XF Sportbrake hankinta- ja ylläpitopäiväkirja

Yleinen Jaguar-keskustelu
KariTalvio
Viestit: 203
Liittynyt: Ti Helmi 07, 2017 12:41 am

Re: Menty on: Kisu Puolassa pajalla (XF:n hankinnan seuranta)

Viesti Kirjoittaja KariTalvio »

Siis mitä? onko kustannusarvio tosta osumasta yli 16k€?
Nyt kuulostaakin jo melko kovalta hinnalta, jos tosiaan raidetanko, kaks vannetta ja rengasta ja naarmuja kyljessä.

Siältä on pakosti löytyny jotain pahempaakin, auton ristimitta muuttunut tai muuta. vai?

Melkein jo kannattaa hakea kärryllä auto pois, ottaa raha vakuutusyhtiöltä ja tehdä/teettää täällä.
XJ LWB X358 2,7D Model 2008
Avatar
JMSC
Viestit: 1034
Liittynyt: Ke Joulu 05, 2012 11:00 pm
Paikkakunta: Lempäälä

Re: Menty on: Kisu Puolassa pajalla (XF:n hankinnan seuranta)

Viesti Kirjoittaja JMSC »

Oikos tuossa vuosimallissa jo alumiinikori?
Ei tarvitse olla iso painuma tms. niin johan alkaa maksamaan...
Vaimolla S-type 3.0V6
XJR-6

Honda CB 1300F Super Four

EX:ät
Ford Sierra -83 1.6GL "museopeli" (luovutettu parempaan kotiin)
X-type 2.0D siirtyi suvussa eteenpäin
Honda CB SevenFifty
Mondeo GT V6 aut. farkku
Mondeo 1.8GLX RIP
Avatar
bluri
Viestit: 249
Liittynyt: Ke Tammi 20, 2016 2:04 pm

Re: Menty on: Kisu Puolassa pajalla (XF:n hankinnan seuranta)

Viesti Kirjoittaja bluri »

Lisäksi tuli vasen umpio(1000€), vasen katti (2700€), ilmastoinnin kenno yms.
Siellä korjaavat, kerta alotettukin. Harmi vaan, koska jos tämä arvio olisi alussa ollut niin oltaisi säästytty tältä odottelulta.
Näissä ei vielä ole alumiinikoria samoin kuin XJ ja uudemmat XF/XE/F-Pace.

Onneksi ei tullut toista autoa vielä aiemmin hävitettyä. Eniten ihmetyttää vakuutusyhtiön kiinnostus asiaan / muutenkin asian hoitaminen. Itse olen saanut hoputtaa ja lypsää infoa. Vuokra-autokorvaus on mennyt umpeen (30pv) niin eihän heillä mitään juoksevia kuluja ole, paitsi minä maksan tästä 5€ / päivä vakuutusta. Tuosta täytyy kyllä keskustella.
Buy British!
XF Sportbrake 3.0Ds 04/14 Ultimate Black 'kovan onnen kisu'
HEF
Viestit: 555
Liittynyt: Ti Marras 16, 2004 11:59 am
Paikkakunta: Oxelösund

Re: Menty on: Kisu Puolassa pajalla (XF:n hankinnan seuranta)

Viesti Kirjoittaja HEF »

No on osilla hintaa! Taitaa olla marmoritiskiltä hankittuja. Mitä mahtavat maksaa täälläpäin.
100 Jaguaaria vitriinissä.

Remember, common sense is not common.
Avatar
bluri
Viestit: 249
Liittynyt: Ke Tammi 20, 2016 2:04 pm

Re: Menty on: Kisu Puolassa pajalla (XF:n hankinnan seuranta)

Viesti Kirjoittaja bluri »

On. Siellä merkkikorjaamossa auto on nyt ollut sen vajaa 2,5kk eikä vieläkään valmista.. Lieneekö edes kolmessa kuukaudessa.
Buy British!
XF Sportbrake 3.0Ds 04/14 Ultimate Black 'kovan onnen kisu'
Avatar
Aonsaithya
Viestit: 514
Liittynyt: Su Elo 19, 2012 8:06 pm
Paikkakunta: Espoo

Re: Menty on: Kisu Puolassa pajalla (XF:n hankinnan seuranta)

Viesti Kirjoittaja Aonsaithya »

Kalliita ovat osat, mutta jos vakuutusyhtiö sitä maksaa niin kannattaahan se tehdä kunnolla. Käväisi mielessä että jos katalysaattori on ottanut osumaa, ei kai se ole voinut liikahtaa niin että olisi vaurioittanut jotain muuta? Toisaalta merkkiliike lienee kyllä tarkistanut senkin jo. Näin ihan mutuna siis vaan, muistan kuulleeni että jossain peräänajotapauksessa oli pakoputki työntynyt sen verran eteenpäin että oli rikkonut jotain konehuoneesta.

On kyllä ikävä tapaus, aikaakin on mennyt paljon. Kaunis auto kyllä tuo 1. sukupolven Sportbrake; perän muotoilu erityisesti katon, pilareiden ja ikkunoiden kohdalta on huikea, mielestäni uudempaakin elegantimpi.
Ex: 2007 XK 4.2, Liquid Silver & Charcoal
Ex: 2001 X-Type 2.5 SE, Platinum, Dove & Granite
Avatar
bluri
Viestit: 249
Liittynyt: Ke Tammi 20, 2016 2:04 pm

Re: Menty on: Kisu Puolassa pajalla (XF:n hankinnan seuranta)

Viesti Kirjoittaja bluri »

Linkki kuviin
Siellä se nyt odottais. Lauantaina lähetään trailerin kanssa hakemaan pois. 97 päivää se kolarista otti.

Tulipahan tuossa käytyä vakuutusyhtiöt läpi, aivan huimia eroja on vakuutustarjouksissa!
Kaikki about samoilla ehdoilla Halvin Liikenne+täyskasko 1250€, kallein POPvakuutuksen 4300€. Todella viidakon lait näköjään nykyään.
Viimeksi muokannut bluri, Ti Joulu 05, 2017 7:09 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Buy British!
XF Sportbrake 3.0Ds 04/14 Ultimate Black 'kovan onnen kisu'
Avatar
kissaeläin
Viestit: 4838
Liittynyt: Su Tammi 22, 2012 9:06 pm
Paikkakunta: Helsinki

Re: Menty on: Kisu Puolassa pajalla (XF:n hankinnan seuranta)

Viesti Kirjoittaja kissaeläin »

bluri kirjoitti:Nyt en enää kyllä jaksa. Eilen tuli uusi kustannusarvio, se onkin nyt vain 2,5x mitä alunperin.. Siellä haetaan selkeästi hilloa leivän päälle.
Tämä summa kun olis ollut heti alussa..
Juu, ne kultaiset osatkin pitää vaihtaa vielä sinne :mrgreen:
Kuva Kuva
S Type R (2002) -Black Edition-
Avatar
bluri
Viestit: 249
Liittynyt: Ke Tammi 20, 2016 2:04 pm

Re: Menty on: Kisu Puolassa pajalla (XF:n hankinnan seuranta)

Viesti Kirjoittaja bluri »

kissaeläin kirjoitti:
bluri kirjoitti:Nyt en enää kyllä jaksa. Eilen tuli uusi kustannusarvio, se onkin nyt vain 2,5x mitä alunperin.. Siellä haetaan selkeästi hilloa leivän päälle.
Tämä summa kun olis ollut heti alussa..
Juu, ne kultaiset osatkin pitää vaihtaa vielä sinne :mrgreen:
Todennäköisesti platinaiset ja uraania sisältävät vaihdettiin :roll:
Buy British!
XF Sportbrake 3.0Ds 04/14 Ultimate Black 'kovan onnen kisu'
rontikainen
Viestit: 69
Liittynyt: To Heinä 20, 2017 6:22 pm

Re: Menty on: Kisu Puolassa pajalla valmiina haettavaksi (XF:n hankinnan seuranta)

Viesti Kirjoittaja rontikainen »

Kiitos hyvästä postista, vaikka tuskin näin dramaattista tarinaa alunperin ajattelit! Lehmän hermojahan tuollanen odottelu on varmasti vaatinut -Kyseessä on kuitenkin melkoinen karkki autoksi. Nyt toivotaan, että loppumatka sujuu onnellisissa merkeissä!
Avatar
bluri
Viestit: 249
Liittynyt: Ke Tammi 20, 2016 2:04 pm

Re: Menty on: Kisu kotona! (XF:n hankinnan seuranta)

Viesti Kirjoittaja bluri »

Dodiin, sitten vain odotellaan. Perjantaina teen autoverohakemusilmoitushässäkän, mutta sopii mukavasti ajella menemään.
Kaikki meni hyvin, muutama pikkujuttu Puolan pojilla jäänyt
-Ratti aivan inan vinossa vasemmalle, auto kulkee suoraan ja todella hyvin
-Uusi vasen umpio saattaa olla suuntaamatta, ainakin siltä tuntui pimeällä.

Jatkan tähän ketjuun projektiluontoisesti mitä tapahtuupi jatkossa :)

edit: Tässä mukava video, kun F-Type hieman lähtee..
https://www.dropbox.com/s/oe7a1tcxm9nrb ... u.mp4?dl=0
Buy British!
XF Sportbrake 3.0Ds 04/14 Ultimate Black 'kovan onnen kisu'
TexPat
Viestit: 520
Liittynyt: Ti Elo 19, 2008 5:25 pm

Re: Menty on: Kisu kotona! (XF:n hankinnan seuranta)

Viesti Kirjoittaja TexPat »

Pitkä taistelu mutta hyvin ilmeisesti kestetty.

Itselläkin tulevat autot vaihtoikään ja XF AWD on vahvasti listoilla. Saksan hinnat aikalailla järkevämmät.
Avatar
bluri
Viestit: 249
Liittynyt: Ke Tammi 20, 2016 2:04 pm

Re: Menty on: Kisu kotona! (XF:n hankinnan seuranta)

Viesti Kirjoittaja bluri »

Nyt on reilu viikko ajeltu ja kannattihan tätä odottaa, vaikka ois odottaminenkin saanut jäädä pois.
Loppiaisen jälkeen menee auto ratin suoristukseen ja valojen suuntauksen tarkistukseen SCC:lle ja viikolla 3 laitetaan eberi paikalleen Easystart WEB- etäohjauksella. El-Car tarjosi pelkän eberin asennuksen 600-650€.
Veroilmoitus tuli tehtyä perjantaina, katsotaan millon puskee maksulappua..

Sitten enää uupuisi: lootaöljyjen huuhteluvaihto, mylly+pinnoite, ohjelma+dpf poisto, tietyt kesävanteet..
Kuva
Buy British!
XF Sportbrake 3.0Ds 04/14 Ultimate Black 'kovan onnen kisu'
Avatar
bluri
Viestit: 249
Liittynyt: Ke Tammi 20, 2016 2:04 pm

Keyless Entry Retrofit ja muuta

Viesti Kirjoittaja bluri »

Kumulatiiivinen kulutus näyttäisi olevan 4642km ajolla 7,73L/100km. Tästä pitää muistaa ensimmäinen 1000km keskinopeutta 140 tienoilla.
7L/100km tällä varmaan pääsen, josko ohjelmoinnin jälkeen hieman alemmas.. Sinänsä tiiliskivi kaasupolkimen alla voisi auttaa myös :lol:
Kulutusta maakunnissa asuviin nostanee aina lähtiessa ensimmäinen min. 100km moottoritietä
Ajotietokone tuntuu näyttävän Fordmaiseen tapaan (-04 Mondeossa oli ihan sama vaiva) aika tarkalleen yhden litran vähemmän kuin todellinen kulutus on.
Toivottavasti tätä saisi jotenkin kalibroitua, kuten VAG:eja..

Tarviiko joku 20" kesärenkaita ja vanteita? Ostin ebaysta 20" F-Typen Turbinet renkaineen (hopeisena kylläkin) ja nyt jäi ylimääräseksi toinen aiemmin ostamani kesärengassetti.. Oxigin kolmiosaiset "kromivanteet" mistä kromi on karannut ja päällä 6-7mm pintaa Hankook S1 Evot 245/40R20 ja 285/35R20 (muistaakseni). XF:ssä alla olleet, 900€ voisi noista luopua. Keskiöt voisi irroittaa ja puhalluttaa + maalata niin olisi oikein siistit.

Pyyhkijät vaihdoin Hong Kongista ostettuihin rungottomiin Tricoihin, en 2000km ajon jälkeen niihin aivan tyytyväinen ole kun alkoi jo raitaa puskea, mutta katsotaan miltä huomenna näyttää kun ne pyyhkäsin puhtaaksi.
Maksoi 28€ / pari ja ovat todella lähellä alkuperäisen sulan näköä, asentaminen vaati muutaman minuutin pähkäilyn, mutta sinne menivät paikalleen. Harmi ettei näissä ole "sulanvaihtoasentoa", niin joutui jonkin verran kurottelemaan, kun ei varretkaan kummoisesti ylös nouse.


Keyless Entry retrofit.
Tarvittavat osat:

Ovenkahvat (Osanumero C2Z3509XXX pohjamaalattu)
Löysin ebaysta prefaceliftin Ultimate Black kahvat, sain tingattua kaikki neljä £100 toimitettuna Suomeen, eli 112€.. 28€ /kpl jäi siis hintaa, ei paha.

Lukot, joihin pitää siirtää vanhoista lukkopesä (käytetty samoja myös XJ X351 ja XK)
Pre-facelift ja Facelift sama osa
C2D5639 (6W8A-21813-GD) LH FRONT DOOR
C2D5636 (6W8A-21812-GD) RH FRONT DOOR
C2D5643 (8X2A-26413-AC) LH REAR DOOR
C2D5641 (8X2A-26412-AC) RH REAR DOOR
Nämä vielä vaatii hieman googletusta, mistä saa sopivimmalla hinnalla. Uutena


Johtosarjat oviin: nämä on eri osa ennen ja jälkeen Faceliftin, vielä selvennyksessä onko autossa "Power door Dead locks" vai "Power door locks", koska sekin vaikuttaa..

LHD CAR HARNESSES:

Driver's door harness + LHD + From VIN (S61362) + Passive entry
Power door Dead locks C2Z23961


Passenger door harness + LHD + From VIN (S61362) + Passive entry
Power door Dead locks C2Z23908 = CX23-14B121-FD
( CX23-14A205-HC)


Door harness LH rear door + From VIN (S61362) + Passive entry
Power door Dead locks C2Z22010 (DX23-14633-DB tai CX23-14633-DB??)



Door harness RH Rear door + From VIN (S61362) + Passive entry
Power door Dead locks C2Z24195 CX23-14632-DB



Mahdollisesti hommaan aluksi vain kuskin oven tarpeet, vaikka kaikki neljä kahvaakin on ja sitten katson laitanko loppuihin. Kontin osalta on vähän avoinna tarvitseeko sinne antennia lisätä, lukkoa vaihtaa vai kuinka sen osalta menee. JEPC:n kautta ei oikeen auennut tämä asia. Harmi kun ei ole VINin pohjalta hakua tuossa JEPC:ssä mikä minulla on, niin ei senkään avulla selviä.

Äkkiseltään Keyless Entryn jälkiasennus laskematta töitä tulee maksamaan tähän autoon:
112€ kahvat + 200€ lukot + 200€ johtosarjat, oliskohan tehtaalta lisävaruste ollut luokkaa 2000€ :)?


edit: hmm.. tuon deadlockin voisi vissiin testata ihan istumalla autossa sisällä ja painamalla auton lukkoon kaksi kertaa jolloin sisäpuolelta ei pitäisi päästä ulos.

edit2: Dead locks näissä on kaikissa, poistin turhat osanumerot
Viimeksi muokannut bluri, Su Tammi 28, 2018 4:45 pm. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Buy British!
XF Sportbrake 3.0Ds 04/14 Ultimate Black 'kovan onnen kisu'
Avatar
bluri
Viestit: 249
Liittynyt: Ke Tammi 20, 2016 2:04 pm

Re: XF Sportbrake hankinta- ja ylläpitopäiväkirja

Viesti Kirjoittaja bluri »

Auto meni tänään SCC:n huomaan, tarkistavat kulmat (auto kulkee suoraan, ratti aivan hieman vinossa) ja valojen suuntauksen (uusi umpio näyttää mielestäni liian alas), josko tuon neljältä pois saisi.

Keyless entry on edennyt vaiheeseen että se on hieman jäissä, tehdään nämä muut toimenpiteet alta pois.
Mietin tuossa, että todennäköisesti kuskin oven johtosarja on kuitenkin LHD ja RHD autoissa sama, vaikka varaosanumero on eri. Johtosarjahan on oven sisäpuolella ovimoduulilta kaikille toiminnoille -> kuskin ovi on samanlainen LHD ja RHD.
Ovissa on kahvan tukirakenne sisällä hieman erilainen jos on keyless entry, mutta ei pitäisi vaikuttaa.


Laatikkoöljyn vaihto tulossa:

Tilattua
Öljypohja pultteineen ja roppuineen 87€ toimitettuna http://www.ebay.co.uk/itm/222781864193
Mannol AG60 vaihteistoöljyä 20L 99,69€ https://www.oel-guenstig.de/Automatikge ... :1574.html
Huuhtelu ja suodattimen vaihto: 353,60€ sisältäen öljynvaihdon laitteella, suodattimen vaihdon, pesuaineen, jälkihoitoaineen ja jätemaksun.

Yhteensä siis tulee maksamaan 540,29€, katsotaan vielä tekopaikka tuolle huuhtelulle lopullisesti, kun tavarat saapuu.


12 litraa suositeltiin tuomaan öljyä, otin tuon 20L kannun, eli siitä jäänee 8 litraa yli, taidan hankkia muutaman litran lisää niin on varastossa seuraavaan vaihtokertaan. Oil-guenstigin postikulujärjestelmä on niin tyhmä, että 1x20L tulee 28,90€ kuluilla, mutta 1x20L + 1x1L kulut tuplaantuvat.
Buy British!
XF Sportbrake 3.0Ds 04/14 Ultimate Black 'kovan onnen kisu'
Avatar
bluri
Viestit: 249
Liittynyt: Ke Tammi 20, 2016 2:04 pm

Re: XF Sportbrake hankinta- ja ylläpitopäiväkirja

Viesti Kirjoittaja bluri »

SCC:ltä raporttia:
Ajovaloumpiot säädetty ja aivan oikein olin asian järkeillyt: uusi umpio vain lyöty paikalleen suuntaamatta.
Rattikin suoristettu, nyt kehtaa päästellä paremmin.
Buy British!
XF Sportbrake 3.0Ds 04/14 Ultimate Black 'kovan onnen kisu'
Avatar
bluri
Viestit: 249
Liittynyt: Ke Tammi 20, 2016 2:04 pm

Re: XF Sportbrake hankinta- ja ylläpitopäiväkirja

Viesti Kirjoittaja bluri »

Ei stn tää ei ole todellista.

En ole vetäntt penkkiä taakse ja se on toiminut täysin.
Otan auton SCC:ltä, penkki ihan takana. Memory 1, hmm mitä vittua tää jää näin kauas.
Penkki liikkuu takanta 5cm eteen ja takaisin taakse. Ei jumalauta.

Kukakohan ton auton on manannu?
Buy British!
XF Sportbrake 3.0Ds 04/14 Ultimate Black 'kovan onnen kisu'
Avatar
kissaeläin
Viestit: 4838
Liittynyt: Su Tammi 22, 2012 9:06 pm
Paikkakunta: Helsinki

Re: XF Sportbrake hankinta- ja ylläpitopäiväkirja

Viesti Kirjoittaja kissaeläin »

bluri kirjoitti:
Kukakohan ton auton on manannu?
JLR ja sellaisella loitsulla, että siinä saa olla melkoinen Lapin-noita joka sen saa poistettua 8)
Kuva Kuva
S Type R (2002) -Black Edition-
Avatar
bluri
Viestit: 249
Liittynyt: Ke Tammi 20, 2016 2:04 pm

Re: XF Sportbrake hankinta- ja ylläpitopäiväkirja

Viesti Kirjoittaja bluri »

kissaeläin kirjoitti:
bluri kirjoitti:
Kukakohan ton auton on manannu?
JLR ja sellaisella loitsulla, että siinä saa olla melkoinen Lapin-noita joka sen saa poistettua 8)
Täytynee varata kuukauden loma ja mennä Ylläkselle, josko sieltä käsin löytyis joku sopiva shamaani...
Buy British!
XF Sportbrake 3.0Ds 04/14 Ultimate Black 'kovan onnen kisu'
Avatar
bluri
Viestit: 249
Liittynyt: Ke Tammi 20, 2016 2:04 pm

Re: XF Sportbrake hankinta- ja ylläpitopäiväkirja

Viesti Kirjoittaja bluri »

Huh, olipahan se shamaani pienellä loitsulla tällä kertaa matkassa.
Pitkä mekaanikko, joka oli pistänyt penkin ihan taka-asentoon, aiheutti tämän. Ei ollut siis kilsat täynnä, vaan uutuuden jäykkä!
Pikkaisen työntämällä avitus ja kiskojen voitelu -> pelaa.

Hyvää palvelua, vaikka eilen harmittikin.

Tulipahan muuten huomattua tuossa työkaverin autosta, Volvo V70 2013 on tasan 100% sama oven kahva kun XF:ssä :D
Aletaas tutkia millaiset lukot niissä on..

EDIT: Lukotkin on samat
Buy British!
XF Sportbrake 3.0Ds 04/14 Ultimate Black 'kovan onnen kisu'
Avatar
kissaeläin
Viestit: 4838
Liittynyt: Su Tammi 22, 2012 9:06 pm
Paikkakunta: Helsinki

Re: XF Sportbrake hankinta- ja ylläpitopäiväkirja

Viesti Kirjoittaja kissaeläin »

bluri kirjoitti:Huh, olipahan se shamaani pienellä loitsulla tällä kertaa matkassa.
Hyvä juttu että olikin vain paikallinen poltergeist. Toivottavasti nyt edes hetken kaikki on kunnossa.
Kuva Kuva
S Type R (2002) -Black Edition-
Avatar
bluri
Viestit: 249
Liittynyt: Ke Tammi 20, 2016 2:04 pm

Re: XF Sportbrake hankinta- ja ylläpitopäiväkirja

Viesti Kirjoittaja bluri »

Nopiasti se tavara Saksasta kulkee, vaihteistoöljy on jo käsissä, suodatin tulennee maanantaina.

Kävin hakemassa Ravenol 5W-30 FLJ Cleansynto öljyä 20L, täyttää tuon 934B-luokituksen. Riittää kolmeen vaihtoon, eli noin vuodeksi..
Esim. Hervannan Autotarvikkeesta löytyy hyllystä. 47€ listahinta 5L kannulle.
Buy British!
XF Sportbrake 3.0Ds 04/14 Ultimate Black 'kovan onnen kisu'
Avatar
bluri
Viestit: 249
Liittynyt: Ke Tammi 20, 2016 2:04 pm

Re: XF Sportbrake hankinta- ja ylläpitopäiväkirja

Viesti Kirjoittaja bluri »

Nyt on XF El-Carissa ihmeteltävänä, tai toivottavasti tapahtuu enemmän kuin ihmettelyä, eli eberin asennuksessa.
Sovittiin että Easystart Webin kabiinikäyttönappula laitetaan hanskalokeroon, sitä kun harvemmin tarvitsee.

Kun sattu näitä pakkasia tulemaan niin pesasin pois.
On muuten vannepesuaineen levittäminen painepullolla huomattavasti kivempaa ja taloudellisempaa kuin siitä myyntipakkauksen
käsipumpusta.. (Motox)
Kahden auton vanteet pesin eikä ainetta mennyt läheskään niin paljoa, kun sai hienon suihkun.

Kuva
Buy British!
XF Sportbrake 3.0Ds 04/14 Ultimate Black 'kovan onnen kisu'
Avatar
bluri
Viestit: 249
Liittynyt: Ke Tammi 20, 2016 2:04 pm

Re: XF Sportbrake hankinta- ja ylläpitopäiväkirja

Viesti Kirjoittaja bluri »

Jos joku on tätä lukenut niin arvannee menikö kerralla eberi asennus :D
Pisteet El-Carille palvelusta, oli tankin sisällä imuletku rutussa, diagnosoi ongelman vartissa ja hoiti kuntoon. Kyllä lämpenee!

Ei muuten ole käytettävissä tankin 70l tilavuus, mikä ohjekirjassa lukee, noin 65l ennen kuin alkaa simahtaa. Ajoin siis autolla rangen nollaan, lisäsin 2l, ajoin 10km ja meinasi sammahtaa. Kerran tankkasin kun rangea oli 20km niin aivan täyteen ja meni 61,6L, eli olisi pitänyt kulkea vielä pyhällä hengellä piiitkän matkaa..
Pienellä elvyttelyllä sain kilsan ajettua vielä asemalle. Tämä siksi, kun asentamo toivoi ettei tankki olisi kovinkaan täynnä, jos se tarvii irroittaa, mutta eihän sitä kyllä lopulta edes tarvinnut..

Muut suodattimet paitsi pa tuli haettua, jos huomenna vaihtelis öljyt.
Buy British!
XF Sportbrake 3.0Ds 04/14 Ultimate Black 'kovan onnen kisu'
Avatar
bluri
Viestit: 249
Liittynyt: Ke Tammi 20, 2016 2:04 pm

Re: XF Sportbrake hankinta- ja ylläpitopäiväkirja

Viesti Kirjoittaja bluri »

Tämähän on yhtä spämmäystä.

Öljyt, ilmansuodatin ja raitisilmasuodatin vaihdettu. Öljypohjan kautta tein, ensi kerralla vaihdan kyllä imemällä, on noissa senverta vittumainen pohjamuovi pelkän tunkin kanssa autoa nostaessa.

Öljyä meni se n. 6,6L ja sitä tuli aika saman verran pihalle. Mustaa oli kuin yö ja olihan tuosta edellisestä vaihtosta jo 24tk m/ 16(jos oikein muistan) Ilmansuodatin oli ihan musta, millonkohan lienee viimeeksi vaihdettu.

Huoltoindikaattorin nollaus ei onnistunut, mutta monet sanovatkin sen olevan todella pienestä kiinni.

Nollautuu, näköjään muutamaa versiota:

Versio1
With the vehicle in power mode 0 (ignition off) press and hold the rear fog lamp switch and turn the vehicle to power mode 6 (press the start button with foot off of brake)
Immediately release the rear fog lamp switch
Press and hold the trip computer cycle switch, then press and hold the rear fog lamp switch again
Continue to hold the trip button and fog lamp button
When the process is successful, the message center will display “RESETTING SERVICE MODE” and then display “SERVICE MODE RESET” after 10 seconds
Release both buttons, turn the vehicle to OFF position, and back on to confirm reset successful

Versio2:
Press and hold the rear lamp switch (while the ignition is on).
Press the start button without applying the foot brake.
Release the rear fog lamp switch.
Press and hold the trip computer cycle switch.
Press and hold the rear fog lamp switch.
Continue to hold the trip computer and rear fog lamp switches.
The message center should display "resseting service mode and then "service mode reset"
Release the trip computer and the fog lamp switches and turn the ignition off.
Buy British!
XF Sportbrake 3.0Ds 04/14 Ultimate Black 'kovan onnen kisu'
rontikainen
Viestit: 69
Liittynyt: To Heinä 20, 2017 6:22 pm

Re: XF Sportbrake hankinta- ja ylläpitopäiväkirja

Viesti Kirjoittaja rontikainen »

Ei onnistunut imemällä 2.2d:stä. Ei mahdu letku mittatikun reikään, joten laitoin klemmarilla putken päälle. Veti ilmaa sekaan ja 20min/3l sain ulos. Laitoin kurat takas ja vaihdoin rasvamontulla. Juu ja nopsa saa olla indikaattorin nollauksessa.
nd4spd
Viestit: 15
Liittynyt: Pe Helmi 03, 2017 1:43 am
Paikkakunta: Länsi uusimaa

Re: XF Sportbrake hankinta- ja ylläpitopäiväkirja

Viesti Kirjoittaja nd4spd »

3.0d (pre)sattuu kivan napakasti tuo motonetin imuri.
Mukavan leppoisaa hommaa noin yläkautta.
XFS
Avatar
bluri
Viestit: 249
Liittynyt: Ke Tammi 20, 2016 2:04 pm

Re: XF Sportbrake hankinta- ja ylläpitopäiväkirja

Viesti Kirjoittaja bluri »

rontikainen kirjoitti:Ei onnistunut imemällä 2.2d:stä. Ei mahdu letku mittatikun reikään, joten laitoin klemmarilla putken päälle. Veti ilmaa sekaan ja 20min/3l sain ulos. Laitoin kurat takas ja vaihdoin rasvamontulla. Juu ja nopsa saa olla indikaattorin nollauksessa.
Vikkelä pitää joo olla, onnistu nyt aamulla, jagge pitää loistaa vielä mittaristossa kun trip+sumuvaloa painaa niin alko pellaa.

Huomenna ruutataan lootaan uutta öljyä sisään ja vanhaa pihalle, polttoainesuodatin jos olisi ohjelmassa ensi viikolla niin tässähän voi alkaa kohta suunnittelemaan DPF/EGR yms hommia.. Eipä sillä teholla kyllä tälleen talviaikaan mitään tee, joten suosiolla kuiville keleille.
Buy British!
XF Sportbrake 3.0Ds 04/14 Ultimate Black 'kovan onnen kisu'
Avatar
bluri
Viestit: 249
Liittynyt: Ke Tammi 20, 2016 2:04 pm

Re: XF Sportbrake hankinta- ja ylläpitopäiväkirja

Viesti Kirjoittaja bluri »

Lootaöljyt vaihdettu, aikaa meni karvan alta kolme tuntia. Ulos tullut öljy oli tosi mustaa.
Kuva

Kokonaiskustannus:
99,69€ öljy, yli jäi n. 8 litraa eli kului 12 litraa toimenpiteessa.
83,75€ öljypohja
353,60€ huuhtelu, suodattimen vaihto, pesuaineet, jälkihoitoaine, jätehuoltomaksu

Yhteensä 537,04€ + 8L ylimääräistä öljyä.

Lopputulos 50km ajon jälkeen: auto vaihtaa huomattavasti pehmeämmin, seurataan muuttuuko vielä lisää ajan myötä kun mukautuu.
Buy British!
XF Sportbrake 3.0Ds 04/14 Ultimate Black 'kovan onnen kisu'
Avatar
kissaeläin
Viestit: 4838
Liittynyt: Su Tammi 22, 2012 9:06 pm
Paikkakunta: Helsinki

Re: XF Sportbrake hankinta- ja ylläpitopäiväkirja

Viesti Kirjoittaja kissaeläin »

bluri kirjoitti:Lootaöljyt vaihdettu, aikaa meni karvan alta kolme tuntia. Ulos tullut öljy oli tosi mustaa.
Kuva

Kokonaiskustannus:
99,69€ öljy, yli jäi n. 8 litraa eli kului 12 litraa toimenpiteessa.
83,75€ öljypohja
353,60€ huuhtelu, suodattimen vaihto, pesuaineet, jälkihoitoaine, jätehuoltomaksu

Yhteensä 537,04€ + 8L ylimääräistä öljyä.

Lopputulos 50km ajon jälkeen: auto vaihtaa huomattavasti pehmeämmin, seurataan muuttuuko vielä lisää ajan myötä kun mukautuu.
Hyvä juttu, että jotain huomattavaakin hyötyä on suoraan havaittavissa. Itseltä poistui se pirullinen "Lurch" tuolla käsittelyllä.
RVS meni sekaan silloin myös samalla. Nyt on 34 tkm ajettu vaihdon jälkeen ja 50tkm kohdalla uudet liemet taas sisään tarkoitus laitattaa.
Kuva Kuva
S Type R (2002) -Black Edition-
Pacer
Viestit: 110
Liittynyt: Su Huhti 20, 2014 8:09 pm
Paikkakunta: Nummela

Re: XF Sportbrake hankinta- ja ylläpitopäiväkirja

Viesti Kirjoittaja Pacer »

Ja minulla tuli lurch vaihdon+adaptaatioiden nollauksen jälkeen. Poistui kyllä hetken päästä, varmaan, kun adaptaatiot asettuivat. Eli pääasia, että jotain tapahtuu :)
XJ 3.0D Supersport -12
EX: XF 3.0D S Pace -11
Avatar
bluri
Viestit: 249
Liittynyt: Ke Tammi 20, 2016 2:04 pm

Re: XF Sportbrake hankinta- ja ylläpitopäiväkirja

Viesti Kirjoittaja bluri »

Huoletonta ajua vaan paljon. On se mukavoo.

No tulihan se polttoainesuodatin vaihdettua, jännät oli kiinnikkeet, kun kaksi oli isolla harmaalla painonapilla ja kahdessa oli väkänen, mutta sinnehän se Delphi HDF955 sujahti kaikkin WIF-antureineen.

tarratuuninkia ja konttisuojausta


Kuva

Kuva

https://www.dropbox.com/s/4xn8nns4ha4fx ... i.mp4?dl=0
Buy British!
XF Sportbrake 3.0Ds 04/14 Ultimate Black 'kovan onnen kisu'
Avatar
bluri
Viestit: 249
Liittynyt: Ke Tammi 20, 2016 2:04 pm

Re: XF Sportbrake hankinta- ja ylläpitopäiväkirja

Viesti Kirjoittaja bluri »

VALAKONEN NÄYTTÖ -syndrooma iski eilen kisuliin. Lienee siis tunteet, kun lunta oli pirusti ja päätti sitten että keskinäyttökin on valkoinen. Ihan vain uudelleenkäynnistyksellä ei korjaantunut, mutta korjaantui auton seistyä muutaman minuutin ja sammuttua "kokonaan". Liekö Lumi vai runsas Eberin käyttö olleen syynä.
Kotona pistin akun latinkiin, 4A ylläpitolaturissa oli aamuun saakka ja nyt voi taas huoletta rillutella. Voisikin tuon laturin virittää kiinteästi konttiin, saisi tarvittaessa helposti roikkaan kiinni.

Täytynee ensi talveksi uusi akku vaihtaa, keväällä tulee 4v ikää sille ja eberikäytössä ei tee mieli jäädä matkalle. Mielestäni akku on ihan tavan lyijyakku, mutta mahtaiskohan AGM olla se seuraava.


Kuva
Kuva
Kuva
Buy British!
XF Sportbrake 3.0Ds 04/14 Ultimate Black 'kovan onnen kisu'
Avatar
kissaeläin
Viestit: 4838
Liittynyt: Su Tammi 22, 2012 9:06 pm
Paikkakunta: Helsinki

Re: XF Sportbrake hankinta- ja ylläpitopäiväkirja

Viesti Kirjoittaja kissaeläin »

Moi,
Oli kyllä eilen perin mielenkiintoista ajaa iltapäivällä ja illalla helsingissä pitkästä aikaa. Lunta tosiaan oli ihan riittämiin kertaheitolla ja varsinkin lapset olivat innoissaan kun kaikkialla oli autoja, linja-autoja poikittain, jumissa, sutittelemassa jne. Näytti omaan silmään, että pienet etuvedot pahimmissa vaikeuksissa.

S typellä ajelu meni yllättävän kivuttomasti ja en jäänyt edes sutittelemaan reippaammin kertaakaan.

https://www.is.fi/kotimaa/art-2000005549212.html
Kuva Kuva
S Type R (2002) -Black Edition-
Zamppa
Viestit: 59
Liittynyt: To Tammi 25, 2018 10:41 am

Re: XF Sportbrake hankinta- ja ylläpitopäiväkirja

Viesti Kirjoittaja Zamppa »

Mulle jäi sellanen mielikuva omaan akkua etsiessä, että automaattisella start/stopilla olevat vaatisi tuon agm:n aina? Eli sulla se siellä luultavasti on.
Avatar
bluri
Viestit: 249
Liittynyt: Ke Tammi 20, 2016 2:04 pm

Re: XF Sportbrake hankinta- ja ylläpitopäiväkirja

Viesti Kirjoittaja bluri »

Zamppa kirjoitti:Mulle jäi sellanen mielikuva omaan akkua etsiessä, että automaattisella start/stopilla olevat vaatisi tuon agm:n aina? Eli sulla se siellä luultavasti on.
Se pikkuakku startstopille on AGM, mutta isompi käynnistysakku on mielestäni lyijyakku. Hassu systeemi sinänsä, pikkuakku, kun on vissiin vain ja ainoastaan start-stop käynnistyksiin. Toki siinä sen on hyvä olla AGM, mutta miksei suoraan olisi laitettu isompi akku AGM:nä ja jätetty tuo pikkuakku pois..
Buy British!
XF Sportbrake 3.0Ds 04/14 Ultimate Black 'kovan onnen kisu'
rontikainen
Viestit: 69
Liittynyt: To Heinä 20, 2017 6:22 pm

Re: XF Sportbrake hankinta- ja ylläpitopäiväkirja

Viesti Kirjoittaja rontikainen »

Minä olen sisäistänyt asian niin, että se pieni akku on hupikäyttöön, eli stopin aikaiseen radion ja ilmanvaihdon käyttöön. Iso akku ilman muuta käynnistyksiin. Tiedä sitten olenko oikeassa?
Avatar
bluri
Viestit: 249
Liittynyt: Ke Tammi 20, 2016 2:04 pm

Re: XF Sportbrake hankinta- ja ylläpitopäiväkirja

Viesti Kirjoittaja bluri »

rontikainen kirjoitti:Minä olen sisäistänyt asian niin, että se pieni akku on hupikäyttöön, eli stopin aikaiseen radion ja ilmanvaihdon käyttöön. Iso akku ilman muuta käynnistyksiin. Tiedä sitten olenko oikeassa?
Pieni akku on Exiden AGM, tällaisia viitteitä olen löytänyt

vuodelta 2015
"Taking the technology to the next level, Jaguar's XF model comes equipped with an ‘intelligent' start-stop system, halting the engine only when justified and restarting instantly. That, Jaguar says, is because it has a tandem solenoid starter motor with secondary battery, bi-directional crank sensor and fuel rail pressure holding system. The smart bit is a 'change of mind' system; release the brakes before the engine stops and the injection system is refuelled and returns quickly to idle speed which also brings CO2 emission reductions of 5 to 7 percent."

Myöskin sen pikkuakun vaikutuksesta start-stopin toimintaan olen lukenut, monilla ei ole toiminut ollenkaan ja pikkuakun vaihdon jälkeen pelaa täysiä.
Tällä kai haetaan sitä ettei kuormiteta käynnistysvirralla pääakkua, joka on muuten tehtaalta FIAAM, vaan annetaan pienemmän AGM-akun hoitaa se puoli, kerta ottaa latausta nopeammin vastaankin.
Toinen pointti asiassa voi olla se, ettei autoon tarvinnut tehdä niin paljoa muutoksia, kuin olisi tarvinnut, jos pääakku olisi vaihtunut AGM:ksi Start-Stopin ilmestyttyä.


Pikkuakku Exide EK151

Iso akku FIAMM TITANIUM PRO L4B85P
TECHNICAL FEATURES :

Voltage: 12 volts
Capacity: 85AH
Inrush Current: 760A
Dimensions mm: 315x 175 x 175 H
Polarity: DX
LOWERED version
Buy British!
XF Sportbrake 3.0Ds 04/14 Ultimate Black 'kovan onnen kisu'
Zamppa
Viestit: 59
Liittynyt: To Tammi 25, 2018 10:41 am

Re: XF Sportbrake hankinta- ja ylläpitopäiväkirja

Viesti Kirjoittaja Zamppa »

Taitaa olla näissä start/stop malleissa pienimpi tuo iso akku myös mitä ilman olevissa. Tätä ei nuo eri valmistajien listat näyttäneet tuntevan, vaan tarjoavat kaikkiin samoja. Lyijyakuissa oli vaan maininta ”ei start/stop malleihin”.

Mulla meni 350x175x190 heittämällä paikalleen. Samoilla mitoilla oli vanhakin ja vaikutti orkkis akulta.

Mielenkiintoinen toi start/stop toteutus. Kuinkahan näissä startit on kestänyt tuota lisääntynyttä rasitusta? Mulla ollut aiemmin pari hybridiä ja niissä tuo tuntuu fiksulta, kun siellä ei ole starttia, mutta näissä muissa tuo on jotenkin arveluttanut aina. Tosin melkein kaikissa uudemmissakaan tuo nykyään on, joten kai ne kestää. Ehkä tää on vain uutuuden pelkoa :mrgreen:
Avatar
bluri
Viestit: 249
Liittynyt: Ke Tammi 20, 2016 2:04 pm

Re: XF Sportbrake hankinta- ja ylläpitopäiväkirja

Viesti Kirjoittaja bluri »

Zamppa kirjoitti:Taitaa olla näissä start/stop malleissa pienimpi tuo iso akku myös mitä ilman olevissa. Tätä ei nuo eri valmistajien listat näyttäneet tuntevan, vaan tarjoavat kaikkiin samoja. Lyijyakuissa oli vaan maininta ”ei start/stop malleihin”.

Mulla meni 350x175x190 heittämällä paikalleen. Samoilla mitoilla oli vanhakin ja vaikutti orkkis akulta.

Mielenkiintoinen toi start/stop toteutus. Kuinkahan näissä startit on kestänyt tuota lisääntynyttä rasitusta? Mulla ollut aiemmin pari hybridiä ja niissä tuo tuntuu fiksulta, kun siellä ei ole starttia, mutta näissä muissa tuo on jotenkin arveluttanut aina. Tosin melkein kaikissa uudemmissakaan tuo nykyään on, joten kai ne kestää. Ehkä tää on vain uutuuden pelkoa :mrgreen:

Äkkiseltään rasitus starttia kohtaan on niin pieni, ettei asialla ole juuri merkitystä käyttöikään. Moottori kun täytyy olla täysin käyntilämmin ja kylmällä ilmalla systeemi ei edes pelaa (tuntuu ettei alle nollan pelitä ollenkaan), starttaus tapahtuu todella nopeasti ja taisi tuolla lukea että pa-puolellekin varataan "pysäytyspaine", että lähtee helpommin käymään.

Jotkut vihaa kys systeemiä, minulla ei niin väliä, tuntuu hyvin pelittävän. Ainoastaan saisi olla senverta älyä, moottori kerkee sammua ja kun vedän liikennevaloissa käsijarrun päälle ja otan jalkajarrun pois niin moottori käynnistyy ja start-stop ei ole toiminnassa.

Harmi kun en tajunnut kysyä Zamppa, että ota kuva keyless-entryisen auton oven johtosarjan numerosta, kun purit :)
Buy British!
XF Sportbrake 3.0Ds 04/14 Ultimate Black 'kovan onnen kisu'
Zamppa
Viestit: 59
Liittynyt: To Tammi 25, 2018 10:41 am

Re: XF Sportbrake hankinta- ja ylläpitopäiväkirja

Viesti Kirjoittaja Zamppa »

Juu vaatiihan tuo start/stop totuttelua joissakin. Lexuksessa toimi tosi hienosti ja siihen ei edes kiinnittänyt huomiota. Lähinnä kaupunkiliikenteessä tuo starttimäärien lisääntyminen mietityttää, kun kuluvia osia nuo startit kuitenkin on, mutta eipä näistä ole tainnut isommin ongelmia missään raportoitavan. Ja tosiaan autosta kiinni miten tiuhaan sammahtelevat. Hybridistä saa ehkä vähän väärän kuvan, kun ne veivaa sähkö-/polttomoottorin väliä yhtenään.

Jäi tosiaan kuvat ottamatta, mutta täytyy toiselta puolelta ottaa, kun kerkeän sille tehdä saman. Sen verta jouhevammin kahva liikkuu öljymäisen jälkeen, että täytyy toinenkin puoli vielä purkaa.
Avatar
bluri
Viestit: 249
Liittynyt: Ke Tammi 20, 2016 2:04 pm

Re: XF Sportbrake hankinta- ja ylläpitopäiväkirja

Viesti Kirjoittaja bluri »

Zamppa kirjoitti:
Jäi tosiaan kuvat ottamatta, mutta täytyy toiselta puolelta ottaa, kun kerkeän sille tehdä saman. Sen verta jouhevammin kahva liikkuu öljymäisen jälkeen, että täytyy toinenkin puoli vielä purkaa.
Hyvä, nappase kuva siitä johtosarjan tarrasta, niin osaa metsästää purkuautosta osia, ja jos lähdet etupuolellekin niin kelpaa nekin ;)

Tarkoitus kun on omaan tuo keyless entry virittää, kunhan saa aikaseks osat hommata..
Buy British!
XF Sportbrake 3.0Ds 04/14 Ultimate Black 'kovan onnen kisu'
Avatar
bluri
Viestit: 249
Liittynyt: Ke Tammi 20, 2016 2:04 pm

Re: XF Sportbrake hankinta- ja ylläpitopäiväkirja

Viesti Kirjoittaja bluri »

Nyt jopa vähän naurattaa.

Lahdessa tänään päätti joku rouva leikkiä formulakuskia ja tuli 90 asteen mutkassa minun kaistallani vastaan.
Lopputulos: jaggen molemmat etubägit ja kuskin bägi laukes.
Auto hinurilla jonnekin ja itten junalla kotia.. ei saatana.

https://www.dropbox.com/sh/xhds4js0z1wz ... ueSka?dl=0


Josko tässä katsastelis jo valmiiksi minkälaisia XJ:itä Saksassa on tarjolla...
Buy British!
XF Sportbrake 3.0Ds 04/14 Ultimate Black 'kovan onnen kisu'
Avatar
kissaeläin
Viestit: 4838
Liittynyt: Su Tammi 22, 2012 9:06 pm
Paikkakunta: Helsinki

Re: XF Sportbrake hankinta- ja ylläpitopäiväkirja

Viesti Kirjoittaja kissaeläin »

bluri kirjoitti:Nyt jopa vähän naurattaa.

Lahdessa tänään päätti joku rouva leikkiä formulakuskia ja tuli 90 asteen mutkassa minun kaistallani vastaan.
Lopputulos: jaggen molemmat etubägit ja kuskin bägi laukes.
Auto hinurilla jonnekin ja itten junalla kotia.. ei saatana.

https://www.dropbox.com/sh/xhds4js0z1wz ... ueSka?dl=0


Josko tässä katsastelis jo valmiiksi minkälaisia XJ:itä Saksassa on tarjolla...
Voi vatruska !
Jätä sitten koukkaamatta sen XJ:n kanssa Puolan kautta.

Sulle näyttää sattuvan varovalla arviolla keskimäärin rahtusen enemmän harmia tämän auton osalta kuin ehkä olisi tarpeellista ?!

Voimia !
Kuva Kuva
S Type R (2002) -Black Edition-
KariTalvio
Viestit: 203
Liittynyt: Ti Helmi 07, 2017 12:41 am

Re: XF Sportbrake hankinta- ja ylläpitopäiväkirja

Viesti Kirjoittaja KariTalvio »

No johan nyt koetellaan.
Mielenkiintoista kuulla hinta-arvio airbagien vaihdosta ja muusta korjauksesta. Ei liene kovinkaan edullinen tämäkään kierros. Ja kuinkahan kauan täällä kestää korjaaminen.
Ilmeisesti tota kyseistä spotbrakee ei ole tarkoitettu sulle näistä monista vihjeistä päätellen
laisinkaan. :D

Ei siis muuta kun flgshippiä metsästämään.
XJ LWB X358 2,7D Model 2008
Zamppa
Viestit: 59
Liittynyt: To Tammi 25, 2018 10:41 am

Re: XF Sportbrake hankinta- ja ylläpitopäiväkirja

Viesti Kirjoittaja Zamppa »

No jopa sattuu ja tapahtuu. Lunarikamaahan tuo melko varmasti on. Veropäätöstä kun ei ole tullut, niin verrokkihinta lienee Saksan kauppakirja.

Ei ku uutta hakemaan. Otat lautan Travemundesta, niin ei tarvii jännittää paluumatkaa :mrgreen:
rontikainen
Viestit: 69
Liittynyt: To Heinä 20, 2017 6:22 pm

Re: XF Sportbrake hankinta- ja ylläpitopäiväkirja

Viesti Kirjoittaja rontikainen »

Voi paskan liekki ja sian käsi! Ei tollasta karmaa ole kellään! Ja niin kun säkin oot sitä jo ehtinyt laitella ja huollella. Jos lunariin menee, niin kaikki turhaa... Lahti on mainettaan parempi, mutta toi on kyllä tyly tapaus!
Avatar
bluri
Viestit: 249
Liittynyt: Ke Tammi 20, 2016 2:04 pm

Re: XF Sportbrake hankinta- ja ylläpitopäiväkirja

Viesti Kirjoittaja bluri »

rontikainen kirjoitti:Voi paskan liekki ja sian käsi! Ei tollasta karmaa ole kellään! Ja niin kun säkin oot sitä jo ehtinyt laitella ja huollella. Jos lunariin menee, niin kaikki turhaa... Lahti on mainettaan parempi, mutta toi on kyllä tyly tapaus!
Niinpä. No ainakin eberin osalta on esittää tasan dokumentit mitä tuo maksoi eikä sitä kerennyt edes kuukautta käyttämään.. Suodattimet ja moottoriöljyt nyt menee seuraavassakin, moottori pysyy samana, se on varma.

Suurin onni on, vaikkei jatkosta tiedetä, ettei tätä ole vielä keretty/maltettu/pystytty s1jviita tykönä käyttämään..
Ja onhan tässä iloa se, että yhtiö kun vaihtui, niin keskeytyskorvaus nous tasolle 50€/päivä :D

EDIT: tuossa kotimatkalla katselin Saksan päässä tarjontaa, kun vitutti, esimerkiksi tämä vois olla kiva https://suchen.mobile.de/fahrzeuge/deta ... =256025216 :roll: :lol:
Buy British!
XF Sportbrake 3.0Ds 04/14 Ultimate Black 'kovan onnen kisu'
s1jviita
Viestit: 352
Liittynyt: Ti Maalis 12, 2013 12:45 am
Paikkakunta: Tampere - Pori

Re: XF Sportbrake hankinta- ja ylläpitopäiväkirja

Viesti Kirjoittaja s1jviita »

Miten voi olla noin huono tuuri! Eipä tuo silti vielä lunnaiksi mene, ei ole lähelläkään kun ei bagit ja ecu nykyjään paljoa maksa. Mutta vaikka ei menisikään lunariin niin kannattaisiko miettiä vaihtoa johkin parempi onniseen... :cry:
Tesla Model S P85D Ludicrous -15| Jaguar F-Pace 3.0D -17
Ex:Jaguar XF 3.0D FL -12 (402hv ja 820Nm), Jaguar S-type Excl Sport 2.7D -08
Autojen ohjelmointeja ja vikadiagnostiikkaa
http://www.lisäätehoa.fi
P. 044-5867096
s1jviita
Viestit: 352
Liittynyt: Ti Maalis 12, 2013 12:45 am
Paikkakunta: Tampere - Pori

Re: XF Sportbrake hankinta- ja ylläpitopäiväkirja

Viesti Kirjoittaja s1jviita »

bluri kirjoitti:
Hyi mitkä puusomisteet :shock:
Tesla Model S P85D Ludicrous -15| Jaguar F-Pace 3.0D -17
Ex:Jaguar XF 3.0D FL -12 (402hv ja 820Nm), Jaguar S-type Excl Sport 2.7D -08
Autojen ohjelmointeja ja vikadiagnostiikkaa
http://www.lisäätehoa.fi
P. 044-5867096
Vastaa Viestiin