Jaguar XF 3.0 2014 luotettavuus yms?
Jaguar XF 3.0 2014 luotettavuus yms?
Moro!
Päätin tulla kyselemään teiltä kyseisestä autosta. Äiti olis farkkua vailla ja kovasti sitä kiinnosti kyseinen malli, ja saksassahan noita näyttäs olevan (275hp/600Nm).
Mitenkä tän luotettavuus, moottorin kesto, ajeleeko niillä heloposti sinne 300tkm ja yli?
Mielellään monelta näkökulmalta ottaisin kaikkea tietoa vastaan, kiitos!
Toinen vaihtoehto olisi ollu Volvon V70 D5... mutta joo.
Ystävällisin terveisin
Daniel Helin
Päätin tulla kyselemään teiltä kyseisestä autosta. Äiti olis farkkua vailla ja kovasti sitä kiinnosti kyseinen malli, ja saksassahan noita näyttäs olevan (275hp/600Nm).
Mitenkä tän luotettavuus, moottorin kesto, ajeleeko niillä heloposti sinne 300tkm ja yli?
Mielellään monelta näkökulmalta ottaisin kaikkea tietoa vastaan, kiitos!
Toinen vaihtoehto olisi ollu Volvon V70 D5... mutta joo.
Ystävällisin terveisin
Daniel Helin
Re: Jaguar XF 3.0 2014 luotettavuus yms?
Sama laakerivaiva on vaivannut myös 3.0D kuin 2.7D-koneita aikanaan ja se "pitäisi" olla 2016 lopullisesti korjattu. Omaani oli 151tkm kohdalla vaihdettu moottori uuteen 2017, joten oletan olevani hyvässä tilanteessa.
Vaihteisto on sama ZF 8HP kuin BMW ja Audi yms ovat käyttäneet. Ei kummempia tyyppivikoja. Perässä oli pre-faceliteissä vuotoja, jotka paikattiin kampanjalla.
Ovien keskuslukitus taitaa olla suurin yksittäinen ongelmakohta, ettei enää joku ovi kaukosäädöllä aukea/mene kiinni.
Omani voisi ehkä olla myytävänä, kun on tuossa taloprojektia näköpiirissä.. Vaikka olenkin vannonut että ennemmin lähtee rouva kuin tuo auto.
Vaihteisto on sama ZF 8HP kuin BMW ja Audi yms ovat käyttäneet. Ei kummempia tyyppivikoja. Perässä oli pre-faceliteissä vuotoja, jotka paikattiin kampanjalla.
Ovien keskuslukitus taitaa olla suurin yksittäinen ongelmakohta, ettei enää joku ovi kaukosäädöllä aukea/mene kiinni.
Omani voisi ehkä olla myytävänä, kun on tuossa taloprojektia näköpiirissä.. Vaikka olenkin vannonut että ennemmin lähtee rouva kuin tuo auto.
Buy British!
XF Sportbrake 3.0Ds 04/14 Ultimate Black 'kovan onnen kisu'
I-Pace HSE 12/18 Corris Grey 'Irmaliisa'
XF Sportbrake 3.0Ds 04/14 Ultimate Black 'kovan onnen kisu'
I-Pace HSE 12/18 Corris Grey 'Irmaliisa'
Re: Jaguar XF 3.0 2014 luotettavuus yms?
Ei perskeles Siis onko tilastollisesti niitä laakerivikoja huomattavasti myös noissa 3 litrasissa? Jotain löytyi googlettamalla erityisesti noista 2.7 litrasista.
Ok, hakusessa olisi kuitenkin alle 50tkm ajettu, mutta 2016 vuodesta eteenpäin alkaa mennä jo budjetin yli..
Ok, hakusessa olisi kuitenkin alle 50tkm ajettu, mutta 2016 vuodesta eteenpäin alkaa mennä jo budjetin yli..
Re: Jaguar XF 3.0 2014 luotettavuus yms?
Tämä on usein esille noussut aihe, tuo dieselin luotettavuus. Tekniikka-puolella juuri äsken joku kertoi omasta moottorivauriostaan, taustatiedot ovat (vielä) vähän epäselvät. Mutta yhtä kaikki, noita vaurioitumisia on tapahtunut ja moottoreita on autoihin vaihdettu. Missään ei kuitenkaan ole selvää tilastoa määristä. Kone on PSA-konsernin tekemä, sitä on maailmalla monessa Peugeotissa yms. Jaguarien lisäksi.
Omat kokemukseni ovat kahdesta moottorista. 2.7D näyttää olevan edelleen AVK:lla myytävänä , 3.0DS on ehjässä autossa ja mittarissa melkein 300 tkm. 2.7D taisi olla toinen moottori tuossa edellisessä autossa.
En tiedä, mutta vaikutelma on että vaurioituneet moottorit ovat olleet aika vähän ajettuja. Onkohan tässä niin kuin muinaisessa V8-moottoreiden nikasil-ongelmassa, että aika hoitaa - jos auto on selvinnyt tähän asti, niin se kestää jatkossakin? XK8:ssakin on autoa kaksi vuotta tuoreempi moottori. Heh, silloin kannattaa katsoa vanha ja paljon ajettu
Jaguaria ei hankita järjellä vaan tunteella. Ja kun kuume iskee, niin pitää hankkia niitä lisää. Huonompiakin ja vähemmän palkitsevia harrastuksia voi olla. Ja jos haluaa tehdä järkihankinnan, niin Skoda on silloin hyvä suunta edetä. Tämä ei ole vitsi, vaan myös oma kokemus, VAG-konsernin vanhoja autoja on itselläni edelleenkin näiden Jaguarien lisäksi.
Jouko
Omat kokemukseni ovat kahdesta moottorista. 2.7D näyttää olevan edelleen AVK:lla myytävänä , 3.0DS on ehjässä autossa ja mittarissa melkein 300 tkm. 2.7D taisi olla toinen moottori tuossa edellisessä autossa.
En tiedä, mutta vaikutelma on että vaurioituneet moottorit ovat olleet aika vähän ajettuja. Onkohan tässä niin kuin muinaisessa V8-moottoreiden nikasil-ongelmassa, että aika hoitaa - jos auto on selvinnyt tähän asti, niin se kestää jatkossakin? XK8:ssakin on autoa kaksi vuotta tuoreempi moottori. Heh, silloin kannattaa katsoa vanha ja paljon ajettu
Jaguaria ei hankita järjellä vaan tunteella. Ja kun kuume iskee, niin pitää hankkia niitä lisää. Huonompiakin ja vähemmän palkitsevia harrastuksia voi olla. Ja jos haluaa tehdä järkihankinnan, niin Skoda on silloin hyvä suunta edetä. Tämä ei ole vitsi, vaan myös oma kokemus, VAG-konsernin vanhoja autoja on itselläni edelleenkin näiden Jaguarien lisäksi.
Jouko
Jaguar XJ8 -05 (Japani)
--------------------------
Huollettavana: Jaguar XF-DS -10 (Suomi)
Muuttaneet: Jaguar XK8 Convertible -99 (Kalifornia), Jaguar S-Type 3.0 -99 (Saksa)
Purettu: Jaguar XK8 Cabriolet -99 (Saksa)
Rekka ruhjoi: Jaguar XJ6 D -06 (Saksa)
--------------------------
Huollettavana: Jaguar XF-DS -10 (Suomi)
Muuttaneet: Jaguar XK8 Convertible -99 (Kalifornia), Jaguar S-Type 3.0 -99 (Saksa)
Purettu: Jaguar XK8 Cabriolet -99 (Saksa)
Rekka ruhjoi: Jaguar XJ6 D -06 (Saksa)
Re: Jaguar XF 3.0 2014 luotettavuus yms?
No vaihan tuohon 15tkm ajetun laatikon, laakerit, jarrut ympäriinsä ja vaikka vielä eteen iskarit niin ei se paljoa 50tkm ajetulle häviäWason kirjoitti: Ok, hakusessa olisi kuitenkin alle 50tkm ajettu, mutta 2016 vuodesta eteenpäin alkaa mennä jo budjetin yli..
On niitä ongelmia joo ollut molemmissa moottoreissa, ja oikeen selvää yksiselitteistä ongelmaa selvitetynä en ole löytänyt, mutta juuri tuo laakeriliuskan kääntyminen öljykanavan päälle on monissa ollut esillä.
Buy British!
XF Sportbrake 3.0Ds 04/14 Ultimate Black 'kovan onnen kisu'
I-Pace HSE 12/18 Corris Grey 'Irmaliisa'
XF Sportbrake 3.0Ds 04/14 Ultimate Black 'kovan onnen kisu'
I-Pace HSE 12/18 Corris Grey 'Irmaliisa'
Re: Jaguar XF 3.0 2014 luotettavuus yms?
Voihan sen ostaa nelosdieselillä vaikka ei se yhtä nätisti käy kuin kutonen. Niissä ei kaiketi ole ollut mitään ongelmia.
Vaimolla S-type 3.0V6
XJR-6
Honda CB 1300F Super Four
EX:ät
Ford Sierra -83 1.6GL "museopeli" (luovutettu parempaan kotiin)
X-type 2.0D siirtyi suvussa eteenpäin
Honda CB SevenFifty
Mondeo GT V6 aut. farkku
Mondeo 1.8GLX RIP
XJR-6
Honda CB 1300F Super Four
EX:ät
Ford Sierra -83 1.6GL "museopeli" (luovutettu parempaan kotiin)
X-type 2.0D siirtyi suvussa eteenpäin
Honda CB SevenFifty
Mondeo GT V6 aut. farkku
Mondeo 1.8GLX RIP
Re: Jaguar XF 3.0 2014 luotettavuus yms?
Kiitoksia vastauksista. Täytyykin alkaa tiukemmin miettimään vaihtoehtoja. Jahka äiti käy jossain vaiheessa koeajamassa niitä muutamia autoja jotka on hankintalistalla. Saa nähä mihin ihastuu sitten...
Tuo neloskonekin on tässä tapauksessa varteenotettava... toki kutonen on aina kutonen
Jatketaan keskustelua ja kahtotaan nyt ajan kanssa mihin päädytään.
Tuo neloskonekin on tässä tapauksessa varteenotettava... toki kutonen on aina kutonen
Jatketaan keskustelua ja kahtotaan nyt ajan kanssa mihin päädytään.
Re: Jaguar XF 3.0 2014 luotettavuus yms?
Absoluuttista totuutta näissä asioissa ei ole mutta allekirjoittaneen näkemyksen mukaan diesel on diesel oli se sitten 4-pyttyinen tai 6-pyttyinen eli siinä siinä suhteessa en näkisi suurta eroa vaikka kuutosen tyhjäkäynti muistuttaakin aavistuksen vähemmän traktoria kuin nelosen.Wason kirjoitti: Tuo neloskonekin on tässä tapauksessa varteenotettava... toki kutonen on aina kutonen
Sen sijaan tehojen suhteen 163 hp on aika vähän kun pitää raahata XF:n massaa, 200hp versio 2.2 toimii jo vähän paremmin. Raision Vaunulassa ainakin oli 163hp farkku ja 200hp sedan käytettyjen puolella joten siellä oli helppo suorittaa vertailua.
Myöskin Saksan tuonnin osalta 2.2 on paljon veroystävällisempi kuin 3.0. Tosin 2.2 versiot ovat usein kevyemmin varusteltuja.
-
- Viestit: 69
- Liittynyt: To Heinä 20, 2017 6:22 pm
Re: Jaguar XF 3.0 2014 luotettavuus yms?
Hyvin räpsyy tolpat 2.2:kin ja poliisin kirjeitä tulee...
Re: Jaguar XF 3.0 2014 luotettavuus yms?
XF:n vakionopeussäädin on niin tarkka, että voi asettaa tolpat räpsymään mutta ilman kirjeitä, heh
Jouko
Jouko
Jaguar XJ8 -05 (Japani)
--------------------------
Huollettavana: Jaguar XF-DS -10 (Suomi)
Muuttaneet: Jaguar XK8 Convertible -99 (Kalifornia), Jaguar S-Type 3.0 -99 (Saksa)
Purettu: Jaguar XK8 Cabriolet -99 (Saksa)
Rekka ruhjoi: Jaguar XJ6 D -06 (Saksa)
--------------------------
Huollettavana: Jaguar XF-DS -10 (Suomi)
Muuttaneet: Jaguar XK8 Convertible -99 (Kalifornia), Jaguar S-Type 3.0 -99 (Saksa)
Purettu: Jaguar XK8 Cabriolet -99 (Saksa)
Rekka ruhjoi: Jaguar XJ6 D -06 (Saksa)
Re: Jaguar XF 3.0 2014 luotettavuus yms?
Tähän pikku tietopläjäys: 3.0D V6 moottori ei ole PSA konsernin tekemä tai suunnittelema, vaan sen on suunnitellut ja valmistaa Ford, PSA:n ja JLR:n tarpeisiin.JNi kirjoitti: Kone on PSA-konsernin tekemä, ...
"The Lion engine family was developed and manufactured at Ford's Dagenham Diesel Centre for use in PSA Peugeot Citroën vehicles, Jaguar Cars and Land Rover vehicles"
https://en.wikipedia.org/wiki/Ford_AJD-V6/PSA_DT17
Alleviivaan nuo vanhemmat VAG moottorit, mutta 2000 luvun puolella valmistettuihin en koske enää tikullakaan. Riittävän monta täydellistä konerikkoa on ollut lähipiirissä.
XJ x351 3.0D Portfolio vm 2010
Re: Jaguar XF 3.0 2014 luotettavuus yms?
Tuossa ymmärryksessä olinkin, että Fordin suunnittelema.
Re: Jaguar XF 3.0 2014 luotettavuus yms?
Samaa pläjäystä olen täällä koittanut tuoda vuosia esille, (koskien molempia argumentteja) mutta tuuleen huutelua. Mielikuvat ja mutu voittaa aina.Vasara kirjoitti:Tähän pikku tietopläjäys: 3.0D V6 moottori ei ole PSA konsernin tekemä tai suunnittelema, vaan sen on suunnitellut ja valmistaa Ford, PSA:n ja JLR:n tarpeisiin.JNi kirjoitti: Kone on PSA-konsernin tekemä, ...
"The Lion engine family was developed and manufactured at Ford's Dagenham Diesel Centre for use in PSA Peugeot Citroën vehicles, Jaguar Cars and Land Rover vehicles"
https://en.wikipedia.org/wiki/Ford_AJD-V6/PSA_DT17
Alleviivaan nuo vanhemmat VAG moottorit, mutta 2000 luvun puolella valmistettuihin en koske enää tikullakaan. Riittävän monta täydellistä konerikkoa on ollut lähipiirissä.
Olen mm. katsellut korjaamolla useampaa diesel paskattia joka huutaa toista tai kolmatta moottoria alle 200tkm.
Puhumattakaan DSG laatikoista ja TSi bensakoneista. Mutta kyllä ne VAG:laiset vaan on luotettavia (sarkasmia).
Vaimolla S-type 3.0V6
XJR-6
Honda CB 1300F Super Four
EX:ät
Ford Sierra -83 1.6GL "museopeli" (luovutettu parempaan kotiin)
X-type 2.0D siirtyi suvussa eteenpäin
Honda CB SevenFifty
Mondeo GT V6 aut. farkku
Mondeo 1.8GLX RIP
XJR-6
Honda CB 1300F Super Four
EX:ät
Ford Sierra -83 1.6GL "museopeli" (luovutettu parempaan kotiin)
X-type 2.0D siirtyi suvussa eteenpäin
Honda CB SevenFifty
Mondeo GT V6 aut. farkku
Mondeo 1.8GLX RIP