Hei ajan tällä hetkellä Alfalla johon olen ollut erittäin tyytyväinen mutta Xf oli aikoinaan miellyttävä koeajettava, tosin faceliftinä ja 2.2 koneella.
Kokemuksia/muuta tietoa 2.7d koneisesta eli uskaltaako ostaa 250tkm ajettuna vaikka hyvin huollettu olisikin? Entä muut tyyppiviat? Olen ollut luulossa että pahempia tyyppivikoja ei pahemmin ole vai onko?
Entä onko tässä vanhemmassa millainen rengasmelu ja muut ominaisuudet vrt facelift?
Jaguar XF 2.7 ostaminen
Re: Jaguar XF 2.7 ostaminen
Älä nyt säikähdä, mutta:
viewtopic.php?f=2&t=8369
viewtopic.php?f=2&t=7852
viewtopic.php?f=2&t=8693
2.7D voi olla melko paljon ongelmallisempi kuin uudempi 3.0, toki niissäkin on alakerran laakeriongelmia esiintynyt.
viewtopic.php?f=2&t=8369
viewtopic.php?f=2&t=7852
viewtopic.php?f=2&t=8693
2.7D voi olla melko paljon ongelmallisempi kuin uudempi 3.0, toki niissäkin on alakerran laakeriongelmia esiintynyt.
Re: Jaguar XF 2.7 ostaminen
XF osalta jättäisin 2.7:n pois laskuista.
3.0D Classic menee, erot Faceliftiin on siedettäviä.
Ok onhan niillä hintaeroa, mutta 3.0D on "ihan eri moottori" vaikka jakaakin historiaa 2.7:n kanssa.
3.0D Classic menee, erot Faceliftiin on siedettäviä.
Ok onhan niillä hintaeroa, mutta 3.0D on "ihan eri moottori" vaikka jakaakin historiaa 2.7:n kanssa.
Buy British!
XF Sportbrake 3.0Ds 04/14 Ultimate Black 'kovan onnen kisu'
I-Pace HSE 12/18 Corris Grey 'Irmaliisa'
XF Sportbrake 3.0Ds 04/14 Ultimate Black 'kovan onnen kisu'
I-Pace HSE 12/18 Corris Grey 'Irmaliisa'
Re: Jaguar XF 2.7 ostaminen
Oho no kuulostaa hiukan epäluotettavalta ilmeisesti ei voi edes olettaa että vaikka olisi jo ajettu 250tkm ja hyvin huollettu ettei hajoaisi. Toki jos hyvällä hinnalla saa ja ottaa takuun siihen niin silloin voisi heittäytyä hiukan uhkarohkeaksi
- kissaeläin
- Viestit: 4838
- Liittynyt: Su Tammi 22, 2012 9:06 pm
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Jaguar XF 2.7 ostaminen
Kun on ajettu jo 250tkm sopisi kaiketi paremmin...Manu kirjoitti:Oho no kuulostaa hiukan epäluotettavalta ilmeisesti ei voi edes olettaa että vaikka olisi jo ajettu 250tkm ja hyvin huollettu ettei hajoaisi. Toki jos hyvällä hinnalla saa ja ottaa takuun siihen niin silloin voisi heittäytyä hiukan uhkarohkeaksi
S Type R (2002) -Black Edition-
Re: Jaguar XF 2.7 ostaminen
Näistä voi olla montaa mieltä, mutta näin tekisin itse. Jos tarjolla olisi XF 2.7D, mistä kovasti pitäisin, niin siinä ei tuo 2.7D tai 250 tkm olisi sellaisenaan esteenä. Jos auto on siisti ja selvästi hyvin pidetty, tämä on tärkeintä. Ongelmat tai "tyyppiviat" ovat sitä erittäin huonoa tuuria tai sitten huonoa hoitoa.
Tuota PSA-konsernin dieseliä on maailmaan tehty aika monta kappaletta. Joissain on ilmeisesti juuri kampiakselin laakerointi pettänyt, silloin on edessä isompi remontti tai vaihtomoottori, öljynvaihtojen ainakin on syytä olla kunnossa. XJD-vainaassa oli moottori kertaalleen vaihdettu. Itse en tuota niin paljoa pelkäisi, että maksaisin vain sen takia vaikka 10 tEUR enemmän vähän uudemmasta. 250 tkm on hyvin pidettynä sopivasti sisäänajettu, juuri on jakopään ja polttoainepumpun hihnat vaihdettu ensimmäisen kerran. Eihän se ikuisesti tule kestämään, mutta myös vuotuiset arvonpudotukset ovat maltillisempia kuin uudemmassa. Eikä käyttötuntumassa välttämättä ole paljoa eroa.
Facelift vaikuttaa uusien moottoreiden ja vaihdelaatikoiden jälkeen nimensä mukaisesti olevan eniten vähän muuttunutta ulkonäköä ja muita yksityiskohtia. Elektroniikassa näkyvin muutos on uudessa kojelaudan näytön ohjelmistossa ja mahdollisessa high-end -äänentoistossa mikä vaihtui B&W:stä johonkin toiseen. Penkit taitavat olla paremmat, vanhassa peruspenkit eivät ole erityisen kehuttavat, riippuu varmaan sekin ahterin mallista. Hyviä ovat kaikki ajaa mutta eivät talvella ole parhaimmillaan, takaveto ja jäätyviä lukkoja ja itsestään haihtuvia sähköjä...
2.7D kuljettaa autoa riittävästi, autobahnilla pääsee helposti yli kahtasataa eikä muutenkaan jää jalkoihin. Rengasmelua ei pahemmin ole. Varustusta kannattaa katsella tarkasti, liikkeellä on aika paljon kevyesti varustettuja käytettyinä tuotuja. Xenon-valot on syytä olla, ja nekin kannattaa valmistautua purkamaan ja puhdistamaan. Penkit eivät lämpene kaikissa. Lisälämmittimissä on isoa kirjoa, kaikissa ei ole webastoa eikä niitä tehtaalla taidettu mallisarjan alun autoihin edes laittaakaan. Stereoissa on eroja.
Tee-se-itse -autoina nämä ovat yllättävän helppoja ja halpoja, osia (Englannista) ja ohjeita löytyy helposti. Jos käyttää merkkiliikkeessä, niin kalliiksi tulee ihan varmasti. Vuotuinen autovero on korkea.
Jouko
Tuota PSA-konsernin dieseliä on maailmaan tehty aika monta kappaletta. Joissain on ilmeisesti juuri kampiakselin laakerointi pettänyt, silloin on edessä isompi remontti tai vaihtomoottori, öljynvaihtojen ainakin on syytä olla kunnossa. XJD-vainaassa oli moottori kertaalleen vaihdettu. Itse en tuota niin paljoa pelkäisi, että maksaisin vain sen takia vaikka 10 tEUR enemmän vähän uudemmasta. 250 tkm on hyvin pidettynä sopivasti sisäänajettu, juuri on jakopään ja polttoainepumpun hihnat vaihdettu ensimmäisen kerran. Eihän se ikuisesti tule kestämään, mutta myös vuotuiset arvonpudotukset ovat maltillisempia kuin uudemmassa. Eikä käyttötuntumassa välttämättä ole paljoa eroa.
Facelift vaikuttaa uusien moottoreiden ja vaihdelaatikoiden jälkeen nimensä mukaisesti olevan eniten vähän muuttunutta ulkonäköä ja muita yksityiskohtia. Elektroniikassa näkyvin muutos on uudessa kojelaudan näytön ohjelmistossa ja mahdollisessa high-end -äänentoistossa mikä vaihtui B&W:stä johonkin toiseen. Penkit taitavat olla paremmat, vanhassa peruspenkit eivät ole erityisen kehuttavat, riippuu varmaan sekin ahterin mallista. Hyviä ovat kaikki ajaa mutta eivät talvella ole parhaimmillaan, takaveto ja jäätyviä lukkoja ja itsestään haihtuvia sähköjä...
2.7D kuljettaa autoa riittävästi, autobahnilla pääsee helposti yli kahtasataa eikä muutenkaan jää jalkoihin. Rengasmelua ei pahemmin ole. Varustusta kannattaa katsella tarkasti, liikkeellä on aika paljon kevyesti varustettuja käytettyinä tuotuja. Xenon-valot on syytä olla, ja nekin kannattaa valmistautua purkamaan ja puhdistamaan. Penkit eivät lämpene kaikissa. Lisälämmittimissä on isoa kirjoa, kaikissa ei ole webastoa eikä niitä tehtaalla taidettu mallisarjan alun autoihin edes laittaakaan. Stereoissa on eroja.
Tee-se-itse -autoina nämä ovat yllättävän helppoja ja halpoja, osia (Englannista) ja ohjeita löytyy helposti. Jos käyttää merkkiliikkeessä, niin kalliiksi tulee ihan varmasti. Vuotuinen autovero on korkea.
Jouko
Jaguar XJ8 -05 (Japani)
--------------------------
Huollettavana: Jaguar XF-DS -10 (Suomi)
Muuttaneet: Jaguar XK8 Convertible -99 (Kalifornia), Jaguar S-Type 3.0 -99 (Saksa)
Purettu: Jaguar XK8 Cabriolet -99 (Saksa)
Rekka ruhjoi: Jaguar XJ6 D -06 (Saksa)
--------------------------
Huollettavana: Jaguar XF-DS -10 (Suomi)
Muuttaneet: Jaguar XK8 Convertible -99 (Kalifornia), Jaguar S-Type 3.0 -99 (Saksa)
Purettu: Jaguar XK8 Cabriolet -99 (Saksa)
Rekka ruhjoi: Jaguar XJ6 D -06 (Saksa)