Toivon ideoita miten voin muuttaa kärjellisen sytytyksen kärjettömäksi. Tavoitteena on tehdä työ itse ja pitää kulut minimissään. Olen irroittamassa moottoria muista syistä joten menee ohessa. Kiitos jo etukäteen.
Antti
xj6 -79 4.2 sytytys kärjettömäksi
Re: xj6 -79 4.2 sytytys kärjettömäksi
Ööh, miksi?
Ajoin noin 67.000km E-type Series 1 4.2L (1997-2012) ja nyt 55.000km kohta takana (2007-2020) vm 1975 4.2L XJ6C:llä eikä ole ikinä ollut mitään ongelmia jakajien ja katkojan kärkien kanssa.
Olen ajanut myös runsaat 30.000km V12 E-typellä ja vaikkei voikaan sanoa että olisi ala-arvoisia komponnetteja kun alkuperäinen (kärjetön) sytytys antautui sykysllä 2018 niin kunnostutin alkuperäisen systeemin (Lucas OPUS MK.2) ja kyllä toimii hienosti. Alkuperäisellä systeemillä oli siis ajettu vasta vähän yli 100.000km ja 46 vuotta enenkuin petti.
Jos kärjet muodostaa piikikiä niin vaihda kondensaatori uuteen, viimeeksi kun ostin niitä 6 kpl maksoivat £1.00 GBP per kappale. Ihanan halpaa.
-Jakuvaari
Ajoin noin 67.000km E-type Series 1 4.2L (1997-2012) ja nyt 55.000km kohta takana (2007-2020) vm 1975 4.2L XJ6C:llä eikä ole ikinä ollut mitään ongelmia jakajien ja katkojan kärkien kanssa.
Olen ajanut myös runsaat 30.000km V12 E-typellä ja vaikkei voikaan sanoa että olisi ala-arvoisia komponnetteja kun alkuperäinen (kärjetön) sytytys antautui sykysllä 2018 niin kunnostutin alkuperäisen systeemin (Lucas OPUS MK.2) ja kyllä toimii hienosti. Alkuperäisellä systeemillä oli siis ajettu vasta vähän yli 100.000km ja 46 vuotta enenkuin petti.
Jos kärjet muodostaa piikikiä niin vaihda kondensaatori uuteen, viimeeksi kun ostin niitä 6 kpl maksoivat £1.00 GBP per kappale. Ihanan halpaa.
-Jakuvaari
75 XJ6C 4.2L MOD * '72 E-Type 5.3L OTS * '50 MKV 3.5L DHC * '98 XJ8 3.2L Executive (ex) * '66 E-Type 4.2L 2+2 (ex)
____65.500km__________50.000km___________8.800km____________104.000km_______________67.000km_________
____65.500km__________50.000km___________8.800km____________104.000km_______________67.000km_________
Re: xj6 -79 4.2 sytytys kärjettömäksi
Helppo ja suht halpa on Pertronix Ignitor:
https://pertronixbrands.com/search?q=&h ... t_engine=6
Suomalaisiakin kauppiaita löytyy, jos ei innosta ulkomailta tilata.
Kalliimpi vaihtoehto on 123ignition:
https://123ignition.com/
Köpi
https://pertronixbrands.com/search?q=&h ... t_engine=6
Suomalaisiakin kauppiaita löytyy, jos ei innosta ulkomailta tilata.
Kalliimpi vaihtoehto on 123ignition:
https://123ignition.com/
Köpi
-
- Viestit: 8
- Liittynyt: Pe Loka 16, 2020 7:42 pm
Re: xj6 -79 4.2 sytytys kärjettömäksi
Kiitos!
Pikasilmäyksellä näyttää hyvältä. Alan tutustua noihin vaihtoehtoihin vielä tarkemmin.
terv. Antti
Pikasilmäyksellä näyttää hyvältä. Alan tutustua noihin vaihtoehtoihin vielä tarkemmin.
terv. Antti
Re: xj6 -79 4.2 sytytys kärjettömäksi
Powerspark Ignition,sieltä ostin omaan XJ6:een kärjettömän jakajan&kaapelit-hyvin on toiminut.
MrNorton
Jaguar XJ6 series 2
Dacia Duster 1.2 Tce
Norton Commando MK3 original.
Norton Commando MK3 cafe racer
Solifer Export 1963
Jaguar XJ6 series 2
Dacia Duster 1.2 Tce
Norton Commando MK3 original.
Norton Commando MK3 cafe racer
Solifer Export 1963
-
- Viestit: 8
- Liittynyt: Pe Loka 16, 2020 7:42 pm
Re: xj6 -79 4.2 sytytys kärjettömäksi
Kiitos vinkistä! Laitoin tilaukseen.
Antti
Antti