Kissakuume päällä, puhukaa järkeä :)
Kissakuume päällä, puhukaa järkeä :)
No niin, nyt on paha tilanne päällä. Aloitin Jaguareilla ajamisen facelift XF:llä ja 2.2D 200 dieselillä. Siitä siirryin parin pompun kautta nykyiseen 2009 XF:ään V6 bensakoneella. Ja on erittäin miellyttävä kulkine.
Mutta nyt kutkuttaa siirtyä vielä ajassa taaksepäin: 2004 XJ samaisella V6 bensakoneella olisi kiikarissa. Houkuttaa vähän pehmeämpi kyyti ilmajousilla ja klassisempi Jaguar muotoilu.
Mitä olette mieltä, onko järkeä? Toimisiko käyttöautona tuollainen myös talvisin? Vai meneekö vain kesäisin ajettu auto nopeasti Suomessa pilalle? Entä huolto/ylläpitokulut vanhemmassa autossa? Peukku keskellä kämmentä eli täytyy antaa ammattilaisten hoitaa.
Tämmöiseen vaivaan haen nyt vertaistukea...
Mutta nyt kutkuttaa siirtyä vielä ajassa taaksepäin: 2004 XJ samaisella V6 bensakoneella olisi kiikarissa. Houkuttaa vähän pehmeämpi kyyti ilmajousilla ja klassisempi Jaguar muotoilu.
Mitä olette mieltä, onko järkeä? Toimisiko käyttöautona tuollainen myös talvisin? Vai meneekö vain kesäisin ajettu auto nopeasti Suomessa pilalle? Entä huolto/ylläpitokulut vanhemmassa autossa? Peukku keskellä kämmentä eli täytyy antaa ammattilaisten hoitaa.
Tämmöiseen vaivaan haen nyt vertaistukea...
Jaguar XK8 4.0 V8 '97
Ex-Jaguar XF 3.0 V6 Premium Luxury Azure Blue|Ivory|Dark Oak|Oyster
Ex-Jaguar XF 3.0 V6 Premium Luxury Azure Blue|Ivory|Dark Oak|Oyster
Re: Kissakuume päällä, puhukaa järkeä :)
Terve,
Ei hyvää virettä pidä järjellä pilata!
Mutta vakavasti: hyviä pelejä ovat. Mahtava kyyti, hyvin tilaa perheelle ja tavaroillekin.
Meillä oli 11 vuotta vm. 1998 XJ8 semi-käyttiksenä, vajaat 10tkm keskimäärin vuodessa, hienosti pelasi aina talvellakin. Toki suolattuja teitä kannattaa välttää ja ruoste-/korroosiosuojaus on ehdottoman suositeltavaa.
En ole 100% varma mutta uskoisin V6:n olevan Fordin koneeseen perustuva, kaikki AJV-8:t ovat ainakin mahtavia koneita, 3.2, 4.0, 3.5, 4.2 ja 5.0 vapareina ja nuo kolme isointa löytyy toki myös kompressorin kera. Ahdetut on joillekin pakkomielle, itse tykkään vapareista, todennäköisesti pitkäikäisempiä ja aivan riittävän tehokkaita.
-Jakuvaari
Ei hyvää virettä pidä järjellä pilata!
Mutta vakavasti: hyviä pelejä ovat. Mahtava kyyti, hyvin tilaa perheelle ja tavaroillekin.
Meillä oli 11 vuotta vm. 1998 XJ8 semi-käyttiksenä, vajaat 10tkm keskimäärin vuodessa, hienosti pelasi aina talvellakin. Toki suolattuja teitä kannattaa välttää ja ruoste-/korroosiosuojaus on ehdottoman suositeltavaa.
En ole 100% varma mutta uskoisin V6:n olevan Fordin koneeseen perustuva, kaikki AJV-8:t ovat ainakin mahtavia koneita, 3.2, 4.0, 3.5, 4.2 ja 5.0 vapareina ja nuo kolme isointa löytyy toki myös kompressorin kera. Ahdetut on joillekin pakkomielle, itse tykkään vapareista, todennäköisesti pitkäikäisempiä ja aivan riittävän tehokkaita.
-Jakuvaari
75 XJ6C 4.2L MOD * '72 E-Type 5.3L OTS * '50 MKV 3.5L DHC * '98 XJ8 3.2L Executive (ex) * '66 E-Type 4.2L 2+2 (ex)
____65.500km__________50.000km___________8.800km____________104.000km_______________67.000km_________
____65.500km__________50.000km___________8.800km____________104.000km_______________67.000km_________
- kissaeläin
- Viestit: 4838
- Liittynyt: Su Tammi 22, 2012 9:06 pm
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Kissakuume päällä, puhukaa järkeä :)
Morjens,
Valitettavasti tuohon kuumeiluun tepsii vain yksi lääke: Osta auto !!!
Tuen päätöstäsi vilpittömästi.
Valitettavasti tuohon kuumeiluun tepsii vain yksi lääke: Osta auto !!!
Tuen päätöstäsi vilpittömästi.
S Type R (2002) -Black Edition-
Re: Kissakuume päällä, puhukaa järkeä :)
Ilmajousitettu viimeisen mallin vanha XJ on pirun upea auto. Ei ollenkaan järjetön harrastepeli. Ja täysin ajaton muotoilu. Hyvä valinta.
X-Type 2.5 AWD Topaz Gold
Re: Kissakuume päällä, puhukaa järkeä :)
Uudempi kutonen (aj126) perustuu aj-v8:iin vanhempi foordin v6:een.
Vaimolla S-type 3.0V6
XJR-6
Honda CB 1300F Super Four
EX:ät
Ford Sierra -83 1.6GL "museopeli" (luovutettu parempaan kotiin)
X-type 2.0D siirtyi suvussa eteenpäin
Honda CB SevenFifty
Mondeo GT V6 aut. farkku
Mondeo 1.8GLX RIP
XJR-6
Honda CB 1300F Super Four
EX:ät
Ford Sierra -83 1.6GL "museopeli" (luovutettu parempaan kotiin)
X-type 2.0D siirtyi suvussa eteenpäin
Honda CB SevenFifty
Mondeo GT V6 aut. farkku
Mondeo 1.8GLX RIP
Re: Kissakuume päällä, puhukaa järkeä :)
Minun on vaikea ymmärtää suuntaa uudesta vanhaan......
Ongelmia tulee mutta kun sen tiedostaa ja hyväksyy niin miksei!
Ongelmia tulee mutta kun sen tiedostaa ja hyväksyy niin miksei!
Re: Kissakuume päällä, puhukaa järkeä :)
Voi, voi. Kävin koeajamassa ja hieno auto. Ja todella hienosti kulkee. Ei ollenkaan niin kova kuin XF, vaan pehmeä, mutta silti vakaa kulku myös kovemmassa vauhdissa.
Voi sentään. Ongelma on ettei perheen naisväki, vaimo ja tyttäret, ymmärtäneet yhtään siirtymää modernista klassisempaa suuntaan. Jaa-a, täytyy laittaa kaikki suostuttelutaidot peliin.
XF X250 on hieno auto, ja siinä on oma aivan erikoinen viehätyksensä. Eikä vähiten modernin muotoilunsa vuoksi. Mutta XJ X350, se on ilmajousineen ihan eri tason kulkuväline.
Voi sentään. Ongelma on ettei perheen naisväki, vaimo ja tyttäret, ymmärtäneet yhtään siirtymää modernista klassisempaa suuntaan. Jaa-a, täytyy laittaa kaikki suostuttelutaidot peliin.
XF X250 on hieno auto, ja siinä on oma aivan erikoinen viehätyksensä. Eikä vähiten modernin muotoilunsa vuoksi. Mutta XJ X350, se on ilmajousineen ihan eri tason kulkuväline.
Jaguar XK8 4.0 V8 '97
Ex-Jaguar XF 3.0 V6 Premium Luxury Azure Blue|Ivory|Dark Oak|Oyster
Ex-Jaguar XF 3.0 V6 Premium Luxury Azure Blue|Ivory|Dark Oak|Oyster
Re: Kissakuume päällä, puhukaa järkeä :)
Totta. XJ on S-sarjan Mersun verrokki. Ässä kai nyt on jopa ei-Mersudiggareiden mielestä se mittatikku, mihin edustusautoja verrataan. XJ:n ominaisuudet aika paljon samat, ilmajousitusta myöten.
Ero on vain siinä, että Ässiä näkee koko ajan. Mutta kun näkee X350:n, niin pää kääntyy aina.
Tällainen oli joskus itselläni ajossa ja auto herätti valtavasti huomiota, vaikka oli vanha (2003).
Ero on vain siinä, että Ässiä näkee koko ajan. Mutta kun näkee X350:n, niin pää kääntyy aina.
Tällainen oli joskus itselläni ajossa ja auto herätti valtavasti huomiota, vaikka oli vanha (2003).
X-Type 2.5 AWD Topaz Gold