Jaguar XF 3.0 2014 luotettavuus yms?

Yleinen Jaguar-keskustelu
Wason
Viestit: 4
Liittynyt: Su Syys 09, 2018 12:12 am

Jaguar XF 3.0 2014 luotettavuus yms?

Viesti Kirjoittaja Wason »

Moro!

Päätin tulla kyselemään teiltä kyseisestä autosta. Äiti olis farkkua vailla ja kovasti sitä kiinnosti kyseinen malli, ja saksassahan noita näyttäs olevan (275hp/600Nm).

Mitenkä tän luotettavuus, moottorin kesto, ajeleeko niillä heloposti sinne 300tkm ja yli?

Mielellään monelta näkökulmalta ottaisin kaikkea tietoa vastaan, kiitos!

Toinen vaihtoehto olisi ollu Volvon V70 D5... mutta joo.

Ystävällisin terveisin

Daniel Helin
Avatar
bluri
Viestit: 249
Liittynyt: Ke Tammi 20, 2016 2:04 pm

Re: Jaguar XF 3.0 2014 luotettavuus yms?

Viesti Kirjoittaja bluri »

Sama laakerivaiva on vaivannut myös 3.0D kuin 2.7D-koneita aikanaan ja se "pitäisi" olla 2016 lopullisesti korjattu. Omaani oli 151tkm kohdalla vaihdettu moottori uuteen 2017, joten oletan olevani hyvässä tilanteessa.
Vaihteisto on sama ZF 8HP kuin BMW ja Audi yms ovat käyttäneet. Ei kummempia tyyppivikoja. Perässä oli pre-faceliteissä vuotoja, jotka paikattiin kampanjalla.
Ovien keskuslukitus taitaa olla suurin yksittäinen ongelmakohta, ettei enää joku ovi kaukosäädöllä aukea/mene kiinni.

Omani voisi ehkä olla myytävänä, kun on tuossa taloprojektia näköpiirissä.. Vaikka olenkin vannonut että ennemmin lähtee rouva kuin tuo auto.
Buy British!
XF Sportbrake 3.0Ds 04/14 Ultimate Black 'kovan onnen kisu'
Wason
Viestit: 4
Liittynyt: Su Syys 09, 2018 12:12 am

Re: Jaguar XF 3.0 2014 luotettavuus yms?

Viesti Kirjoittaja Wason »

Ei perskeles :shock: Siis onko tilastollisesti niitä laakerivikoja huomattavasti myös noissa 3 litrasissa? Jotain löytyi googlettamalla erityisesti noista 2.7 litrasista.

Ok, hakusessa olisi kuitenkin alle 50tkm ajettu, mutta 2016 vuodesta eteenpäin alkaa mennä jo budjetin yli..
JNi
Viestit: 586
Liittynyt: To Touko 26, 2011 9:03 am
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Jaguar XF 3.0 2014 luotettavuus yms?

Viesti Kirjoittaja JNi »

Tämä on usein esille noussut aihe, tuo dieselin luotettavuus. Tekniikka-puolella juuri äsken joku kertoi omasta moottorivauriostaan, taustatiedot ovat (vielä) vähän epäselvät. Mutta yhtä kaikki, noita vaurioitumisia on tapahtunut ja moottoreita on autoihin vaihdettu. Missään ei kuitenkaan ole selvää tilastoa määristä. Kone on PSA-konsernin tekemä, sitä on maailmalla monessa Peugeotissa yms. Jaguarien lisäksi.

Omat kokemukseni ovat kahdesta moottorista. 2.7D näyttää olevan edelleen AVK:lla myytävänä :-), 3.0DS on ehjässä autossa ja mittarissa melkein 300 tkm. 2.7D taisi olla toinen moottori tuossa edellisessä autossa.

En tiedä, mutta vaikutelma on että vaurioituneet moottorit ovat olleet aika vähän ajettuja. Onkohan tässä niin kuin muinaisessa V8-moottoreiden nikasil-ongelmassa, että aika hoitaa - jos auto on selvinnyt tähän asti, niin se kestää jatkossakin? XK8:ssakin on autoa kaksi vuotta tuoreempi moottori. Heh, silloin kannattaa katsoa vanha ja paljon ajettu :-D

Jaguaria ei hankita järjellä vaan tunteella. Ja kun kuume iskee, niin pitää hankkia niitä lisää. Huonompiakin ja vähemmän palkitsevia harrastuksia voi olla. Ja jos haluaa tehdä järkihankinnan, niin Skoda on silloin hyvä suunta edetä. Tämä ei ole vitsi, vaan myös oma kokemus, VAG-konsernin vanhoja autoja on itselläni edelleenkin näiden Jaguarien lisäksi.

Jouko
Jaguar XJ8 -05 (Japani)
--------------------------
Huollettavana: Jaguar XF-DS -10 (Suomi)
Muuttaneet: Jaguar XK8 Convertible -99 (Kalifornia), Jaguar S-Type 3.0 -99 (Saksa)
Purettu: Jaguar XK8 Cabriolet -99 (Saksa)
Rekka ruhjoi: Jaguar XJ6 D -06 (Saksa)
Avatar
bluri
Viestit: 249
Liittynyt: Ke Tammi 20, 2016 2:04 pm

Re: Jaguar XF 3.0 2014 luotettavuus yms?

Viesti Kirjoittaja bluri »

Wason kirjoitti: Ok, hakusessa olisi kuitenkin alle 50tkm ajettu, mutta 2016 vuodesta eteenpäin alkaa mennä jo budjetin yli..
No vaihan tuohon 15tkm ajetun laatikon, laakerit, jarrut ympäriinsä ja vaikka vielä eteen iskarit niin ei se paljoa 50tkm ajetulle häviä :lol:

On niitä ongelmia joo ollut molemmissa moottoreissa, ja oikeen selvää yksiselitteistä ongelmaa selvitetynä en ole löytänyt, mutta juuri tuo laakeriliuskan kääntyminen öljykanavan päälle on monissa ollut esillä.
Buy British!
XF Sportbrake 3.0Ds 04/14 Ultimate Black 'kovan onnen kisu'
Avatar
JMSC
Viestit: 1034
Liittynyt: Ke Joulu 05, 2012 11:00 pm
Paikkakunta: Lempäälä

Re: Jaguar XF 3.0 2014 luotettavuus yms?

Viesti Kirjoittaja JMSC »

Voihan sen ostaa nelosdieselillä vaikka ei se yhtä nätisti käy kuin kutonen. Niissä ei kaiketi ole ollut mitään ongelmia.
Vaimolla S-type 3.0V6
XJR-6

Honda CB 1300F Super Four

EX:ät
Ford Sierra -83 1.6GL "museopeli" (luovutettu parempaan kotiin)
X-type 2.0D siirtyi suvussa eteenpäin
Honda CB SevenFifty
Mondeo GT V6 aut. farkku
Mondeo 1.8GLX RIP
Wason
Viestit: 4
Liittynyt: Su Syys 09, 2018 12:12 am

Re: Jaguar XF 3.0 2014 luotettavuus yms?

Viesti Kirjoittaja Wason »

Kiitoksia vastauksista. Täytyykin alkaa tiukemmin miettimään vaihtoehtoja. Jahka äiti käy jossain vaiheessa koeajamassa niitä muutamia autoja jotka on hankintalistalla. Saa nähä mihin ihastuu sitten...

Tuo neloskonekin on tässä tapauksessa varteenotettava... toki kutonen on aina kutonen :roll:

Jatketaan keskustelua ja kahtotaan nyt ajan kanssa mihin päädytään.
TexPat
Viestit: 520
Liittynyt: Ti Elo 19, 2008 5:25 pm

Re: Jaguar XF 3.0 2014 luotettavuus yms?

Viesti Kirjoittaja TexPat »

Wason kirjoitti: Tuo neloskonekin on tässä tapauksessa varteenotettava... toki kutonen on aina kutonen :roll:
Absoluuttista totuutta näissä asioissa ei ole mutta allekirjoittaneen näkemyksen mukaan diesel on diesel oli se sitten 4-pyttyinen tai 6-pyttyinen eli siinä siinä suhteessa en näkisi suurta eroa vaikka kuutosen tyhjäkäynti muistuttaakin aavistuksen vähemmän traktoria kuin nelosen.

Sen sijaan tehojen suhteen 163 hp on aika vähän kun pitää raahata XF:n massaa, 200hp versio 2.2 toimii jo vähän paremmin. Raision Vaunulassa ainakin oli 163hp farkku ja 200hp sedan käytettyjen puolella joten siellä oli helppo suorittaa vertailua.

Myöskin Saksan tuonnin osalta 2.2 on paljon veroystävällisempi kuin 3.0. Tosin 2.2 versiot ovat usein kevyemmin varusteltuja.
rontikainen
Viestit: 69
Liittynyt: To Heinä 20, 2017 6:22 pm

Re: Jaguar XF 3.0 2014 luotettavuus yms?

Viesti Kirjoittaja rontikainen »

Hyvin räpsyy tolpat 2.2:kin ja poliisin kirjeitä tulee... :lol:
JNi
Viestit: 586
Liittynyt: To Touko 26, 2011 9:03 am
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Jaguar XF 3.0 2014 luotettavuus yms?

Viesti Kirjoittaja JNi »

XF:n vakionopeussäädin on niin tarkka, että voi asettaa tolpat räpsymään mutta ilman kirjeitä, heh

Jouko
Jaguar XJ8 -05 (Japani)
--------------------------
Huollettavana: Jaguar XF-DS -10 (Suomi)
Muuttaneet: Jaguar XK8 Convertible -99 (Kalifornia), Jaguar S-Type 3.0 -99 (Saksa)
Purettu: Jaguar XK8 Cabriolet -99 (Saksa)
Rekka ruhjoi: Jaguar XJ6 D -06 (Saksa)
Vasara
Viestit: 107
Liittynyt: Ti Syys 11, 2018 9:24 pm
Paikkakunta: Vantaa

Re: Jaguar XF 3.0 2014 luotettavuus yms?

Viesti Kirjoittaja Vasara »

JNi kirjoitti: Kone on PSA-konsernin tekemä, ...
Tähän pikku tietopläjäys: 3.0D V6 moottori ei ole PSA konsernin tekemä tai suunnittelema, vaan sen on suunnitellut ja valmistaa Ford, PSA:n ja JLR:n tarpeisiin.
"The Lion engine family was developed and manufactured at Ford's Dagenham Diesel Centre for use in PSA Peugeot Citroën vehicles, Jaguar Cars and Land Rover vehicles"
https://en.wikipedia.org/wiki/Ford_AJD-V6/PSA_DT17

Alleviivaan nuo vanhemmat VAG moottorit, mutta 2000 luvun puolella valmistettuihin en koske enää tikullakaan. Riittävän monta täydellistä konerikkoa on ollut lähipiirissä. :shock:
XJ x351 3.0D Portfolio vm 2010
Wason
Viestit: 4
Liittynyt: Su Syys 09, 2018 12:12 am

Re: Jaguar XF 3.0 2014 luotettavuus yms?

Viesti Kirjoittaja Wason »

Tuossa ymmärryksessä olinkin, että Fordin suunnittelema.
Avatar
JMSC
Viestit: 1034
Liittynyt: Ke Joulu 05, 2012 11:00 pm
Paikkakunta: Lempäälä

Re: Jaguar XF 3.0 2014 luotettavuus yms?

Viesti Kirjoittaja JMSC »

Vasara kirjoitti:
JNi kirjoitti: Kone on PSA-konsernin tekemä, ...
Tähän pikku tietopläjäys: 3.0D V6 moottori ei ole PSA konsernin tekemä tai suunnittelema, vaan sen on suunnitellut ja valmistaa Ford, PSA:n ja JLR:n tarpeisiin.
"The Lion engine family was developed and manufactured at Ford's Dagenham Diesel Centre for use in PSA Peugeot Citroën vehicles, Jaguar Cars and Land Rover vehicles"
https://en.wikipedia.org/wiki/Ford_AJD-V6/PSA_DT17

Alleviivaan nuo vanhemmat VAG moottorit, mutta 2000 luvun puolella valmistettuihin en koske enää tikullakaan. Riittävän monta täydellistä konerikkoa on ollut lähipiirissä. :shock:
Samaa pläjäystä olen täällä koittanut tuoda vuosia esille, (koskien molempia argumentteja) mutta tuuleen huutelua. Mielikuvat ja mutu voittaa aina. :lol:
Olen mm. katsellut korjaamolla useampaa diesel paskattia joka huutaa toista tai kolmatta moottoria alle 200tkm.
Puhumattakaan DSG laatikoista ja TSi bensakoneista. Mutta kyllä ne VAG:laiset vaan on luotettavia (sarkasmia).
Vaimolla S-type 3.0V6
XJR-6

Honda CB 1300F Super Four

EX:ät
Ford Sierra -83 1.6GL "museopeli" (luovutettu parempaan kotiin)
X-type 2.0D siirtyi suvussa eteenpäin
Honda CB SevenFifty
Mondeo GT V6 aut. farkku
Mondeo 1.8GLX RIP
Vastaa Viestiin