Xf 2.7d starttauttaa pitkään pakkasilla
Xf 2.7d starttauttaa pitkään pakkasilla
Onko hehkutulpat entiset kun aamuisin ihan muutamankin asteen pakkasilla starttauttaa melko monta kertaa ennen kuin lähtee käyntiin. Sitten kun lähtee niin käy heti hienosti. Starttauksen yhteydessä kun tarpeeksi kauan on sahanut tulee herjaa kuolleen kulman pois päällä olosta ja abs viasta. Nämä teksit häviää kyllä kun auto käynnistyy. Iltapäivällä taas kun käynnistää niin auto.lähtee hyvin käyntiin? Erikoinen ominaisuus.
Re: Xf 2.7d starttauttaa pitkään pakkasilla
Lukases koodit moottorista.
Noi abs häiriöt yms tulevat siitä kun kone ei käynnistykkään ajassa missä pitäisi. Eivät vaikuta siten mihinkään.
Noi abs häiriöt yms tulevat siitä kun kone ei käynnistykkään ajassa missä pitäisi. Eivät vaikuta siten mihinkään.
XJR -00.
Re: Xf 2.7d starttauttaa pitkään pakkasilla
Tuli mieleen, että esilämmitätkö moottoria sähköllä tai webastolla, nämä nykymooottorit ei oiken kestä tuota, moottori saa antureilta vääränlaista lämpötila tietoa ja polttoaineseokset tai paineet on väärät. Nyky moottorit on tehty laitettavksi kylmästä käyntiin ja esilämmitys vain kabiiniin.
XJ8 4.2 V8 X350 -04/British Racing Green
Re: Xf 2.7d starttauttaa pitkään pakkasilla
Korkeapaineinen suoraruiskutus diesel (palttiarallaa vuosista 2000-> ) ei välttämättä tarvitse hehkutusta käynnistykseen ennenkuin noin -10C alkaen. Esi- ja jälkihehkutusta kuitenkin käytetään päästöjen pienentämiseen jo noin alle +5C lämpötiloissa ohjelmoinnista riippuen.
Veikkaan että sinulla on polttoaineen saannissa ongelmia. Vettä suodattimessa / tankissa tai vikaa polttoaineen siirtopumpun releessä tai itse pumpussa. Fuel rail paineentunnistinkin voi aiheuttaa kuvailemasi ongelman. Voisi olla myös ilmavuotokin jossain. Tätä seuraavaa yleistä syytä kuvailemaasi vikaan ei tässä moottorityypissä ääneen sanoisi, mutta vikakuvaus sopii myös kampiakselin asentotunnistimen vikaan. Se sijaitsee ikävästi moottorin ja vaihdelaatikon välissä....
Esilämmityksen aiheuttamat ongelmat tulivat pääsääntöisesti vasta EURO6 moottoreiden ohjauksissa. 2.7D V6 on PSA/Ford yhteistyössä kehitetty 2000 luvun alkupuolella ja käytetty runsaasti eri variaatioissa PSA / JLR niin sähkö- kuin vebastollakin toteutetuissa esilämmityksissä.
Myös uudempi variaatio 3.0D (2009->) kestää hyvin esilämmityksen. (Defa/Calix myy vain säteilylämmittimiä tähän V6D moottoriin, mutta olen asennellut vesiletkuun asennettavia pumpulla varustettuja lämmittimiä sisälämppärin letkuun ja ne ovat toimineen erinomaisesti verrattuna säteilylämmittimeen, jopa perinteiseen lohkovastukseen)
Aloittaisin vien etsimisen vaihtamalla polttoainesuodattimen. Mikäli vika ei sillä korjaannu, tutkisin lähteekö polttoaineen siirtopumppu käyntiin aamupakkasella. Nämä molemmat on helppo toteuttaa / tutkia itsekin.
Syvemmät korjaukset/ tutkimukset oman taitotason mukaan. Testerillä olisi hyvä katsoa onko muistiin jäännyt vikakoodia ja mitä anturidatat näyttävät käynnistysyrityksen aikana. Nouseeko polttoaineen paine? Antaako asentotunnistin singaalia?
Diesel ei tarvitse kuin ilmaa ja polttoainetta käynnistyäkseen ja kun ilmaläpppää ei ole niin jos vain suuttimet ruiskuttavat riittävästi polttoainetta niin käynnistyy. Ilmamäärän / ahtopaineen mittauskaan ei vaikuta käynnistykseen, vaan lähtee vaikka antureiden liittimet olisivat irti. Toki vikakoodi napsahtaa tauluun.
Veikkaan että sinulla on polttoaineen saannissa ongelmia. Vettä suodattimessa / tankissa tai vikaa polttoaineen siirtopumpun releessä tai itse pumpussa. Fuel rail paineentunnistinkin voi aiheuttaa kuvailemasi ongelman. Voisi olla myös ilmavuotokin jossain. Tätä seuraavaa yleistä syytä kuvailemaasi vikaan ei tässä moottorityypissä ääneen sanoisi, mutta vikakuvaus sopii myös kampiakselin asentotunnistimen vikaan. Se sijaitsee ikävästi moottorin ja vaihdelaatikon välissä....
Esilämmityksen aiheuttamat ongelmat tulivat pääsääntöisesti vasta EURO6 moottoreiden ohjauksissa. 2.7D V6 on PSA/Ford yhteistyössä kehitetty 2000 luvun alkupuolella ja käytetty runsaasti eri variaatioissa PSA / JLR niin sähkö- kuin vebastollakin toteutetuissa esilämmityksissä.
Myös uudempi variaatio 3.0D (2009->) kestää hyvin esilämmityksen. (Defa/Calix myy vain säteilylämmittimiä tähän V6D moottoriin, mutta olen asennellut vesiletkuun asennettavia pumpulla varustettuja lämmittimiä sisälämppärin letkuun ja ne ovat toimineen erinomaisesti verrattuna säteilylämmittimeen, jopa perinteiseen lohkovastukseen)
Aloittaisin vien etsimisen vaihtamalla polttoainesuodattimen. Mikäli vika ei sillä korjaannu, tutkisin lähteekö polttoaineen siirtopumppu käyntiin aamupakkasella. Nämä molemmat on helppo toteuttaa / tutkia itsekin.
Syvemmät korjaukset/ tutkimukset oman taitotason mukaan. Testerillä olisi hyvä katsoa onko muistiin jäännyt vikakoodia ja mitä anturidatat näyttävät käynnistysyrityksen aikana. Nouseeko polttoaineen paine? Antaako asentotunnistin singaalia?
Diesel ei tarvitse kuin ilmaa ja polttoainetta käynnistyäkseen ja kun ilmaläpppää ei ole niin jos vain suuttimet ruiskuttavat riittävästi polttoainetta niin käynnistyy. Ilmamäärän / ahtopaineen mittauskaan ei vaikuta käynnistykseen, vaan lähtee vaikka antureiden liittimet olisivat irti. Toki vikakoodi napsahtaa tauluun.
XJ x351 3.0D Portfolio vm 2010
Re: Xf 2.7d starttauttaa pitkään pakkasilla
Kommari diiselit ovat sillein kriittisiä kiskon paineen suhteen että yleensä alle 100bar ei suuttimia edes avata.
XJR -00.
Re: Xf 2.7d starttauttaa pitkään pakkasilla
Kyllä. Joko pumpattavaa ei ole tai painesensori ei saa välitettyä arvoa ECU:lle. Pyörimistunnistin singaali tarvitaan myös jotta osataan ajoittaa oikea suihkutuskohta. Jos sitä ei ole niin suutinta ei avata.Vauxi kirjoitti:Kommari diiselit ovat sillein kriittisiä kiskon paineen suhteen että yleensä alle 100bar ei suuttimia edes avata.
XJ x351 3.0D Portfolio vm 2010
Re: Xf 2.7d starttauttaa pitkään pakkasilla
Kyllä se oli vaan liian kylmä keli ilman lämmitystä kun ei lähtenyt käyntiin. Mutta uudet viat vaivaa vaan....on herkkä auto ei kertakaikkiaan.
Re: Xf 2.7d starttauttaa pitkään pakkasilla
Hmmm... Mulla on sama moottori 3.0 versiona. Olikohan toissatalvena kun oli eräs aamu -26C, eikä ollut lämpötolppaa hotellin parkkipaikalla. Pitkään se hehkutti, mutta lähti ihan laakista. Käyntiääni oli varsin raakaa hetken...
XJ x351 3.0D Portfolio vm 2010