Kaikenlaista sitä oppii, kun Jaguarin hankkii...
Ostin viikonloppuna parin huoltoramppeja, ajatuksena päästä vähän kätevämmin auton alle. No testasin niitä mökillä, ja ajelin etupään luiskoille. Tiukalle meni, mutta nousi kuitenkin puoleen väliin, sitten alkoivat takapyörä ruopia. Moottori sammuksiin, parkki päälle ja käsijarru ylös.
Huono paikka ilmeisesti, koitetaan muualla. Siirto ei sitten onnistunutkaan, vaihdekeppi ei liiku mihinkään. Kaatosade alkaa, netti ei toimi, otetaan aikalisä. Sunnuntaina kissakulma ja jaguarfoorumit läpi, kaikki mahdolliset ratkaisukeinot testiin. Ei apua.
Onneksi mukana on hallitunkki, jolla nostan etupäätäniin paljon, että saan vedettyä rampit alta pois. Ja kas , vaihteet toimivat taas.
Kuinkahan tätä uskaltaisi testata uudestaan, vai pitääkö etsiä rinnekohta, jossa auto pysyy vaaterissa? Vai riittääkö pysäytys N:n kautta?
Huoltorampit
-
- Viestit: 16
- Liittynyt: Ti Heinä 04, 2017 2:45 pm
- Paikkakunta: Järvenpää
Huoltorampit
S-type V6 3.0 automaatti vm. 2000
- kissaeläin
- Viestit: 4838
- Liittynyt: Su Tammi 22, 2012 9:06 pm
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Huoltorampit
Moi,
Googleen " jaguar s type stuck in park" löytyy jotain tarinaa. Ilmeisesti jäänyt makaamaan parkkipinnin päälle niin, että ei jyrkän kulman vuoksi lähtenyt irti. Kun laskit alas jännitys poistui ja homma selvä.
Googleen " jaguar s type stuck in park" löytyy jotain tarinaa. Ilmeisesti jäänyt makaamaan parkkipinnin päälle niin, että ei jyrkän kulman vuoksi lähtenyt irti. Kun laskit alas jännitys poistui ja homma selvä.
S Type R (2002) -Black Edition-
Re: Huoltorampit
Henk koht pidan hyvana praktiikkana pysakoida automaattivaihteisen ensin kasijarrulle, ja jalka pois jalkajarrulta jonka jalkeen vasta P.
Tahan tulee ihan luonnollinen liikesarja kun asiaa hetken ajatuksella harjoittaa.
Tahan tulee ihan luonnollinen liikesarja kun asiaa hetken ajatuksella harjoittaa.
Range Rover P38A -97 4,x V8 CNG, Old trusty. RRC 3,9efi SE -90, for sundays.
Rover 2000TC -72,varaosiksi. Rover P6 3500efi -72. Jaguar XJ-S V12 -89
Rover 2000TC -72,varaosiksi. Rover P6 3500efi -72. Jaguar XJ-S V12 -89
-
- Viestit: 203
- Liittynyt: Ti Helmi 07, 2017 12:41 am
Re: Huoltorampit
Itsellä kävi niin, kun kokeilin tuollaisia huoltoramppeja, että XJ:n etuylitys on liian pitkä ja ei pysty niille sjamaan.
En ole vielä keksinyt, miten saisin ilmajousitusta korkeammalle asetukselle. Jotenkin pitänee huijata tason säätöä.
En ole vielä keksinyt, miten saisin ilmajousitusta korkeammalle asetukselle. Jotenkin pitänee huijata tason säätöä.
XJ LWB X358 2,7D Model 2008
Re: Huoltorampit
Tällä tapaa minäkin teen kaikilla autoilla, oli automaatti tai ei. Sähköinen käsijarru ottaa aika napakasti, mutta kyllä senkin kanssa on joskus saanut laatikon lukituksen melkoiseen pinteeseen - sähköjarrunkin pistän omatoimisesti päälle ja päästän auton sen varaan ennen kepin työntämistä P:lle. Eipähän ainakaan jää koskaan jumiin P-asentoon tästä syystä.AVRO kirjoitti:Henk koht pidan hyvana praktiikkana pysakoida automaattivaihteisen ensin kasijarrulle, ja jalka pois jalkajarrulta jonka jalkeen vasta P.
Tahan tulee ihan luonnollinen liikesarja kun asiaa hetken ajatuksella harjoittaa.
Oireet kuulostavat juuri siltä, että on vetänyt P-lukon liian tiukalle. Kyseessä ei siis taida olla minkään sortin vika.
O
S-Type 4,2, 2004
Sierra STW A, 1991
Astro AWD 8h, 1997
Sierra STW A, 1991
Astro AWD 8h, 1997
-
- Viestit: 16
- Liittynyt: Ti Heinä 04, 2017 2:45 pm
- Paikkakunta: Järvenpää
Re: Huoltorampit
Ominaisuudelta tuo tosiaan kuulostaa enemmän kuin vialta, mutta outoa tosiaan oli, että mitkään muut vapautuskeinot eivät tepsineet, ei tuuppaus eikä takapyörän nosto tai valitsimen vapautus keskikonsoli avaamalla.
Rupesin nyt tietoisesti opettelemaan tätä uudenlaista pysäköintiä, ehkäpä se kohta juurtuu selkäytimeen...
Btw. Auto kävi tänään paikallisessa Ford-huollossa laatikon öljynvaihdossa, ja tuntuu kuin vaihtaminen kävisi pehmeämmin kuin aiemmin. Hommasin omat osat ja öljyt, joita oli kulunut vain 6 litraa. Työ tehtiin valuttamalla, koska samalla vaihdettiin pohja, tiiviste ja suodatin.
Rupesin nyt tietoisesti opettelemaan tätä uudenlaista pysäköintiä, ehkäpä se kohta juurtuu selkäytimeen...
Btw. Auto kävi tänään paikallisessa Ford-huollossa laatikon öljynvaihdossa, ja tuntuu kuin vaihtaminen kävisi pehmeämmin kuin aiemmin. Hommasin omat osat ja öljyt, joita oli kulunut vain 6 litraa. Työ tehtiin valuttamalla, koska samalla vaihdettiin pohja, tiiviste ja suodatin.
S-type V6 3.0 automaatti vm. 2000
Re: Huoltorampit
Auto "makuutettu" toistuvasti parkkipinniä vasten mäessä tms. jos ei tee kuten AVRO, ODE ja allekirjoittanut niin parkkipinni vääjäämättä kuluu. Lopulta kun on tarpeeksi kulunut ja riittävä kulma niin lukittuu kuvaamallasi tavalla.
Vaimolla S-type 3.0V6
XJR-6
Honda CB 1300F Super Four
EX:ät
Ford Sierra -83 1.6GL "museopeli" (luovutettu parempaan kotiin)
X-type 2.0D siirtyi suvussa eteenpäin
Honda CB SevenFifty
Mondeo GT V6 aut. farkku
Mondeo 1.8GLX RIP
XJR-6
Honda CB 1300F Super Four
EX:ät
Ford Sierra -83 1.6GL "museopeli" (luovutettu parempaan kotiin)
X-type 2.0D siirtyi suvussa eteenpäin
Honda CB SevenFifty
Mondeo GT V6 aut. farkku
Mondeo 1.8GLX RIP