Koodit P1388 ja P1383

Keskustelu teknisistä kysymyksistä.
roa
Viestit: 96
Liittynyt: Pe Joulu 02, 2016 9:40 am

Koodit P1388 ja P1383

Viesti Kirjoittaja roa »

Auto on S type 3.0 -99. Seuraava ongelma ilmeni. Aiemmin on käytetty öljyä 5W40 ja kone toiminut ilman vikakoodeja. Vaihdettiin öljy 5W30 ja välittömästi tuli koodit P1388 ja P1383. Nollattiin, mutta tulivat uudelleen. Mitä pitäisi tehdä asialle?
Öljy 5W30 on autolle suositeltu öljy. Onko kyseessä sattuma vai onko ohuempi öljy voinut aiheuttaa koodit. Autolla on ajettu 310000km.
S-type R -05
Vauxi
Viestit: 658
Liittynyt: Su Maalis 11, 2018 2:38 pm

Re: Koodit P1388 ja P1383

Viesti Kirjoittaja Vauxi »

Vaikka molemmat koodit ovat VVT ajoitukseen. Vieläpä molemmille puolille. Niin öljy jonka kuuman pään viskositeetti muuttuu vain vähäisen, ei vaikuta millään tavoin niin paljoa että aiheuttaisi koodit. Ehkä enemmänkin että jakoketju on kulunut jo nii paljon että ajoitus on siinä kintaalla vielä ok ja nyt öljyn vaihdon yhteytdessä sopivasti kun paine ei heti nouse startissa niin ajoitus onkin jo liian pielessä. Noilla metreillä kyllä pitäisi ajoitus tarkastaa ja jos se on liukunut pieleen niin uusia about kaikki ketjun suhteen. Mahdollista on myös? että ennenkuin öljynpaine nousi vaihdon jälkeen. jonkun nokkapyörän tai jopa kampuran ajoitus on loikannut hampaalla. Starttauksissa ne muillakin merkeillä ajoitukset menee pieleen ketjukoneissa.
XJR -00.
rado
Viestit: 323
Liittynyt: Ti Elo 09, 2011 2:35 pm

Re: Koodit P1388 ja P1383

Viesti Kirjoittaja rado »

Pakko peukuttaa noin asiantuntevaa vastausta vaikkei asia minua koske.
Loistofoorumi !
Vastaa Viestiin