flexfuel ?
- kissaeläin
- Viestit: 4838
- Liittynyt: Su Tammi 22, 2012 9:06 pm
- Paikkakunta: Helsinki
Re: flexfuel ?
Morhens !
Nimerkki Anttih on ainakin muunnellut autojansa viinalla kulkevaksi. Laita vaikka yv tai jos hän vataa tänne.
Nimerkki Anttih on ainakin muunnellut autojansa viinalla kulkevaksi. Laita vaikka yv tai jos hän vataa tänne.
S Type R (2002) -Black Edition-
Re: flexfuel ?
jos kyseessä on sama antti jonka tiedän muualta niin koneet on tehty ihan eri tavalla viinalla toimiviksi. mutta odotellaan jos mies eksyy tähän vastaamaan.kissaeläin kirjoitti:Morhens !
Nimerkki Anttih on ainakin muunnellut autojansa viinalla kulkevaksi. Laita vaikka yv tai jos hän vataa tänne.
yllmainittu firma vastasi jo kyselyyn ja kertoi että ko, moottorissa oleva suutintyyppi ei kestä viinaa, ei edes suosittele omia sekoituksia tekemään. mutta onhan tuossa 95 benssakin 10% etanoolia seassa. uudemmat vastaavat suuttimet on jo suunniteltu käyttöön sopiviksi.
polttoaine kulkee suuttimen käämien läpi ja viina sulattaa lakan käämeistä. tiedä sitten onko noin, mutta en ala testailemaan.
xjr -99
galaxie -61
galaxie -61
Re: flexfuel ?
Ehkä me voidaan privata. Tässähän on monia pikku yksityiskohtia mitä pitää laskea, ottaa huomioon ja sitä kautta muuttaa sekä vaihtaa. Ei pelkästään osien viinankesto vaan vakiomitoitukset loppuu armotta kesken tai ainakin ollaan hyvin riskirajoilla.
Re: flexfuel ?
sopii oikein hyvin ja tuota toista kohtaa mä vähän jo epäilinkin.XJR-99 kirjoitti:Ehkä me voidaan privata. Tässähän on monia pikku yksityiskohtia mitä pitää laskea, ottaa huomioon ja sitä kautta muuttaa sekä vaihtaa. Ei pelkästään osien viinankesto vaan vakiomitoitukset loppuu armotta kesken tai ainakin ollaan hyvin riskirajoilla.
xjr -99
galaxie -61
galaxie -61
Re: flexfuel ?
Joo galaxie, sama mies. Mulla on kaikki vehkeet viinakäyttöisiä ihan vakiosta lähtien.
Sellaista suutinta ei ole tullut vastaan joka ei viinalla toimisi. Double sixissäkin on viimeinen tankillinen bentsiiniä menossa, lähinnä referenssimittaus kulutukselle. En vielä tiedä vaihdanko siihen vain suuttimet vai bensapuolen ecun vai pistänkö vain 1-3 pulssisuhteen pidentäjää. Siinähän on vain 4 suutinohjausta joten tekisi mieli kokeilla miten 1 nelikanavainen pelaa.
Mulla on hyllyssä muutossarjoja 4 pyttyiselle, on potikkasäätöistä ja ihan ohjelmoitavaa versioita. Vain ev1 liittimille tosin. Noitahan voi sitten plätkiä nippuun jos on useampisylinterisiä laitteita. Helpoin ja siistein on toki vaihtaa vaan isommat suuttimet, niillä voi myös kompensoida kylmäkäynnistysmurheet jos ecusta vaan löytyy st ja lt fuel trimmit, ts. Vähintään obd1 -laite.
Yhtään bensalinjaa en ole vaihtanut enkä myöskään pumppua. Raaserissakin mulla on 8mm bensalinja ja 1 boschin 044 pumppu ja riittää ainakin tuohon 500hp asti.
Sellaista suutinta ei ole tullut vastaan joka ei viinalla toimisi. Double sixissäkin on viimeinen tankillinen bentsiiniä menossa, lähinnä referenssimittaus kulutukselle. En vielä tiedä vaihdanko siihen vain suuttimet vai bensapuolen ecun vai pistänkö vain 1-3 pulssisuhteen pidentäjää. Siinähän on vain 4 suutinohjausta joten tekisi mieli kokeilla miten 1 nelikanavainen pelaa.
Mulla on hyllyssä muutossarjoja 4 pyttyiselle, on potikkasäätöistä ja ihan ohjelmoitavaa versioita. Vain ev1 liittimille tosin. Noitahan voi sitten plätkiä nippuun jos on useampisylinterisiä laitteita. Helpoin ja siistein on toki vaihtaa vaan isommat suuttimet, niillä voi myös kompensoida kylmäkäynnistysmurheet jos ecusta vaan löytyy st ja lt fuel trimmit, ts. Vähintään obd1 -laite.
Yhtään bensalinjaa en ole vaihtanut enkä myöskään pumppua. Raaserissakin mulla on 8mm bensalinja ja 1 boschin 044 pumppu ja riittää ainakin tuohon 500hp asti.
Harrasteena:
1970 Jaguar xj6 series 1 swb v8
1993 Jaguar Xj6 4.0 Sov
1983 Ford sierra rs cosworth look v8
2011 Porsche 356 speedster replica
1989 Porsche 944S
2004 Porsche Cayenne Turbo Flexfuel
1998 BMW 750i
e85 only
1970 Jaguar xj6 series 1 swb v8
1993 Jaguar Xj6 4.0 Sov
1983 Ford sierra rs cosworth look v8
2011 Porsche 356 speedster replica
1989 Porsche 944S
2004 Porsche Cayenne Turbo Flexfuel
1998 BMW 750i
e85 only
Re: flexfuel ?
olis nyt päässyt sekotuksilla ajelemaan, mutta nuo suuttimet. ei ole helppo homma sekään sitten.
xjr -99
galaxie -61
galaxie -61
Re: flexfuel ?
Noi suomalaiset eflexfuelin vehkeet on ihan tekniikka pornoo, löytyy etanolianturia ja kaikkeeherkkua. On vaan aika suolaisen hintaisia.
Jos ecusta löytyy noi fuel trimmit niin oikein valitulla suuttimella voi surutta ajella sekotuksilla ilman vikakoodeja(pääsääntöisesti).
Tohon vaimon jeeppiin voi tankata about 75% bensaa eikä viel sytytä vikavaloa ja ecu osaa korjata seoksen kohdalleen. Jos pelkkää bensaa niin alkaa itkeä että fuel trimmit on tapissa. Pelaa se silti mutta joutuu katselemaan vikavaloa kunnes laimentaa bensan osuutta tankissa.
Jos ecusta löytyy noi fuel trimmit niin oikein valitulla suuttimella voi surutta ajella sekotuksilla ilman vikakoodeja(pääsääntöisesti).
Tohon vaimon jeeppiin voi tankata about 75% bensaa eikä viel sytytä vikavaloa ja ecu osaa korjata seoksen kohdalleen. Jos pelkkää bensaa niin alkaa itkeä että fuel trimmit on tapissa. Pelaa se silti mutta joutuu katselemaan vikavaloa kunnes laimentaa bensan osuutta tankissa.
Harrasteena:
1970 Jaguar xj6 series 1 swb v8
1993 Jaguar Xj6 4.0 Sov
1983 Ford sierra rs cosworth look v8
2011 Porsche 356 speedster replica
1989 Porsche 944S
2004 Porsche Cayenne Turbo Flexfuel
1998 BMW 750i
e85 only
1970 Jaguar xj6 series 1 swb v8
1993 Jaguar Xj6 4.0 Sov
1983 Ford sierra rs cosworth look v8
2011 Porsche 356 speedster replica
1989 Porsche 944S
2004 Porsche Cayenne Turbo Flexfuel
1998 BMW 750i
e85 only
Re: flexfuel ?
Itse olen suutinta valitessa pitänyt ohjenuorana vakiosta +45% @ sama paine. Sitten salapoliisin työnä etsii sellaisen sopivan yleisen auton joita on jenkeissä riittävästi ja tilaa sieltä takuuhuolletut suuttimet.
Nyt joku voi tietty todeta että ei ole järkeä käytettyjä suuttimia ostaa, mutta jos kasipyttyiseen ostaa niin uudet on täällä 80-100e/kpl, jenkeistä saa pariin sataan koko sarjan uusilla tiivisteillä, pestyinä ja mitattuina. Sillä käteen jäävällä 600eurolla voi sitten tehdä jotain hauskempaa.
Ny moon hiljaa
Nyt joku voi tietty todeta että ei ole järkeä käytettyjä suuttimia ostaa, mutta jos kasipyttyiseen ostaa niin uudet on täällä 80-100e/kpl, jenkeistä saa pariin sataan koko sarjan uusilla tiivisteillä, pestyinä ja mitattuina. Sillä käteen jäävällä 600eurolla voi sitten tehdä jotain hauskempaa.
Ny moon hiljaa
Harrasteena:
1970 Jaguar xj6 series 1 swb v8
1993 Jaguar Xj6 4.0 Sov
1983 Ford sierra rs cosworth look v8
2011 Porsche 356 speedster replica
1989 Porsche 944S
2004 Porsche Cayenne Turbo Flexfuel
1998 BMW 750i
e85 only
1970 Jaguar xj6 series 1 swb v8
1993 Jaguar Xj6 4.0 Sov
1983 Ford sierra rs cosworth look v8
2011 Porsche 356 speedster replica
1989 Porsche 944S
2004 Porsche Cayenne Turbo Flexfuel
1998 BMW 750i
e85 only
Re: flexfuel ?
on tosiaan aika toivoton tehtävä löytää tiedot noista alkuperäisistä suuttimista.
toinen vaihtoehto on että mä en taas osaa ettiä.
toinen vaihtoehto on että mä en taas osaa ettiä.
xjr -99
galaxie -61
galaxie -61
Re: flexfuel ?
Jaa siinä onkin sivusyöttöiset. Ikävämpää löytää sopivia. Veikkaan että ne vakiot on jotain ~360cc @43psi
Harrasteena:
1970 Jaguar xj6 series 1 swb v8
1993 Jaguar Xj6 4.0 Sov
1983 Ford sierra rs cosworth look v8
2011 Porsche 356 speedster replica
1989 Porsche 944S
2004 Porsche Cayenne Turbo Flexfuel
1998 BMW 750i
e85 only
1970 Jaguar xj6 series 1 swb v8
1993 Jaguar Xj6 4.0 Sov
1983 Ford sierra rs cosworth look v8
2011 Porsche 356 speedster replica
1989 Porsche 944S
2004 Porsche Cayenne Turbo Flexfuel
1998 BMW 750i
e85 only
Re: flexfuel ?
Semmosia lukemia ne antoi kun mitattiin. AJ26S aavistuksen vähemmän kun AJ27S suuttimet. Voipi olla niin, että multa vapautuu tarkoin varjeltu oversized-setti oheishärpäkkeineenihan lähiaikoina. Pelkät suuttimet kun ei riitä vaan tarvitaan koko setti johtoineen sopiakseen. Tietääkseni kaksi semmoista settiä tehtiin ämerikassa, josta toisen vapauduttua iskin kuin sika limppuun noin niin kuin varmuuden vuoksi.Anttih kirjoitti:Jaa siinä onkin sivusyöttöiset. Ikävämpää löytää sopivia. Veikkaan että ne vakiot on jotain ~360cc @43psi
Re: flexfuel ?
ilmottele jos noin käy.XJR-99 kirjoitti:Semmosia lukemia ne antoi kun mitattiin. AJ26S aavistuksen vähemmän kun AJ27S suuttimet. Voipi olla niin, että multa vapautuu tarkoin varjeltu oversized-setti oheishärpäkkeineenihan lähiaikoina. Pelkät suuttimet kun ei riitä vaan tarvitaan koko setti johtoineen sopiakseen. Tietääkseni kaksi semmoista settiä tehtiin ämerikassa, josta toisen vapauduttua iskin kuin sika limppuun noin niin kuin varmuuden vuoksi.Anttih kirjoitti:Jaa siinä onkin sivusyöttöiset. Ikävämpää löytää sopivia. Veikkaan että ne vakiot on jotain ~360cc @43psi
xjr -99
galaxie -61
galaxie -61
Re: flexfuel ?
Noita sivusyöttöisiä on aika tuska löytää sopivia varsinkaan isompia, paitsi ISOLLA rahalla, joten jos sopivasti sattuu saamaan niin kannattaa kyllä tarttua.
Liitinrungot saa pääsääntöisesti aika helposti vaihdettua.
Btw.. Double sixin kulutus meitsin työmatkaajossa 19.2l /100km @ 98e. Argh. 5.2 magnum Jeeppi vie litran enemmän @ e85.. Enkä ole sitä vielä edes avannut.
Liitinrungot saa pääsääntöisesti aika helposti vaihdettua.
Btw.. Double sixin kulutus meitsin työmatkaajossa 19.2l /100km @ 98e. Argh. 5.2 magnum Jeeppi vie litran enemmän @ e85.. Enkä ole sitä vielä edes avannut.
Harrasteena:
1970 Jaguar xj6 series 1 swb v8
1993 Jaguar Xj6 4.0 Sov
1983 Ford sierra rs cosworth look v8
2011 Porsche 356 speedster replica
1989 Porsche 944S
2004 Porsche Cayenne Turbo Flexfuel
1998 BMW 750i
e85 only
1970 Jaguar xj6 series 1 swb v8
1993 Jaguar Xj6 4.0 Sov
1983 Ford sierra rs cosworth look v8
2011 Porsche 356 speedster replica
1989 Porsche 944S
2004 Porsche Cayenne Turbo Flexfuel
1998 BMW 750i
e85 only