Huoltorampit

Yleinen Jaguar-keskustelu
Kissasta kissaan
Viestit: 16
Liittynyt: Ti Heinä 04, 2017 2:45 pm
Paikkakunta: Järvenpää

Huoltorampit

Viesti Kirjoittaja Kissasta kissaan »

Kaikenlaista sitä oppii, kun Jaguarin hankkii...
Ostin viikonloppuna parin huoltoramppeja, ajatuksena päästä vähän kätevämmin auton alle. No testasin niitä mökillä, ja ajelin etupään luiskoille. Tiukalle meni, mutta nousi kuitenkin puoleen väliin, sitten alkoivat takapyörä ruopia. Moottori sammuksiin, parkki päälle ja käsijarru ylös.
Huono paikka ilmeisesti, koitetaan muualla. Siirto ei sitten onnistunutkaan, vaihdekeppi ei liiku mihinkään. Kaatosade alkaa, netti ei toimi, otetaan aikalisä. Sunnuntaina kissakulma ja jaguarfoorumit läpi, kaikki mahdolliset ratkaisukeinot testiin. Ei apua.
Onneksi mukana on hallitunkki, jolla nostan etupäätäniin paljon, että saan vedettyä rampit alta pois. Ja kas , vaihteet toimivat taas.
Kuinkahan tätä uskaltaisi testata uudestaan, vai pitääkö etsiä rinnekohta, jossa auto pysyy vaaterissa? Vai riittääkö pysäytys N:n kautta?
S-type V6 3.0 automaatti vm. 2000
Avatar
kissaeläin
Viestit: 4838
Liittynyt: Su Tammi 22, 2012 9:06 pm
Paikkakunta: Helsinki

Re: Huoltorampit

Viesti Kirjoittaja kissaeläin »

Moi,
Googleen " jaguar s type stuck in park" löytyy jotain tarinaa. Ilmeisesti jäänyt makaamaan parkkipinnin päälle niin, että ei jyrkän kulman vuoksi lähtenyt irti. Kun laskit alas jännitys poistui ja homma selvä.
Kuva Kuva
S Type R (2002) -Black Edition-
AVRO
Viestit: 209
Liittynyt: Pe Touko 26, 2017 12:36 am
Paikkakunta: Mäntsälä / Ayr, Prestwick

Re: Huoltorampit

Viesti Kirjoittaja AVRO »

Henk koht pidan hyvana praktiikkana pysakoida automaattivaihteisen ensin kasijarrulle, ja jalka pois jalkajarrulta jonka jalkeen vasta P.
Tahan tulee ihan luonnollinen liikesarja kun asiaa hetken ajatuksella harjoittaa.
Range Rover P38A -97 4,x V8 CNG, Old trusty. RRC 3,9efi SE -90, for sundays.
Rover 2000TC -72,varaosiksi. Rover P6 3500efi -72. Jaguar XJ-S V12 -89
KariTalvio
Viestit: 203
Liittynyt: Ti Helmi 07, 2017 12:41 am

Re: Huoltorampit

Viesti Kirjoittaja KariTalvio »

Itsellä kävi niin, kun kokeilin tuollaisia huoltoramppeja, että XJ:n etuylitys on liian pitkä ja ei pysty niille sjamaan.
En ole vielä keksinyt, miten saisin ilmajousitusta korkeammalle asetukselle. Jotenkin pitänee huijata tason säätöä.
XJ LWB X358 2,7D Model 2008
Ode
Viestit: 471
Liittynyt: Su Helmi 24, 2013 10:13 pm
Paikkakunta: Porvoo

Re: Huoltorampit

Viesti Kirjoittaja Ode »

AVRO kirjoitti:Henk koht pidan hyvana praktiikkana pysakoida automaattivaihteisen ensin kasijarrulle, ja jalka pois jalkajarrulta jonka jalkeen vasta P.
Tahan tulee ihan luonnollinen liikesarja kun asiaa hetken ajatuksella harjoittaa.
Tällä tapaa minäkin teen kaikilla autoilla, oli automaatti tai ei. Sähköinen käsijarru ottaa aika napakasti, mutta kyllä senkin kanssa on joskus saanut laatikon lukituksen melkoiseen pinteeseen - sähköjarrunkin pistän omatoimisesti päälle ja päästän auton sen varaan ennen kepin työntämistä P:lle. Eipähän ainakaan jää koskaan jumiin P-asentoon tästä syystä.

Oireet kuulostavat juuri siltä, että on vetänyt P-lukon liian tiukalle. Kyseessä ei siis taida olla minkään sortin vika.

O
S-Type 4,2, 2004
Sierra STW A, 1991
Astro AWD 8h, 1997
Kissasta kissaan
Viestit: 16
Liittynyt: Ti Heinä 04, 2017 2:45 pm
Paikkakunta: Järvenpää

Re: Huoltorampit

Viesti Kirjoittaja Kissasta kissaan »

Ominaisuudelta tuo tosiaan kuulostaa enemmän kuin vialta, mutta outoa tosiaan oli, että mitkään muut vapautuskeinot eivät tepsineet, ei tuuppaus eikä takapyörän nosto tai valitsimen vapautus keskikonsoli avaamalla.
Rupesin nyt tietoisesti opettelemaan tätä uudenlaista pysäköintiä, ehkäpä se kohta juurtuu selkäytimeen...
Btw. Auto kävi tänään paikallisessa Ford-huollossa laatikon öljynvaihdossa, ja tuntuu kuin vaihtaminen kävisi pehmeämmin kuin aiemmin. Hommasin omat osat ja öljyt, joita oli kulunut vain 6 litraa. Työ tehtiin valuttamalla, koska samalla vaihdettiin pohja, tiiviste ja suodatin.
S-type V6 3.0 automaatti vm. 2000
Avatar
JMSC
Viestit: 1034
Liittynyt: Ke Joulu 05, 2012 11:00 pm
Paikkakunta: Lempäälä

Re: Huoltorampit

Viesti Kirjoittaja JMSC »

Auto "makuutettu" toistuvasti parkkipinniä vasten mäessä tms. jos ei tee kuten AVRO, ODE ja allekirjoittanut niin parkkipinni vääjäämättä kuluu. Lopulta kun on tarpeeksi kulunut ja riittävä kulma niin lukittuu kuvaamallasi tavalla.
Vaimolla S-type 3.0V6
XJR-6

Honda CB 1300F Super Four

EX:ät
Ford Sierra -83 1.6GL "museopeli" (luovutettu parempaan kotiin)
X-type 2.0D siirtyi suvussa eteenpäin
Honda CB SevenFifty
Mondeo GT V6 aut. farkku
Mondeo 1.8GLX RIP
Vastaa Viestiin