Sivu 1/1

Back to Jag - XK 2007 --> XF 2014

Lähetetty: Ti Helmi 19, 2019 8:36 pm
Kirjoittaja Batman
No niinhän siinä kävi että vajaan kymmenen vuoden tauon jälkeen tuli palattua Kissakantaan. Olin väliajan harrasteautopuolella peräprutkumiehenä ja viimeisen reilun vuoden sitten pelkkiä käyttöautoja pihassa - tallissa toki kaksipyöräisiä kesäisiin herkutteluihin.

Nyt töröttää XK 2007 (MY2006) pihassa. Vielä ei morkkis iskenyt, mutta tulehan se sieltä..... :shock:
Tänään on sen verran karu keli ettei kuvia ole postata, tehdään se myöhemmin.

Auto on myyty alunperin Ranskan puolelle Saksan rajakaupunkiin, sieltä sitten kulkeutunut jo 2008 Suomeen. Näyttää omistajan manuaali ja navin käyttöohje olevan ranskankielisiä, lukion lyhyestä kurssista (40 vuotta sitten) on sentään vähän apua. Pitää vähän surffata niin eiköhän nuo paremmin hallussa olevalla kielellä löydy.

Siisti ja kohtuu pienillä kilsoilla, tumma ulkoa ja sisältä. Katsotaan miten tämän kanssa pärjätään. Edellinen oli XK8 josta juttua/kuvia vanhoissa ketjuissa, toin sen Ruotsista, sitten tuli myyntiaika ja jouduin siinä ottaan vaihdossa S-typen. Ässästä luovuin melko ripeästi, myin lopulta autoliikkeeseen.

Re: Back to Jag - XK 2007

Lähetetty: Ke Helmi 20, 2019 9:57 am
Kirjoittaja pqs
Onnittelut!

Onko millainen vs. 997? Luulisin ainakin että XK olisi halvempi ylläpitää. Itsellä 996:n jälkeen hieman auki mihin suuntaan seuraavaksi lähtisi.

Re: Back to Jag - XK 2007

Lähetetty: Ke Helmi 20, 2019 3:19 pm
Kirjoittaja TexPat
Onko tarkoituksenasi ajaa XK:lla ympäri vuoden vai ainoastaan aurinkoisina kesäpäivinä?

Re: Back to Jag - XK 2007

Lähetetty: Pe Helmi 22, 2019 3:59 pm
Kirjoittaja Batman
^^&^

996 oli mullakin ensin vähän aikaa ja sitten 997 useamman vuoden, taisipa olla + 5 vuotta eli pidempään ikinä mulla ollut moottoriajoneuvo...
996 ja 997 on sitten ihan eri vehkeitä keskenään. Mutta niistä eri foorumeilla. Mulla jälkimmäisen käyttökulut oli erittäin asialliset, vaikka AC:llä huolsin.

XK:n oikeampi vertailukohta löytynee USA:n tai Japanin GT-vehkeistä, miksikään varsinaiseksi urheiluautoksi tuota ei liene tehty, ei tekisi mieli esim. viedä radalle.

Nyt on vasta reilut parisataa kilsaa ajokokemusta ja jotakin yhtäläisyyttä XK8:n kanssa ajotuntumassa ja tietty mahtavassa saundissa myös. Mitoitus muistuttaa jotakin GT-R:ää tms. Voimansiirto on automaatilla leppoisa ja nyt olen ajellut aivan hissuksiin, joten sporttiomainaisuudet jäävät odottamaan parempia olosuhteita.

Asfaltit on kuitenkin sulat ja kuivat. Talvirenkaat 18" kitkoin laitan varmaan myyntiin ja jos himottaa ensi talvena ajella niin ostan 20" enemmän omaan makuun olevat. Nyt on kesäkumit alla. Keskustan mukulakivikatutesti meni hyvin, alusta toimii ja amalgaamit pysyi, mitään räminää tai kolinaa 12 vuotta vanhassa autossa ei ole.

Tutkitaan lisää viikonloppuna. Manuaalit "in english" löytyi ihan ajoneuvon valmistajan sivuilta, ladattavia pdf-formaatissa. Kätevää.

Re: Back to Jag - XK 2007

Lähetetty: La Helmi 23, 2019 8:07 pm
Kirjoittaja Aonsaithya
Tervetuloa XK-omistajien joukkoon! Moikataan jos kohdataan, tässä 1.5v kuluessa olen nähnyt vain yhden X150:n liikenteessä.

Jos sen AEY:n ostit, niin tuolla on ehkä pari kuvaa joita et ole vielä nähnyt.

Täältä löytyy pari hyödyllistä X150-PDF:ää lisää, erityisesti kannattaa ladata service manual jossa on eri autonosista tietoa sekä irrotus- ja asennusohjeet.

Re: Back to Jag - XK 2007

Lähetetty: Ma Helmi 25, 2019 4:12 pm
Kirjoittaja Batman
^ Kiitos service manual -linkistä! Kuvia auton historian varrelta keräsin talteen jo ennen kauppaa. Vaihtoehtoja oli muutamia, mm. hopea XKR ruskeilla nahkoilla, muttei se oikein napannut. Tässä mihin päädyin oli mielestäni yleisilme siisti ja ulkoisia puutteita vähän.

Bluetooth-kännykän paritus ei onnistunut tuohon nokialaiseen, täytyy koittaa meneekö toinen luuri eli Samsung. Ilmeisesti auton BT-moduli on niin vanha ettei ymmärrä näitä uudenpia värkkejä. Jostain jenkkisivustoilta luin että modulin voi päivittää tuoreempaan, niitä löytyy diileriltä tai vaikkapa ebaystä. Keskikulutus kaupunkiajossa on odotusten mukainen :shock:

Kuskinpenkin säätöjä täytyy seuraavaksi tutkia, pitäisi saada rahia lähemmäs lattiaa kun on tottunut sillain. Ja äkkiseltään outoa kun ei ole silmissä moottorin lämpötilaa eikä öljynpainetta, niidenkin silmäilyyn on selkäytimessä jälki - kait sitten opittava pois tuon vehkeen kanssa.

Viikonloppuna ei tullut muuten autoa ihmeteltyä, meni noita kaksipyöräisiä ropatessa. Vaikea pitää näppejään erossa kun tallissa niitä on 4 kpl, tosin omia vain 2.

Re: Back to Jag - XK 2007

Lähetetty: Ti Helmi 26, 2019 12:29 am
Kirjoittaja Aonsaithya
Mulla on paritus toiminut hyvin uudehkon Android-kännykän kanssa, mutta jos yhteystiedot synkronoi autoon, nimet menevät siansaksaksi. Netistä luetun perusteella uudempi BT-moduuli korjaisi tuonkin ongelman.

Oma ratkaisu moottorin lämpötilan seurailuun on OBD2-lukija (joka ottaa virran joltakin sulakkeelta, ja on siten päällä vain kun autossa on virrat päällä) ja Torque Pro kännykällä. Laitoin tuohon myös hälytyksen 100 asteen paikkeille, eli huomattavasti alemmas kuin missä luetun mukaan mittaristoon tulee varoitus.

Nythän on hieno keli nauttia kaksipyöräisistä tallissa!

Re: Back to Jag - XK 2007

Lähetetty: La Maalis 02, 2019 5:12 pm
Kirjoittaja Batman
Pari huonoa kuvaa, kännykällä ja likainen auto....Kuvataan ja jaetaan uudestaan puhtaana oikealla kameralla - pitää vähän odotella että lämpenee sen verran että voi pihalla pestä.

Kissalla on kuljettu tähän saakka 76 tkm ja näyttää olevan aina Jaguaarilla huollettu, viimeinen huolto 1 tkm sitten.
Samsunginkaan parittaminen ei onnistunut, mutta ei ole päällimmäinen kiinnostuksen kohde. Poppivehkeisiin näytti olevan lisätty subbari takabaksiin, muuten vaikuttaa olevan täysin räpeltämätön eli orggis.

Edit: eipä liitetäkään kuvia, vaikka ne kuinka pienentää tulee herja:

"VIRHE
Pahoittelut, mutta liitetiedostojen maksimiraja on tullut vastaan."


Modet herätys, korjatkaa asetukset niin että saan kuvia.....

Re: Back to Jag - XK 2007

Lähetetty: Su Maalis 03, 2019 8:17 pm
Kirjoittaja jakuvaari
Batman kirjoitti:Edit: eipä liitetäkään kuvia, vaikka ne kuinka pienentää tulee herja:

"VIRHE
Pahoittelut, mutta liitetiedostojen maksimiraja on tullut vastaan."


Modet herätys, korjatkaa asetukset niin että saan kuvia.....
Moi,

Eipä ole mitään korjattavaa kun ei ole mitään vikaa, ilmaiset palvelut ovat rajallisia, eli Kissakulmassa ei ole mitään kuvapankkia, eli kannattaa vaan linkittää (kuten Köpi on monasti neuvonut) jostain muualta kuvat img[] linkillä tänne. Pahoittelen etten osaa neuvoa enempää.

-Jakuvaari

Re: Back to Jag - XK 2007

Lähetetty: Ma Maalis 04, 2019 8:42 am
Kirjoittaja Aonsaithya
Olen itse käyttänyt Imguria; kuva(t) tuonne, sitten latauksen valmistuttua kopioi kuvan suoran .jpg- linkin (hiiren oikean napin valikosta), ja laittaa tänne IMG-tägeihin: [img]linkki[/img]
Kannattaa pienentää ennenn kuin lataa tuonne, muuten ovat täälläkin hankalan suuria.

Re: Back to Jag - XK 2007 --> XF 2014

Lähetetty: To Elo 01, 2019 5:45 pm
Kirjoittaja Batman
No kesä on mennyt 2-pyöräisten kanssa, kurapyörä tuli myytyä ja tilalle ilmestyi historic-kyykky. Matkusteluun meni n. 5 viikkoa....mutta vielä on kesää jäljellä...

Tämän ketjun XK tuli myytyä ja pihalla töröttää musta XF, 2014 malli ns. kaikilla herkuilla, Limited edition ja 3.0 Ässäpannu. Voimaa on sopivasti. :lol:

Kauheesti en ole ehtinyt laitteella ajella kun rouva sen omi itselleen ja tuntuu olevan tyytyväinen. Koitan raportoida käyttökokemuksia jahka saan sen takaisin.... :P

Täytyy toi kuvien liittäminen myös ratkaista!