X-type 2,0D suuttimista

Keskustelu teknisistä kysymyksistä.
Avatar
Eugene V. Craddock
Viestit: 147
Liittynyt: To Maalis 28, 2019 5:03 am
Paikkakunta: Mariefors

X-type 2,0D suuttimista

Viesti Kirjoittaja Eugene V. Craddock »

Deja vu! Ennen jaguarismin aikaa tuli käytännössä vuodesta -95 vuoteen -19 ajeltua pääsääntöisesti diisseli Mersuilla. Näistä viimeisimmät vuodet sitten näillä CDI-diisseleillä. Nyt CDI-mersuista tuttu suutinvuotoa ilmaiseva vieno diisselin käry on alkanut yhä pahemmin tunkemaan nenään ja tarkan tutkiskelun jälkeen tuttua mustaa pikeä näkyy hitusen verran yhden suuttimen tienoilla. Ei paljoa mutta sen verran, että sen huomasi kunnon lampulla valaistessa. Potilaana on siis Jaguar X-type 2005 jossa 2,0 litrainen Fordin TDCi-moottori.

Eli kysymys kuuluu, että uusitaanko näistä Fordin diisseleistä pohjatiivisteitä samaan tapaan kuin cdi mersuista? Ehkä hölmö kysymys tietäjien mielestä, mutta muistaa täytyy että olen vasta opettelemassa näitä uusia diisseleitä sekä Fordin TDCin ja Mersun CDIn eroja.

Toinen kysymys, osaako joku suositella hyvää diesel-korjaamoa joka hallitsisi nämä suutinjutut keski-uudellamalla tai pk-seudulla.
Thunderbird saw the Jaguar gainin' speed
and waved "Goodbye, Jaguar" and pulled in the lead
Jaguar said "You ain't won the race yet"
and pulled back around the Bird like a sabre jet
-Jaguar and Thunderbird - by Chuck Berry
Vauxi
Viestit: 664
Liittynyt: Su Maalis 11, 2018 2:38 pm

Re: X-type 2,0D suuttimista

Viesti Kirjoittaja Vauxi »

Kyllä niitä vaihellaan Fordin dieseleihin yhtälaila. Kannattaa tehdä tai teetättää mahdollisimman nopeasti. Jos sitä vaan pitkittää ja pitkittää niin sumut jumittuu kanteen ja ai ku ihanaa sen jälkeen niitä irroitella niinkuin varmaan tiedätkin. ;) Homman voi tehdä itsekkin. Kyseinen Fordind diesel suutinputkien irroituksen jälkeen on jäätävän vaikea saada ilmattua ja siten käyntiin. Muuten homma on ihan normaalia pohjatiivisteen vaihtoa.
XJR -00.
Vastaa Viestiin