Huoltovälit

Yleinen Jaguar-keskustelu
Jagge Pekka
Viestit: 35
Liittynyt: Ma Huhti 09, 2018 4:45 pm

Huoltovälit

ViestiKirjoittaja Jagge Pekka » Ke Huhti 25, 2018 7:05 pm

Olen hakenut ohjeita huoltoväleille. Löytänyt
- öljynvaihto ja suodatin 16.000 km (Saabeissa vaihtanut per 10.000)
- jarruneste 2 vuoden välein
- jäähdytysneste 5 vuoden välein
- ohjaustehostin 2 vuoden välein
- vetohihna 112.000 km
Oisko näin. Oisko kommentteja.
X-Type 2.1 automaatti vm. 2003, ostettaessa 4/2018 ajettu 93.000 km. Musta, vaalea sisustus.
Tätä ennen 30 vuotta Saab Griffinejä, 5 vuotta MB 190E, 5 vuotta Alfa-Romeo Bertone Sprint Coupé,
3 vuotta Alfa Romeo Giulia ja ne pakolliset kuplat.

Goldust
Viestit: 115
Liittynyt: To Syys 18, 2014 6:20 pm
Paikkakunta: Helsinki

Re: Huoltovälit

ViestiKirjoittaja Goldust » Ke Huhti 25, 2018 7:15 pm

Kuva

Kuva
Kuva
1995 X300 XJ Sport - 2006 RR Supercharged 35th Anniversary - 2007 S-Type 2.7D
Vikakoodiapua pks.

Jagge Pekka
Viestit: 35
Liittynyt: Ma Huhti 09, 2018 4:45 pm

Re: Huoltovälit

ViestiKirjoittaja Jagge Pekka » Ke Huhti 25, 2018 7:27 pm

Kiitokset. Fair enough!
X-Type 2.1 automaatti vm. 2003, ostettaessa 4/2018 ajettu 93.000 km. Musta, vaalea sisustus.
Tätä ennen 30 vuotta Saab Griffinejä, 5 vuotta MB 190E, 5 vuotta Alfa-Romeo Bertone Sprint Coupé,
3 vuotta Alfa Romeo Giulia ja ne pakolliset kuplat.

Jagge Pekka
Viestit: 35
Liittynyt: Ma Huhti 09, 2018 4:45 pm

Re: Huoltovälit

ViestiKirjoittaja Jagge Pekka » La Kesä 23, 2018 12:22 pm

Pitää vielä palata aiheeseen. Tuossa listassa, tai olinko sokea, en nähnyt automaattivaihteiston öljyn vaihtoa. Any advice?
X-Type 2.1 automaatti vm. 2003, ostettaessa 4/2018 ajettu 93.000 km. Musta, vaalea sisustus.
Tätä ennen 30 vuotta Saab Griffinejä, 5 vuotta MB 190E, 5 vuotta Alfa-Romeo Bertone Sprint Coupé,
3 vuotta Alfa Romeo Giulia ja ne pakolliset kuplat.

KariTalvio
Viestit: 108
Liittynyt: Ti Helmi 07, 2017 12:41 am

Re: Huoltovälit

ViestiKirjoittaja KariTalvio » La Kesä 23, 2018 7:32 pm

Olikohan nyt jotenkin niin, ettei Jagen huolto ohjeessa ollut mainintaa, mutta ZF ohjeessa vaihtoväli 90-120tkm.
Kyllä ne siis kannattaa välillä vaihtaa/vaihdattaa.
Itse teetin automaattiöljyn vaihdon jakohihnan vaihdon yhteydessä Karaasilla ja vaihtamistapahtuma kyllä pehmeni entisestään huomattavasti.
XJ LWB X358 2,7D Model 2008

Avatar
Aonsaithya
Viestit: 494
Liittynyt: Su Elo 19, 2012 8:06 pm
Paikkakunta: Espoo

Re: Huoltovälit

ViestiKirjoittaja Aonsaithya » Su Kesä 24, 2018 2:21 pm

KariTalvio kirjoitti:Olikohan nyt jotenkin niin, ettei Jagen huolto ohjeessa ollut mainintaa, mutta ZF ohjeessa vaihtoväli 90-120tkm.
Kyllä ne siis kannattaa välillä vaihtaa/vaihdattaa.
Itse teetin automaattiöljyn vaihdon jakohihnan vaihdon yhteydessä Karaasilla ja vaihtamistapahtuma kyllä pehmeni entisestään huomattavasti.


Eikös V6 X-Typen automaattivaihteisto ole Jatco?

Lähde
The engine put its power through five speeds of either manual, featuring a dual mass flywheel, or automatic transmissions. The manual was a derivative of the MTX75 gearbox from within the Ford group, whilst the automatic shifter was a brand new Jatco JF506E nine solenoid design specifically developed for Jaguar, controlled through the traditional J-gate allowing maximum gear selection as well as a switchable sport mode.
2007 XK 4.2, Liquid Silver & Charcoal (pre-production; VIN 00031)
Ex: 2001 X-Type 2.5 SE, Platinum, Dove & Granite

Avatar
kissaeläin
Viestit: 4806
Liittynyt: Su Tammi 22, 2012 9:06 pm
Paikkakunta: Helsinki

Re: Huoltovälit

ViestiKirjoittaja kissaeläin » Su Kesä 24, 2018 3:15 pm

Aonsaithya kirjoitti:
KariTalvio kirjoitti:Olikohan nyt jotenkin niin, ettei Jagen huolto ohjeessa ollut mainintaa, mutta ZF ohjeessa vaihtoväli 90-120tkm.
Kyllä ne siis kannattaa välillä vaihtaa/vaihdattaa.
Itse teetin automaattiöljyn vaihdon jakohihnan vaihdon yhteydessä Karaasilla ja vaihtamistapahtuma kyllä pehmeni entisestään huomattavasti.


Eikös V6 X-Typen automaattivaihteisto ole Jatco?

Lähde
The engine put its power through five speeds of either manual, featuring a dual mass flywheel, or automatic transmissions. The manual was a derivative of the MTX75 gearbox from within the Ford group, whilst the automatic shifter was a brand new Jatco JF506E nine solenoid design specifically developed for Jaguar, controlled through the traditional J-gate allowing maximum gear selection as well as a switchable sport mode.


Jep, näinhän se on.
Kuva Kuva
S Type R (2002) -Black Edition-

KariTalvio
Viestit: 108
Liittynyt: Ti Helmi 07, 2017 12:41 am

Re: Huoltovälit

ViestiKirjoittaja KariTalvio » Su Kesä 24, 2018 8:01 pm

No niimpäs onkin.
Onkos tuolle sitten Jagen huolto-ohjelmassa öljynvaihtoväli vaiko vain laatikkotehtaalla?
XJ LWB X358 2,7D Model 2008

Avatar
Aonsaithya
Viestit: 494
Liittynyt: Su Elo 19, 2012 8:06 pm
Paikkakunta: Espoo

Re: Huoltovälit

ViestiKirjoittaja Aonsaithya » Ma Kesä 25, 2018 12:15 am

Yritin tuota googlailla, mutta lähinnä löytyi Rover-foorumilta (ollut jossain malleissa käytössä ko. merkillä) että virallisesti "filled for life", mutta käytännössä suositeltu vaihtoväli 60k mailia eli n. 100tkm.

Kannattanee kysellä joltain epäviralliselta Jaguar-huollolta näkemys, automaatti-X-Typeistä on varmasti kokemusta kaikilla.
2007 XK 4.2, Liquid Silver & Charcoal (pre-production; VIN 00031)
Ex: 2001 X-Type 2.5 SE, Platinum, Dove & Granite

rtj52
Viestit: 37
Liittynyt: To Loka 04, 2012 8:41 pm
Paikkakunta: Kouvola

Re: Huoltovälit

ViestiKirjoittaja rtj52 » Ma Kesä 25, 2018 6:51 pm

Tervehdys,

X-Type Estate -automaatin (2008) vaihteistoöljyn vaihtosuosituksia en tunne. 150000 km:n kohdalla vaihdatin öljyt huuhtelumenetelmällä ja voin kertoa, että vanha öljy oli täysin pikimustaa tavaraa! Mitkähän mahtoivat olla voiteluominaisuudet!

Öljynaihdon jälkeen laatikko vaihtoi selvästi pehmeämmin. Eli omasta puolestani suosittelen vaihteiston öljynvaihtoa viimeistään vähän yli sadantuhannen kilometrin jälkeen. ”Ikuisiin öljyihin” on vaikea uskoa :)

Jaguaarikilometrejä,
X-Type 2.2 D Estate 2008, Emerald Fire

Tata
Viestit: 52
Liittynyt: Ma Huhti 16, 2018 7:46 pm
Paikkakunta: Turenki

Re: Huoltovälit

ViestiKirjoittaja Tata » Pe Kesä 29, 2018 10:54 am

Olisin huolestunut jos vaihdelaatikon öljy on pikimustaa. Jokin osa on silloin kulunut voimakkaasti ja on antanut väriä öljyyn. Tai sitten öljy on käynyt joskus palanut kuumana. Kumpikaan ei ole toivottavaa, eikä laatikosta tule öljynvaihdon jälkeen uudenveroista. En tiedä onko x-tyypissä suodatinta vaihdelaatikossa.
S-type V6 3.0 2001


Palaa sivulle “Yleinen”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 6 vierailijaa