X350, 4.2 V8 vikakoodi P0456
X350, 4.2 V8 vikakoodi P0456
Sytty moottorin häiriövalo ja testerillä löyty vikakoodi P0456, haihtuvien päästöjen EVPA ohjausjärjestelmä- havaittu pieni vuoto, nollattiin vika koodi ja valoa ei nyt syttynyt pienten ajo lenkkien jälkeen ja annoin kyllä nyt reippaasti kierroksia, häiriö tuli päälle kun on ollut paljon tyhjäkäyntiä kovilla pakkasilla. -17-25 pakkasta, oisko tuo tästä johtuvaa vai pitääkö olla huolestunut?
XJ8 4.2 V8 X350 -04/British Racing Green
Re: X350, 4.2 V8 vikakoodi P0456
Auto ajon aikana alipaineistaa polttoainesäiliön tiettyyn määrään. Ajon jälkeens se mittailee että kuinka paljon se vuotaa alipainetta ulos ja jos vuotaa niin kuinka paljon. Siitä tulee joko pieni tai suuri vuoto -koodi. Veikkaisin että näillä pakkasilla on saattanut vähä lirauttaa ilmaa esim bensakorkin tiivisteestä läpi. Seurantaan vain. Ei vaikuta moottorin toimintaan millään tavalla evap vuoto. Jos alkaa uusimaan lämpimämmillä säillä niin sitten tutkintaan.
XJR -00.
Re: X350, 4.2 V8 vikakoodi P0456
Omassani oli ostaessa sama vika. Alkoi pakkasilla ja pahentui sitten puolessa vuodessa jatkuvaksi. Isoin haitta on se että ei mene katsastuksesta läpi jos siellä on P-alkuinen koodi näkyvillä.
Korkin vuoto on yleinen, ja toinen kohta on se varsinainen magneettiventtili/kanisterihimmeli. Mulla vika oli siinä. Satuin löytämään käytettynä parilla kympillä koko himmelin niin ei tarvinnut tarkemmin tutkia mikä kohta siinä vuosi, ja tuolla se on jo kuusi vuotta toiminut moitteetta, eli kävi hyvä tuuri.
Koodilla Denso 2W9-39S446-AC löytyy kuvia ja osia. Jos sattuu edullisesti kohdalle niin tuon vaihtamisesta voi aloittaa: parinkympin osa ja muutaman minuutin vaihtotyö on mukavampaa kuin pienen vuodon metsästys. Jos ostaa käytetyn niin toki sekin voi olla rikki, jolloin metsästyksestä tulee vielä mielenkiintoisempaa...
Korkin vuoto on yleinen, ja toinen kohta on se varsinainen magneettiventtili/kanisterihimmeli. Mulla vika oli siinä. Satuin löytämään käytettynä parilla kympillä koko himmelin niin ei tarvinnut tarkemmin tutkia mikä kohta siinä vuosi, ja tuolla se on jo kuusi vuotta toiminut moitteetta, eli kävi hyvä tuuri.
Koodilla Denso 2W9-39S446-AC löytyy kuvia ja osia. Jos sattuu edullisesti kohdalle niin tuon vaihtamisesta voi aloittaa: parinkympin osa ja muutaman minuutin vaihtotyö on mukavampaa kuin pienen vuodon metsästys. Jos ostaa käytetyn niin toki sekin voi olla rikki, jolloin metsästyksestä tulee vielä mielenkiintoisempaa...
Jaguar XK 4.2 V8 Convertible '07 Midnight Black Pearl (X150)
Jaguar XJ8 3.5 V8 Sport '04 Ebony Black (X350)
EX: Jaguar S-type 4.2 V8 Sport '03 Midnight Black Pearl (X202)
Jaguar XJ8 3.5 V8 Sport '04 Ebony Black (X350)
EX: Jaguar S-type 4.2 V8 Sport '03 Midnight Black Pearl (X202)
Re: X350, 4.2 V8 vikakoodi P0456
Ja jos ei vika millään poistu niin EVAP järjestelmän voi myös ohjelmoida pois käytöstä.
Tesla Model S P85D Ludicrous -15| Jaguar F-Pace 3.0D -17
Ex:Jaguar XF 3.0D FL -12 (402hv ja 820Nm), Jaguar S-type Excl Sport 2.7D -08
Autojen ohjelmointeja ja vikadiagnostiikkaa
http://www.lisäätehoa.fi
P. 044-5867096
Ex:Jaguar XF 3.0D FL -12 (402hv ja 820Nm), Jaguar S-type Excl Sport 2.7D -08
Autojen ohjelmointeja ja vikadiagnostiikkaa
http://www.lisäätehoa.fi
P. 044-5867096
Re: X350, 4.2 V8 vikakoodi P0456
Koodi nollattu ja häiriövalo poistunut, viikko ajoo ilman ongelmia, toivottavasti oli tilapäistä....tuli miellen, että tankkasin edellisenä päivänä ja pakkasta -20, oisko niin, että korkin tiiviste vähän falskas.
XJ8 4.2 V8 X350 -04/British Racing Green
Re: X350, 4.2 V8 vikakoodi P0456
Hei, tuo Denson koodi on ilmastointi laitteen kompuran koodi....oisko oikeeta niin vois metsästääTePe kirjoitti:Omassani oli ostaessa sama vika. Alkoi pakkasilla ja pahentui sitten puolessa vuodessa jatkuvaksi. Isoin haitta on se että ei mene katsastuksesta läpi jos siellä on P-alkuinen koodi näkyvillä.
Korkin vuoto on yleinen, ja toinen kohta on se varsinainen magneettiventtili/kanisterihimmeli. Mulla vika oli siinä. Satuin löytämään käytettynä parilla kympillä koko himmelin niin ei tarvinnut tarkemmin tutkia mikä kohta siinä vuosi, ja tuolla se on jo kuusi vuotta toiminut moitteetta, eli kävi hyvä tuuri.
Koodilla Denso 2W9-39S446-AC löytyy kuvia ja osia. Jos sattuu edullisesti kohdalle niin tuon vaihtamisesta voi aloittaa: parinkympin osa ja muutaman minuutin vaihtotyö on mukavampaa kuin pienen vuodon metsästys. Jos ostaa käytetyn niin toki sekin voi olla rikki, jolloin metsästyksestä tulee vielä mielenkiintoisempaa...
XJ8 4.2 V8 X350 -04/British Racing Green
Re: X350, 4.2 V8 vikakoodi P0456
Tällainen hakutulos tuli vastaan: https://www.aliexpress.com/item/1005001285731127.htmlReke63 kirjoitti:
Hei, tuo Denson koodi on ilmastointi laitteen kompuran koodi....oisko oikeeta niin vois metsästää
Remarks-kohdassa on mainittuna myös TePe:n laittama varaosanumero. Voisiko osaan liittyä useampi numero?
O
S-Type 4,2, 2004
Sierra STW A, 1991
Astro AWD 8h, 1997
Sierra STW A, 1991
Astro AWD 8h, 1997
Re: X350, 4.2 V8 vikakoodi P0456
Ookoo...tutkitaanpa tuota, liittysköhän tuohon oireeseen se, että kauppareissulla ajoin auton lämpimään parkkihalliin ja sieltä suoraan kylmään autotalliin ja heti 2 päivän päästä kun lähdin seuraavan kerran liikkeelle, niin häiriö valo syttyi heti, oli lämpimässä vain n. puoli tuntia, oisko pesinyt kosteutta ja sitten jäätynyt. Edellisellä kerralla muistaakseni tapahtui samoin, pakkasta on ollut aika reippaasti. Sammuuko tuo häiriö valo itse, vai pitääkö aina käyttää testeriä ja nollata sillä?
XJ8 4.2 V8 X350 -04/British Racing Green