X- type 2.2 d vm 2008 purkaa akkua n.1A seisonnassa!Mitattu yleismittarilla! mikä,on oikea A arvo vai purkaako laisinkaan levossa?
Historicjagge
Mistä pitäisi etsiä?
Akku juuri vaihdettu?
Historicjagge!
X-type 2.2 d purkaa akkua
Re: X-type 2.2 d purkaa akkua
Miten mitattu? Otettu akku irti ja törkätty mittari väliin?
Jos noin, niin se auto herää tuossa kohtaa kun saa sähköä ja silloinhan sitä menee. Pitää odotella että auto menee nukkumaan ja/tai tehdä mittaus niin, että mittari on kiinni akun navassa ja -kengässä silloin kun kenkä navasta irrotetaan.
Jos noin, niin se auto herää tuossa kohtaa kun saa sähköä ja silloinhan sitä menee. Pitää odotella että auto menee nukkumaan ja/tai tehdä mittaus niin, että mittari on kiinni akun navassa ja -kengässä silloin kun kenkä navasta irrotetaan.
Ferrari 348 TB '90 // TVR 350i DHC '86 // Triumph Daytona 955i '06 // Alfa Romeo 159 3.2 Q4 '06 & '08
-
- Viestit: 93
- Liittynyt: Ma Maalis 15, 2010 2:42 pm
Re: X-type 2.2 d purkaa akkua
Kiitos Aero vinkistä!
Mittasin todella irtiolevasta kaapelista!
Kokeilen neuvomallasi tavalla!
Mitä sen pitäisi sitten näyttää Ampeereita!
Jotainhan se vie kun auto seisoo esim 2-3 kk,niin vajaa on jo silloin! Tämä on sama mun S typessä ja tässä X typessä!
Historicjagge
Mittasin todella irtiolevasta kaapelista!
Kokeilen neuvomallasi tavalla!
Mitä sen pitäisi sitten näyttää Ampeereita!
Jotainhan se vie kun auto seisoo esim 2-3 kk,niin vajaa on jo silloin! Tämä on sama mun S typessä ja tässä X typessä!
Historicjagge
Re: X-type 2.2 d purkaa akkua
Tässä taulukko lepovirroista:
https://www.dropbox.com/scl/fi/hgtconil ... wlxuf&dl=0
Huomaa että jokin laite OBDII portissa voi estää järjestelmien lepotilaan siirtymisen.
https://www.dropbox.com/scl/fi/hgtconil ... wlxuf&dl=0
Huomaa että jokin laite OBDII portissa voi estää järjestelmien lepotilaan siirtymisen.
XJ x351 3.0D Portfolio vm 2010
Re: X-type 2.2 d purkaa akkua
Kengät kiinni akkuun. Käyt ajelemassa ja käytät kaikkia laitteita. Sitten pihtivirtamittarilla tai mielummin hauenleuoilla siten että irroitat kengän niin akusta että mittari on kokoajan välissä ilman että yhteys kengän ja akun navan välilä katkeaa. Silloin auto ei tiedä että siellä onkin mittari välissä. Kaikki alle 50mA on hyvä. Ideaali on 30mA. Pitää myös muistaa että Fordit ja todennäköisesti myös Ford perustaiset autot nukahtavat hitaasti alkaen 20min. Eli purkuvirtamittaus luettava vasta noin 30min päästä. Myös pitää ovet sulkea kaukosäätimellä ennenkuin akkukengän irroittaa mittausta varten. Keskuslukitus vie niinpaljon virtaa että yleismittarin sulake savuaa justiinsa.
Jos käytät pihtivirtamittaria, ei kenkää tarvitse tietenkään irroittaa. Pihtivirtamittarin mittatarkkuus romahtaa mitä pienempiin virtoihin mennään.
Jos käytät pihtivirtamittaria, ei kenkää tarvitse tietenkään irroittaa. Pihtivirtamittarin mittatarkkuus romahtaa mitä pienempiin virtoihin mennään.
XJR -00.
Re: X-type 2.2 d purkaa akkua
Jaa niin, X-Typeä sen suuremmin tuntematta, saattaa tarvita jumittaa konehuoneen (siellä kai näissä akku on? jos ei niin takakontin jos akku on siellä jne) aukiolotunnistus-kytkin kiinni -asentoon. Joillain autoilla on kuulemma ollut hankaluuksia osata nukahtaa, jos tietävät pellin tai luukun olevan auki.
Ferrari 348 TB '90 // TVR 350i DHC '86 // Triumph Daytona 955i '06 // Alfa Romeo 159 3.2 Q4 '06 & '08
-
- Viestit: 93
- Liittynyt: Ma Maalis 15, 2010 2:42 pm
Re: X-type 2.2 d purkaa akkua
Hei
Kiitos neuvoista!
Virtavuoto johtui viallisesta laturista!
Laturi vaihdettu ja nyt toimii!
Historicjagge
Kiitos neuvoista!
Virtavuoto johtui viallisesta laturista!
Laturi vaihdettu ja nyt toimii!
Historicjagge