S-type jakoketju vai hihna?
S-type jakoketju vai hihna?
Ostin S-type 2,5 bensakone, 2002. Myyjä ilmoitti, että siinä on jakoketju, jota ei tarvitse vaihtaa "ever".
Onko varmasti näin?
Onko varmasti näin?
Re: S-type jakoketju vai hihna?
Ketjukone joskushan sekin tulee tiensä päähän, mutta ei näissä ainakaan ensimmäisten 300tkm aikana.
Vaimolla S-type 3.0V6
XJR-6
Honda CB 1300F Super Four
EX:ät
Ford Sierra -83 1.6GL "museopeli" (luovutettu parempaan kotiin)
X-type 2.0D siirtyi suvussa eteenpäin
Honda CB SevenFifty
Mondeo GT V6 aut. farkku
Mondeo 1.8GLX RIP
XJR-6
Honda CB 1300F Super Four
EX:ät
Ford Sierra -83 1.6GL "museopeli" (luovutettu parempaan kotiin)
X-type 2.0D siirtyi suvussa eteenpäin
Honda CB SevenFifty
Mondeo GT V6 aut. farkku
Mondeo 1.8GLX RIP
Re: S-type jakoketju vai hihna?
Nuo 2.5 kestävät isältä pojalle.
Ihan eri laatuisia moottoreita kuin esim. 4.0.
Ihan eri laatuisia moottoreita kuin esim. 4.0.
- kissaeläin
- Viestit: 4838
- Liittynyt: Su Tammi 22, 2012 9:06 pm
- Paikkakunta: Helsinki
Re: S-type jakoketju vai hihna?
Onko TAAS provo ? Eihän noissa 4.0 litraisissakaan nyt oikeasti ole muuta ongelmaa kuin ne kiristimet. Niillä rullailtu 400-500Tkm maailmalla helposti joten eivät kai kovin huonoja ole. Toisaalta 2.5 litraisilla ei niinkään taida olla noita kilometrejä ajettu yleisesti.rado kirjoitti:Nuo 2.5 kestävät isältä pojalle.
Ihan eri laatuisia moottoreita kuin esim. 4.0.
S Type R (2002) -Black Edition-
Re: S-type jakoketju vai hihna?
Tää rado tuntuu äksyilevän ja trollaavan vähän joka topicissa, en lähtis kyllä luotettavuudella huutelemaan fordin duratecistä AJ-V8 rinnalla, ei se duratec hono moottori oo mitenkään mutta niin monta laakerivikasta on vastaan tullu että luotettavammaks sitä ei tosiaan voi sanoo.
Btw oma V8 menny nyt karvan vajaa 200 000km eikä orkkis kiristimissä juuri kulumaa näy.
Btw oma V8 menny nyt karvan vajaa 200 000km eikä orkkis kiristimissä juuri kulumaa näy.
Re: S-type jakoketju vai hihna?
^tarkennukseksi vielä tarkoitit varmaan 2.7D joka ihan susi etkä suinkaan 2.5L bensakonetta josta en ole kuullut missään puhuttavan pahaa.
Edelleenkään en omiani kehu mutta 3.2 on Jaguarin paras moottori ja 2.5 paras Jaguariin istuttama moottori.
Faktoille kun en minäkään mitään voi mutta jokainen ajakoon millä haluaa.
Edelleenkään en omiani kehu mutta 3.2 on Jaguarin paras moottori ja 2.5 paras Jaguariin istuttama moottori.
Faktoille kun en minäkään mitään voi mutta jokainen ajakoon millä haluaa.
- kissaeläin
- Viestit: 4838
- Liittynyt: Su Tammi 22, 2012 9:06 pm
- Paikkakunta: Helsinki
Re: S-type jakoketju vai hihna?
Höpö höpö.rado kirjoitti:^tarkennukseksi vielä tarkoitit varmaan 2.7D joka ihan susi etkä suinkaan 2.5L bensakonetta josta en ole kuullut missään puhuttavan pahaa.
Edelleenkään en omiani kehu mutta 3.2 on Jaguarin paras moottori ja 2.5 paras Jaguariin istuttama moottori.
Faktoille kun en minäkään mitään voi mutta jokainen ajakoon millä haluaa.
S Type R (2002) -Black Edition-
Re: S-type jakoketju vai hihna?
Nämä "faktat" haluaisin nähdä.rado kirjoitti:Faktoille kun en minäkään mitään voi mutta jokainen ajakoon millä haluaa.
Re: S-type jakoketju vai hihna?
Sen verran tarkennan, että noissa bensa v6:ssa laakerivikoja on ollut "ainoastaan" alkupään 3litraisissa. Laakereita noissa on useampaa revisiota, käsittääkseni facelift mallit ovat kestävillä laakereilla.
Vaimolla S-type 3.0V6
XJR-6
Honda CB 1300F Super Four
EX:ät
Ford Sierra -83 1.6GL "museopeli" (luovutettu parempaan kotiin)
X-type 2.0D siirtyi suvussa eteenpäin
Honda CB SevenFifty
Mondeo GT V6 aut. farkku
Mondeo 1.8GLX RIP
XJR-6
Honda CB 1300F Super Four
EX:ät
Ford Sierra -83 1.6GL "museopeli" (luovutettu parempaan kotiin)
X-type 2.0D siirtyi suvussa eteenpäin
Honda CB SevenFifty
Mondeo GT V6 aut. farkku
Mondeo 1.8GLX RIP
Re: S-type jakoketju vai hihna?
Jopa heräsi kiinnostava keskustelu!
Kiitoksia pikaisesta vastauksesta alkuperäiseen kysymykseeni. Kun mittarissa 170.000, niin tämän asian suhteen on huolettomia kilometrejä vielä edessäpäin. Mikä lienee todenäköisin huolenaihe seuraavaksi, vaihdelaatikko (automaatti)? tai perä?
Kiitoksia pikaisesta vastauksesta alkuperäiseen kysymykseeni. Kun mittarissa 170.000, niin tämän asian suhteen on huolettomia kilometrejä vielä edessäpäin. Mikä lienee todenäköisin huolenaihe seuraavaksi, vaihdelaatikko (automaatti)? tai perä?
Re: S-type jakoketju vai hihna?
Jos kyseessä pre facelift niin seuraava huolenaihe lienee laatikko, ellei ole pidetty huolta.
Muita merkittäviä huolenaiheita tuskin tuleekaan.
Muita merkittäviä huolenaiheita tuskin tuleekaan.
Vaimolla S-type 3.0V6
XJR-6
Honda CB 1300F Super Four
EX:ät
Ford Sierra -83 1.6GL "museopeli" (luovutettu parempaan kotiin)
X-type 2.0D siirtyi suvussa eteenpäin
Honda CB SevenFifty
Mondeo GT V6 aut. farkku
Mondeo 1.8GLX RIP
XJR-6
Honda CB 1300F Super Four
EX:ät
Ford Sierra -83 1.6GL "museopeli" (luovutettu parempaan kotiin)
X-type 2.0D siirtyi suvussa eteenpäin
Honda CB SevenFifty
Mondeo GT V6 aut. farkku
Mondeo 1.8GLX RIP
-
- Viestit: 56
- Liittynyt: Ma Tammi 08, 2018 12:20 pm
Re: S-type jakoketju vai hihna?
Nostanpa tämän vanhan ketjun. Aiemmin oli 2.7 d ja siinä oli hihnoilla jakopää. Nyt talliin tuli 2005 vuotinen ässä 4.2 bensa. Ei ärrä. Huoltokirjassa ei ollut jakoketjusta mitään mainintaa ja siksi kyselisinkin että mikä on ketjun huoltoväli tai vaihtoväli.
Ensimmäinen pidempi reissu tehty ja onhan se mahtava auto :--)
Ensimmäinen pidempi reissu tehty ja onhan se mahtava auto :--)
Jaguar s type -05