S-type vm. 2003 4,2

Keskustelu teknisistä kysymyksistä.
timppay
Viestit: 3
Liittynyt: Su Maalis 08, 2015 9:57 pm

S-type vm. 2003 4,2

Viesti Kirjoittaja timppay »

Oliskohan kenelläkään kokemusta mikä aiheuttaa pensatankin "höyryn" kierrossa olevalle releelle jatkuvaa toimintaa / naksutusta, relehän on konehuoneessa vasemmalla takana. Releen yhteydessä on pieni suodatin ( 180€) auttaisko niiden vaihto . Taka -akselin päällä taitaa olla myös suodatin ?
Diaknoosi mainitsee tankin pensa "höyryn " kierrätyksen. Keltainen moottori valo palaa. En ole tarkistanut vielä olisko pensa putkia littanassa auton alla, kerron jos on. Mielenkiintoinen yksityiskohta on että aina tankkauksen jälkeen lähtee käyntiin heti mutta sammuu samantien, tokalla / kolmannella jää käyntiin. Yx kysymys ja 4 riviä huh.
Ode
Viestit: 471
Liittynyt: Su Helmi 24, 2013 10:13 pm
Paikkakunta: Porvoo

Re: S-type vm. 2003 4,2

Viesti Kirjoittaja Ode »

Miten olet saanut diagnoosin? Oletan töpselistä - silloin auttaisi kovasti jos saisit selville varsinaisen vikakoodin, tai koodit.

Jos tietäisin miten systeemi toimii voisi jatkuvasta tikityksestä ehkä päätellä jotain. Ikävä kyllä en tiedä - meinaan järjestelmän toiminnan tuntemalla voisi päätellä onko kyseessä vuoto vai tukos, tai ainakin kumpaan suuntaan jatkuva tikitys viittaisi.

Jotain keskustelua jenkkifoorumilta: http://www.jaguarforums.com/forum/s-typ ... lly-45876/

O
S-Type 4,2, 2004
Sierra STW A, 1991
Astro AWD 8h, 1997
timppay
Viestit: 3
Liittynyt: Su Maalis 08, 2015 9:57 pm

Re: S-type vm. 2003 4,2

Viesti Kirjoittaja timppay »

Juu testeriä tarkoitin, mangneetti venttiili naputtaa eikä rele, palaan asiaan kun otetaan testeriltä vika koodit ylös.
timppay
Viestit: 3
Liittynyt: Su Maalis 08, 2015 9:57 pm

Re: S-type vm. 2003 4,2

Viesti Kirjoittaja timppay »

Nyt testeri ilmoitti " 2 lohko laihalla " . Auto kulkee ja toikii hienosti, mitä nyt toi moottori häiriö jatkuvasti palaa. kuittauksen jälkeen 2 viikkoa pysyy poissa. Tänään se magneeti venttiili oli hiljaa , taitaa olla tolkuissaan .

Seuraavaksi tutkitaan MAP / imusarjan paineanturia, vastaava samanlainen oli lopettanu valoilmiön kun Map vaihdettu , toki tuli imusarjan tiivisteetkin uudet.
Avatar
TePe
Viestit: 224
Liittynyt: Ma Tammi 03, 2011 11:23 am
Paikkakunta: Pirkanmaa

Re: S-type vm. 2003 4,2

Viesti Kirjoittaja TePe »

Olisi hyvä tietää nuo varsinaiset vikakoodit mitä autosi antaa, eli ne PXXXX -koodit.

Näillä tiedoilla ei kuulosta siltä, että vika olisi ainakaan magneettiventtiilissä. Tästä omasta nykyisestä kulkineesta (sama kone pienemmällä iskutilavuudella) oli magneettiventtiili kokonaan pimeänä. Se antoi koodia P0441 ja sytytti moottorin vikavalon aina silloin, kun yli 100km nopean ajon jälkeen pysähtyi esim. liikennevaloihin. Vaihdoin uuden, joka tosiaan nakuttaa käytännössä koko ajan ainakin heti käynnistyksen jälkeen, ja nyt kaikki pelaa hienosti. Venttiili jää rikkoutuessaan kiinni, joten jos sinun autossasi olisi venttiili jumissa tai joku järjestelmän putki tukossa, niin koodi olisi tuo P0441 ja ilmaantuisi samoissa olosuhteissa. Jos imusarjalta magneettiventtiilille tulevassa letkussa on vuoto, niin se voisi teoriassa aiheuttaa koodeja laihasta seoksesta ja höyryjen kierrätyksestä. Tätä varten pitäisi tietää oikeat koodit.

Edellinen kulkine (samanlainen 4.2 S-type) antoi satunnaisesti vikakoodeja MAP-anturista ja toisen lohkon laihalla käymisestä. Moottorin vikavalo syttyi parin viikon välein, ja joskus auto myös sammui heti käynnistyksen jälkeen. Loppujen lopuksi syylliseksi paljastui ilmamäärämittari. Se periaatteessa toimi, joten ei antanut suoria vikailmoituksia, mutta toimi sen verran hitaasti että sekoitti muiden antureiden toimintaa. Puhdistaminen ei auttanut mitään, mutta uudella ilmamäärämittarilla auto toimi loistavasti koko sen ajan mitä se mulla ehti olemaan.

Ilman noita vikakoodeja epäilisin joko tuota ilmamäärä/ilmamassamittaria tai sitten ilmavuotoa jossain. Kannattaa tarkistaa erityisesti magneettiventtiilille menevä letku, bensatankin korkki, sekä molempien lohkon puolien huohotusputket. Varsinkin se muovinen huohotusputki, joka menee edestä katsottuna vasemmalle huohotusventtiiliin, murtuu helposti ja vuotaa ilmaa imusarjaan ilmamäärämittarin jälkeen.
Jaguar XK 4.2 V8 Convertible '07 Midnight Black Pearl (X150)
Jaguar XJ8 3.5 V8 Sport '04 Ebony Black (X350)
EX: Jaguar S-type 4.2 V8 Sport '03 Midnight Black Pearl (X202)
Vastaa Viestiin