X350 Ilmajousitus
X350 Ilmajousitus
Osaako kukaan neuvoa mistä lähtisi vikaa hakemaan. Jaguar XJ8 4.2 2004 ilmajousitus ongelmaa sen verran, että kun auto on parkissa vaikka yön yli ja lähtee ajamaan, niin Cats järjestelmävirhe tulee heti kun auton laittaa käymään. Auto on todella kova ajaettava. Riippuu ajasta jos auto on ollut parkissa vaikka 2-4 pv, niin voi joutua ajamaan vaikka noin suurinpiirtein 30-40km ennen kun vikateksti / keltainen valo sammuvat. Sen jälkeen auto muuttuu paremmaksi jollei jopa täydelliseksi. Olen lukenut Jaguarin vikakoodinlukijalla vikakoodit ja antoi C1430 Rear damper -short circuit to battery
Jos ja kun tuo vikailmoitus ja valo on jo ajon aikana sammunut ja auto on taas mukava ajettava, niin noin 6h jos auto on parkissa niin mahdollisesti vikailmoitus on taas näytössä ja auto on kova ajettava, mutta sitten ei välttämättä tarvitse ajaa kuin muutama hassu kilometri niin vikailmoitus on taas poissa, se pätkii muutaman kerran eli mitä enemmän tiessä on epätasaisuuksia niin se välkähtää pois ja töyssyssä taas syttyy palamaan ja taas sammuu ja taas syttyy kunnes sitten ei enää syty. Jotenkin tuntuu siltä että takaiskarissa ei olisi vikaa koska ajon aikana kuitenkin korjaantuu. Onko kellään ollut tällaista ongelmaa ja jos on niin mikä oli ongelmana. Mistä kannattaisi vikaa hakea?
Jos ja kun tuo vikailmoitus ja valo on jo ajon aikana sammunut ja auto on taas mukava ajettava, niin noin 6h jos auto on parkissa niin mahdollisesti vikailmoitus on taas näytössä ja auto on kova ajettava, mutta sitten ei välttämättä tarvitse ajaa kuin muutama hassu kilometri niin vikailmoitus on taas poissa, se pätkii muutaman kerran eli mitä enemmän tiessä on epätasaisuuksia niin se välkähtää pois ja töyssyssä taas syttyy palamaan ja taas sammuu ja taas syttyy kunnes sitten ei enää syty. Jotenkin tuntuu siltä että takaiskarissa ei olisi vikaa koska ajon aikana kuitenkin korjaantuu. Onko kellään ollut tällaista ongelmaa ja jos on niin mikä oli ongelmana. Mistä kannattaisi vikaa hakea?
Re: X350 Ilmajousitus
Eikös tuo ole iskarissa olevan solenoidin vika, eli kun systeemi antaa sinne virtaa niin menee suoraan maihin..
Tuolla aiheesta enemmän:
https://www.jaguarforums.com/forum/xj-x ... post544336
tm
Tuolla aiheesta enemmän:
https://www.jaguarforums.com/forum/xj-x ... post544336
tm
Re: X350 Ilmajousitus
Voiko solenoidin vaihtaa erikseen vai onko tuossa muuta tehtävissä kuin koko vasemman takaiskarin vaihto??
Re: X350 Ilmajousitus
Kirjallisuuden mukaan sinne iskariin menee kaksijohtiminen johto. Josko sen irroittaa ja katsoo mitä tietotekniikka tuumii siitä, ettei ole vika muualla siis.
Re: X350 Ilmajousitus
Olisi kiinnostavaa tietää miten tässä kävi, auttoiko iskarin vaihto yms.
Muutenkin olisi kiva jos kysyy jotain niin jälkeenpäin kertoo miten asia tuli ratkaistua.
Muutenkin olisi kiva jos kysyy jotain niin jälkeenpäin kertoo miten asia tuli ratkaistua.
Re: X350 Ilmajousitus
Lupaan vastata kunhan vika selviää!!
Re: X350 Ilmajousitus
Juttelin tänään paikallisen Jaguar korjaajan kanssa ja hän oli aluksi sitä mieltä että vika voisi olla johdotuksessa tai sitten tietokoneboksissa joka liittyy tuohon ilmajousitukseen. Mutta johdutukseen ei sitten enää kallistunut kun oli sitä mieltä, että silloin vika olisi kokoajan ja nythän tuossa on sellainen tilanne, että vika korjaantuu tai ainakin paranee kun autolla ajaa ja vikailmoitus poistuu. Tänäänkin kun aamulla lähdin, niin Cats Järjestelmähäiriö syttyi ja paloi kokoajan kun ajomatkaa oli noin 30km, mutta auto muuttui kyllä hieman pehmeämmäksi ajon edetessä. Ekan kerran sammutin auton noin 30km ajon jälkeen ja starttasin noin 10min päästä uudestaan ja ajattelin että josko vikateksti olisi poissa, mutta ei ollut. Auto oli kyllä huomattavasti pehmeämpi jo, eli ei laisinkaan niin kova kuin kotoa lähdettäessä. Sitten ajoin noin 10min ja sammutin uudestaan ja hetken päästä lähdin taas ja vikavalo paloin yhä, mutta jo lähes kotona uudestaan eli silloin olin jo ajanut kotoa takaisin sen vajaat 50km niin vikavalo sammui ja auto oli ihan hyvä, niin kuin kuuluukin. Auto oli kotona parkissa noin 6h ja lähdin taas ja vikavalo paloi taas mutta auto ei ollut erityisen kova, mutta nyt ei tarvinnut ajaa kuin 1km niin valo sammui, eikä tullut koko matkana takaisin.
Eli ilmeisesti tuo iskari takana vasemmalla nyt sitten pitäisi vaihtaa, koska se solenoidi siellä takkuaa ja aiheuttaa tuollaista. Niin ainakin nyt sitten olen ymmärtänyt. Onko kellään tietoa mistä kannattaisi tuollainen ostaa, onko esim. Aerosus tuotteet huonoja? Kuulin tältä Jaguar korjaajalta, että joku hänen asiakkaansa oli ostanut ei kyllä sanonut Aerosus firmaa mutta joku vastaava, niin iskari olisi ollut epäsopiva vaikka olisi autoon pitänyt kuulua, niin nousi koko takapää pystyyn ja oli kun kivireki.
Mitä iskarikauppaa suosittelisitte?
Eli ilmeisesti tuo iskari takana vasemmalla nyt sitten pitäisi vaihtaa, koska se solenoidi siellä takkuaa ja aiheuttaa tuollaista. Niin ainakin nyt sitten olen ymmärtänyt. Onko kellään tietoa mistä kannattaisi tuollainen ostaa, onko esim. Aerosus tuotteet huonoja? Kuulin tältä Jaguar korjaajalta, että joku hänen asiakkaansa oli ostanut ei kyllä sanonut Aerosus firmaa mutta joku vastaava, niin iskari olisi ollut epäsopiva vaikka olisi autoon pitänyt kuulua, niin nousi koko takapää pystyyn ja oli kun kivireki.
Mitä iskarikauppaa suosittelisitte?
Re: X350 Ilmajousitus
Mites muuten ilmanpaineet järjestelmässä? Tuo että pehmenee ajaessa voisi myös johtua huonosta kompressorista eli ei nouse paineet nopeasti vaan pikkuhiljaa.
I-Pace 2019
XJ Super V8 2004
EX X-type 3.0 Sport 2003
XJ Super V8 2004
EX X-type 3.0 Sport 2003
Re: X350 Ilmajousitus
Tuota en tullut ainakaan itse ajatelleeksi. Täytyypä sekin tarkistaa. Mutta antaa kuitenkin tuollaisen virheilmoituksen C1430, joten se kuitenkin voisi viitata iskariin ja siihen virta menee siellä maihin. Mutta miksei mene aina eli vika toisaikainen.