EGR tai DPF poisto vaikutus jälleenmyyntiin

Yleinen Jaguar-keskustelu
DiltWasney
Viestit: 280
Liittynyt: Su Helmi 01, 2015 10:39 am

EGR tai DPF poisto vaikutus jälleenmyyntiin

Viesti Kirjoittaja DiltWasney »

Onko esim. egr-poisto ohjelmoinnista ollut kenellekään haittaa kun autoa on ollut vaihtamassa? Eli onko mahdollista ettei kauppias pidä siitä että moisia muutoksia vaihdoissa on tehty.
Justus
Viestit: 44
Liittynyt: Ti Loka 27, 2009 8:50 pm
Paikkakunta: Pori

Re: EGR tai DPF poisto vaikutus jälleenmyyntiin

Viesti Kirjoittaja Justus »

Itsellä ei ainakaan ole ollut ongelmia asian suhteen. Aina on egr poistetut ja ohjelmoidut autot kelvanneet hyvin vaihdossa eikä mielestäni ole edes hyvityshinnassa näkynyt.
Mercedes-Benz C350e AMG Edition -18
Ex: Jaguar XJ 3,0D Premium Luxury "Black Edition" -12
Ex: BMW F11 530dA Touring M-Sport -11
Ex: Jaguar XF 3,0D S Portfolio -10
Ex: BMW E61 530dA Touring -06
Ex: Jaguar S-type 4.0 V8 Executive -01
stetsonikissa
Viestit: 44
Liittynyt: Pe Touko 17, 2013 9:18 am
Paikkakunta: Simo

Re: EGR tai DPF poisto vaikutus jälleenmyyntiin

Viesti Kirjoittaja stetsonikissa »

Minulla kanssa on auto aina kelvannut vaihtoon egr- venttiilin ohjelmoinnin jälkeen. Ei ole koskaan autoliikkeessä nyrpistelleet.
Jaguar x- type 2,0 D vm.2004
Jaeger
Viestit: 50
Liittynyt: Ma Elo 24, 2020 9:44 am
Paikkakunta: Helsinki

Re: EGR tai DPF poisto vaikutus jälleenmyyntiin

Viesti Kirjoittaja Jaeger »

Justus kirjoitti:Itsellä ei ainakaan ole ollut ongelmia asian suhteen. Aina on egr poistetut ja ohjelmoidut autot kelvanneet hyvin vaihdossa eikä mielestäni ole edes hyvityshinnassa näkynyt.
Kertokaa nyt yhdelle hönölle onko tuon EGR:n poistamisesta hyötyä ja jos on niin mitä hyötyä?.. siis minulle.
s1jviita
Viestit: 352
Liittynyt: Ti Maalis 12, 2013 12:45 am
Paikkakunta: Tampere - Pori

Re: EGR tai DPF poisto vaikutus jälleenmyyntiin

Viesti Kirjoittaja s1jviita »

Jaeger kirjoitti:
Justus kirjoitti:Itsellä ei ainakaan ole ollut ongelmia asian suhteen. Aina on egr poistetut ja ohjelmoidut autot kelvanneet hyvin vaihdossa eikä mielestäni ole edes hyvityshinnassa näkynyt.
Kertokaa nyt yhdelle hönölle onko tuon EGR:n poistamisesta hyötyä ja jos on niin mitä hyötyä?.. siis minulle.
Säästät loppujen lopuksi rahaa kun et joudu rikkinäisiä EGR:iä uusimaan eikä myöskään aiheudu lisäkustannuksia EGR:n aiheuttamista karstoittumisista.
Tesla Model S P85D Ludicrous -15| Jaguar F-Pace 3.0D -17
Ex:Jaguar XF 3.0D FL -12 (402hv ja 820Nm), Jaguar S-type Excl Sport 2.7D -08
Autojen ohjelmointeja ja vikadiagnostiikkaa
http://www.lisäätehoa.fi
P. 044-5867096
Avatar
Eugene V. Craddock
Viestit: 147
Liittynyt: To Maalis 28, 2019 5:03 am
Paikkakunta: Mariefors

Re: EGR tai DPF poisto vaikutus jälleenmyyntiin

Viesti Kirjoittaja Eugene V. Craddock »

Nyt kun on palstalla asiantuntija, niin kysynpä itsekin. Eli oma X-type diesel, jossa Fordin 2,0 TDCi. Jos tulppaan EGR:n siitä, niin tarvitaanko jotain ohjelmointia vielä sen jälkeen vai miten olisi tuossa mallissa asia paras hoitaa?
Thunderbird saw the Jaguar gainin' speed
and waved "Goodbye, Jaguar" and pulled in the lead
Jaguar said "You ain't won the race yet"
and pulled back around the Bird like a sabre jet
-Jaguar and Thunderbird - by Chuck Berry
s1jviita
Viestit: 352
Liittynyt: Ti Maalis 12, 2013 12:45 am
Paikkakunta: Tampere - Pori

Re: EGR tai DPF poisto vaikutus jälleenmyyntiin

Viesti Kirjoittaja s1jviita »

Eugene V. Craddock kirjoitti:Nyt kun on palstalla asiantuntija, niin kysynpä itsekin. Eli oma X-type diesel, jossa Fordin 2,0 TDCi. Jos tulppaan EGR:n siitä, niin tarvitaanko jotain ohjelmointia vielä sen jälkeen vai miten olisi tuossa mallissa asia paras hoitaa?
Ohjelmointi tarvitaan, koska huomaa pakokaasun virtauksen puuttuvan ja sytyttää vikavalon.
Tesla Model S P85D Ludicrous -15| Jaguar F-Pace 3.0D -17
Ex:Jaguar XF 3.0D FL -12 (402hv ja 820Nm), Jaguar S-type Excl Sport 2.7D -08
Autojen ohjelmointeja ja vikadiagnostiikkaa
http://www.lisäätehoa.fi
P. 044-5867096
juge
Viestit: 372
Liittynyt: Ti Syys 09, 2008 8:58 pm
Paikkakunta: Nurmo

Re: EGR tai DPF poisto vaikutus jälleenmyyntiin

Viesti Kirjoittaja juge »

Jos on tarpeeksi vanha X-Type tuolla 2l dieselillä, eli egr toimii vain alipaineella, ei tarvitse mitään ohjelmointia. Egr auki ja kunnon pellistä laippa väliin ja vielä nippusiteellä alipaineletku littiin niin se on siinä.

Aikoinaan omassa X-Type dieselissä (2004) tuon tein, eikä ollut mitään ongelmia.

Jos mennään uudempiin, ja muistaakseni myös se isompi 2.2l diesel, niissä on sähköisesti ohjattu egr, ja jos sen tulppaa 100%:sti niin vikavalon saa päälle. Sitten pitää ohjelmoida. Muistaakseni Briteissä myytiin näihin uudempiin sekä 2.2l dieseliin egr blanking platea, jossa oli pieni reikä keskellä: se antoi juuri sen verran painetta läpi että egr:n tulppaus ilman ohjelmointia ei antanut vikakoodia.

Itse EGR:n ja DPF:n poiston hintaan vaikutus on pitkälti kiinni autoliikkeestä mihin pirssiä on lykkäämässä. Niin, ja siitä että mainitseeko asiasta kun kauppoja on tekemässä. Jos poistot on tehty asiallisesti ja hyvin, sen kanssa ei ole mitään ongelmaa katsastuksissa eikä muissa. Edellisen auton Volvo V50 d5:sen käytin dpf:n ja egr:n poistossa. Voimaa tuli lisää, ja yksi tonniluokan remonttikohde poistui listalta. Ja mikä parasta, katsastusmiehetkin totesivat aina että "Kunnossa on kun meni ekalla polkaisulla savutustestistä läpi".

Eugene V. Craddock kirjoitti:Nyt kun on palstalla asiantuntija, niin kysynpä itsekin. Eli oma X-type diesel, jossa Fordin 2,0 TDCi. Jos tulppaan EGR:n siitä, niin tarvitaanko jotain ohjelmointia vielä sen jälkeen vai miten olisi tuossa mallissa asia paras hoitaa?
T: Jukka H
MCS Countryman All4 Aut, Mini 1000 Mayfair Aut, Volvo XC70 d5 awd Polestar ja Hobby 495UFe
s1jviita
Viestit: 352
Liittynyt: Ti Maalis 12, 2013 12:45 am
Paikkakunta: Tampere - Pori

Re: EGR tai DPF poisto vaikutus jälleenmyyntiin

Viesti Kirjoittaja s1jviita »

Juu totta, nämä vanhemmat ei vikavaloja polttele jos EGR:n tulppaa, mutta ohjelmoinnilla tehdään muutakin kuin sammutetaan vain tietyt vikakoodit. EGR:n kautta kun sylinteritäytöstä ei enää tapahdu niin korvaava tavara otetaan turbon kautta. Näin ollen turbon kautta kulkeva ilmamäärä kasvaa ja saa aikaan siipien turhaa kierrosnopeuden kasvua osakaasulla ja näin sen elinikä pienenee. EGR tulppauksen jälkeen moni on varmasti kuullut kun turbo ”vinkuu” tai ”pöhisee” enemmän, tästä on siis silloin kysymys ja kun pääsääntöisesti ajetaan sillä osakaasulla niin turhaa sitä turboa on rasittaa. Ohjelmoinnilla ei siis tapeta pelkkiä vikakoodeja vaan myös säädetään turbon siipiä ottaen huomioon turbon kautta kulkeva kasvanut ilmamäärä, kun se ohjelmointi tehdään oikein.
Tesla Model S P85D Ludicrous -15| Jaguar F-Pace 3.0D -17
Ex:Jaguar XF 3.0D FL -12 (402hv ja 820Nm), Jaguar S-type Excl Sport 2.7D -08
Autojen ohjelmointeja ja vikadiagnostiikkaa
http://www.lisäätehoa.fi
P. 044-5867096
Vastaa Viestiin