Ajovaloautomaatti (X308)

Yleinen Jaguar-keskustelu
Kopi
Viestit: 1961
Liittynyt: Ma Marras 29, 2004 11:25 am
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Ajovaloautomaatti (X308)

Viesti Kirjoittaja Kopi »

Tuli kevään autokuumeessa hommattua Saksasta vm 2000 XJ8 3.2L tuon sigussa olevan vanhuksen seuraksi.
Näin yhden päivän jälkeen ajovaloautomatiikka ihmetyttää, ilmeisesti se toimii Auto-asennossa hämäräkytkimellä? Valot olivat nimittäin katoksesta lähtiessä päällä mutta tien päällä alkoivat vastaantulijat vilkutella ja poishan ne olivat menneet. Ja ON-asennossa ne taas jäävät palamaan auton sammuttuakin, toki piipittäen.

Saakos noita jotenkin pohjoismaisen päivävalokäyttösysteemin mukaiseksi? Siis käynnistyessä päälle ja sammuttessa pois.
Missäs se hämäräanturi on, jos sen teippais umpeen, niin tuo Auto-asento toimisi ihan hyvin.
Köpi
Viimeksi muokannut Kopi, Ma Huhti 10, 2006 10:32 am. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
1961 Mk2 3.8L MOD      ex: 2000 XJ8 3.2L Executive
Kuva
https://kulusjarvi.eu/jagmk2.htm
Bollinger
Viestit: 43
Liittynyt: Ti Marras 16, 2004 10:16 am
Paikkakunta: Tallinna

Viesti Kirjoittaja Bollinger »

Onneksi olkoon, hienon pelin menit hankkimaan!

Jos en ihan väärin muista niin valojen anturi sijaitsee taustapeilin takana.

Sama homma oli aikanani itsellä, mutta nopeasti tuohon piipitykseenkin tottui :o
XJR-05,
edellinen XJ8 Executive-00
xjr-98
Viestit: 234
Liittynyt: Ke Marras 17, 2004 10:26 am
Paikkakunta: Kangasala

Viesti Kirjoittaja xjr-98 »

Jep, laita mustaa, valoa läpäisemätöntä teippiä pari kerrosta peruutuspeilin takana olevan pienen "silmän" päälle.

Tämän jälkeen auto olettaa aina olevan pimeää, vaikuttaa ajovaloihin ja mittarivaloihin.
XKR-07
Midnight Blue

ex- XJR-98 Sapphire Blue
mile
Viestit: 23
Liittynyt: Ma Helmi 14, 2005 4:43 pm
Paikkakunta: Kauniainen

Viesti Kirjoittaja mile »

Teippifiksaus ei ole täysin optimaalinen, kokeilin mutta otin teipin pois koska ainakin minulla tummentuivat taustapeilit niin että hyvä kun mitään näkyi päiväsaikaan. Ei auta kuin muistaa laittaa valot päälle päivällä.

Onko muuten kukaan kysynyt Inchcapelta saako tätä featurea uudelleenohjelmoiduksi huollossa (niinkuin vaikka ajotietokoneen kielihän vaihtuu 12 eurolla normaalin huollon yhteydessä).

mile
XK -07
ex Boxster S -01
ex XJR -01
Kopi
Viestit: 1961
Liittynyt: Ma Marras 29, 2004 11:25 am
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Kopi »

mile kirjoitti:ainakin minulla tummentuivat taustapeilit niin että hyvä kun mitään näkyi päiväsaikaan.
Samoin, mutta otin taustapeilin pois Auto-asennosta ja hyvin näkyy. Ehkä sitten taas kun tulee pimeää, pitää kokeilla Auto-asentoa tai keksiä jotain muuta. Siis takanatulevan häikäisyn estoon.
mile kirjoitti: Onko muuten kukaan kysynyt Inchcapelta saako tätä featurea uudelleenohjelmoiduksi huollossa (niinkuin vaikka ajotietokoneen kielihän vaihtuu 12 eurolla normaalin huollon yhteydessä).
mile
Minä vaihdoin tietsikan kielen itse, 0 euroa. A/B-nappi pohjaan ja sitten virrat päälle ja kun ruutuun ilmestyy kieli, niin A/B napilla selaus ja oikeanpuoleisella napilla talletus. Englantia olin etsimässä, hämmästys suuri kun löytyi jopa suomi.
Köpi
1961 Mk2 3.8L MOD      ex: 2000 XJ8 3.2L Executive
Kuva
https://kulusjarvi.eu/jagmk2.htm
Vastaa Viestiin