Jaguar merkki X-Typen konepeltiin

Yleinen Jaguar-keskustelu
Jagge Pekka
Viestit: 64
Liittynyt: Ma Huhti 09, 2018 4:45 pm

Jaguar merkki X-Typen konepeltiin

ViestiKirjoittaja Jagge Pekka » Su Huhti 15, 2018 1:58 am

Tällainen löytyisi. On siis tarralla

https://www.ebay.com/itm/3D-Alloy-Car-F ... hC&vxp=mtr

Oli kirjoitettu että 3M tarralla pysyy ja vaikeampi varastaa tai runnoa konepeltiä. Pari kysymystä:
- Onko X-Typessä koskaan ollut tällaista alkuperäisenä
- Puuttuuko katsastus jos tarralla eikä jousta
- Montako senttiä edestä olisi hyvä jos kuitenkin päättää laittaa

Nimim Juuri liittynyt
X-Type 2.0 automaatti vm. 2003, ostettaessa 4/2018 ajettu 93.000 km. Musta, vaalea nahkasisustus.
Tätä ennen 30 vuotta Saab Griffinejä, 5 vuotta MB 190E, 5 vuotta Alfa-Romeo Bertone Sprint Coupé,
3 vuotta Alfa Romeo Giulia ja ne pakolliset kuplat.

TexPat
Viestit: 506
Liittynyt: Ti Elo 19, 2008 5:25 pm

Re: Jaguar merkki X-Typen konepeltiin

ViestiKirjoittaja TexPat » Su Huhti 15, 2018 9:36 am

En osaa kommentoida Suomen katsastusvaatimuksista mitään mutta USA:ssa X-type tuli leaperin kanssa kaupasta. Se oli mallia läpipultattu ja joustavalla tai kääntyvällä jalustalla.

Avatar
Aonsaithya
Viestit: 514
Liittynyt: Su Elo 19, 2012 8:06 pm
Paikkakunta: Espoo

Re: Jaguar merkki X-Typen konepeltiin

ViestiKirjoittaja Aonsaithya » Su Huhti 15, 2018 12:21 pm

Itselläni oli vastaavan oloinen tarralla kiinnitetty leaper konepellillä, kun en halunnut tehdä reikiä. Se itse kissa oli jousella kiinni jalustassaan, eli jousti ja antoi periksi suhteellisen helposti koskettaessa. Alkuperäisethän ovat jollain vaijeriviritelmällä, ja lähtevät törmäystilanteessa todennäköisesti irti. Tuokin näyttää kaksiosaiselta, joten lienee jousella?
Noissa copycateissa on se riski vaan, että kromaus ei välttämättä ole kovin kestävä alkuperäiseen verrattuna. Saahan sen vaihdettua eikä hintakaan ole paha, mutta tuolla 3M:n kaksipuolisella kiinnitetyn minkä tahansa irrottaminen on aina vähän tuskaista.

Auto kävi katsastuksessa yhden kerran leaperin asennuksen jälkeen, mutta huoltamon eikä minun viemänä, joten en tiedä tuliko siitä kommenttia. Luulisin että ei. Yksiosaisesta joustamattomasta varmaan tulisi, ja aiheesta.

Tarra-asennuksessa on tietenkin se asemoinnin haaste. Mittailin ja merkkailin sinisellä maalarinteipin tapaisella huolellisesti sitä paikkaa, ja päädyin lopulta laittamaan sen jonkin verran edemmäs kuin yleensä. Näytti mielestäni paremmalta niin että oli vähän lähempänä etureunaa, alla olevassa kuvassa ylempänä netistä löytämäni ilmeisesti normaali sijainti ja alempana oma sijoitus.

Kuva
Ex: 2007 XK 4.2, Liquid Silver & Charcoal
Ex: 2001 X-Type 2.5 SE, Platinum, Dove & Granite

trj
Viestit: 151
Liittynyt: Su Touko 11, 2014 7:22 pm
Paikkakunta: Leppävirta

Re: Jaguar merkki X-Typen konepeltiin

ViestiKirjoittaja trj » Su Huhti 15, 2018 2:30 pm

Omassa on alkuperäinen ja se on 136 mm. konepellin etureunasta merkin jalan reunaan. En suosittele ostaan niitä 30 euron "aftermarket" merkkejä, kun niissä on tukijalan alapinta täysi suora, eikä se istu siististi konepellin kuperaan muotoon. Ostin vanhaan jaggeen aftermarket merkin ja se jää vähän irvistämään sitten jommasta kummasta päästä. Vanhemmassa xj:ssä on kumminkin suorempi pelti kuin x-typessä, eli se jää irvistään vielä enempi.

Avatar
kissaeläin
Viestit: 4860
Liittynyt: Su Tammi 22, 2012 9:06 pm
Paikkakunta: Helsinki

Re: Jaguar merkki X-Typen konepeltiin

ViestiKirjoittaja kissaeläin » Su Huhti 15, 2018 9:08 pm

Jagge Pekka kirjoitti:Tällainen löytyisi. On siis tarralla

https://www.ebay.com/itm/3D-Alloy-Car-F ... hC&vxp=mtr

Oli kirjoitettu että 3M tarralla pysyy ja vaikeampi varastaa tai runnoa konepeltiä. Pari kysymystä:
- Onko X-Typessä koskaan ollut tällaista alkuperäisenä
- Puuttuuko katsastus jos tarralla eikä jousta
- Montako senttiä edestä olisi hyvä jos kuitenkin päättää laittaa

Nimim Juuri liittynyt


Helpompi se on toki varastaa, mutta toimenpiteestä ei jää pysyvää jälkeä autoon niin helposti kuin läpikiinnitetty.

Ja ei sen irrottaminen ja liimajälkien poistaminen tarvittaessa kovin työlästä ole ksyleenillä. Hetken aikaa antaa vaikuttaa ja liima pehmenee riittävästi jolloin lähtee aika nätisti.

Kuuteen vuoteen ei ole katsastuksessa mainittu mitään keula leaperistä.
Kuva Kuva
S Type R (2002) -Black Edition-


Palaa sivulle “Yleinen”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 7 vierailijaa