Tällainen löytyisi. On siis tarralla
https://www.ebay.com/itm/3D-Alloy-Car-F ... hC&vxp=mtr
Oli kirjoitettu että 3M tarralla pysyy ja vaikeampi varastaa tai runnoa konepeltiä. Pari kysymystä:
- Onko X-Typessä koskaan ollut tällaista alkuperäisenä
- Puuttuuko katsastus jos tarralla eikä jousta
- Montako senttiä edestä olisi hyvä jos kuitenkin päättää laittaa
Nimim Juuri liittynyt
Jaguar merkki X-Typen konepeltiin
-
- Viestit: 69
- Liittynyt: Ma Huhti 09, 2018 4:45 pm
Jaguar merkki X-Typen konepeltiin
X-Type 2.0 automaatti vm. 2003, ostettaessa 4/2018 ajettu 93.000 km. Musta, vaalea nahkasisustus.
Tätä ennen 30 vuotta Saab Griffinejä, 5 vuotta MB 190E, 5 vuotta Alfa-Romeo Bertone Sprint Coupé,
3 vuotta Alfa Romeo Giulia.
Tätä ennen 30 vuotta Saab Griffinejä, 5 vuotta MB 190E, 5 vuotta Alfa-Romeo Bertone Sprint Coupé,
3 vuotta Alfa Romeo Giulia.
Re: Jaguar merkki X-Typen konepeltiin
En osaa kommentoida Suomen katsastusvaatimuksista mitään mutta USA:ssa X-type tuli leaperin kanssa kaupasta. Se oli mallia läpipultattu ja joustavalla tai kääntyvällä jalustalla.
- Aonsaithya
- Viestit: 514
- Liittynyt: Su Elo 19, 2012 8:06 pm
- Paikkakunta: Espoo
Re: Jaguar merkki X-Typen konepeltiin
Itselläni oli vastaavan oloinen tarralla kiinnitetty leaper konepellillä, kun en halunnut tehdä reikiä. Se itse kissa oli jousella kiinni jalustassaan, eli jousti ja antoi periksi suhteellisen helposti koskettaessa. Alkuperäisethän ovat jollain vaijeriviritelmällä, ja lähtevät törmäystilanteessa todennäköisesti irti. Tuokin näyttää kaksiosaiselta, joten lienee jousella?
Noissa copycateissa on se riski vaan, että kromaus ei välttämättä ole kovin kestävä alkuperäiseen verrattuna. Saahan sen vaihdettua eikä hintakaan ole paha, mutta tuolla 3M:n kaksipuolisella kiinnitetyn minkä tahansa irrottaminen on aina vähän tuskaista.
Auto kävi katsastuksessa yhden kerran leaperin asennuksen jälkeen, mutta huoltamon eikä minun viemänä, joten en tiedä tuliko siitä kommenttia. Luulisin että ei. Yksiosaisesta joustamattomasta varmaan tulisi, ja aiheesta.
Tarra-asennuksessa on tietenkin se asemoinnin haaste. Mittailin ja merkkailin sinisellä maalarinteipin tapaisella huolellisesti sitä paikkaa, ja päädyin lopulta laittamaan sen jonkin verran edemmäs kuin yleensä. Näytti mielestäni paremmalta niin että oli vähän lähempänä etureunaa, alla olevassa kuvassa ylempänä netistä löytämäni ilmeisesti normaali sijainti ja alempana oma sijoitus.
Noissa copycateissa on se riski vaan, että kromaus ei välttämättä ole kovin kestävä alkuperäiseen verrattuna. Saahan sen vaihdettua eikä hintakaan ole paha, mutta tuolla 3M:n kaksipuolisella kiinnitetyn minkä tahansa irrottaminen on aina vähän tuskaista.
Auto kävi katsastuksessa yhden kerran leaperin asennuksen jälkeen, mutta huoltamon eikä minun viemänä, joten en tiedä tuliko siitä kommenttia. Luulisin että ei. Yksiosaisesta joustamattomasta varmaan tulisi, ja aiheesta.
Tarra-asennuksessa on tietenkin se asemoinnin haaste. Mittailin ja merkkailin sinisellä maalarinteipin tapaisella huolellisesti sitä paikkaa, ja päädyin lopulta laittamaan sen jonkin verran edemmäs kuin yleensä. Näytti mielestäni paremmalta niin että oli vähän lähempänä etureunaa, alla olevassa kuvassa ylempänä netistä löytämäni ilmeisesti normaali sijainti ja alempana oma sijoitus.
Re: Jaguar merkki X-Typen konepeltiin
Omassa on alkuperäinen ja se on 136 mm. konepellin etureunasta merkin jalan reunaan. En suosittele ostaan niitä 30 euron "aftermarket" merkkejä, kun niissä on tukijalan alapinta täysi suora, eikä se istu siististi konepellin kuperaan muotoon. Ostin vanhaan jaggeen aftermarket merkin ja se jää vähän irvistämään sitten jommasta kummasta päästä. Vanhemmassa xj:ssä on kumminkin suorempi pelti kuin x-typessä, eli se jää irvistään vielä enempi.
- kissaeläin
- Viestit: 4838
- Liittynyt: Su Tammi 22, 2012 9:06 pm
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Jaguar merkki X-Typen konepeltiin
Helpompi se on toki varastaa, mutta toimenpiteestä ei jää pysyvää jälkeä autoon niin helposti kuin läpikiinnitetty.Jagge Pekka kirjoitti:Tällainen löytyisi. On siis tarralla
https://www.ebay.com/itm/3D-Alloy-Car-F ... hC&vxp=mtr
Oli kirjoitettu että 3M tarralla pysyy ja vaikeampi varastaa tai runnoa konepeltiä. Pari kysymystä:
- Onko X-Typessä koskaan ollut tällaista alkuperäisenä
- Puuttuuko katsastus jos tarralla eikä jousta
- Montako senttiä edestä olisi hyvä jos kuitenkin päättää laittaa
Nimim Juuri liittynyt
Ja ei sen irrottaminen ja liimajälkien poistaminen tarvittaessa kovin työlästä ole ksyleenillä. Hetken aikaa antaa vaikuttaa ja liima pehmenee riittävästi jolloin lähtee aika nätisti.
Kuuteen vuoteen ei ole katsastuksessa mainittu mitään keula leaperistä.
S Type R (2002) -Black Edition-