mutta joskus kuitenkin).

Viime kevään vuosikokouksesta alkaen on sekä kerhon kotisivut pantu remonttiin ja aluetoimintaa on tuettu aina kuin mahdollista. Ainakin minä viime keväänä ehdotin Oulun touhuista kuvien ja jutun laittamista lehteen... Kirjoittakaa ja lähettäkää niin varmasti julkaistaan! Nyt mieluiten ennen 15.4.2006.

FJDC on saanut rekisteröityä vapautuneen fjdc.fi domainnimen ja teknisesti uusi sivusto on valmis, mutta grafiikkaa ja sisältöä puuttuu, ehkä täältä löytyy siihen lisäapuja, eli web-taitoisia ihmisiä joilla on kivoja Jaguar-kuvia. Sinne voi jokainen FJDC jäsen laittaa kuvia kunhan sivusto saadaan virallisesti avattua. http://www.fjdc.fi

Siihen asti päätoimittajalle voi laittaa suoraan netti-ilmoitukset ja tietenkin kaiken, minkä haluaa lehteen.

Liittymisasia on pankkien törkeän rahastuksen takia vielä hankala asia. Emme toteuta webistä suoraa pankkiyhteyttä ja varmennusta, liian kallista. Aikanaan oli tapana lähettää kaikille kiinnostuneille starttipaketti. Siitä luovuttiin kun joskus oli liittymisprosentti sittenkin alle 50%. Eli ensin maksu ja sitten kun yhteystiedot ja tiliote kohtaavat, tulee lehti yms. postia. Sihteerille suoraan jäsenasiat, esim. nuo osoitteet yms. muutokset, autotiedot mallivastaaville suoraan, kiitos!

Kissamaista kevättä!

-JAG-66-

den kirjoitti:Moi.
Ihmetyttää tämä Jaguar kerhon "toiminta" tuntuu ettei homma oikein toimi niinkuin pitäisi.
viestit ei tavoita oikein ketään eikä mitään.
Itse muutin viime kesänä ja ilmoitin uuden osoitteen heti sähköpostilla kerholle mutta posti tuli vanhalla osoitteella. No soitin sihteerille ja ilmoitin uuden osoitteen ja hän lupasi että homma hanskassa... Tuli postia ja taas vanhalla osiotteella! Laitoin jälleen kerran uuden osoitteen nyt taas sähköpostilla mutta postiin ei vastata,lukeeko niitä kukaan...!
Taas tuli posti vanhalla osoitteella(kiitos postin pitkämielisyyden)
Siis on se kumma kun noin yksinkertainen asia ei toimi ja ollaan muka hienostuneen automerkin kerho!

Kahdessa toisessa merkkikerhossa olen mukana ja homma toimi SPn välityksellä ja viestiin vastattiin heti ystävällisesti ja seuraava posti oli jo oikein mutta ei Jaguar- kerhon, missä vika...
75 XJ6C 4.2L MOD * '72 E-Type 5.3L OTS * '50 MKV 3.5L DHC * '98 XJ8 3.2L Executive (ex) * '66 E-Type 4.2L 2+2 (ex)
____65.500km__________50.000km___________8.800km____________104.000km_______________67.000km_________
den
Viestit: 36
Liittynyt: Pe Maalis 04, 2005 8:08 pm
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja den »

Olis kiva juttu jos nämä nettiyhteydet saadaan toimimaan kerhossa.

Sitten tämä alue toiminta...
kopi teki viime kesänä aloitetta siihen suuntaan ja olin itse silloin automuseolla paikalla, kuten muutamat muutkin asiasta kiinnostuneet.
Tätä kannattaa yhä pitää yllä, koska alku varmasti takertelee aina.
Uskon silti kun aktiiviporukka täällä tutustuu paremmin toisiinsa alkaa homma pyörimään, ei luovuteta vaan jatketaan tästä.
Kun tämä saa sopivaa julkisuutta, uskon että kiinnostusta löytyy...
Oulu kaukana...? Siis tämä ei ole kaukana, joku Helsinki on... :wink:
den
Viestit: 36
Liittynyt: Pe Maalis 04, 2005 8:08 pm
Paikkakunta: Oulu

Re: FJDC

Viesti Kirjoittaja den »

Sihteerille suoraan jäsenasiat, esim. nuo osoitteet yms. muutokset, autotiedot mallivastaaville suoraan, kiitos!


Hymm...
Näinhän on toimittu, mutta kun osoite ei muutu sitten millään!!
Avatar
jakuvaari
Viestit: 2062
Liittynyt: Ma Marras 29, 2004 5:00 pm
Paikkakunta: Helsinki

Aluetoiminta ja yhteystiedot

Viesti Kirjoittaja jakuvaari »

Terve,

Juu, hienolta on näyttänyt täältä kaukaa katsoen, kerhon tuki tarkoittaisi lähinnä tiedottamista, eli voidaan laittaa nettin, tai voitte itse laittaa kun annetaan jollekulle valtuudet, lehdessä julkaistaan lähestulkoon mitä ikinä haluatte ja muutenkin voidaan yrittää auttaa tavoittamaan ko. seudun jaguaristeja.

Noissa jäsenasioissa en tiedä mikä sitten taas mättää, sihteeri on ollut mukana touhussa kohta vuoden ja voi olla, että alussa on jäsenrekisterin ylläpito takkuillut, mutta käsittääkseni pitäisi olla nyt kunnossa. Oletko saanut sihteeriltä jonkinlaisen vastauksen viestiisi? (eli onko se mennyt "perille"? :)

-JAG-66-
den kirjoitti:Olis kiva juttu jos nämä nettiyhteydet saadaan toimimaan kerhossa.

Sitten tämä alue toiminta...
kopi teki viime kesänä aloitetta siihen suuntaan ja olin itse silloin automuseolla paikalla, kuten muutamat muutkin asiasta kiinnostuneet.
Tätä kannattaa yhä pitää yllä, koska alku varmasti takertelee aina.
Uskon silti kun aktiiviporukka täällä tutustuu paremmin toisiinsa alkaa homma pyörimään, ei luovuteta vaan jatketaan tästä.
Kun tämä saa sopivaa julkisuutta, uskon että kiinnostusta löytyy...
Oulu kaukana...? Siis tämä ei ole kaukana, joku Helsinki on... :wink:
75 XJ6C 4.2L MOD * '72 E-Type 5.3L OTS * '50 MKV 3.5L DHC * '98 XJ8 3.2L Executive (ex) * '66 E-Type 4.2L 2+2 (ex)
____65.500km__________50.000km___________8.800km____________104.000km_______________67.000km_________
Avatar
jakuvaari
Viestit: 2062
Liittynyt: Ma Marras 29, 2004 5:00 pm
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja jakuvaari »

den kirjoitti:
Laitoin myös taannoin osto-ilmoituksen kerhon sivuille mutta eipä sekään sinne koskaan ilmestynyt, samat vanhat ilmoitukset siellä notkuu kuusta toiseen...

Tämä aktiivisuus pitäisi näkyä joka osa-alueella, eteenkin netissä näin nykypäivänä, se kun on se, jota lähes päivittäin selaillaan.
En ole nähnyt mitään tuommoista, minneköhän on mennyt? Kaikki, mitkä mulle tulee on nettiin laitettu, ja jos joku ilmoittaa, että on myyty tms. niin pois otetaan. Uudella sivustolla voi jäsen itse laittaa ilmoituksen, nythän se on mennyt näin: 1. sivuston tieto menee palveluntarjoajan antamaan osoitteeseen fjdc@kolumbus.fi. Jos se sieltä noin 200 roskapostin joukosta Elisan Kolumbus oikein osaa hoitaa, saa edellinen tai nykyinen sihteeri sen sähköpostilla. 3. Jompi kumpi näistä sitten laittaa sen allekirjoittaneelle. 4. Allekirjoittanut laittaa silloin kun töissä on ylimääräistä aikaa ja se yksi kone meillä, jossa on webbisivujen tekemiseen sopivat ohjelmat asennettuina on vapaana, sen tiedon sivuille laitan ja jos kerkeän niin avaan mahdollisesti mukana olleen kuvan kuvankäsittelyohjelmaan, rajaan ja skaalaan sen webbisivulle sopivaksi ,tallennan tiettyyn paikkaan ja kas: ilmoitus on netissä.
Ottakaa huomioon, että ne on tehty yli 10 vuotta sitten. Remontti on paikallaan...

Idea olisi, että ilmoituksen voi laittaa sinne itse ja sitä voi myös itse muokata sen voi itse poistaa jos se on tarpeeton ja jos se loukkaa yleistä turvallisuutta tms. lakia sen voi sieltä jokin vastuuhenkilö myös poistaa. Kunhan vielä etusivun grafiikka on kelvollisella mallilla, voidaan ko. sivut ottaa vaikka heti käyttöön. Jos joku haluaa tehdä grafiikkaa, käykää katsomassa http://www.fjdc.fi ja tehkää parempi myös vanhat autot, Jaguar-historian maailmalla ja koti-Suomessa huomioonottava komea grafiikka, niin kunnianosoituksia ja jonkinlainen palkinto tulee!

Kerho on yrittänyt saada mukaan ilmoituksilla ja puskaradiolla nettitaitoisia ihmisiä ainakin sen seitsemän vuotta kun olen päätoimittajana ollut, ei ole kukaan suostunut. Vaikka homma voi olla aika kivaa ja kiitollistakin, pääseepähän tekemään jotakin näyttävää!

-JAG-66- :D
75 XJ6C 4.2L MOD * '72 E-Type 5.3L OTS * '50 MKV 3.5L DHC * '98 XJ8 3.2L Executive (ex) * '66 E-Type 4.2L 2+2 (ex)
____65.500km__________50.000km___________8.800km____________104.000km_______________67.000km_________
den
Viestit: 36
Liittynyt: Pe Maalis 04, 2005 8:08 pm
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja den »

Vastauksen viestiin...
Kai minä nyt suomea ymmärrän kun puhelimessa hänen kanssa juttelin!(kerhon sihteerin)
Eli osoitetta on yritetty vaihtaa kahdesti sähköpostilla ja kahdesti puhelimitse.

Ostoilmoituksen jätin ohjeiden mukaan.
Kahden vuoden aikana ne on vaihtuneet kai kerran, sitkeästi ne samat autot ym siellä vain oli häärimpsuineen...

Se nyt vain on tökkinyt pahemman kerran eikä sitä voi millään puolustela, homma kun ei ole toiminut niinkuin pitäisi niin ei ole. Jos juku elisa sen suodattaa ties minne niin silloin vika on siellä eikä homma edelleenkään toimi kuten pitäisi.
Avatar
jakuvaari
Viestit: 2062
Liittynyt: Ma Marras 29, 2004 5:00 pm
Paikkakunta: Helsinki

Jankuti-jankuti

Viesti Kirjoittaja jakuvaari »

den kirjoitti:Vastauksen viestiin...
Kai minä nyt suomea ymmärrän kun puhelimessa hänen kanssa juttelin!(kerhon sihteerin)
Eli osoitetta on yritetty vaihtaa kahdesti sähköpostilla ja kahdesti puhelimitse.

Ostoilmoituksen jätin ohjeiden mukaan.
Kahden vuoden aikana ne on vaihtuneet kai kerran, sitkeästi ne samat autot ym siellä vain oli häärimpsuineen...

Se nyt vain on tökkinyt pahemman kerran eikä sitä voi millään puolustela, homma kun ei ole toiminut niinkuin pitäisi niin ei ole. Jos juku elisa sen suodattaa ties minne niin silloin vika on siellä eikä homma edelleenkään toimi kuten pitäisi.
Hoh-hoijaa, tämä nyt on taas täysin asiatonta panettelua. Ei kai ne ole samat ilmoitukset kun olen niitä jatkuvasti vaihtanut. Noin kahden viikon välein. Jos joku ei ilmoita autot tai varaosat myytyään että ilmoituksen voi poistaa, niin sitten ne on poistetu ensin kolmen kuukauden ja myöhemmin kuuden kuukauden kuluttua. (kun siitäkin tuli valituksia, ettei autoa oltu vielä myyty, kun ei ollut sesonki jne.) Ostoilmoituksen ohje on tosiaan tuohon osoitteeseen, kerholla ei valitettavasti (vielä) ole muuta paremmin toimivaa osoitetta. Käytä lehdessä olevaa osoitetta niin ilmoitus tulee sekä lehteen, että nettiin.

En edes tiedä mistä ihmeen häärimpsuista puhut, mutta jos käyt sivuilla niin näet, että tuorein ilmoitus on laitettu 9.1.2006 ja vanhin 2.9.2005, yhdenkään näistä ilmoituksista ei ole ilmoitettu millään tavalla vanhentuneen...

Yhtään ostoilmoitusta en ole ainakaan puoleen vuoteen saanut.

Viimeksi olen päivittänyt sivuja 22.3.2006 ja luopuisin ko. velvollisuudesta todella mielelläni, jos vain joku ottaisi sen tehtäväkseen!
En sitä koskaan halunnut, mutta kukaan muukaan ei tuota ole ainakaan neljään vuoteen suostunut hoitamaan. Lehdessä on ihan tarpeeksi tekemistä, nytkin kevään lehti pitäisi saada tehtyä, mutta paljon ei ole apua kuulunut tai näkynyt, voisin tietysti laittaa sinne muutaman sivun näitä marmatuksia. Tulin juuri töistä kello 23:30 kotiin syömään ja autoakin pitäisi joskus laittaa.

Joka tapauksessa sivut on jo kohta vuoden olleet tarkoituksena uusia kokonaan ja urakka on melkein valmis, samoin koko kerhon sähköpostisysteemi. Apuakin siihen on pyydetty mutta paria vapaaehtoista lukuunottamatta (kiitos teille!) ei olla täälläkään oltu valmiita muuta tekemään kuin haukkumaan.

Niin miksi tekisi itse jotakin, kun on niin mukavaa vain valittaa ja haukkua muita? Siinäpä se. Laitan tämän myös sihteerille, mutta kun en asiasta muuta tiedä kuin että joku Oulusta on soittanut ja lähettänyt sähköpostia osoitteenmuutoksesta, mutta se ei ole mennyt jäsenrekisteriin. Toivottavasti hän jostain ne loput tiedot saa. En aio häntä kuitenkaan siitä edes moittia, ihmisiä täällä etelässäkin kaikki ovat. Jos ei ole ollut mihin kirjoittaa kun on vastannut kännykkäänsä ja se sähköposti ei ole ikinä löytänyt perille, niin ei ole varmaan paljoa ollut tehtävissä. 600 jäsenestä kuitenkin yli 590 osoite on oikein. Juu, kyllä sitä voi parantaa, mutta alan ymmärtää miksei tämänlainen "keskustelu" taida jaksaa kiinnostaa muita vastuuhenkilöitä kuin itseäni. Enpä minäkään tätä kauaa jaksa...

Jos eivät ystävälliset vastaukset kelpaa, voin olla niitä myös kirjoittamatta niin voitte sitten rypeä täällä ihan rauhassa!

Ja mitä jos käyttäisitte palautteeseen ja kerhosta keskusteluun tuota aiheeseen tarkoitettua FJDC-aluetta täällä Kissakulmassa? Niin ei tarttisi kaiken kansan kärsiä näistä jankutuksista! Hyvää yötä!

-JAG-66-
75 XJ6C 4.2L MOD * '72 E-Type 5.3L OTS * '50 MKV 3.5L DHC * '98 XJ8 3.2L Executive (ex) * '66 E-Type 4.2L 2+2 (ex)
____65.500km__________50.000km___________8.800km____________104.000km_______________67.000km_________
Avatar
EskoS
Viestit: 91
Liittynyt: Ti Marras 22, 2005 4:54 pm
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja EskoS »

Kiitokset opastuksesta jaguvaari!

Otin Sabinaan yhteyttä suoraan hänen omalla sähköpostiosoitteellaan ja vastauskin tuli saman tien.

Nyt pitäisi jäsenasiat olla hoidossa!

Toivottavasti nuo netissä olevat yhteystiedot/sähköposti saadaan pian toimimaan ettei enää tule turhan takia viiveitä ja negatiivista palautetta.
t. Esko S-Type

Jaguar XF 4.2 V8 Premium Luxury 2008
Ex: Jaguar S-Type 4.2 V8 Executive 2003
Ex: Jaguar S-Type 3.0 V6 Executive 2000
Avatar
kari tt
Viestit: 240
Liittynyt: Ma Marras 29, 2004 11:55 am
Paikkakunta: Hamari
Viesti:

Viesti Kirjoittaja kari tt »

Ankeaa on keskustelu! Onpahan takavuosina oltu vetämässä useitakin yhdistyksiä ja myös jouduttu asumaan Oulussa. Kumpaakaan en enää kaipaa! Joskus sitä väsyy ja siinä mielessä ymmärrän jakuvaarin viimeisen kirjoituksen.

Nämä keskustelut , toden totta, pitäisi olla siellä FJDC:n laatikossa - siinä jakuvaari osui nappiin!
kari tt
MrNorton
Viestit: 302
Liittynyt: Su Tammi 16, 2005 8:09 pm
Paikkakunta: Forssa

Niinpä niin

Viesti Kirjoittaja MrNorton »

Kiittämättömyys on maailaman palkka ja mitä paremmin työsi teet sitä enemmin sitä saat tehdä...
On hienoa että edes joku jaksaa talkoilla hoitaa näitä asioita,itse kuulun ikävä kyllä siihen massaan joka ei juuri FJD kokouksissa käy,tuota Turun alueen kokouksia olen koittanut nyt kartuttaa mutta työ sanelee aika paljon ja työvuoroja ei voi taas sen takia vaihtaa.Mitä tässä kerhossa on tullut joku vuosi oltua niin kyllä se näyttää myös osalla muuta jäsenkuntaa olevan "perisyntinä"että ollaan aika passiivisia mutta jos oma asia ei juuri sillä hetkellä toimi kun itse haluaa niin "kissa"nostetaan pöydälle,no glastnostin aikaa ja koitetaan jaksaa-hyvää kevättä kaikille.
Avatar
Pete
Viestit: 8
Liittynyt: Su Tammi 02, 2005 11:28 am
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Pete »

Haloo Fjdc-läiset...

Aina on helppo valittaa, mutta ei näkynyt vuosikokuksessa herroja ja rouvia vaikuttamassa. Okei matka voi olla pitkä tai muita hyviä syitä, mutta silti!

Olen ollut jäsen vuodesta 92, hallituksessa vuodesta 95. Kun tulin klubiin meitä oli parisataa. Nyt jäsenmäärä on lähes 700. Yksi Suomen suurimmista merkkikerhoista. Missä mahtaa olla kaikki innokkaat puuhaihmiset? Sillä samat tyypit hoitaa samoja asioita vuodesta toiseen, kun ei kukaan muu halua.

Tämän sivuston pitäjä ehdotti vuosikokouksessa, että hallituksen jäsenet vaihtuisivat tietynajan välein. Hyvä ehdotus, mutta mistä saadaan uusia aktiivisia tekijöitä? "Olisi välillä kiva tulla valmiiseen pöytään."

Yhden klubitapahtuman järjestäminen vie uskomattoman paljon aikaa ja vaivaa. Nyt kun klubi täyttää kolmekymmentä vuotta juhla-ajojen järjestelyt on aloitettu 2005 tammikuussa. Samalla tulisi hoitaa muut tapahtumat, lehti, netti jne. Minulla ja monella muulla on myös työ, perhe ja muita harrastuksia.

Monet puhuvat useasti pääkaupunkikeskeisyydestä?
Jos tapahtuma järjestetään "Kehä III" ulkopuolella, niin täältä ne osallistujat sinne pääosin tulevat. Samat naamat vuodesta toiseen.
Me lähdemme miellellään täältä ruuhkasta pois. Toivottavasti moni Oululainen osallistuu Juhla-ajoon vai onko se liian pohjoisessa?


Tämä uusi nettisukupolvi näköjään istuskelee mielummin koneensa ääressä kuin tapaa toisia "Jaggeilun" merkeissä.
Itse en hekilökohtaisesti jaksa/viitsi uhrata aikaani näiden palstojen lukemiseen. Mielummin kampean itseni auton ratin taakse ja cruisaan tai käyn tapaamassa ystäviä.

Yritämme hoitaa kukin parhaan osaamisen ja taidon mukaan tätä klubia. Emme halua hallituksessa mielipahaa kellekään. Minulle voi aina lähettää postia ja kertoa huolensa, kehitys ehdotuksensa.

Tulkaa mukaan tapahtumiin sillä voitte myös vaikuttaa, järjestäkää omalla alueellanne tapahtumia, klubi-iltoja. Menkää tielle autojenne kanssa älkää istuko kotona monitorin edessä.

Pete FJDC:n puheenjohtaja

sorry mun luki häireä älkää välittäkö virheistä!
Avatar
jjj
Viestit: 382
Liittynyt: Ma Marras 15, 2004 8:45 pm
Paikkakunta: Hollola
Viesti:

Ei täällä kukaan ilokseen valita

Viesti Kirjoittaja jjj »

Hei Pete

Ja tervetuloa Kissakulmaan kirjoittajaksi!

Valitat ettei näkynyt herroja ja rouvia vaikuttamassa. Minun mielestäni kokouksessa oli kaikkien aikojen yleisöennätys joten väki on aktivoitumassa. Täällä Kissakulmassa käytävä keskustelu on siihen vaikuttanut positiivisesti, ei negatiivisesti.

Mielestäni puheenjohtajalle sopii hyvin tällainen nettikeskustelu pelkän yksinään kruisailun sijaan. Se on markkinointia pathaimmillaan!

Millä autolla muuten kruisailet?
Terveisin/Jyri
Mk1 3.6 -57
XJ12C 6.0 -75
XJ8 4.2 Sovereign -05
Avatar
Pete
Viestit: 8
Liittynyt: Su Tammi 02, 2005 11:28 am
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Pete »

Moro

En cruisaile yksin!

En myönnä etteikö tämä keskustelu tuo lisää potkua tähän hommaan.
Kuitenkin negatiivinen jankkaaminen pienistä asioista ON MUSTA IHAN TURHAA eikä kuulu näille palstoille. Ottakoot suoraan yhteyttä asioiden kuntoon saattamiseksi.

Ajan E-typeä vm62.

Pete
peejii
Viestit: 144
Liittynyt: La Helmi 04, 2006 5:38 pm
Paikkakunta: Hanko
Viesti:

Viesti Kirjoittaja peejii »

FJDC:tä koskevat kannanotot pyydetään kirjoittamaan ao. foorumiin, mutta ainakin mnulle tulee seuraava ilmoitus:

"Valitettavasti vain käyttäjät, joille on erikoisoikeuksia voivat lukea aiheita tässä foorumissa"

Tosin olen maksanut liittymis- ja jäsenmaksut vasta viime helmikuun puolessavälin ja käynyt vasta yhdessä vuosikokouksessa, joten ei liene sihteeri vielä huomioinut, että laittaisi jonkun jäsennumeron.
ex XJR -95 - jos haluat vapaastihengittävän, älä kokeile R:ää!
Avatar
ÄksJiiKasi
Viestit: 44
Liittynyt: Ma Marras 15, 2004 10:04 pm
Paikkakunta: Helsinki

Miksi maton alle piiloon?

Viesti Kirjoittaja ÄksJiiKasi »

En kyllä ymmärrä miksi asioista ei saa puhua kaikille näkyvästi? Tämä keskustelu palvelee varmasti kaikkia osapuolia näin, passiivisia jäseniä saadaan aktivoitua ja mahdolliset uudet jäsenet saavat oikean kuvan kerhon toiminnasta ja tarpeesta saada osallistuvia jäseniä.
Asioita piilotetellaan kommunistisissa maissa ja amerikan maalla, eiköhän tässä asiassa ole hyvä olla avoin?

BTW, tänään posti kantoi kutsun juhla-ajoon. Siitä aktiiveille 10+++, oli tyylikkäästi toteutettu ja varmasti järjestäjät ovat joutuneet tekemään sen eteen paljon työtä.

Tämä on oikea suunta, jaksakaa jatkaa samaan suuntaan niin syntyy hyvä kerho
Kari K
Ex Stype 4.0
Ex XJ8 Sovereing LWB
Ex 40 muuta kinneriä + prätkiä
XKR 4.0 Convertible
Jeep Wrangler Unlimited Sahara 3.6
Yamaha GTS
Kopi
Viestit: 1968
Liittynyt: Ma Marras 29, 2004 11:25 am
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Re: Miksi maton alle piiloon?

Viesti Kirjoittaja Kopi »

ÄksJiiKasi kirjoitti: BTW, tänään posti kantoi kutsun juhla-ajoon. Siitä aktiiveille 10+++, oli tyylikkäästi toteutettu ja varmasti järjestäjät ovat joutuneet tekemään sen eteen paljon työtä.
Joo, hieno oli kutsu ja ohjelma. Hieman jäi hämäräksi oliko se automaksu pakollinen osa retkeä vai korvaus junamatkoista.
Köpi
1961 Mk2 3.8L MOD      ex: 2000 XJ8 3.2L Executive
Kuva
https://kulusjarvi.eu/jagmk2.htm
Avatar
jjj
Viestit: 382
Liittynyt: Ma Marras 15, 2004 8:45 pm
Paikkakunta: Hollola
Viesti:

FJDC oikeudet

Viesti Kirjoittaja jjj »

Hei

FJDC tai HJK palstalle pääsevät vain jäsenet. Ilmoittakaa minulle jos kaipaatte oikeuksia. Peejiille ne on nyt lisätty.
Terveisin/Jyri
Mk1 3.6 -57
XJ12C 6.0 -75
XJ8 4.2 Sovereign -05
den
Viestit: 36
Liittynyt: Pe Maalis 04, 2005 8:08 pm
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja den »

Täytyy sanoa että kyllä hieman ihmetystä minulle aiheutti tässä keskustelussa monetkin seikat.

Ensinnäkin se, että porukka selvästi loukkaantuu asiasta joka mielestäni on täysin aiheesta kirjoitettu ja täysin totta eikä sillä ole tarkoitus loukata ketään, vaan herätellä porukkaa korjaamaan puutteet ja tämä oli selvästi tehokas keino, posti tuli nyt oikein...

Puheet siitä että tämä kuuluu "jäsenten välisiin" eikä tänne ihmetyttää myös, miksi? Jos on puutteita niistä pitää reilusti puhua. Epäilytti että lukeeko niitäkään kukaan kun kovin hitaasti sinne postia tulee...

Markkina palsta on näköjään nyt päivitetty ja lienee kunnossa.
Silloin kun ilmoitukseni laitoin ei se sinne koskaan tullut.
Sinällään hassua, että että tuolla kirjoiteltiin, että se pitää lähettää fjdn osoitteeseen, jonne sen laitoinkin, kuitenkin sama kirjoitti että älkää sinne postia laittako kun sitä ei ole voinut lukea monestakaan syystä!
Hymm... Miksihän ilmoitus ei tavoittanut, oiskohan syy siinä...

Kirjoitellaan että kiittämättömyys on palkka...ym. ym.
Tunnustin aktiivisesti kerhon eteen tekevien työn ja ylistän kerholehteä, samalla kirjoitin kuinka paljon kaikkien järjestely vaatii.

Yrittäkää ymmärtää kuinka turhauttavalta tuntuu saada yksinkertaista asiaa korjattua kun useasta yhteyden otosta huolimatta se ei korjaannu.

Asia poiki mielestäni kuitenkin enemmän hyvää kuin pahaa. Pohjoisen kiertoajon jonka kutsu oli taattua tavaraa, tyylikäs.
Vastaa Viestiin