Rajoitettu suorityskyky, S-Type 2.7D -08

Keskustelu teknisistä kysymyksistä.
Mindgame
Viestit: 3
Liittynyt: To Loka 01, 2020 2:49 pm

Rajoitettu suorityskyky, S-Type 2.7D -08

Viesti Kirjoittaja Mindgame »

Ensimmäisen Jaguarini kanssa eka viikko meni ongelmitta, mutta nyt alkanut heittämään näyttöön "rajoitettu suorityskyky". Tapahtui ekan kerran viime perjantaina, vika hävisi kun uudelleen käynnisti auton. Viikonlopun ajot meni ongelmitta, mutta nyt alkanut taas ilmaantumaan. Eilen ei kuittaantunut enää pois sammuttamalla vaan viesti tuli aina saman tien uudelleen. Puolen tunnin seisonnan jälkeen ei enää ilmaantunut ja 12km työmatkalla ei syttynyt.

Katsoin auton omassa service-tilassa koodeja ja antoi seuraavat:

- D900= U1900, Climate control network fault(?)
- 9875= B1875, Turn signal / hazard switch failure(?)
- E523= U2523, Adaptive speed control fault(?)

Menikö nuo koodien tulkinnat oikein, ja miten nämä voisivat tuohon rajoitettuun suorityskykyyn liittyä vai liittyykö ollenkaan? Akun jännitettä olen pari kertaa mitannut: Yön seisonnan jälkeen 20min kaupunkiajo -> puoli tuntia sammutuksen jälkeen 12.35V (vikavalo syttyi) -> auto käyntiin ja 12km moottoritieajoa -> 2,5h sammutuksen jälkeen 12.62 (tällä pätkällä ei tullut vikavaloa).

Mistä päin vikaa arvaisi alkaa etsimään tai kannattaako suoraan mennä vianhakuun korjaamolle, suosituksia osaavista korjaamoista Jyväskylässä?
Vauxi
Viestit: 658
Liittynyt: Su Maalis 11, 2018 2:38 pm

Re: Rajoitettu suorityskyky, S-Type 2.7D -08

Viesti Kirjoittaja Vauxi »

Siellä lie väyläyhteyksissä vikoja. U pohjaiset koodit sojottaisi siihen suuntaan.
XJR -00.
Mindgame
Viestit: 3
Liittynyt: To Loka 01, 2020 2:49 pm

Re: Rajoitettu suorityskyky, S-Type 2.7D -08

Viesti Kirjoittaja Mindgame »

Nuo auton omaan service-näyttöön saadut koodit olivat ilmeisesti jotain vanhempia. Hommasin iCarsoftin vikakoodinlukijan ja sillä alkoi päästä jäljille, eli EGR- ja MAF-koodeja löytyi. Ne laiteltu kuntoon ja pelaa taas niiltä osin, starttimoottori tosin nyt seuraavaksi antautui :x
KariTalvio
Viestit: 203
Liittynyt: Ti Helmi 07, 2017 12:41 am

Re: Rajoitettu suorityskyky, S-Type 2.7D -08

Viesti Kirjoittaja KariTalvio »

Mitenkäs se startti oireili ja antautui?
Jos ei aina starttaa, voi vaiva olla myös kepinjuuressa ettei tunnista P asentoa. Näitä on monasti.
Jos taas ratas lyö tyhjää tai muuta niin voihan se starttikin olla.
XJ LWB X358 2,7D Model 2008
Mindgame
Viestit: 3
Liittynyt: To Loka 01, 2020 2:49 pm

Re: Rajoitettu suorityskyky, S-Type 2.7D -08

Viesti Kirjoittaja Mindgame »

Naksahtaa, mutta startti ei pyöritä. Vähän kun koputtelee startin kylkeen niin starttaa, ainakin toistaiseksi. Uuden startin jo tilasinkin, onko kokemuksia/vinkkejä vaihtoon? Manuaali neuvoo ohjausvaihteen irroittamiseen dieselmalleissa, ilmeisesti tilaa ei muuten ole :?:
Youde
Viestit: 21
Liittynyt: La Touko 01, 2021 10:33 pm

Re: Rajoitettu suorityskyky, S-Type 2.7D -08

Viesti Kirjoittaja Youde »

Täällä yksi kohtalotoveri. Itselläni myös ollut viikon ajan vuotta vanhempi S-type 2.7D ja kauppareissulla löi tuon rajoitetun suorituskyvyn tauluun. Kaverin kanssa konsultoin ja hän nosti akun kunnon esille. Siitäkös minä lataamaan akkua ja CTEK sai tehdä kaikki 18 tuntia hommia, ennen kuin sai latausohjelmansa vietyä loppuun saakka. Ei kun ajamaan ja mitään varoitusvaloa ei tullut.

Kaupunkikierroksella kävin sitten ostamassa myös CTEKin akkumittarin ja sen mukaan 24 tuntia levossa ollut akku oli peräti 95% kunnossa, eli siis lähes tuore. Illalla taas pikainen kauppareissu ja takaisin tullessa taas keltainen valo sekä ”Rajoitettu suorituskyky”. Tuohan ei ole kertaakaan tullut esille juuri moottorin käynnistyttyä, vaan pienen, jopa muutaman kymmenen metrin, ajon jälkeen. Siinä pihalla sitten päätin kokeilla heti uudestaan ja lähdin taas liikkeelle. Päätin tehdä hieman pitemmän lenkin, eikä parinkymmenen kilometrin aikana esiintynyt mitään ongelmaa.

Täytynee käydä hankkimassa iCarsoftin vikakoodinlukija – oliko se i930 jota suositellaan?
Vastaa Viestiin