Sivu 1/1
X-TYPE Työ täristää
Lähetetty: Ti Heinä 17, 2018 4:14 pm
Kirjoittaja Ketmik
Hyvää päivää
Elikkä 2.5 l automaatti alkoi täristämään n. 75-80 km nopeudella. Renkaat tasapainotettu, muttei mitään vaikutusta? Vaihteen laittaminen "n" asennolla ei vaikuta asiaa. Etu ja taka "perän" öljyt tarkistettu...ei vuotoja. Elikkä voiko syyllinen olla kardaaniakselin tuenta/ristinivelet?
Kiittäen ja kumartaen
Mikko
Re: X-TYPE Työ täristää
Lähetetty: Ke Heinä 18, 2018 8:57 am
Kirjoittaja Vile123
Moro,
Itsellä 3.0 x-type ja samoissa nopeuksissa täristi mystisesti. Vetoakselit vaihdettiin ja kardaanintukilaakeri (ei vaikutusta), syy oli itse kardaani (vanhanmallinen) jonka vaihdon jälkeen kulki taas todella pehmeästi. Käytettynä tuli tilattua briteistä ja hyvin pelannut jo 4v.
Re: X-TYPE Työ täristää
Lähetetty: To Heinä 19, 2018 1:18 pm
Kirjoittaja JPE
Taisi olla aina vähän tyyppivika Äxässä. Omassani se ilmeni aikoinaan mystisesti niin, että ei täristänyt kuin joskus. Joskus meni täysin pehmeästi. En koskaan etsinyt vikaa ja vain ajan mittaan hyväksyin sen ajoittaisena "oireena".
Kun on 2.5 bensa, niin lienee silloin neliveto. Tuskin liittyy asiaan, mutta jakolaatikon öljyt on aina syytä katsoa / vaihtaa säännöllisesti. Se öljytilavuus ei ole suuri, niin vajausta voi tulla.
Re: X-TYPE Työ täristää
Lähetetty: La Heinä 21, 2018 12:15 pm
Kirjoittaja Ketmik
Moi taas,
Onko tuon kardaaniakselin tukilaakerin vaihto kuinka vaikeaa? Kampetta(kardaania) heiluttelemalla laakerin kohdalla selvä välys. Jakolaatikoiden öljyt ok, vuotoja ei ole.
T. Mikko
Re: X-TYPE Työ täristää
Lähetetty: To Elo 09, 2018 1:48 pm
Kirjoittaja Ketmik
Moi,
Vika oli kuitenkin siinä kannatinlaakerissa. Vaihto-ohjeet löytyi Brittien omilta Jagge sivuilta. Aikaa meni taukoineen pari tuntia.