X 300 ei starttaa
-
- Viestit: 44
- Liittynyt: Pe Touko 17, 2013 9:18 am
- Paikkakunta: Simo
X 300 ei starttaa
Hei. Nyt herättelisin kesäkissan kulkemaan, mutta ei lyö starttia päälle. Talven oli akku pois paikoiltaan. Kaikki tuntuu toimivan paitsi startti.
Viime kesänä vaihdoin lambda-anturit ja pakosarjat. En käynnistänyt autoa. Sitten jäi seisomaan talveksi ilman akkua.
Jos ajonesto menee päälle, estyykö starttaus? Vai estyykö polttoaineen virtaus?
Kuinka saan ajoneston pois päältä?
Viime kesänä vaihdoin lambda-anturit ja pakosarjat. En käynnistänyt autoa. Sitten jäi seisomaan talveksi ilman akkua.
Jos ajonesto menee päälle, estyykö starttaus? Vai estyykö polttoaineen virtaus?
Kuinka saan ajoneston pois päältä?
Jaguar x- type 2,0 D vm.2004
-
- Viestit: 44
- Liittynyt: Pe Touko 17, 2013 9:18 am
- Paikkakunta: Simo
Re: X 300 ei starttaa
Ai niin. Auto on X300 4,0 litrainen automaatti LWB malli. Vm.1995.
Jaguar x- type 2,0 D vm.2004
Re: X 300 ei starttaa
Startti pyörii kyllä vaikka ajonesto olisi päällä. Oiskohan vaan solenoidi jumppasessa? Naputtele vasaralla solenoidiin ja koita starttaa. Myöskin startin sähköjen mittaus olisi poikaa.
XJR -00.
-
- Viestit: 44
- Liittynyt: Pe Touko 17, 2013 9:18 am
- Paikkakunta: Simo
-
- Viestit: 22
- Liittynyt: Su Marras 03, 2019 8:48 pm
- Paikkakunta: Jönköping / Ruotsi
Re: X 300 ei starttaa
Kokeile painaa vaihdekeppiä eteenpäin p-asennosta ja starttaa samalla. Saattaa se kepin kytkin joka estaa starttauksen oikutella.
-
- Viestit: 44
- Liittynyt: Pe Touko 17, 2013 9:18 am
- Paikkakunta: Simo
Re: X 300 ei starttaa
Ainakin Volvoissa ajoneston saa kytkettyä pois niinkin yksinkertaisesti kuin irroittamalla ajoneston sulakkeen (saattaa hävitä muitakin toimintoja).stetsonikissa kirjoitti:Hei. Nyt herättelisin kesäkissan kulkemaan, mutta ei lyö starttia päälle. Talven oli akku pois paikoiltaan. Kaikki tuntuu toimivan paitsi startti.
Viime kesänä vaihdoin lambda-anturit ja pakosarjat. En käynnistänyt autoa. Sitten jäi seisomaan talveksi ilman akkua.
Jos ajonesto menee päälle, estyykö starttaus? Vai estyykö polttoaineen virtaus?
Kuinka saan ajoneston pois päältä?
Omistajan käsikirjasta näet mikä on kyseinen sulake ja onko se missä rasiassa (x-typessä on kolmessa eri rasioissa sulakkeet)mutta se kerrotaan mikä numero ja missä sekä näytetään kuvalla.
Re: X 300 ei starttaa
Ainakin Volvoissa ajoneston saa kytkettyä pois niinkin yksinkertaisesti kuin irroittamalla ajoneston sulakkeen (saattaa hävitä muitakin toimintoja).
Ei kait nyt sentään. Jos se ois noin yksinkertaista ei muita autoja varastettaisi kun Volvoja. Käytännössä ei ajoneston ohittaminen onnistu meltä tavallisilta auton omistajilta.
Ei kait nyt sentään. Jos se ois noin yksinkertaista ei muita autoja varastettaisi kun Volvoja. Käytännössä ei ajoneston ohittaminen onnistu meltä tavallisilta auton omistajilta.
i
Re: X 300 ei starttaa
Kyll kait nyt sentään,kyllä se on niin osassa Volvoja.Ei tästä ole kuin 2 viikkoa kuin jouduin soittamaan Volvon marmori huoltoon että saatiin yksi Volvo käyntiin ja koeajolle meidän asiakkaalle.Coupe kirjoitti:Ainakin Volvoissa ajoneston saa kytkettyä pois niinkin yksinkertaisesti kuin irroittamalla ajoneston sulakkeen (saattaa hävitä muitakin toimintoja).
Ei kait nyt sentään. Jos se ois noin yksinkertaista ei muita autoja varastettaisi kun Volvoja. Käytännössä ei ajoneston ohittaminen onnistu meltä tavallisilta auton omistajilta.
Marmorin huollosta saimme noi tiedot juuri noin kun kerroin.
Ota asioista selvää ennen kuin alat opettamaan isääsi na....n ei kaikki ole niin tumpeloita kuin sinä näköjään olet.
Re: X 300 ei starttaa
Herneet pois ilmakanavista. Kuitenkin kyse vain vanhoista ajoestoista.
Senverta oon perehtynyt kasari ja ysäri volvoihin että voin sanoa että noissa hälytin on rinnakkainen järjestelmä avaimen kanssa. Oli avaimessa sirua eli ajonestoa tai ei. Ajonesto malleissa voi hälyttimen ohittaa ihan marmorin ohjeella mutta siru funktio jää edelleen olemaan.
Senverta oon perehtynyt kasari ja ysäri volvoihin että voin sanoa että noissa hälytin on rinnakkainen järjestelmä avaimen kanssa. Oli avaimessa sirua eli ajonestoa tai ei. Ajonesto malleissa voi hälyttimen ohittaa ihan marmorin ohjeella mutta siru funktio jää edelleen olemaan.
XJR -00.
Re: X 300 ei starttaa
OHO. Kyllä mun selkänahka ton kestää, mutta toivon ettei tämän sivuston tasoa anneta valua " Suomi 24 " tasolle. Siellähän lähes joka toinen autopuolen viesti on tota luokkaa.Jaeger kirjoitti: Ota asioista selvää ennen kuin alat opettamaan isääsi na....n ei kaikki ole niin tumpeloita kuin sinä näköjään olet.
i
Re: X 300 ei starttaa
Joo,ei anneta.Olen pahoillani että tuli kommentoitua sellaista mitä en alunperin aikonut kommentoida /vastata sinun viestiisi,pyydän anteeksi.
Minulle vain tuli hetkellisesti mieleeni semmoinen asia mitä niin monella Foorumilla on ja tapahtuu eli jos joku kirjoittaa auton merkin maahantuojan huollosta saatua tietoa Foorumille niin aina,siis aina on joku joka ei joko usko asiasta kirjoittajaa tai maahantuojan huollon antamaa tietoa/ohjeita.
Minulla paloi "kansipahvi" ja kommenttini oli typerää.
Uskon kuitenkin jatkossakin Marmori-huolloista saatua tietoa yli kaiken muun,JA meidän vaihtoauto: Volvo S70 2.5 4d Autom.saatiin käyntiin pelkästään sulakkeen poistolla (samalla lähti pois myös hälyttimen) toiminta.
Minulle vain tuli hetkellisesti mieleeni semmoinen asia mitä niin monella Foorumilla on ja tapahtuu eli jos joku kirjoittaa auton merkin maahantuojan huollosta saatua tietoa Foorumille niin aina,siis aina on joku joka ei joko usko asiasta kirjoittajaa tai maahantuojan huollon antamaa tietoa/ohjeita.
Minulla paloi "kansipahvi" ja kommenttini oli typerää.
Uskon kuitenkin jatkossakin Marmori-huolloista saatua tietoa yli kaiken muun,JA meidän vaihtoauto: Volvo S70 2.5 4d Autom.saatiin käyntiin pelkästään sulakkeen poistolla (samalla lähti pois myös hälyttimen) toiminta.
-
- Viestit: 44
- Liittynyt: Pe Touko 17, 2013 9:18 am
- Paikkakunta: Simo
Re: X 300 ei starttaa
Startti on nyt vaihdettu. Olipahan urakka.
No auto ei starttaa uudellakaan startilla. Täytyy alkaa mittaamaan johdotuksia.
Onko vaihdekepin tunnistin jossakin laatikon kyljessä? Voisin tutkia senkin, kun auto on vielä pukkien päällä.
Kiitos vastauksista.
No auto ei starttaa uudellakaan startilla. Täytyy alkaa mittaamaan johdotuksia.
Onko vaihdekepin tunnistin jossakin laatikon kyljessä? Voisin tutkia senkin, kun auto on vielä pukkien päällä.
Kiitos vastauksista.
Jaguar x- type 2,0 D vm.2004
Re: X 300 ei starttaa
Ymmärttääkseni vaihdekepin tunnistimet löytyy kepin juuresta kunkin kirjaimen/numeron kohdalta, mikrokytkimiä. Jos P asennon valo kepin juuressa ei pala niin ei starttaa, näin ainakin omassa xjr:ssä.
Jaguar XJR -96
Re: X 300 ei starttaa
Kakkos sarjan XJ:ssä se on siellä vaihteensiirtäjän alapäässä keskikonsolissa. Itse jouduin vaihtamaan tuon kytkimen aikoinaan.
Toinen vissiin aika yleinen ongelma näiden harrasteautojen kanssa on olleet nuo starttimoottorit,jos ja kun autot seisoo säilytyksessä talven yli,varsinkin kosteissa tiloissa,eikä niitä käytetä,tahtovat starttimoottorit haettua ja siten ei saa konetta käymään.
Itselläni on suht kuiva ja ainakin + puolella oleva talli Jagulle,lisäksi pyrin ainakin kerran kuussa käyttämään koneen niin,erä termostaatti aukeaa ja kone on varmasti lämmin kun sen pysäyttää.
Toinen vissiin aika yleinen ongelma näiden harrasteautojen kanssa on olleet nuo starttimoottorit,jos ja kun autot seisoo säilytyksessä talven yli,varsinkin kosteissa tiloissa,eikä niitä käytetä,tahtovat starttimoottorit haettua ja siten ei saa konetta käymään.
Itselläni on suht kuiva ja ainakin + puolella oleva talli Jagulle,lisäksi pyrin ainakin kerran kuussa käyttämään koneen niin,erä termostaatti aukeaa ja kone on varmasti lämmin kun sen pysäyttää.
MrNorton
Jaguar XJ6 series 2
Dacia Duster 1.2 Tce
Norton Commando MK3 original.
Norton Commando MK3 cafe racer
Solifer Export 1963
Jaguar XJ6 series 2
Dacia Duster 1.2 Tce
Norton Commando MK3 original.
Norton Commando MK3 cafe racer
Solifer Export 1963
-
- Viestit: 44
- Liittynyt: Pe Touko 17, 2013 9:18 am
- Paikkakunta: Simo