Heippa!
Uusi auto on hakusessa ja kiinnostuimme linkistä löytyvästä autosta.
Meillä ei ole ollut aikaisemmin Jaguaria, hienohan se on, mutta mitä pitää huomioida kun tällaisen pelin laittaa?
Löytyykö pääkaupunkiseudulta osaavaa ja hinta-laatu suhteeltaan hyvää huoltoa? Maksaako vara-osat Todella Paljon vs Volvo?
Onko diesel hyvä vaihtoehto?
Entä pyyntihinta tälle kappaleelle, kohtuullinen?
Asumme suhteellisen jyrkän mäen päällä, johon ei pääse aina talvella helposti, jaksaako vetää ylös lumen yli, joskushan etelässäkin saattaa lunta sataa
Kiitos jos jaksatte kommentoida!
http://www.bilia.fi/vaihtoautot/autohak ... =jaguar-XF
Keltanokka, tietämätön
Re: Keltanokka, tietämätön
Itsellä on ollut kaksi autoa tuolla motilla, toisen myin 40000 ajettuna (Evoque) ja toisen 240000 (Freelander 2) eikä ainakaan noissa kummassakaan kummempia moottorivikoja tai muutakaan ollut oman omistuksen aikana. XF:ssä on vielä ZF 8 pykäläinen vaihteisto, joka lienee paras automaatti mitä on tähän asti tehty???. Takaveto on aina takaveto, mutta vähissä on ne päivät vuodessa kun tuolla ei pärjää - kunnon renkaat vaan alle.
Pääkaupunkiseudulla ainakin Karaasi ja Jag-Finn huoltaa kissoja ammattitaidolla ei toki ilmaiseksi. Osat on suht kalliita (kuten muillakin premiumeilla) jos marmorilta hakee, mutta esim. tuota 2.2d moottoria on käytössä monella merkillä ja varaosia on maailma täynnä myös huomattavast edullisemmin kuin marmorilla.
Tunteella näitä ostetaan eli jos silmää miellyttää ja koeajonkin jälkeen hymyilyttää niin iske kiinni - ei se ihan hirveesti voi metsään mennä.
Toivottavasti joku vastaavan omistava kertoo oikeasti elämästä XF:n kanssa. Muistaakseni jäsen "Mikki" on kertonut aika kattavan tarinan omasta samanlaisesta autostaan eli hakua peliin.
Pääkaupunkiseudulla ainakin Karaasi ja Jag-Finn huoltaa kissoja ammattitaidolla ei toki ilmaiseksi. Osat on suht kalliita (kuten muillakin premiumeilla) jos marmorilta hakee, mutta esim. tuota 2.2d moottoria on käytössä monella merkillä ja varaosia on maailma täynnä myös huomattavast edullisemmin kuin marmorilla.
Tunteella näitä ostetaan eli jos silmää miellyttää ja koeajonkin jälkeen hymyilyttää niin iske kiinni - ei se ihan hirveesti voi metsään mennä.
Toivottavasti joku vastaavan omistava kertoo oikeasti elämästä XF:n kanssa. Muistaakseni jäsen "Mikki" on kertonut aika kattavan tarinan omasta samanlaisesta autostaan eli hakua peliin.
Re: Keltanokka, tietämätön
Moikka,
varaosia tosiaan saa nettikaupoista edullisemmin. Asun itse jyrkän mäen päällä ja vähän jännitin ensimmäistä talvea Jaggella, kun nelikosta tähän vaihdoin. Huoli oli turha, ei ole ollut mitään ongelmaa. Toki teen sitten lumitöitä ja suolaa hiekkaa kuluu, toisinaan on pari 25kg hiekkasäkkiä takakontissa painona, suurimman osan aikaa ei ole. Loistava talviauto ja auto muutenkin.
varaosia tosiaan saa nettikaupoista edullisemmin. Asun itse jyrkän mäen päällä ja vähän jännitin ensimmäistä talvea Jaggella, kun nelikosta tähän vaihdoin. Huoli oli turha, ei ole ollut mitään ongelmaa. Toki teen sitten lumitöitä ja suolaa hiekkaa kuluu, toisinaan on pari 25kg hiekkasäkkiä takakontissa painona, suurimman osan aikaa ei ole. Loistava talviauto ja auto muutenkin.
XF 2,7D vm. 2008 aj.159tkm
-
- Viestit: 69
- Liittynyt: To Heinä 20, 2017 6:22 pm
Re: Keltanokka, tietämätön
Eipä ole märkä korvien takaa kuivunut itsellänikään, mutta ekat liukkaat on koettu ja uskonvahvistus saatu. Aina ollut nelikko ennen tätä 2.2 äXäFfää ja talo mäen päällä tiukan ysikympin mutkan takana, johon ei vauhtia saa kelattua. Autoa hankkiessa ajattelin, että perhana mielellään sitä Jaggella on jumissa jos jollain. Ekat lumet tuli, mutta aura ei ja rouva joutui pysähtymään mäkeen, kun naapuri tuli vastaan. Auto ei mäessä liikkunut rouvan käsissä eteen eikä taakse, kun oli kunnolla nuoskaa. Soitti minut hätiin, jonne suoraan saunasta riensin. Talviasetus päälle ja kaikki avut pois. Auto irtosi melko helposti ja jurnutti mäen ylös melkeinpä vakuuttavasti. Jos se tuosta selvisi, niin sitten muistakin keleistä.
Mitä katselemaasi autoon tulee, niin varmasti hintansa haukkuu! On mielestäni melkeinpä epäilyttävän edullinen. Jos siinä on vielä suksiluukku ja kippaavat takapenkit, niin avot! Käy kiinni vaan!
Mitä katselemaasi autoon tulee, niin varmasti hintansa haukkuu! On mielestäni melkeinpä epäilyttävän edullinen. Jos siinä on vielä suksiluukku ja kippaavat takapenkit, niin avot! Käy kiinni vaan!
Re: Keltanokka, tietämätön
Pörssisijoittaja-analyytikkoa mukaillen:
OSTA ja pidä!
Ihanin autoni koskaan, vain V8 Firebird pääsi lähelle johtuen silloisesta nuoresta iästäni n. 27vee ( 80-luvulla ).....
Piti vaihtaa pois kun ostin liian ison ja painavan peräkärryn jota ei jyrkän mäen päälle takavedolla talvella olisi saanut eikä ahtaalla pihalla kääntymään.
OSTA ja pidä!
Ihanin autoni koskaan, vain V8 Firebird pääsi lähelle johtuen silloisesta nuoresta iästäni n. 27vee ( 80-luvulla ).....
Piti vaihtaa pois kun ostin liian ison ja painavan peräkärryn jota ei jyrkän mäen päälle takavedolla talvella olisi saanut eikä ahtaalla pihalla kääntymään.