Jaguar XF 2011, vetokoukku

Yleinen Jaguar-keskustelu
Ra.Mi
Viestit: 3
Liittynyt: Pe Touko 03, 2019 9:25 pm

Jaguar XF 2011, vetokoukku

Viesti Kirjoittaja Ra.Mi »

Tervehdys,

Onko kenelläkään vinkkejä, mihin kannattaisi viedä XF vetokoukun asennukseen (mieluiten irroitettava koukku ja 13 napainen johtosarja, PK-seutu), tai paikkaa mistä saada edullisesti tilattua koukku ja johtosarja? Pääasiassa tarjoavat autokorjaamot alkuperäisiä osia, jolloin hintaa kertyy asennuksineen reilut 2.000e.

Autojerryn mukaan edullisimmat hinnat 470e (sis osat ja asennus), mikä kuulostaa kyllä epäilyttävän halvalta. . Nopealla tarjouskilpailulla paras tarjous 990e Koukkupajasta.

Mieluusti siis kuulisin, missä ja mihin hintaan olette ottaneet koukun tai mistä voisi löytyä (irroitettava) tarvikekoukku.

-Ra.Mi
puu-ukko
Viestit: 11
Liittynyt: To Tammi 24, 2019 8:02 pm

Re: Jaguar XF 2011, vetokoukku

Viesti Kirjoittaja puu-ukko »

Ideaparkin viereisestä koukkupajasta kävin 2015 XF:ään koukun pari vuotta sitten. Tarkkaa hintaa en enää muista, mutta jotain tuota luokkaa se oli mitä mitä ottivat irroitettavasta koukusta.
XF British Racing Green - vihreätä matkantekoa
Johan
Viestit: 5
Liittynyt: To Maalis 11, 2021 7:09 pm

Re: Jaguar XF 2011, vetokoukku

Viesti Kirjoittaja Johan »

JAGUAR XF SPORTBRAKE 2.2 D ,2013

Ostin tällaisen auton maaliskuussa.

Ensitöikseni laitoin siihen koukun. Tilasi sen ramader.:lta, lienee sama kuin koukkupaja. Maksoi valitsemani 13 pistokkeisen rasian kanssa alle 500€ kotiin toimitettuna, tuli keskeltä Saksaa. Koukku on irroitettva, puskurin alta lykättävä. Se musta osa puskurista oli irroitettava asennuksen ajaksi, koukun nelikulmainen rautaputki tuli kokonaisuudessaan takapuskurin sisälle, johon koukun suorakaiteen muotoinen holkkiosa kiinitettiin, ja joka lovettiin mustamuoviosan etureunaan eli runkokiinityksen sivuun.

Runkopalkkeihin sovitettavat 5mm paksusta raudasta muotoillut kappaleet oli muotoiltu ja hyvin muuten sopivat vaan ne olisi kannattanut kaikki sovitella jo jossakin maassa tai pöydällä niin että ne sadasosamillin sopimattomuuden olisi somempi sovitella kierretapinkin kanssa siinä kuin siellä ahtaassa auton alla.

13 pistokkeiset sähköt valitsin niiden monitoimisuuden vuoksi. Auton takakontin alaosan johdotusten välissä näin pistukkaliittimen, jonka arvelin olevan vetokoukkua varten. En päässyt sitä hyödyntämään koska valitsi asennus-sarjan jota ei kytketty ohjausjärjestelmään - jota ei tarvinnut coodata - jätti kamerat ja tutkat silleen piipittämään - joka loppu ajoon lähtiessä nopeuden noustessa siihen että ovet löi lukkoon ja silleen.

Sähköpakettiin kuuluu ”boxi” johon tulee akulta syöttö sekä takavalaisimilta ohjaukset sekä lähtevät sähkövahvistetut (kestävät myös hehkulamppuja ja ovat eristetty muusta järjestelmasta)peräkärryn valaisinten syötöt.

Mahdollisia tulevaa tai kenties jopa hyvinkin tarppeellista akunylläpitolaturia varten vaihdoin mukana tulevat katkeamatontavirtaa että relee taakse takoitettua latausvirtaa varten kaapelit 2,5 mm2 kaapeleiksi ja varustin akultatulevat 15A sulakkeilla. Myös miinukset vaihdoin samoin. Pistorasiaan tulee nyt yhteensä 5 mm2 + 5 mm2 – yhteensä 30A sulkkeet. Motonetistä josskus ostamaani 6A laturiin vaihdoin hauenleukojen tilalle 13 pistotulpan vastaaviin pistokkeisiin.

Kokeilin jo. Kun haluan ladata akkua kytken laturin peräkoukun pistorasiaan ja laitan jonkun rautasankon sateensuojaksi.
Vastaa Viestiin