XF Sportbrake hankinta- ja ylläpitopäiväkirja

Yleinen Jaguar-keskustelu
Avatar
bluri
Viestit: 249
Liittynyt: Ke Tammi 20, 2016 2:04 pm

Re: XF Sportbrake hankinta- ja ylläpitopäiväkirja

Viesti Kirjoittaja bluri »

Jep, laitetaan saman tien molemmin puolin ja kuluvien osien osalta yleensä ajettavuuskin paranee. Siihen vain on tottunut pikkuhiljaa.
Buy British!
XF Sportbrake 3.0Ds 04/14 Ultimate Black 'kovan onnen kisu'
Avatar
Eugene V. Craddock
Viestit: 147
Liittynyt: To Maalis 28, 2019 5:03 am
Paikkakunta: Mariefors

Re: XF Sportbrake hankinta- ja ylläpitopäiväkirja

Viesti Kirjoittaja Eugene V. Craddock »

bluri kirjoitti:Jep, laitetaan saman tien molemmin puolin ja kuluvien osien osalta yleensä ajettavuuskin paranee. Siihen vain on tottunut pikkuhiljaa.
Juuri näin. Viihdyttäessäni itseäni Nettiautoa selaamalla, törmää välillä koomisiin ilmoituksiin. Esim. "Vasen iskari just vaihdettu..." tai "...hantin puolen takajarrulevy vaihdettu..." jne. väärää säästöä.
Thunderbird saw the Jaguar gainin' speed
and waved "Goodbye, Jaguar" and pulled in the lead
Jaguar said "You ain't won the race yet"
and pulled back around the Bird like a sabre jet
-Jaguar and Thunderbird - by Chuck Berry
Avatar
bluri
Viestit: 249
Liittynyt: Ke Tammi 20, 2016 2:04 pm

Re: XF Sportbrake hankinta- ja ylläpitopäiväkirja

Viesti Kirjoittaja bluri »

Olipa iso muutos ajotuntumaan kotiin ajaessa Kehä III:n kiskoilla. Jag-finn hoiti homman jälleen mallikkaasti. 272tkm tuntui riittäneen näiden puslille. Vähän kävi mielessä jos keräisi kaikki nivelet hyllyyn valmiiksi. :roll:
Profiteile.de toimitti osat ja nyt on sitten 2v 3pv leimaa taas. Se taitaakin olla viimeinen pitkä leima.

Kesärenkaiksi tuli alle tuossa muutama viikko sitten ihan testin vuoksi Triangle Sportex TH201't koossa 245/40R20 ja 275/35R20. Selkeästi mukavammat profiilia isompana esim hidastetöyssyihin kotimatkalla... 250€ oli sarjan hinta toimitettuna, enkä ainakaan vielä ole pettynyt muutenkaan ajotuntumaan. Selkeästi kehittyneet kymmenessä vuodessa edukkaammat renkaatkin. Näillä kilometreillä ja noilla hinnoilla sama kääriä alle uudet vaikka joka kesä..
Buy British!
XF Sportbrake 3.0Ds 04/14 Ultimate Black 'kovan onnen kisu'
Avatar
bluri
Viestit: 249
Liittynyt: Ke Tammi 20, 2016 2:04 pm

Re: XF Sportbrake hankinta- ja ylläpitopäiväkirja

Viesti Kirjoittaja bluri »

Ohhoh, huomaa että on ollu "hieman" kiirusta viimeisen puoli vuotta.
Nuo Trianglet tuli koettua. Vaihdoin talvirenkaat alle, 16tkm ja 4mm pintaa jäljellä. Työpäivän jälkeen kun lähdit ajamaan niin tärinää oli aina. Muuta ei juuri pitänyt kuin ääntä. No kääritään ensi kesäksi (jos tulee?) vähän parempaa mustaa alle.

Saksasta tullut kunnostettu laturihan laukesi Ilomantsissa heinäkuussa 25tkm ajon jälkeen. No hoidettiin auto pajalle ja kokeillaan nyt tarvikelaturia pikaisen aikataulun puolesta, josko auttaisi. Samassa rytäkässä oudosti hävisi takaovista sähköt.. Ei toiminu ikkunat eikä lukot.
No 7tkm ajoa ja "akku ei lataudu" , super kiirettä ja auto Jag-finnille, kun oli mahdollisuus ajaa 2vko I-Pacella.
Se oli todella silmiä avaava kokemus ja sähköautokuume on luokkaa 39,2.
No tutkimuksia tehtiin:
-akku latautuu vaikka ilmoitus tulee (välillä satunnaisesti tulee) - > BMS moduuli vaihtoon - > ei ole tainnut tulla vielä
-vas takaoven johto sarjassa haitarin sisältä johtoja hankautunut - > korjautui
-oik. Takaoveen ei ole ehditty puuttua vielä
-oik takalaakeri super väljä, vaikkei ääntänyt - > vaihdettu 289tkm
-kolahteli oikeat edestä - > oikean etuiskarin alapää aivan väljä - > vaihdettu ja hiljeni, edelleen pieni ääni tiukassa käännöksessä vasemmalle - > ettei olis raidetankoon liittyvää
-3 talvea käytetty eberi ei suostu syttymään, keväällä syttyi savupilven saattelemana - > pitäisi ainakin imu ja pakoputket tarkastaa
-vasen etujarrulevy on kiero, 25tkm ajettuna, pitäisi selvitellä onko mitään takuuta TRW:llä. Puhe oli myös että jollain vastaava ongelma poistui vasta vaihtamalla myös laakeri-napapaketin - > voisi olla ajankohtainen kun kaikki laakeritkin pl nyt oik. Taka on alkuperäisiä.

Viimeisen pari viikkoa on tullut sähköautoja tutkittua ja Ioniq 5 tuli koeajettuakin. 50ke autoon laittaminen ei kyllä ole ensimmäisenä prioriteettilistalla, mutta juuri nyt listan kärjessä on Kia EV6. Original I-Pace ei aivan riittänyt omaan käyttööni jokaviikkoisen Espoo-Pirkkala-Espoo ajon vuoksi, kun sitä ei saisi ladattua 11kW latausasemasta kuin kolmasosateholla. Ja hintakin on vielä reippaasti korkeampi. EV6 GT osaisi latauksen työpaikalla ja siinä olisi himppasen reilusti potkua, mutta KIA se olisi kummiskin..
Korjaillaan pikkuvaivat kuntoon niin eiköhän se matka vaan jatku tällä, kun tuli sarja vähän käytettyjä CVC7 ostettua valmiiksi näiden nykyisten Hakka R2 jatkajiksi vuodenvaihteen jälkeen /ensi talvena.
Buy British!
XF Sportbrake 3.0Ds 04/14 Ultimate Black 'kovan onnen kisu'
Avatar
bluri
Viestit: 249
Liittynyt: Ke Tammi 20, 2016 2:04 pm

Re: XF Sportbrake hankinta- ja ylläpitopäiväkirja

Viesti Kirjoittaja bluri »

Voihan vitunvittu sanon minä tuota eeperspäkkeriä.

3 talvea käytetty, 200h polttanut ja ilmoittaa että paloilmapuhallin paskana.
Oli myös asennuspaja hienosti saanut jäähdytysnestekierron vastavirtaan, toki olin sen huomannut kun hyttiin ei tullut ajaessa lämmintä, jos eberi oli päällä.

Kaikkee muutakin pientä olis vielä, muttei nyt luovuteta kuitenkaan.
Buy British!
XF Sportbrake 3.0Ds 04/14 Ultimate Black 'kovan onnen kisu'
Jiipee62
Viestit: 70
Liittynyt: To Tammi 31, 2019 9:11 am
Paikkakunta: Nummela

Re: XF Sportbrake hankinta- ja ylläpitopäiväkirja

Viesti Kirjoittaja Jiipee62 »

Korttivika usein tuo paloilmapuhallin, tai oikeastaan juotos. Johtojen juotos piirilevylle antautuu kuulemma.
XF 3,0 DS -10 Porcelain white
Avatar
bluri
Viestit: 249
Liittynyt: Ke Tammi 20, 2016 2:04 pm

Re: XF Sportbrake hankinta- ja ylläpitopäiväkirja

Viesti Kirjoittaja bluri »

Jiipee62 kirjoitti: Pe Joulu 24, 2021 3:57 pm Korttivika usein tuo paloilmapuhallin, tai oikeastaan juotos. Johtojen juotos piirilevylle antautuu kuulemma.
Itse paloilmapuhallin se oli jumissa, johtuen huonosti asennetusta imuletkusta. Suolapaskaa oli päässyt sisälle ja jumittanut sen. Asia hoidettiin hienotunteisesti ja oikein mukavaa on nyt hypätä lämpimään autoon. Kiertosuunta tuli silloin itse käännettyä oikein, joten ajossakin saa lämmintä kabiinin vaikka lämmitin on päällä. Ehkei sisätilat lämpene ihan niin tehokkaasti esilämmityksessä, joten voisi toki vaihtaa kytkentäpaikankin oikein ennen sisäpuhaltimen kennoa, mutta näillä näkymin en jaksa siihen lähteä.
Buy British!
XF Sportbrake 3.0Ds 04/14 Ultimate Black 'kovan onnen kisu'
Avatar
bluri
Viestit: 249
Liittynyt: Ke Tammi 20, 2016 2:04 pm

Re: XF Sportbrake hankinta- ja ylläpitopäiväkirja

Viesti Kirjoittaja bluri »

Päivitellääs hieman tähänkin:

Todella pitkään vaivannut käsijarruvaiva korjattiin Jag-Finillä vaihtaen käsijarrumoottori. Eihän tuo tainnut oikutella kuin 2-3v.
Takaovetkin pelaa, kun johtosarjat korjattiin.

Huoltaessa tuli esiin, että ilmanotto on ollut raittiin puoleista.. Nyt pitäisi kaivaa uusi ilmansuodatinkotelon kansi.

300k menee kohta rikki. Sähköautokuume on melkoinen, etenkin kun rouvalle hankin Leafin, joten ehkä 2025 tehdään asian suhteen jotain?
Buy British!
XF Sportbrake 3.0Ds 04/14 Ultimate Black 'kovan onnen kisu'
Avatar
bluri
Viestit: 249
Liittynyt: Ke Tammi 20, 2016 2:04 pm

Re: XF Sportbrake hankinta- ja ylläpitopäiväkirja

Viesti Kirjoittaja bluri »

No nyt taas rullataan. Vajaan viis tonnia makso remontti. 331tkm mittarissa, eli kyllä vitonen pitää rikkoa.
Jakopää, ohjausvaihde, raidetangonpäät, takalevyt ja palat, ilmastoinnin yksi putki & säätöventtiili, kolme laakeria, polttimoiden vaihto, pyyhkijämoottorin&vivuston vaihto.
Takakontin mikrokytkin rikki, pitänee asiaa hieman tutkasta.
Buy British!
XF Sportbrake 3.0Ds 04/14 Ultimate Black 'kovan onnen kisu'
Avatar
bluri
Viestit: 249
Liittynyt: Ke Tammi 20, 2016 2:04 pm

Re: XF Sportbrake hankinta- ja ylläpitopäiväkirja

Viesti Kirjoittaja bluri »

Melkeen vuosi on mennyt viimeisimmästä päivityksestä. 352tkm mittarissa ja päätös on tehty: tiemme erkanevat.

Muutaman viikon sisällä tulee käytetty I-Pace alle, kun rouvan pitää saada neliveto. Lokakuussa tuli toiseksi autoksi MG4, joten talous sähköistyi hyvin nopeasti..

Jos etsit huolella pidettyä mustaa kaunotarta, ole yhteydessä. Harvinaisen hyvin dokumentoitu auto...
Buy British!
XF Sportbrake 3.0Ds 04/14 Ultimate Black 'kovan onnen kisu'
NuoriJagge
Viestit: 10
Liittynyt: Su Marras 26, 2023 12:44 am
Paikkakunta: Helsinki

Re: XF Sportbrake hankinta- ja ylläpitopäiväkirja

Viesti Kirjoittaja NuoriJagge »

Kiitos näistä tarinoistasi, näitä on ollut ilo lukea! Onnea uuden sähköisen kisun hankinnasta!
Nykyinen:
Jaguar XE 2,0D Ingenium vm. 2019

---

Ex:
Jaguar XF 2,7D V6 vm. 2008
Vastaa Viestiin